Olen NIIN kyllästynyt lapsivihaan !
Tuntuu että joka paikassa mollataan lapsia. En itsekään pidä kuin omistani, mutta on todella epäkohteliasta haukkua lapsia ja niiden tarpeita ja ominaisuuksia. Vai onkohan niin, että ihmiset hyökkää toistensa kimppuun lasten kautta ?
Onko aina ollut tällaista ettei lapsista saa puhua eikä ne näkyä, eikä varsinkaan kuulua ?
Kommentit (135)
Minulla on hiljainen ujo lapsi ja ihan yhtä kylmää ja vihamielistä kohtelua hän saa osakseen. Hän ei kuulu ei liiku silti häneen suhtaudutaan vihamielisesti. Hän on potentiaalinen uhka ympäristölle kokonsa takia.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:30"]
Suomalaista junttimeininkiä. Menepä Venäjällä mulkoilemaan ja haukkumaan vieraita lapsia ja olet pahin moukka, jonka maa päällään kantaa. Siitä kansasta puhutaan paljon pahaa, mutta lapsirakkaita he ovat ja osaavat siltä osin käytöstavat toisin kuin suomijuntit.
[/quote]
Venäläiset uskaltavat sentään sanoa lapselle "EI" tai karjaista että "NYT OLET HILJAA!"
Tämä nähtiin viimeksi lentokoneessa, suomalaislapset potkivat penkkejä, juoksivat pitkin käytävää ja kiljuivat, vanhemmat eivät komentaneet tai kieltäneet heitä, mutta kun edessä istuva venäläislapsi inahti yhden kerran niin isänsä sanoi kuulemma venäjäksi (matkakaverini puhuu venäjää) että heti hiljaa siinä tai on viimeinen kerta kun matkustat meidän kanssa, ja lapsi oli kunnolla tästä eteenpäin.
Suomalaiset vellihousuvanhemmat eivät uskalla sanoa lapselle vastaan ettei sille vaan tule paha mieli, se alkaa itkemään ja jää hirveät traumat loppuelämäksi.
Jokainen ääliö joka käyttää väärin sanaa LAPSIVIHA, pitäisi heittää niskaperseotteella jonnekin jorpakkoon.
Vähän ohi, mutta oli kyllä järkytys tulla lapseni kanssa Suomeen.. Kukaan ei kiinnittänyt huomiota lapseeni , hän oli kuin ilmaa! Kamalaa kasvaa tuollaisessa ympäristössä!
[/quote]
Et ole sitten käynyt Ranskassa jossa lasten odotetaan käyttäytyvän kuin pienten aikuisten??? Lapset eivät saa olla lapsia, heitä mottaistaan naamaan että turpa kiinni jos inahtavat aikuisten keskustelun lomassa, tai vedellään pitkin korvia ja remmillä perseelle jos eivät esim. opi potalle viiden minuutin sisällä siitä kun aikuinen käskenyt että nyt alat pissiin ja paskoon tuonne että vaippoja tänne ei enää ostella eikä vaatteita pestä jos ei opita heti potalle, eikä huomenna!
Näinhän tämä yleensä täällä nyky-Suomenmaassa menee, valitettavasti;
AV-mamma: Katsokaa tässä minun lapseni, minun geenini, minun kaikkeni, katsokaa nyt kaikki ihmiset miten luova ja uskomaton hän on ja ääntä löytyy varmaan Voice-kisaan asti! *pentu karjuu ja kirkuu samalla koska sai pelkästään raivarin jo siitä kun karkki tippui kädestään lattialle*
Satunnainen ihminen: *katsoo ja ilmehtii sen näköisenä että ketä kiinnostaa sun lapsesi*
AV-mamma: *alkaa huutaa kilpaa edelleen karjuvan ja kirkuvan lapsensa kanssa* TÄMÄ SUOMI ON NIIN LAPSIVIHAMIELINEN MAA! TÄÄLLÄ ON PELKKIÄ LAPSIVIHAAJIA!!!
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:06"]
Tuntuu että joka paikassa mollataan lapsia. En itsekään pidä kuin omistani
[/quote]
Niin??? Paraskin puhuja.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 12:15"]Näinhän tämä yleensä täällä nyky-Suomenmaassa menee, valitettavasti;
AV-mamma: Katsokaa tässä minun lapseni, minun geenini, minun kaikkeni, katsokaa nyt kaikki ihmiset miten luova ja uskomaton hän on ja ääntä löytyy varmaan Voice-kisaan asti! *pentu karjuu ja kirkuu samalla koska sai pelkästään raivarin jo siitä kun karkki tippui kädestään lattialle*
Satunnainen ihminen: *katsoo ja ilmehtii sen näköisenä että ketä kiinnostaa sun lapsesi*
AV-mamma: *alkaa huutaa kilpaa edelleen karjuvan ja kirkuvan lapsensa kanssa* TÄMÄ SUOMI ON NIIN LAPSIVIHAMIELINEN MAA! TÄÄLLÄ ON PELKKIÄ LAPSIVIHAAJIA!!!
[/quote]
Aamen
Vanhemmat itse aiheuttavat sen lapsivihan, kun eivät opeta lapsilleen tapoja ja huolehdi siitä, ettei lapsi häiritse muita ihmisiä. Sitä saa mitä tilaa, ja hyvin moni on tehnyt kestotilauksen lapsivihalle...
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:06"]
Tuntuu että joka paikassa mollataan lapsia. En itsekään pidä kuin omistani, mutta on todella epäkohteliasta haukkua lapsia ja niiden tarpeita ja ominaisuuksia. Vai onkohan niin, että ihmiset hyökkää toistensa kimppuun lasten kautta ?
Onko aina ollut tällaista ettei lapsista saa puhua eikä ne näkyä, eikä varsinkaan kuulua ?
[/quote]
Olen niin kyllästynyt puhelinmyyjävihaan.
Tuntuu että joka paikassa mollataan puhelinmyyjiä. En itsekkään pidä kuin omistani, mutta on todella epäkohteliasta haukkua puhelinmyyjiä ja niiden tarpeita ja ominaisuuksia. Vai onkohan niin, että ihmiset hyökkää toistensa kimppuun puhelinmyyjien kautta?
Onko aina ollut tällaista ettei puhelinmyyjistä saa puhua eikä ne näkyä, eikä varsinkaan kuulua?
Todella outoa, että joka paikka muka kukkii lapsivihaa. Itse en ole moiseen kertaakaan törmännyt. Ovatko lapsesi hyvin kasvatettuja ja kohteliaita? Kuka sitä paskiaisista piittaisi nimittäin.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:50"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:32"]
Minulla on lapsena ollut kova kuri, en saanut ikinä syödä sohvalla, limsaa tai keksejä sai vain viikonloppuisin ja kaikille aikuisille piti sanoa käsipäivää niin kauan kuin muistan, mutta siitä huolimatta olen ollut todella onnellinen lapsi. Siksi vihaankin vanhempia, jotka eivät viitsi pitää kuria lapsilleen, vaan antavat penskojen häiritä käytöksellään muita ihmisiä.
[/quote]
Ei saa syödä sohvalla?? Jos se on rikos, en jaksa tajuta.
Jos olemme kaikki yhdessä ruoka-aikaan, syömme yhdessä ruokapöydän ääressä, mutta jokainen saa yksin syödä missä huvittaa. Limsaa saa jos sitä on, yleensä meillä ei ole, mutta ei se ole viikonpäivästä kiinni. Lapset ei siitä edes tykkää, mutta saavat jos haluavat. Keksejäkin saa, jos haluaa ja niitä on.
En todella tajua tuollaisia rajoituksia! En koe sen olleen "kurin pitoa" teillä kotona, vaan täysin mielipuolista ja turhaa asioiden rajoittamista.
[/quote]
Just joo, äläkä sitten yhtään ihmettele jos jonain kauniina päivänä sossu tulee hakemaan teiltä lapset pois.....
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 17:11"]
Ystävä oli nyt viikonloppuna päivystyksessä lapsensa kanssa. He olivat istuneet siellä muutaman tunnin ja lapsi oli leikkinyt hiljakseen ja välillä levännyt ystäväni sylissä. Sitten ystäväni oli antanut tytölleen välipalaa joka meni tukkoisella lapsella väärään kurkkuun. Lapsi säikähti ja alkoi itkeä, ja koska oli kipeä ja väsynyt, itku jatkui. Tällöin joku nainen oli kiroillut jotakin saatanan kakaroista... Oliko sekin teistä ihan oikein? Päivystyksessä, kipeä lapsi, itkee - Eikun haastattelemaan vaan?
[/quote]
Toivottavasti joku silminnäkijä teki ls-ilmoituksen tuosta että äiti yrittää tukehduttaa sairasta lastaan!
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 13:07"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:50"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:32"]
Minulla on lapsena ollut kova kuri, en saanut ikinä syödä sohvalla, limsaa tai keksejä sai vain viikonloppuisin ja kaikille aikuisille piti sanoa käsipäivää niin kauan kuin muistan, mutta siitä huolimatta olen ollut todella onnellinen lapsi. Siksi vihaankin vanhempia, jotka eivät viitsi pitää kuria lapsilleen, vaan antavat penskojen häiritä käytöksellään muita ihmisiä.
[/quote]
Ei saa syödä sohvalla?? Jos se on rikos, en jaksa tajuta.
Jos olemme kaikki yhdessä ruoka-aikaan, syömme yhdessä ruokapöydän ääressä, mutta jokainen saa yksin syödä missä huvittaa. Limsaa saa jos sitä on, yleensä meillä ei ole, mutta ei se ole viikonpäivästä kiinni. Lapset ei siitä edes tykkää, mutta saavat jos haluavat. Keksejäkin saa, jos haluaa ja niitä on.
En todella tajua tuollaisia rajoituksia! En koe sen olleen "kurin pitoa" teillä kotona, vaan täysin mielipuolista ja turhaa asioiden rajoittamista.
[/quote]
Just joo, äläkä sitten yhtään ihmettele jos jonain kauniina päivänä sossu tulee hakemaan teiltä lapset pois.....
[/quote]
Ah, nyt tiedän mistä nämä minun eväitäni ja kahvikeksejäni syövät ovat pesityneet meidän duunipaikalle.
Yleensä nämä jotka itkee muka-olemassaolevasta lapsivihasta ja viljelevät asiasta täällä ja somessa, ovat niitä wt-tyylisiä lähiötapauksia. Heidän omat pennut on niitä jotka eivät osaa alkeellisempiakaan käytöstapoja julkisella paikalla, ja siksi niitä katsotaan paheksuen.
Haluaisin todella kasvattaa omat lapset kaksikielisiksi koska suomenruotsalaisissa lapsissa ei koskaan näe noita raivoavia, minäkeskeisiä pikkuidiootteja joilla ei mitään tapoja! Suomenruotsalaiset lapset ovat aina niin kunnollisia, kohteliaita, avuliaita esim. kaupassa kun ovat vanhempiensa kanssa liikenteessä. Juttelevat normaalilla äänellä, eivätkä huuda tai inise.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:30"]Suomalaista junttimeininkiä. Menepä Venäjällä mulkoilemaan ja haukkumaan vieraita lapsia ja olet pahin moukka, jonka maa päällään kantaa. Siitä kansasta puhutaan paljon pahaa, mutta lapsirakkaita he ovat ja osaavat siltä osin käytöstavat toisin kuin suomijuntit.
[/quote]
Jepjep, venäjällä valtaosa mukuloista saakin korvilleen jos ei osaa käyttäytyä. Suomessa hyssytellään vaan että "voi kun mun Jasmine-Oscar on niin temperamenttinen luonteeltaan, pitäähän lapsien saada olla lapsia, meillä on vapaa kasvatus". Lapset saa olla lapsia, mutta kaupoissa ja ravintoloissa riehumiseen tulisi puuttua tehokkaammin kuin vain hyssyttelemällä. Kakaroitten tulisi kunnioittaa aikuisia!
Suomalaista junttimeininkiä. Menepä Venäjällä mulkoilemaan ja haukkumaan vieraita lapsia ja olet pahin moukka, jonka maa päällään kantaa. Siitä kansasta puhutaan paljon pahaa, mutta lapsirakkaita he ovat ja osaavat siltä osin käytöstavat toisin kuin suomijuntit.
[/quote]
Osaako siellä myös ne lapset käytöstavat? Toisin kuin meillä täällä suomessa.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:38"]
Tässä keskustelussa menee puurot ja vellit sekaisin. En usko, että ketään järkevää aikuista todellakaan haittaa se jos VAUVA tai TAAPERO saa raivarin tai itkee väsymystään. Sen sijaan huutavien ja raivoavien esikoulu- ja kouluikäisten vanhemmat saavat ainakin minulta paheksuntaa. Jotain vikaa on perheessä, jossa 10-vuotias ei osaa totella yksinkertaista käskyä "ole hiljempaa" tai itkee karkkia kaupassa.
[/quote]
Täällä on aina puurot ja vellit sekaisin. Se on tämän palstan idea. Eihän täällä olisi yhtään ketjua pystyssä jos ei tänne aina jostain joku pulu pyrähtäisi paskomaan shakkilaudalle ja kaatelemaan kaikki nappuloia.
Suomalaisia lapsiperheitä katsotaan todella kieroon tuolla ulkomailla, ja kuulemma monet hotellit ja ravintolat eivät mielellään halua heitä asiakkaiksi. Aiemmin briteillä oli tuo kauhea maine, mutta nyt suomalaisilla. Hävettää.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 08:58"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 17:16"]Muualla on helppo pitää lapsista kun ne lapsetkin ovat hyvätapaisia, siistejä ja osaavat olla julkisilla paikoilla. Siis eivät kulje missään kuraisissa rytkyissä klähmimässä irtokarkkilootia, rääy ravintoloissa ja taltu vain tabletin kanssa, tervehtivät automaattisesti ja tajuavat etteivät ole aikuisten tilaisuuksissa/kyläpaikoissa/missä vaan aina se keskipiste ja myös pystyvät sietämään sitä ulvomatta ja kerjäämättä huomiota. Suomessa on takuuvarmaa, että joku äityli pahoittaa mielensä jos lasta hieman komentaa vaikka kaupassa ja pyytää lopettamaan esim. hedelmien puristelun tai viskomisen. Heti itketään lapsivihaa somessa, johon sitten muut äidit jakaa sympatiaa ja meuhkaavat boikottia. Muualla hävettäisiin lapsen käytöstä ja sitä, että joku vieras joutui puuttumaan. Lapsi ei taatusti enää toistaisi samaa virhettä. Tottakai lapset kujeilevat ja kiukkuavatkin joskus, ovat vilkkaita jne. myös muualla. Mutta vanhempien suhtautuminen siihen on monessa muussa maassa erilaista ja sen myötä myös muiden suhtautuminen. Siellä lapset laitetaan ruotuun, heiltä edellytetään ja vaaditaan enemmän käytöksen suhteen ja siksi tilapäistä temppuilua on helpompi sietää. Täällä on niin totuttu jo siihen,että vanhemmat aina seli seli selittävät joka asian, puolustelevat ja vaativat jälkikasvulleen sitä ja tätä, kaikkeen ja kaikenlaiseen käytökseen pitäisi olla oikeus kun lapset nyt on lapsia ja pojat poikia... Ihan kaikessa mennään lasten ehdoilla, kyräillään ja kisataan vanhemmuudessa, vaaditaan alennuksia ja erityiskohtelua ja kuitenkaan sitten ei itse osata opettaa ja vaatia lapsilta edes niitä alkeellisimpiakaan käytöstapoja. Muilla menee hermot siihen mölyämiseen, showhun, kaakatukseen ja tulee ärtymys sitten kaikkia lapsiperheitä kohtaan. Itsellänikin on kaksi lasta, että en ole mikään lapsivihaaja siinä suhteessa. Mutta täytyy myöntää, että Suomessa pidän useinkin lapsia aika vastenmielisinä kun heitä kaupoissa, teattereissa, toreilla, ostoskeskuksissa, lennoilla jne. näen. Tai pikemminkin niitä perhekokoonpanoja ja sitä touhua. [/quote] Juuri näin ! Asun aikalailla in and out Finland ja joka kerta Suomen rajojen ulkopuolella ollessani jaksan ihmetellä miten kauniisti lapset käyttäytyvät. Oli kyse kauppakeskuksesta, vaatekaupasta tai ravintolasta. Ja uskokaa pois, minusta nuo lapset on söpöjä ! Suomessa usein näkee vain omaan sekoiluunsa väsyneitä lapsia jotka tuijottavat tyhjillä silmillään ja saattavat yht'äkkiä kysyä "miksi toi täti istuu tossa / miksi tolla tädillä on tollanen pipo / takki/laukku ...... yksi mikä raivostuttaa erityisesti on se että lasten, niin isojen kuin pientenkin, annetaan ISTUA penkillä kurakenkineen. Olen törmännyt tähän yllättävän usein busseissa ja junissa ja ratikoissa. Siis Suomessa. Espanjassa ja Ranskassa tuollaisesta saisi jo äitikin avarista päähän. Ja ihan aiheesta.
[/quote]
Espanjassa on helppo kasvaa lapsena, kun saa hyväksyntää ympäristöltä. Suomessa saa vain vihamielistä, vähintäänkin kylmää kohtelua, niin eiköhän siinä kasva kiukuiseksi-kiukkuisessa ympäristössä.