Olen NIIN kyllästynyt lapsivihaan !
Tuntuu että joka paikassa mollataan lapsia. En itsekään pidä kuin omistani, mutta on todella epäkohteliasta haukkua lapsia ja niiden tarpeita ja ominaisuuksia. Vai onkohan niin, että ihmiset hyökkää toistensa kimppuun lasten kautta ?
Onko aina ollut tällaista ettei lapsista saa puhua eikä ne näkyä, eikä varsinkaan kuulua ?
Kommentit (135)
Mä vihaan teinejä. Ihan karseita tapauksia! Pojat kulkee yrmyn näköisinä finninaamoina,pukeutuu huonosti,eivät tervehdi tai katso silmiin,eivät auta vanhempi a ihmisiä avaamalla ovia tai muuta vastaavaa. Tytöt pukeutuu huonosti,meikkaavat liikaa,ovat liian äänekkäitä,esittävät tyhmiä. Kumpikin ryhmä kiroilee kauheesti. Teinien sentään kuvittelisi jo osaavan käyttäytyä joten siksi niiden huono käytös on mielestäni pahempaa kuin lasten.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:25"]
Olen NIIN kyllästynyt lasten turhaan meluamiseen, juoksemiseen ja riehumiseen! Jos ei sopeudu yhteiskunnan normeihin ja sääntöihin, pysykää kotona! Ravintolat, kaupat yms eivät ole lasten leikkikenttiä. Kiukkuitku yms täysin ymmärrettävää, mutta muu riekkuminen EI!
Eikä tämä ole lapsi vihaa, ainostaan mielipide! Ei synnytä sen suurempia tunteita.
[/quote]
Missä ihmeessä näitä "kirkuvia, riehuvia, huutavia" ym. ym. helvetinkoneita oikein tapaa? Kun ihan rehellisesti pohdin ja muistelen, niin ei tule sellaista tilannetta mieleen, jossa olisin hermoni menettänyt muiden ihmisten lasten käyttäytymisen takia. Mielestäni en ole mitenkään erityisen vahvahermoinen, ja paljon olen käynyt ruokaravintoloissa, kahviloissa, marketeissa, lomamatkoilla ym. Omat lapset ovat jo aikuisia, ja he eivät taatusti ole koskaan ketään häirinneet metelöinnillään. Tiedä sitten, johtuuko kasvatuksesta vai ovatko vain niin rauhallisia luonteeltaan.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:33"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:30"] Vähän ohi, mutta oli kyllä järkytys tulla lapseni kanssa Suomeen.. Kukaan ei kiinnittänyt huomiota lapseeni , hän oli kuin ilmaa! Kamalaa kasvaa tuollaisessa ympäristössä! [/quote] Ei täällä tuntemattomiin yleensäkään kiinnitetä mitään huomiota. Ilmaa ovat kaikki, valitettavasti. Ei tuntemattomia ole olemassakaan. [/quote] Muuttaisin Siperiaan jos täällä alettaisiin yhtäkkiä lääppiä tuntemattomia. Suomalaiset kunnioittavat toistensa tilaa ja rauhaa
[/quote]
Ei tarvitsekaan lääppiä, mutta edes katsoa päin, niin ettei aina saa luulla olevansa näkymätön. Vältellään ja pälyillään muualle. Välillä on hauska seurata, miten suuren työn joku tekee, ettei vain tulisi katsoneeksi päin, välillä vain ahdistaa.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:32"]
Minulla on lapsena ollut kova kuri, en saanut ikinä syödä sohvalla, limsaa tai keksejä sai vain viikonloppuisin ja kaikille aikuisille piti sanoa käsipäivää niin kauan kuin muistan, mutta siitä huolimatta olen ollut todella onnellinen lapsi. Siksi vihaankin vanhempia, jotka eivät viitsi pitää kuria lapsilleen, vaan antavat penskojen häiritä käytöksellään muita ihmisiä.
[/quote]
Ei saa syödä sohvalla?? Jos se on rikos, en jaksa tajuta.
Jos olemme kaikki yhdessä ruoka-aikaan, syömme yhdessä ruokapöydän ääressä, mutta jokainen saa yksin syödä missä huvittaa. Limsaa saa jos sitä on, yleensä meillä ei ole, mutta ei se ole viikonpäivästä kiinni. Lapset ei siitä edes tykkää, mutta saavat jos haluavat. Keksejäkin saa, jos haluaa ja niitä on.
En todella tajua tuollaisia rajoituksia! En koe sen olleen "kurin pitoa" teillä kotona, vaan täysin mielipuolista ja turhaa asioiden rajoittamista.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:48"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:42"]
Muakin ihmetyttää, miten lapset herättää niin hirveetä vihaa joissain. Pari päivää sitten bussissa noin puolitoistavuotias lapsi itki noin 15-20min. Luultavasti väsymystään. Siinä sitten joku ystävällinen sielu kysyi vihaisena muutenkin ahdistuneen näköiseltä äidiltä: "pitääkö mun kuunnella tota v***n huutoa koko matka?" Kulkisi pyörällä, jos ei kestä ääniä julkisissa.
[/quote]
Tuossa kohtaa lapsen olisi pitänyt poistua bussista vanhmpansa kanssa. Jos ei kykene matkustamaan muita häiritsemättä, tulee käyttää omaa autoa tai pysyä kotona.
[/quote]
Sanopa tuo viimeinen lause haiseville humalassa öriseville aikuisille. Niistä on kyllä paljon enemmän riesaa julkisissa kulkuvälineissä kuin lapsista.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:45"]
Mä vihaan teinejä. Ihan karseita tapauksia! Pojat kulkee yrmyn näköisinä finninaamoina,pukeutuu huonosti,eivät tervehdi tai katso silmiin,eivät auta vanhempi a ihmisiä avaamalla ovia tai muuta vastaavaa. Tytöt pukeutuu huonosti,meikkaavat liikaa,ovat liian äänekkäitä,esittävät tyhmiä. Kumpikin ryhmä kiroilee kauheesti. Teinien sentään kuvittelisi jo osaavan käyttäytyä joten siksi niiden huono käytös on mielestäni pahempaa kuin lasten.
[/quote]
Ihan sama minkä ikäisiä nuo kuvailemasi ihmiset on, samanlaisia kaikki, jos ollaan SUOMESSA.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:48"]
Muakin ihmetyttää, miten lapset herättää niin hirveetä vihaa joissain. Pari päivää sitten bussissa noin puolitoistavuotias lapsi itki noin 15-20min. Luultavasti väsymystään. Siinä sitten joku ystävällinen sielu kysyi vihaisena muutenkin ahdistuneen näköiseltä äidiltä: "pitääkö mun kuunnella tota v***n huutoa koko matka?" Kulkisi pyörällä, jos ei kestä ääniä julkisissa.
[/quote]
Tuossa kohtaa lapsen olisi pitänyt poistua bussista vanhmpansa kanssa. Jos ei kykene matkustamaan muita häiritsemättä, tulee käyttää omaa autoa tai pysyä kotona.
[/quote]
Sanopa tuo viimeinen lause haiseville humalassa öriseville aikuisille. Niistä on kyllä paljon enemmän riesaa julkisissa kulkuvälineissä kuin lapsista.
[/quote]
Sama koskee tietysti heitä.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:39"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:37"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:35"]
Hih, kiva provo. Itse keksitty lapsiviha aiheena. Eihän lapsia kukaan oikeasti vihaa vaan heidän idiootteja avuttomia vanhempiaan. Varsinkin niitä mammoja, jotka kuvittelevat itselleen sädekehän kun ovat saaneet puserrettua sikiön tuherostaan vaikka sekin on vain vahingonlaukauksen seurausta.
[/quote]
Ai sori, tämä onkin äitivihaa
[/quote]
Ei vaan kyllästymistä ja ärtymistä typeriin ihmisiin, jotka luulevat olevansa maailman napa.
Mutta ymmärrän kyllä, että sekoitat typerät ihmiset äiteihin ;)
[/quote]
Itse en ole tämäntyyppisiin ihmisiin törmännyt. Ehkäpä sulle on tapahtunut se ilmiö jossa seura tekee kaltaisekseen.
Lapsia ei tarvitse kieltää rääkymästä, riekkumasta ja häiriköimästä koska humalaiset. Piste.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:46"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:25"]
Olen NIIN kyllästynyt lasten turhaan meluamiseen, juoksemiseen ja riehumiseen! Jos ei sopeudu yhteiskunnan normeihin ja sääntöihin, pysykää kotona! Ravintolat, kaupat yms eivät ole lasten leikkikenttiä. Kiukkuitku yms täysin ymmärrettävää, mutta muu riekkuminen EI!
Eikä tämä ole lapsi vihaa, ainostaan mielipide! Ei synnytä sen suurempia tunteita.
[/quote]
Missä ihmeessä näitä "kirkuvia, riehuvia, huutavia" ym. ym. helvetinkoneita oikein tapaa? Kun ihan rehellisesti pohdin ja muistelen, niin ei tule sellaista tilannetta mieleen, jossa olisin hermoni menettänyt muiden ihmisten lasten käyttäytymisen takia. Mielestäni en ole mitenkään erityisen vahvahermoinen, ja paljon olen käynyt ruokaravintoloissa, kahviloissa, marketeissa, lomamatkoilla ym. Omat lapset ovat jo aikuisia, ja he eivät taatusti ole koskaan ketään häirinneet metelöinnillään. Tiedä sitten, johtuuko kasvatuksesta vai ovatko vain niin rauhallisia luonteeltaan.
[/quote]
Sama homma, en ole minäkään törmännyt. Liikun myös ihmisten ilmoilla paljon. Ap
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:55"]
Lapsia ei tarvitse kieltää rääkymästä, riekkumasta ja häiriköimästä koska humalaiset. Piste.
[/quote]
Totta ja kerranhan tenu-petteri väänsi paskan heinolan cittarissa, ja sotki paskalla hyllyt.
Joten ei kiitos enää mitään rajoituksia meidän lasten paskaleikeille, koska tenu-petteri!!!!
T:mamiäitylihäpyluu -89
esimerkiksi erään poptähden kirkkokonsertissa isokokoinen lapsi huusi puolen laulun ajan, että tahtoo pois ja kirkui. Äiti ei halunnut pois, vaan yritti istua konserttia kuuntelemassa. Onneksi poke kävi näyttää merkkiä tuolle narsissiäidille, että häipyy pentunsa kanssa kauas
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 16:37"]
[/quote]
Millä ihmeen logiikalla kokonaisen bussillisen ihmisiä pitäisi sietää keuhkojensa äärirajoilla rääkyvää lasta - tai poistua bussista - sen sijaan että se yksittäinen ihminen häiriötä aiheuttavan lapsensa kanssa poistuisi kyydistä? Asia on eri jos lapsi kiljuu vaikka pysäkinvälin tai ehkä kaksi ja sitten vanhempi saa lapsen rauhoitettua, mutta oikeasti näitä puolen tunnin hulluraivokohtauksia joutuu todistamaan aivan liian usein ainakin Helsingissä. Itse kuskina käskisin nämä pois kyydistä ja bussi seisoisi pysäkillä kunnes käskyä toteltaisiin. Kenelläkään ei ole oikeutta kiduttaa muita tuollaisella loppumattomalla showlla.
Tulee myös mieleen eräätkin juhlat joissa yksi lapsi kiljahteli koko puheen pitämisen ajan (puheen pitäjä selvästi oli nähnyt vaivaa puheensa eteen ja häntä jännitti sen esittäminen). Jos olisin istunut lähempänä lapsen äitiä - jota tapaus ei ilmiselvästi liikuttanut pätkääkään - olisin käskenyt heidät pihalle. Äärettömän moukkamaista käytöstä. Sääli että puheen pitäjä oli liian kiltti ja kohtelias huomauttaakseen asiasta tai edes keskeyttääkseen puheensa ja tuijottaakseen merkitsevästi lapsen äitiä, mutta luultavasti tuo mainittu jännittäminen esti sen.
[/quote]
Itse olen aina ajatellut niin, että julkisella paikalla, kuten bussissa, voi tapahtua mitä tahansa, vaikkapa kuulua erilaisia ääniä. Ne kuuluvat ulkomaailmaan. Kotonani voin valita äänimaailmani ja istua hiljaisuudessa.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:59"]
esimerkiksi erään poptähden kirkkokonsertissa isokokoinen lapsi huusi puolen laulun ajan, että tahtoo pois ja kirkui. Äiti ei halunnut pois, vaan yritti istua konserttia kuuntelemassa. Onneksi poke kävi näyttää merkkiä tuolle narsissiäidille, että häipyy pentunsa kanssa kauas
[/quote]
Ihan oikeassa oli tuo mamiäityli, koska olen kuullut huhua, että kerran popedan konsertissa pieksmäellä eräs keski-ikäinen mies (nimiä mainitsematta) huusi noin 30 min.
Joten ei pokella ollut mitään asiaa puuttua mamiäitylin lapsen huuton, aikuisetkin huutavat.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:30"]Vähän ohi, mutta oli kyllä järkytys tulla lapseni kanssa Suomeen.. Kukaan ei kiinnittänyt huomiota lapseeni , hän oli kuin ilmaa! Kamalaa kasvaa tuollaisessa ympäristössä!
[/quote]
Ai mitä huomiota?
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:06"]
Tuntuu että joka paikassa mollataan lapsia. En itsekään pidä kuin omistani, mutta on todella epäkohteliasta haukkua lapsia ja niiden tarpeita ja ominaisuuksia. Vai onkohan niin, että ihmiset hyökkää toistensa kimppuun lasten kautta ?
Onko aina ollut tällaista ettei lapsista saa puhua eikä ne näkyä, eikä varsinkaan kuulua ?
[/quote]
Koskahan menisi jakeluun, ettei kukaan lapsia vihaa. Vaan heidän käytöstapoja tuntemattomia, ignorantteja vanhempiaan. Kuinka lapsi osaisi käyttäytyä julkisilla paikoilla, kun ei vanhempikaan osaa. Totta kai pieni lapsi vaikkapa itkee joskus. Mutta se on isin ja äidin tehtävä viedä tuo kullannuppu muualle elokuvista, teatterista, konsertista, kaupasta tai ravintolasta "jäähylle". Ja on samaisten ihmisten tehtävä opettaa lasta siihen mikä on sallittua missäkin. Vapaa kasvatus on karhunpalvelus myös lapselle itselleen. Menestyneet ihmiset tuntevat etikettisäännöt ja asianmukaisen käytöksen, minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa. Summaten, voin siis sanoa vihaavani (liian voimakas sana tosin), pikemminkin joidenkin lasten vanhempia. En koskaan lapsia.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 17:02"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:59"]
[/quote]
Ihan oikeassa oli tuo mamiäityli, koska olen kuullut huhua, että kerran popedan konsertissa pieksmäellä eräs keski-ikäinen mies (nimiä mainitsematta) huusi noin 30 min.
Joten ei pokella ollut mitään asiaa puuttua mamiäitylin lapsen huuton, aikuisetkin huutavat.
[/quote]
Tyhmä. Samallalailla se aikuinenkin olisi sieltä kirkkokonsertista poistettu huutamasta. Idea oli se, että se narsissiäiti haluasi ajatella vain omaa persettään muista välittämättä
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:46"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:42"]
[/quote]
Ehkä se aikuinenkin oli vähän väsynyt. En minäkää auttamatta vihaa, jos väsyyneenä vähän menee kuppi nurin.
[/quote]
Minä olin viime viikolla aivan poikki töiden jälkeen, ja joka päivä bussissa oli äiti kahden lapsen kanssa. Lapset olivat äänekkäitä, mutta eivät riehuneet, väsyneitä olivat varmasti kuten myös äiti. Minänen olisi jaksanut kuunnella niiden lasten itkua ollenkaan, mutta ikimaailmassa ei tulisi mieleen mennä sille äidille asiasta vittuilemaan!
Ystävä oli nyt viikonloppuna päivystyksessä lapsensa kanssa. He olivat istuneet siellä muutaman tunnin ja lapsi oli leikkinyt hiljakseen ja välillä levännyt ystäväni sylissä. Sitten ystäväni oli antanut tytölleen välipalaa joka meni tukkoisella lapsella väärään kurkkuun. Lapsi säikähti ja alkoi itkeä, ja koska oli kipeä ja väsynyt, itku jatkui. Tällöin joku nainen oli kiroillut jotakin saatanan kakaroista...
Oliko sekin teistä ihan oikein? Päivystyksessä, kipeä lapsi, itkee - Eikun haastattelemaan vaan?
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:37"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:35"]
Hih, kiva provo. Itse keksitty lapsiviha aiheena. Eihän lapsia kukaan oikeasti vihaa vaan heidän idiootteja avuttomia vanhempiaan. Varsinkin niitä mammoja, jotka kuvittelevat itselleen sädekehän kun ovat saaneet puserrettua sikiön tuherostaan vaikka sekin on vain vahingonlaukauksen seurausta.
[/quote]
Ai sori, tämä onkin äitivihaa
[/quote]
Ei vaan kyllästymistä ja ärtymistä typeriin ihmisiin, jotka luulevat olevansa maailman napa.
Mutta ymmärrän kyllä, että sekoitat typerät ihmiset äiteihin ;)