Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joululahjavinkkiä! Mitä antaa kynttilöiden lisäksi?:p

Vierailija
15.12.2014 |

Niin, siis tädille ajattelin ostaa eräästä ihanasta nyt joulun ajan pystyssä olevasta käsityöpajasta jonkun kivan kynttiläjutun tai tuikkuja ym.. Mitä parin käsintehdyn pienen kynttilän seuraksi voisi pistää, jotain minkä voisi sitten vaikka kääriä sellofaaniin tmv? Ajattelin jos löytäisi jostakin jonkun koristellun tulitikkuaskin lisäksi..? Tai mitä muuta kaunista kodin tavaraa voisi ostaa, ei mielellään yli 30e eikä mitään krääsää.. Olen siis 18v tyttö, ja sukulaisten joululahjat on vähän hakusessa vielä :/

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/34 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentikin liikkeessä on kauniita ovkransseja. Isot maksavat muistaakseni 38e ja pienemmät tietysti vähemmän. Ostin itse sellaisen, jossa on valkoisia ruusuja. Osta se pienempi malli, minä ainakin tykkäisin.

täti 44v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs tämä alapeukku ?:) anna vinkkejä, mikä se sinua esimerkiksi sitten oikein miellyttäisi!

Vierailija
4/34 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 17:06"]Pentikin liikkeessä on kauniita ovkransseja. Isot maksavat muistaakseni 38e ja pienemmät tietysti vähemmän. Ostin itse sellaisen, jossa on valkoisia ruusuja. Osta se pienempi malli, minä ainakin tykkäisin.

täti 44v
[/quote]

Muuten kyllä, mutta tiedän tätini tekevän itse ovikranssin tai muutamankin, sillä joka vuosi on tehnyt ja välillä antanut meillekin lahjaksi! Silti ihana idea, kiitos!

Vierailija
5/34 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain kauniita servettejä, joulukahvia tai vastaavaa...

Vierailija
6/34 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaakonvehdit ovat paras lahja. Kynttilöitä ei välttämättä kaikki polta ja jos polttavat, polttavat todennäköisesti tuikkuja omissa kippoissaab. Jos välttämättä haluat antaa kynttilän lahjaksi, osta siihen vaikka joku kiva alusta, niin se tulee varmemmin poltettua, eikä päädy kaappiin.

Vierailija
7/34 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsintehdyt kynttilät ovat ihania ja käsillään tekevä ihminen arvostaa myös muiden käsityötä, se oli kiva idea. Entä sitten pöytätabletit tai totilasit ja niiden alle lasinaluset, vaikka jotakin huovutettua käsityötä nekin? Pitäisikö hän jostakin kovakantisesta, suomalaisesta kirjasta? Itse ostin juuri lestadiolaisuudesta kertovan "Usko, toivo, raskaus", mutta kirjakaupasta löydät kyllä muutakin genreä. Pitääkö dekkareista vai kenties runoista? sama 44v

Vierailija
8/34 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse leipomasi kahvikakku, esim. banaanikakku. 

Vierailija
9/34 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuhannesti vinkeistä! Tuli hyviä ideoita! hmm, millaisia ovat kynttilänaluset? Silmään osui paketti, missä oli kaksi sydämenmuotoista kynttilää. Olivat ikäänkuin tuikun korkuisia, mutta siis kooltaan ehkä 4 tuikun kokoisia muuten? Niissä ei ollut mitään alustaa eikä mitään suojusta reunoilla, että onko ne ihan epäkäytännölliset?

Vierailija
10/34 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 17:10"]Jotain kauniita servettejä, joulukahvia tai vastaavaa...
[/quote]

Hmm, voisin ostaa kynttilät, servettejä, kauniit tulitikut ja vaikka ne kynttilänaluset ja pakata kauniisti..?

Vierailija
11/34 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykästyin tähän lahjaideaan ja ainakin omalle äidilleni ja anopille on tuollaiset menossa

https://stockmann.com/fi/herkku/jalkiruoat/-/recipe/9Gr9/view/2484

Vierailija
12/34 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 17:17"]

Kiitos tuhannesti vinkeistä! Tuli hyviä ideoita! hmm, millaisia ovat kynttilänaluset? Silmään osui paketti, missä oli kaksi sydämenmuotoista kynttilää. Olivat ikäänkuin tuikun korkuisia, mutta siis kooltaan ehkä 4 tuikun kokoisia muuten? Niissä ei ollut mitään alustaa eikä mitään suojusta reunoilla, että onko ne ihan epäkäytännölliset?

Jos olivat sellaisia kuppimaisia, niiden on tarkoitus olla kellukynttilöitä. Siinäkin muuten on ideaa: hanki kelluvia (ruusu)kynttilöitä ja niille laakea astia ja sen pohjalle koristekiviä tai lasihelmiä. 44v

[/quote]

Vierailija
13/34 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulitikut

Vierailija
14/34 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 17:21"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 17:17"]

Jos olivat sellaisia kuppimaisia, niiden on tarkoitus olla kellukynttilöitä. Siinäkin muuten on ideaa: hanki kelluvia (ruusu)kynttilöitä ja niille laakea astia ja sen pohjalle koristekiviä tai lasihelmiä. 44v

[/quote]
[/quote]

Eivät olleet kuppimaisia! ihan kuin olisi ollut muutama tuikku vaan sulatettu yhteen:D kiitos kivasta ideasta!

Vierailija
15/34 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan haluais konvehteja lahjaks. Niitä tulee muutenkin ostettua jouluks sen verran paljon.

Vierailija
16/34 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 17:21"]Tulitikut
[/quote]

Tätä mäkin mietin, entäs jos yrittäisin löytää jostain paketin missä on vaikka joulunpunaisia tuikkuja ja kiva tulitikkurasia?:) ne tuikut voisi sitten polttaa niissä omissa kynttiläkipoissa, niitä olen ainakin tädillä nähnyt käytössä!

Vierailija
17/34 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 17:26"]Mä en ainakaan haluais konvehteja lahjaks. Niitä tulee muutenkin ostettua jouluks sen verran paljon.
[/quote]

Samaa minäkin mietin..:/ siksi ei konvehdit oo ostolistalla, toki eri asia olisi joku paketti jossa olisi muutama itsetehty vähän kalliimpi konvehti, mutta niin..

Vierailija
18/34 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh joku kynttilä ehkä tylsin lahja :D mutta joka joulu joltain kuitenkin sellasen saa ja se löytyy käyttämättömänä vielä ensi kesänä.

Vierailija
19/34 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne tuli nyt joku elämäänsä kyllästynyt läski alapeukuttamaan kaikki sun kommenttisi, oikeastaan jokaisen kommentin tuon alapeukutusviestisi jälkeen. Heh, olipa hauska että provosoiduit tuollaisesta, kuka sitten oletkin;)

Vierailija
20/34 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 17:28"]Huoh joku kynttilä ehkä tylsin lahja :D mutta joka joulu joltain kuitenkin sellasen saa ja se löytyy käyttämättömänä vielä ensi kesänä.
[/quote]

harmi ettet sä tunne mun tätiä, jos olen hänellä kynttilöitä nähnyt käytössä niin ehkä semmoisen voi ostaa:) luultavasti jokainen sunkin ostama lahja päätyy käyttämättömänä kaapin pohjalle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan