Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on itsekkäintä mitä tiedät?

Vierailija
15.12.2014 |

Myös perustelut ovat tervetulleita.

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 17:35"]

Näin pph:na ensimmäisenä tulee mieleen se kuinka vanhempien mukavuudenhalu menee oman lapsen etujen edelle. Valitettavasti tälläisiä vanhempia on valtaosa.

[/quote]

Valtaosa?

Kommenttisi kuulostaa aika kapeakatseiselta.

Vierailija
62/117 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:39"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:23"] Itsemurha.    minä minä minä minulla on niiin paha olla, minä minä minusta minuun. [/quote] Riippuu täysin tapauksesta. Itsemurha voi olla myös yksi epäitsekkäimpiä tekoja mitä voi tehdä. [/quote] minusta se on itsekäs teko. Siinä tapauksessa jos ympärillä on rakastavia lähimmäisiä. Ihmisellä on mielestäni "velvollisuus" yrittää edes heidän takiaan. Jos on täysin erakko niin ihan sama mitä tekee.

[/quote]

Mielestäni mielipiteesi on itsekäs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdä laps suhteessa jossa kaikki kärsii. Jäädä lapsen kanssa tuohon suhteeseen. Olla tekemättä lisää lapsia, koska suhde on niin huono. Jättää siis se yks laps kärsimään siitä perhehelvitstä YKSIN, ilman sisaruksia! Useamman lapsen tekeminen ei ole itsekästä.

Vierailija
64/117 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:23"]

Itsemurha. 

minä minä minä minulla on niiin paha olla, minä minä minusta minuun.

[/quote]

Riippuu täysin tapauksesta. Itsemurha voi olla myös yksi epäitsekkäimpiä tekoja mitä voi tehdä.
[/quote]

minusta se on itsekäs teko. Siinä tapauksessa jos ympärillä on rakastavia lähimmäisiä. Ihmisellä on mielestäni "velvollisuus" yrittää edes heidän takiaan. Jos on täysin erakko niin ihan sama mitä tekee.
[/quote]

Hahhah, niitä lähimmäisiä vartenko täällä eletään? Eivät viitsi tikkua ristiin laittaa osoittaakseen välittävänsä ja sitten kun toinen siihen lopulliseen ratkaisuunsa päätyy, niin ne lähimmäiset jäävät itkemään että voi voi kun meni noin itsekkäästi meitä kohtaan tekemään. Just!

Vierailija
65/117 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:40"]

Pumpata kehitysmaasta juomakelpoiset juomavedet ja sitten myydä sitä samaa vettä tuon maan asukkaille pullotettuna kalliiseen hintaan.

[/quote]

Kehitysmaalaiset saavat syyttää tällaisesta jo itseäänkin.

Vierailija
66/117 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viedä lapsi hoitoon kesken äitiysloman.

Vierailija
67/117 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen. Annetaan kumppanin elää valheessa kuukausia tai vuosia, vain siksi koska pettäjä päättää niin. Toiselta haaskaantuu kallisarvoista elämää turhaan, eikä ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa siihen. Tai että usean vuoden parisuhteen päätökseksi pettää ja jää pelkkä paskan maku suuhun koko pitkästä suhteesta. Kun voisi erota ihan normaalistikin.

Pettäjä aiheuttaa usein useiden kuukausien tai vuosien kestävän henkisen kivun petetylle, vain jotta itse saisi 10minuuttia extrailoa. Petetyn itsetunto ja luottamus muihin murskaantuu pitkäksi ajaksi ellei ikuisesti, vain koska pettäjä tahtoi kokeilla toista.

Vierailija
68/117 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:23"]

Itsemurha. 

[/quote]

Riippuu täysin tapauksesta. Itsemurha voi olla myös yksi epäitsekkäimpiä tekoja mitä voi tehdä.
[/quote]

minusta se on itsekäs teko. Siinä tapauksessa jos ympärillä on rakastavia lähimmäisiä. Ihmisellä on mielestäni "velvollisuus" yrittää edes heidän takiaan. Jos on täysin erakko niin ihan sama mitä tekee.
[/quote]

Hahhah, niitä lähimmäisiä vartenko täällä eletään? Eivät viitsi tikkua ristiin laittaa osoittaakseen välittävänsä ja sitten kun toinen siihen lopulliseen ratkaisuunsa päätyy, niin ne lähimmäiset jäävät itkemään että voi voi kun meni noin itsekkäästi meitä kohtaan tekemään. Just!
[/quote]

joskus ovat käytettävissäkin. Tekijä vain ei halua apua. Riippuvaisina toisistamme yleensä elämme tässä yhteiskunnassa. Sosiaalistumme muiden avulla. Mutta nykyään mantrana on tämä yksilökeskeisyys ja minä-minä-asenne.

Vierailija
69/117 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:23"]

Itsemurha. 

[/quote]

Tullut mieleen, että tämä "minä-minä" on sairauden oire? Minustakin on tosi itsekästä sairastaa, olipa kyse masennuksesta tai vaikka reumasta. 

Vierailija
70/117 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:33"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:27"] [quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:23"] Itsemurha.    minä minä minä minulla on niiin paha olla, minä minä minusta minuun. [/quote] Riippuu täysin tapauksesta. Itsemurha voi olla myös yksi epäitsekkäimpiä tekoja mitä voi tehdä. [/quote] Vitut on. Tuo on just tollasta typerää lässytystä millä itsemurhan yrittäjät koittavat tekemisiään puolustella. Ja aina riittää ymmärtäjiä. [/quote] Anteeks mutta kenelle ja mitä varten itsemurhan yriittävän pitäisi tekoaan puolustella?

[/quote]

Aina sitä selitystä on löytynyt kun huomiohuorausitsariyritys on mennyt vituiksi. 

Vierailija
71/117 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus

Vierailija
72/117 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:47"]

Pumpata kehitysmaasta juomakelpoiset juomavedet ja sitten myydä sitä samaa vettä tuon maan asukkaille pullotettuna kalliiseen hintaan.

[/quote]

[/quote]

Kehitysmaat eivät ole mikään valtio. Ja siellä kun ei osata lukea tai kirjoittaa ja kieliä on paljon erilaisia, niin on aika vaikeaa pitää omista oikeuksista kiinni, kun joku rikas heppu tulee heiluttamaan sopimuksia, että nämä maat kuuluvat nyt meille. Hiukan on nyt kapea näkökanta kommentin kirjoittajalla.

Vierailija
73/117 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 21:03"]

[/quote]

[/quote]

Kehitysmaat eivät ole mikään valtio. Ja siellä kun ei osata lukea tai kirjoittaa ja kieliä on paljon erilaisia, niin on aika vaikeaa pitää omista oikeuksista kiinni, kun joku rikas heppu tulee heiluttamaan sopimuksia, että nämä maat kuuluvat nyt meille. Hiukan on nyt kapea näkökanta kommentin kirjoittajalla.

[/quote]

Kerrotko vielä mistä maasta on kyse?

Vierailija
74/117 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on itsekästä vaatia toista ihmistä elämään täällä. Että halveksuu itsemurhaa hautovaa, koska itselle tulisi niin paha olo tai paha tilanne, jos toinen tappaa itsensä. Eivätkö ihmiset näe tätä? 

Älä tapa itseäsi, koska me jäämme tänne sitten kärsimään. 

Eli yhden pitää kärsiä, kenties myös näiden yllämainittujen ihmisten tekojen takia, mutta pois ei saa lähteä koska se olisi itsekästä? 

Vierailija
75/117 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi/alkoholi/huumeet raskausaikana. Vain oman nautinnon vuoksi vaarannetaan syntymätön vauva..

Vierailija
76/117 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko minä ihan ulalla kantoineni tästä itsemurhasta: minusta on nimittäin yhdentekevää puhua siitä, onko sen tehnyt itsekäs vai ei. Kun oletukseni on, että itsemurhaan ajaudutaan kenties pitkällisenkin masennuksen jälkeen. Minä näen päätöksen tehdä itsemurha sairauden ajamana, en niinkään harkittuna päätöksenä. Kyllä, minustakin on kamalaa, että joku päätyy ajamaan esimerkiksi autonsa rekan kylkeen päättääkseen päivänsä, mutta kuka meistä tietää, millainen päätös se siellä ratin takana on ollut? Paniikinomainen ohjausliike ahdistuksen kourissa? Pitkälle harkittu suunnitelma, mutta jota on kuitenkin ruokkinut pitkälliset, kehää kiertävät ajatukset? Minusta itsekkyyskysymys on toisarvoinen siihen nähden, että kuinka itsemurhia pyritään ennaltaehkäisemään.

Vierailija
77/117 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 21:03"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kerrotko vielä mistä maasta on kyse?

[/quote]

Viittasin tuohon edellisen kommentoijan "kehitysmaalaiset" -sanaan. En tiedä mistä maasta hän puhui.

Vierailija
78/117 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi, alkoholin, huumeiden käyttö raskausaikana.

Vierailija
79/117 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän itsemurha vaikuttaa useamman ihmisen elämään dramaattisemmin kuin se
itsekkäänä pidetty ajatus, että toinen ei saisi minulle aiheuttaa kärsimystä tekemällä sen. Itsemurhat voisivat jopa vähentyä jos ihmiset näkisivät itsensä osana kokonaisuutta eivätkä vain yksilöinä jotka voivat elämällään tehdä mitä haluavat. Tekomme vaikuttavat kaikkeen niin hyvässä kuin pahassa.

Vierailija
80/117 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 21:47"]

Kyllähän itsemurha vaikuttaa useamman ihmisen elämään dramaattisemmin kuin se itsekkäänä pidetty ajatus, että toinen ei saisi minulle aiheuttaa kärsimystä tekemällä sen. Itsemurhat voisivat jopa vähentyä jos ihmiset näkisivät itsensä osana kokonaisuutta eivätkä vain yksilöinä jotka voivat elämällään tehdä mitä haluavat. Tekomme vaikuttavat kaikkeen niin hyvässä kuin pahassa.

[/quote]

Mutta ajatteleeko masentunut oikeasti noin objektiivisesti? Sanon itse masennuksen sairastaneena, että silloin ajatukset nimenomaan pyörivät oman kurjuuteni ympärillä, ja ne järkevätkin ajatukset kääntyivät päälaelleen. Ja uskon hyvin, että tässä tilassa itsekkäästä teosta - itsemurhasta - tuleekin palvelus läheisille. "Kaikki voivat paremmin, kun minua ei ole". 

Minusta ensisijainen tapa vähentää itsemurhia on tarttua masennukseen jo ennen, kuin se äityy vaikeaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä