Jotenkin surullista, kun jotkut suuttuvat mummo-sanan käytöstä
Kivat mummot sen sijaan myöntävät olevansa mummoja. Se on ihan normaalia.
En minäkään välitä, jos joku sanoisi tädiksi. Olenhan jo täti-ikäinen.
Kommentit (13)
Täällä pyörii se yksi vähämielinen, joka yhdistää kaikenlaisia asioita mummoihin, viimeksi eilen julkaisi "käytösohjeita" mummoille kaupassa, vaikka listalla oli vain asioita, joihin syyllistyvät yhtä lailla nuoret ja vanhat, miehet ja naiset. Kannattaa vain ilmoittaa hänen trollausyrityksensä asiattomiksi ja olla kommentoimatta niitä.
mitä väliä miten joku ylispoitsu naisia nimittelee, se on sen tyyli ja muiden ei sitä tarvi noteerata mitenkään. Jonkin kohteliaisuuden voi sille vastata eikä alkaa kinaamaan. Se kohteliaisuus sitä ärsyttää eniten.
MInua saa sanoa mummoksi, mutta silloin minäkin saan kutsua ihmisiä vaikka n-sanalla tai ä-sanalla, miksi ei myös m-sanalla. Kun joku syyttää r-sanalla, sanon olevani dementikko, ota yhteyttä edunvalvojaani.
En ole kenenkään mummo. En ole kenenkään tätikään, mutta tädittely on ok. Olenhan kuitenkin 60+ nuori.
Mä oon yli 60 vuotias, mutten kenenkään mummo. Mummo voi olla jo 40 vuotiaana.
En ole täti enkä mummo, joten tottakai suutun jos minua nimitellään asiattomasti.
Ihan yhtä alentavaa kuin tytöttely.
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä alentavaa kuin tytöttely.
Saa tytötellä ihan vapaasti, espanjassakin aina sanotaan chica, vaikka tyttöajoistani on jo muutama vuosi. 60+
Minulla on eräs tuttu, jota ei saa kutsua mummoksi eikä äidiksi. Hän on siis äiti ja isoäiti, mutta pitää kutsua nimellä.
Anoppi on tarkka siitä että häntä kutsutaan etunimellä joka muksuille aika vaikea, tyyliin Dagmar, vaikka tuo se ei ole. Appi on isoisä, äitini on mummi tai mummeli, ja isäni ukki.
Mummo tarkoittaa vain tiettyyn ikäluokkaan kuuluvaa naista. Se on synonyymi jo reippaasti ikääntyneelle naaraspuoliselle ihmiselle. Usein hieman halventava nimitys.
Sanommehan esim. mummokalsarit tarkoittamatta, että ne olisivat vain isoäitien käyttämiä.
Jos olen ainoa lapsi, en ole kenenkään täti.
Jos olen lapseton nainen, en ole kenenkään mummo.
En ymmärrä, miksi olisin kenellekään täti tai mummo, mutta en toisaalta loukkaannukaan siitä. En vain ymmärrä, miksi minua tuolla tavoin nimiteltäisiin. Olen vapaa terve sinkkunainen enkä sitoutunut mihinkään sukuun. Olen aikoinani tehnyt päätöksen olla hankkimatta lapsia, ja olen siihen tyytyväinen. Syitä oli monia, ja ehkä tärkein, että en ole edes erityisen lapsirakas. Tädittely ja mummottelu on kohdallani ehkä enemmän sen tädittelijän ja mummottelijan ennakkoluuloinen käsitys siitä, mitä olen.