Onko mieheni narsisti?
Suhteemme tuntuu menevän yhä hullummaksi... Kuulin radio-ohjelman narsistmista. Nyt olen lukenut asiasta. On alkanut pelottaa, voiko mieheni olla narsisti?
Kun tutustuimme, hän alkoi heti piirittää minua. Ihan toisin kuin kukaan mies aiemmin. Lähetti jatkuvalla syötöllä tekstiviestejä yms... Seksiä oli paljon ekan puolen vuoden aikana. Mutta ja toisen vuoden kuluessa se lopahti. Nyt emme ole rakastelleet seitsemään kuukauteen ja sitä ennenkin seksiä on aloitteistani huolimatta ollut n kerran kahdessa kuukaudessa. Mies käyttää selvästi seksiä jotenkin kontrollointikeinona tms, kiusaamiseen.
Ekan vuoden jälkeen kävi ilmi, että hän juoksi treffeillä muiden naisten kanssa, vaikka seurustelimme. Meinasin ottaa eron, mies katui, lupasi, että lopettaa. No, eipä ole lopettanut. Jatkuvasti joko ihan jää kiinni siitä, että tapailee muita naisia kaupungilla, viestittelee kännykällä, luo vähän väliä salaisia, väärällä nimellä pyöriviä Facebook-tilejä ja nettitreffi-ilmoituksia. Niissä valehtelee mm. siviilisäätynsä, väittää omistavansa milloin kesämökin, milloin veneen, laittanut sinne mm. minun autoni kuvan ja kuvan äitinsä koirasta, joita väittää omikseen, jne. On jäänyt kerran kiinni suhteesta toiseen naiseen, jolle valehteli kaksi vuotta. Sen jälkeen lähdin ja mies järjesti hirveät itkukonsertit pitkin kaupunkia, kunnes lopulta sai minut takaisin. Tyhmä ja sinisilmäinen kun olin.
Nyt olen raskaana ja miehellä on jälleen ilmoitus netissä, ihan omalla kuvallaan.
Jatkuu...
Kommentit (90)
Kuulostaa kyllä todella hullulta mieheltä. Ap, lähde. Ja mä lähtisin niin, että pyytäisin ystävän paikalle miehen työpäivän aikana ja pakkaisin kamat sillä välin kasaan. Kun olet muualla turvassa, sitten soitat miehelle ja jätät. Pyydä että mies menee Lyömättömän linjan terapiaan että pääsisi eroon noista raivokohtauksistaan. Ja hakeudu Ap itse myös terapiaan käsittelemään tunteitasi. Mulla on kokemusta myrkyllisistä suhteista ja toi sun suhde on todella myrkkyä. Terapiasta saat itsekin apua siihen, että opit tulevaisuudessa valitsemaan kumppanisi paremmin.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:16"]
Lähde nyt. Kun se lapsi syntyy niin se helvetti vasta repeää. Lähde ja ilmoita isäksi tuntematon. Siitä miehestä ei koidu sille lapselle mitään hyvää.
[/quote]
Olemme naimisissa, joten tuo "isä tuntematon" ei varmaan onnistu. Mutta muuten haluaisin, että mies lähtisi. Asunto on minun, enkä todellakaan aio jättää sitä miehelle. Onneksi meillä on avioehto - sekin on yksi miehen kiukuttelun syy.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:20"]
Mies kohtelee sinua kuin roskaa. Lähde nyt hyvä luoja pois tommosesta hullusta.
[/quote]
Aivan, siltä minusta tuntuu. Kuin olisin miehelle arvoton roska. Olen muuten varsin vahva ihminen, tai ainakin ollut, ja kun en suostu miehen kynnysmatoksi, niin hän on kahta kiukkuisempi. Tämä käytös on siis kulminoitunut sen jälkeen, kun tulin raskaaksi, se ei ole sentään ollut ihan tällaista aiemmin.
Nyt, kun en enää jaksa olla vihainen tai surullinen miehen jutuista - kun en oikeastaan enää reagoi hänen provosointeihinsa kuin korkeintaan olan kohautuksella, niin se tuntuu ärsyttävän häntä entistä enemmän.
Tää ei VOI olla todellista. Ei kukaan hankkiudu raskaaksi tuollaiselle miehelle.
Kysy Ap itseltäsi yksi kysymys: Hyväksyisitkö parhaalta ystävältäsi samnlaista käytös kuin mieheltäsi? Jos vastaus on ei, suhdetta ei kannata jatkaa.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:23"]
Ei kannata pähkätä onko narsisti vai muuten vaan paskapää. Mieti mieluummin oletko tyytyväinen elämääsi hänen kanssaan, tuoko hän elämääsi positiivisia vai negatiivisia asioita? Jos et ole tyytyväinen niin ei kannata odotella enää että mies muuttuu tuosta joksikin vaan ottaa ritolat suhteesta.
[/quote]
En ole parisuhteessa onnellinen, en edes tyytyväinen. Muuten kyllä olen onnellinen raskaudesta ja tyytyväinen elämääni. Negatiivisia asioita on enemmän, positiivisia jo hyvin vaikea kaivaa esiin.
Mies ei halua koskeakaan minuun, ei edes halata, ei mitään. Emme enää edes katso telkkaria yhdessä, emme kerta kaikkiaan tee mitään. Mies on itse huutanut, että ei aio käyttäytyä kuin aviomies ennen kuin minä muutun ja olen toisenlainen.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:24"]
Voi ei...eroa miehestä niin pian kuin voit, mutta ehdottomasti ENNEN lapsen syntymää! Hän kuulostaa hyvin kieroutuneelta ihmiseltä, etkä selvästikään voi luottaa häneen yhtään. Jos nyt odottelet vielä muutaman vuoden, niin sinulla on todennäköisesti paha huoltajuuskiista edessä, ja mies pystyy kiusaamaan ja kontrolloimaan sinua lapsen kautta. Ja mitä luulet mitä miehen raivokohtauksille käy, kun perheen arki muuttuu lapsiperhearjeksi kaikkine yövalvomisineen jne? Narsisti tai ei, mutta joka tapauksessa tunne-elämältään häiriintynyt. Etsi parempi elämä sinulle ja vauvalle!
[/quote]
Ei, en luota mieheen. Olen tilanteeseen lopen kyllästynyt. Miksei hän vain lähde, kun kerran kanssani on niin hirveää?
Ota talteen nuo viestit vaikka s.postiisi!! Voit tarvita myöhemmin esim oikeudessa. Ota talteen todisteita miehen käytöksestä. Ja eroa hänestä! Henkisesti sairas mies jokatapauksessa, oli diagnoosi mikä tahansa. Äkkiä eroon!! Joku päivä voi sattua pahasti sulle/lapselle. Ihan oikeasti kaikki tulee pahenemaan ajanmyötä, ei paranemaan!!
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:27"]
Kuulostaa kyllä todella hullulta mieheltä. Ap, lähde. Ja mä lähtisin niin, että pyytäisin ystävän paikalle miehen työpäivän aikana ja pakkaisin kamat sillä välin kasaan. Kun olet muualla turvassa, sitten soitat miehelle ja jätät. Pyydä että mies menee Lyömättömän linjan terapiaan että pääsisi eroon noista raivokohtauksistaan. Ja hakeudu Ap itse myös terapiaan käsittelemään tunteitasi. Mulla on kokemusta myrkyllisistä suhteista ja toi sun suhde on todella myrkkyä. Terapiasta saat itsekin apua siihen, että opit tulevaisuudessa valitsemaan kumppanisi paremmin.
[/quote]
En todellakaan lähde kodistani. Kyllä se on mies, joka lähtee. Mutta miten?
Siis tiedän, ettei vastaus löydy täältä. Mun oli vaan pakko saada purkaa asiaa. En koe olevani terapian tarpeessa. Olen vaan kyllästynyt tilanteeseen, silmäni ovat avautuneet ja tajuan nyt, että tämä ei todellakaan voi jatkua.
Erittäin tyypillinen narsisti on, mikäli sillä tiedolla jotain teet. Kannattaa vain häipyä mahdollisimman pian. Olet sen lapselle velkaa. Hän saattaa aiheuttaa pelottavaa tuhoa lapselle mikäli pääsee tähän jotenkin käsiksi eli voi käyttää pelinappulana.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:31"]
Kysy Ap itseltäsi yksi kysymys: Hyväksyisitkö parhaalta ystävältäsi samnlaista käytös kuin mieheltäsi? Jos vastaus on ei, suhdetta ei kannata jatkaa.
[/quote]
en tietenkään. Ja on selvää, että suhde ei voi jatkua. Ei tällaista kukaan jaksa. Ihmettelen vain, MIKSI. Mitä miehessä tapahtui, kun tulin raskaaksi? Vaikka silläkään ei ole enää väliä.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:37"]
Erittäin tyypillinen narsisti on, mikäli sillä tiedolla jotain teet. Kannattaa vain häipyä mahdollisimman pian. Olet sen lapselle velkaa. Hän saattaa aiheuttaa pelottavaa tuhoa lapselle mikäli pääsee tähän jotenkin käsiksi eli voi käyttää pelinappulana.
[/quote]
Tajusin tämän narsisti-asian vasta tänä viikonloppuna, kun luin asiasta. Aloin miettiä, voiko todella olla niin, että mies on narsisti. Oli mikä hyvänsä, en halua enää tällaista suhdetta. Mutta kun sanon miehelle, että tästä ei tule mitään, niin hän alkaa pyörtää kaikkea. Miksei hän vain lähde, jos olen niin kaamea?
Kun mies seuraavan kerran lähtee, vaihdatat lukot ja pyydöt kamut pakkaustalkoisiin! Soronoo ukko!
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:42"]
Kun mies seuraavan kerran lähtee, vaihdatat lukot ja pyydöt kamut pakkaustalkoisiin! Soronoo ukko!
[/quote]
Mies on kuulemma tällä(kin) viikolla lähdössä työpaikan pikkujouluihin toiseen kaupunkiin. Pitäisikö toteuttaa tuo silloin? Minne laitan hänen huonekalunsa? No, niitä ei kyllä monta ole.
Toi nyt kuulostaa jo ihan psykopaatilta.Lue toi sun teksti. Sanoistiko tolle naiselle: ei, sun miehes on ihan terve että jää vaan siihen vai sanoisitko: Juokse nyt helvettiin ja äkkiä?
Se on sussa kiinni vain siksi, että voi käyttää sinua hyväksesi. Kun puhuit, että mies ei halua osallistua laskuihin, ja haluaisi sinun maksavan laskut.
En ainakaan kuvauksesi perusteella saanut mitään merkkejä siitä, että miehelläsi olisi narsistisia piirteitä. Hän vaikuttaa vaan ihan perus-kusipäältä, joita löytyy pilvin pimein ihan ilman mitään narsismiakaan.
En silti suosittele jatkamaan tuollaisen miehen kanssa.
Miks päätit haluta tulla raskaaks tollaselle miehelle? Miks et oottanu et teijän suhde on normaalissa tasapainossa mitä se tuskin alkuhuuman jälkee on ollu??
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:31"]
[/quote]
en tietenkään. Ja on selvää, että suhde ei voi jatkua. Ei tällaista kukaan jaksa. Ihmettelen vain, MIKSI. Mitä miehessä tapahtui, kun tulin raskaaksi? Vaikka silläkään ei ole enää väliä.
[/quote]
Sinä olit raskauden myötä "nalkissa", pääsemättömissä miehen kanssa. Nyt hänen todellinen luonteensa vasta näkyy, aiempi käytös on ollut teatteria vain. Sitä ihanaa alkuaikojen miestä ei ole olemassakaan, hän oli miehesi kehittämä ja esittämä kirjaimellisesti epätodellisen satumainen mieshahmo.
Raskauden alussa mies sanoi useasti, että voi hän tästä poiskin lähteä. Kun lopulta kyllästyin ja sanoin, että lähde, niin hän alkoi syyttää minua, että otan kaiken niin tosissani. Että kyllähän sitä kaikenlaista tulee sanottua. Tai että oli vitsi. Tms. Aina, kun yritän vaatia häntä tilille puheistaan, niin mulla on vaan huono huumorintaju, tms. Ja hänen aiemmat pettämisensä ja käytöksensä muutenkin on jotenkin aina kuitenkin minun syytäni.
Kuukausi sitten kyllästyin totaalisesti ja sanoin, että hän saa lähteä. Mies sanoi, että tarvii aikaa tammikuun alkuun löytääkseen asunnon. Nyt, kun kysyin, niin ei ole edes katsonut asuntoa.
Minusta vaikuttaa, että vielä viikko takaperin miehellä oli kiikarissa joku toinen nainen, koska oli niin ylimielinen. Sitten itsenäisyyspäivänä tuli sen naisen kanssa varmaan bänät, koska sen jälkeen mies ollut useampana iltana kotona ja käytös taas mua kohtaan (vähän) muuttunut.
Mutta oikeasti en jaksa häntä enää. MITÄ tämä on? Onko mies narsisti?