Mikä on itsekkäintä mitä tiedät?
Kommentit (117)
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:11"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:00"]Läheisten ihmisten ympäröimän henkilön itsemurha. [/quote] Tätä mä en ymmärrä. Usein kuulee sanottavan, että itsemurha on itsekkäintä mitä voi tehdä. Millähän perusteella? Ymmärrän, jos itsemurhan tehneeltä jää huollettavia lapsia, silloin se on itsekästä. Vaikka kyllähän se vanhempi voi olla niin pahasti vaikkapa mt-ongelmainen, että on laitoshoidossa eikä kykene lapsia hoitamaan välttämättä ikinä, vaan lapset ovat muualla sitten. Mutta muuten...jos minä olen niin totaalisen kyllästynyt elämääni, etten kertakaikkiaan jaksapystykykene täällä olemaan, niin onhan minulla oikeus elämäni lopettaa, vaikka elämäni alkamiseen minulla ei ollutkaan sananvaltaa. Eivätkö ne mahdolliset surijat ennemminkin ole itsekkäitä ajatellessaan, että olipa itsekäs teko tuolta mennä itsensä tappamaan kun me nyt joudutaan täällä suremaan hetken aikaa kunnes sitten pikkuhiljaa unohdetaan koko juttu ? Että olisi nyt mielummin vaan kärsinyt täällä kuin jättänyt meidät pahoille mielin. Mitä muut on mieltä?
[/quote]
Suht samaa mieltä. Välillä paistaa myös läpi, että elossa olevat joutuvat miettimään onko elämä(heidänkään) sittenkään ihan niin arvokasta, että esim. jatkuvat järkyttävät kivutkaan eivät tekisi elämästä totaalista kärsimystä.
Vähän OT. Mun mielestä erittäin typerää OLEMASSAOLEVIEN IHMISTEN saivarrella siitä, että ihmisten olemassaolo ei ole välttämättömyys.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:27"]
Vähän OT. Mun mielestä erittäin typerää OLEMASSAOLEVIEN IHMISTEN saivarrella siitä, että ihmisten olemassaolo ei ole välttämättömyys.
[/quote]
Hankalahan sitä on sieltä toiselta puolelta arvioida. Tarkastelen asiaa ulkopuolisesta näkökulmasta mikä minulle on ihmisenä siunaantunut. Toki jos hyppään takaisin omiin kenkiini niin itsekkäästi pidän kiinni kaikesta minkä saan.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:34"]
[/quote]
Hankalahan sitä on sieltä toiselta puolelta arvioida. Tarkastelen asiaa ulkopuolisesta näkökulmasta mikä minulle on ihmisenä siunaantunut. Toki jos hyppään takaisin omiin kenkiini niin itsekkäästi pidän kiinni kaikesta minkä saan.
[/quote]
Miten sinä olet olemassaolevana ihmisenä ulkopuolinen arvioimaan ihmisten olemassaoloa?
Te ootte ihan itse valinneet elämänne ja ruumiinne, joten saivartelut sikseen. Aiheeseen: miehelle uskotteleminen että lapsi on biologinen vaikka ei olisikaan.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:37"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:34"]
[/quote]
[/quote]
Miten sinä olet olemassaolevana ihmisenä ulkopuolinen arvioimaan ihmisten olemassaoloa?
[/quote]
En tiedä. Oletan sen johtuvan siitä että ptsd pirstaloi mieleni niin pahasti että menetin kokemukseni ihmisenä olemisesta enkä katsonut asioita enään minä-näkökulmasta.
Narsismi ja alkoholismi. Olkoonkin sairauksia, siltikin se on itsekästä. Myöskin itsekästä on olla pitämättä yhteyttä omaan lapseen vedoten siihen että "se tuntuu niin vaikealta, koska emme ole niin läheisiä", kun ITSE on jättänyt sovitut tapaamiset järjestämättä, tehnyt ohareita, toistuvasti pistänyt kapuloita rattaisiin, (vaikka on laajat tapaamisoikeudet ja -sopimukset kirjoitettu.)vedoten milloin työkiireisiin, milloin rahan puutteeseen ja kuitenkin rahaa löytyy omiin matkoihin ja reissuihin. (Ja hyvä jos paistaa tästä mun katkeruus läpi, ehkäpä joku näin toimiva etävanhempi miettisi edes hetken ajan, miltä lapsesta mahtaa tuntua tavata toista vanhempaansa vain pari kertaa vuodessa)
-se lähivanhempi
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:23"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:16"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:10"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:07"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:48"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:39"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:29"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 17:41"]
Se, että hankkii lapsen vain, koska "minä haluan lapsen". Menee pahasti överiksi, koska kyseessä on uusi ihminen, joka ei päätä syntymästään/elämästään.
[/quote]
Sorry, mutta mistä muusta syystä niitä lapsia pitäisi hankkia? Ennen lapsia hankittiin mahd. monta maatolan työvoimaksi ja vanhempien vanhuuden turvaksi - se ei mielestäni ole mitenkään hyvä lähtökohta lapsille. Lapsi on kuitenkin haluttu ja rakastettu, jos vanhemmat ovat oikeasti halunneet lapsen.
[/quote]
Lapsen voi myös jättää hankkimatta.
[/quote]
Tarkoittaa tämä siis sitä, että lapset pitäisi jättää aina hankkimatta koska niiden hankkiminen on jo lähtökohtaisesti itsekästä? Mites ajattelit tämän yhteiskunnan pyörivän tulevaisuudessa tai kenen maksavan vaikka sinun eläkkeesi, jos kaikki jättäisi lapsen hankkimatta. Päinvastoin, tulevien sukupolvien tuottaminen ja kasvattaminen on ehkä maailman epäitsekkäin teko.
[/quote]
Lähtökohtaisesti itsekästä on pitää oman lajinsa tulevaisuutta itsestäänselvänä välttämättömyytenä. Varsinkin, kun laji on ihminen.
[/quote]
:D:D:D Ok :D Sorry mutta lisääntyminen on ihan niin alkukantainen vaistonvarassa tapahtuva juttu kuin vain voi olla. Kaikkein aivottomattomimmatkin eliöt lisääntyvät.
[/quote]
Tämä juuri taisi olla koko homman alku ja juuri. Tekeekö se jotenkin lisääntymisestä epäitsekkäämpää, vai juuri päinvastoin? Juuri kaikkein aivottomimpien lisääntymisestä huolissaan yleensä ollaankin. Seuraukset kun kantaa lapsi, ei suinkaan aivottomimmat.
[/quote]
Puhuin aivottomista eliöistä. Eli esimerkiksi vaikka matoja tai muita hajottajia, jotka ovat aika olennainen osa elämän kiertokulkua hajottaessaan kuolleiden ravintoaineet uudelleen kiertoon. Olisi siis aika kohtalokasta, jos vaikka madot lopettaisivat tuon lisääntymisen "koska se on itsekästä". Pointti oli, että lisääntyminen on ihan vaistonvarainen sisäänrakennettu ominaisuus ja kaikki lajit pyrkivät säilyttämään olemassa olonsa. Missä olet ollut bilsan tunneilla?
[/quote]
Ihminen nimenomaan pyrkii tuhoamaan olemassa olonsa. Ei kannattaisi paljon kysellä muitten biologian tunneilla oloista, jos itsellä on käsitys ihmisten lisääntymisestä vaistonvaraisena/sisäänrakennettuna ominaisuutena. Sinulle se varmasti sitä onkin. En epäile hetkeäkään. Mato-vertauksesi ontuu pahasti. Kerro ihmeessä mitä kohtalokasta seuraisi, jos ihmiset lopettaisivat lisääntymisen.
Itsemurha.
minä minä minä minulla on niiin paha olla, minä minä minusta minuun.
[/quote]
Kertoisitko sitten vaikkapa miksi ihmisten olemassaolo on välttämättömyys?
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:23"]
Itsemurha.
[/quote]
Riippuu täysin tapauksesta. Itsemurha voi olla myös yksi epäitsekkäimpiä tekoja mitä voi tehdä.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:14"]
Ulkonäkö-vaateblogi. ...
Eli ei oikeaa työtä, edes toisten vapaaehtoista auttamista, verotuloja, mitään ihmisyyttä. Pelkkää kuorta ja härskiä kulutusta ajatuksena, että tuulipuvussa kulkevat ja työtä paiskivat oikeat naiset ovat alempiarvoisia, kun eivät viitsi (kehtaa..:D) ottaa vessassa tai hississä kuvia omasta naamastaan eri asennoissa.
[/quote] WTF. Kyllä sen bloginkin kautta voi niitä verotuloja kerryttää ja aika reilustikin. Blogi voi olla kuorta ja kulutusta, mutta blogin pitäjän elämä ihan jotain muuta. Ja tuo viimeinen lause kertoo tasan sinun ajatusmaailmastasi, ei bloggaajien ajatuksista.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:27"]
Itsemurha.
[/quote]
Riippuu täysin tapauksesta. Itsemurha voi olla myös yksi epäitsekkäimpiä tekoja mitä voi tehdä.
[/quote]
Vitut on. Tuo on just tollasta typerää lässytystä millä itsemurhan yrittäjät koittavat tekemisiään puolustella. Ja aina riittää ymmärtäjiä.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:27"]
Itsemurha.
[/quote]
[/quote]
Vitut on. Tuo on just tollasta typerää lässytystä millä itsemurhan yrittäjät koittavat tekemisiään puolustella. Ja aina riittää ymmärtäjiä.
[/quote]
Anteeks mutta kenelle ja mitä varten itsemurhan yriittävän pitäisi tekoaan puolustella?
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:27"] [quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:23"] Itsemurha. minä minä minä minulla on niiin paha olla, minä minä minusta minuun. [/quote] Riippuu täysin tapauksesta. Itsemurha voi olla myös yksi epäitsekkäimpiä tekoja mitä voi tehdä. [/quote] Vitut on. Tuo on just tollasta typerää lässytystä millä itsemurhan yrittäjät koittavat tekemisiään puolustella. Ja aina riittää ymmärtäjiä. [/quote] Anteeks mutta kenelle ja mitä varten itsemurhan yriittävän pitäisi tekoaan puolustella?
[/quote]
Varmaan joillekin myötätuntoisille ja epäitsekkäille ihmisille. T: Ohis/saattohoitaja
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:23"]
Itsemurha.
[/quote]
[/quote]
minusta se on itsekäs teko. Siinä tapauksessa jos ympärillä on rakastavia lähimmäisiä. Ihmisellä on mielestäni "velvollisuus" yrittää edes heidän takiaan. Jos on täysin erakko niin ihan sama mitä tekee.
Pumpata kehitysmaasta juomakelpoiset juomavedet ja sitten myydä sitä samaa vettä tuon maan asukkaille pullotettuna kalliiseen hintaan.
Tehdä laps vaikka oikeesti tekeekin vaan uraa (ja rahaa)
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:16"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:10"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:07"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:48"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:39"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 18:29"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 17:41"]
Se, että hankkii lapsen vain, koska "minä haluan lapsen". Menee pahasti överiksi, koska kyseessä on uusi ihminen, joka ei päätä syntymästään/elämästään.
[/quote]
Sorry, mutta mistä muusta syystä niitä lapsia pitäisi hankkia? Ennen lapsia hankittiin mahd. monta maatolan työvoimaksi ja vanhempien vanhuuden turvaksi - se ei mielestäni ole mitenkään hyvä lähtökohta lapsille. Lapsi on kuitenkin haluttu ja rakastettu, jos vanhemmat ovat oikeasti halunneet lapsen.
[/quote]
Lapsen voi myös jättää hankkimatta.
[/quote]
Tarkoittaa tämä siis sitä, että lapset pitäisi jättää aina hankkimatta koska niiden hankkiminen on jo lähtökohtaisesti itsekästä? Mites ajattelit tämän yhteiskunnan pyörivän tulevaisuudessa tai kenen maksavan vaikka sinun eläkkeesi, jos kaikki jättäisi lapsen hankkimatta. Päinvastoin, tulevien sukupolvien tuottaminen ja kasvattaminen on ehkä maailman epäitsekkäin teko.
[/quote]
Lähtökohtaisesti itsekästä on pitää oman lajinsa tulevaisuutta itsestäänselvänä välttämättömyytenä. Varsinkin, kun laji on ihminen.
[/quote]
:D:D:D Ok :D Sorry mutta lisääntyminen on ihan niin alkukantainen vaistonvarassa tapahtuva juttu kuin vain voi olla. Kaikkein aivottomattomimmatkin eliöt lisääntyvät.
[/quote]
Tämä juuri taisi olla koko homman alku ja juuri. Tekeekö se jotenkin lisääntymisestä epäitsekkäämpää, vai juuri päinvastoin? Juuri kaikkein aivottomimpien lisääntymisestä huolissaan yleensä ollaankin. Seuraukset kun kantaa lapsi, ei suinkaan aivottomimmat.
[/quote]
Puhuin aivottomista eliöistä. Eli esimerkiksi vaikka matoja tai muita hajottajia, jotka ovat aika olennainen osa elämän kiertokulkua hajottaessaan kuolleiden ravintoaineet uudelleen kiertoon. Olisi siis aika kohtalokasta, jos vaikka madot lopettaisivat tuon lisääntymisen "koska se on itsekästä". Pointti oli, että lisääntyminen on ihan vaistonvarainen sisäänrakennettu ominaisuus ja kaikki lajit pyrkivät säilyttämään olemassa olonsa. Missä olet ollut bilsan tunneilla?