Olen NIIN kyllästynyt lapsivihaan !
Tuntuu että joka paikassa mollataan lapsia. En itsekään pidä kuin omistani, mutta on todella epäkohteliasta haukkua lapsia ja niiden tarpeita ja ominaisuuksia. Vai onkohan niin, että ihmiset hyökkää toistensa kimppuun lasten kautta ?
Onko aina ollut tällaista ettei lapsista saa puhua eikä ne näkyä, eikä varsinkaan kuulua ?
Kommentit (135)
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:20"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:06"]
Tuntuu että joka paikassa mollataan lapsia. En itsekään pidä kuin omistani, mutta on todella epäkohteliasta haukkua lapsia ja niiden tarpeita ja ominaisuuksia. Vai onkohan niin, että ihmiset hyökkää toistensa kimppuun lasten kautta ?
Onko aina ollut tällaista ettei lapsista saa puhua eikä ne näkyä, eikä varsinkaan kuulua ?
[/quote]
Huoh....
[/quote]
Mitäpä sitä huokailemaan.
Olen NIIN kyllästynyt lasten turhaan meluamiseen, juoksemiseen ja riehumiseen! Jos ei sopeudu yhteiskunnan normeihin ja sääntöihin, pysykää kotona! Ravintolat, kaupat yms eivät ole lasten leikkikenttiä. Kiukkuitku yms täysin ymmärrettävää, mutta muu riekkuminen EI!
Eikä tämä ole lapsi vihaa, ainostaan mielipide! Ei synnytä sen suurempia tunteita.
Suomalaista junttimeininkiä. Menepä Venäjällä mulkoilemaan ja haukkumaan vieraita lapsia ja olet pahin moukka, jonka maa päällään kantaa. Siitä kansasta puhutaan paljon pahaa, mutta lapsirakkaita he ovat ja osaavat siltä osin käytöstavat toisin kuin suomijuntit.
Vähän ohi, mutta oli kyllä järkytys tulla lapseni kanssa Suomeen.. Kukaan ei kiinnittänyt huomiota lapseeni , hän oli kuin ilmaa! Kamalaa kasvaa tuollaisessa ympäristössä!
Tuskin kukaan vihaa lapsia, vaan niitä vanhempia, jotka antavat lasten karjua kaupassa ja kirjastossa, mukiloida toisiaan, koskea vieraiden ihmisten tavaroihin, nimitellä aikuisia (kerran Stockan hississä vaunuissa istunut pikkuprinssi rääkyi "te ootte kaikki ihan tyhmiä" muille hississä olijoille vanhempien ilmeenkään värähtämättä) ja juosta parkkipaikalla.
Tutulla perheellä on sellainen kauhukakarakaksikko, että oksat pois. Tyttö ja poika saavat yövät sohvalla suklaata ennen lounasta, heidän ei tarvitse tervehtiä kylään tulevia vieraita, eikä perhejuhlissa tarvitse olla hiljaa.
Minulla on lapsena ollut kova kuri, en saanut ikinä syödä sohvalla, limsaa tai keksejä sai vain viikonloppuisin ja kaikille aikuisille piti sanoa käsipäivää niin kauan kuin muistan, mutta siitä huolimatta olen ollut todella onnellinen lapsi. Siksi vihaankin vanhempia, jotka eivät viitsi pitää kuria lapsilleen, vaan antavat penskojen häiritä käytöksellään muita ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:32"]
Tuskin kukaan vihaa lapsia, vaan niitä vanhempia, jotka antavat lasten karjua kaupassa ja kirjastossa, mukiloida toisiaan, koskea vieraiden ihmisten tavaroihin, nimitellä aikuisia (kerran Stockan hississä vaunuissa istunut pikkuprinssi rääkyi "te ootte kaikki ihan tyhmiä" muille hississä olijoille vanhempien ilmeenkään värähtämättä) ja juosta parkkipaikalla.
Tutulla perheellä on sellainen kauhukakarakaksikko, että oksat pois. Tyttö ja poika saavat yövät sohvalla suklaata ennen lounasta, heidän ei tarvitse tervehtiä kylään tulevia vieraita, eikä perhejuhlissa tarvitse olla hiljaa.
Minulla on lapsena ollut kova kuri, en saanut ikinä syödä sohvalla, limsaa tai keksejä sai vain viikonloppuisin ja kaikille aikuisille piti sanoa käsipäivää niin kauan kuin muistan, mutta siitä huolimatta olen ollut todella onnellinen lapsi. Siksi vihaankin vanhempia, jotka eivät viitsi pitää kuria lapsilleen, vaan antavat penskojen häiritä käytöksellään muita ihmisiä.
[/quote]
Miksi valehtelet, ettei kukaan vihaa lapsia? Tiedän montakin koulukiusattua läskijoonasta, jotka nimenomaan vihaavat lapsia. Omia traumojaan he tietysti siinä purkavat.
Muakin ihmetyttää, miten lapset herättää niin hirveetä vihaa joissain.
Pari päivää sitten bussissa noin puolitoistavuotias lapsi itki noin 15-20min. Luultavasti väsymystään. Siinä sitten joku ystävällinen sielu kysyi vihaisena muutenkin ahdistuneen näköiseltä äidiltä: "pitääkö mun kuunnella tota v***n huutoa koko matka?"
Kulkisi pyörällä, jos ei kestä ääniä julkisissa.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:11"]Minusta sitten taas tuntuu siltä, että kaiken pitäisi pyöriä niiden lasten ja niiden naisten ympärillä, jotka on jalkansa miehelle levittänyt ja sieltä lapsen ulost työntänyt.
On paikkoja, joissa lasten ei pitäisi kuulua ja heidän käyttäytyä ns. etiketin mukaan. Puistot yms on remumistä ja möykkäämistä varten. Sisätilat ei!
[/quote]
On myös paikkoja, jossa lapsenvihaajien ei luulisi viihtyvän. Kuten Vauva-lehden keskustelupalsta. Mutta totuus onkin toinen....
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:06"]
[/quote]
Olisikin näin. Valitettavasti Suomi on tavattoman lapsikeskeinen maa, ja lapsiperheet ovat sen pyhä lehmä.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:42"]
Muakin ihmetyttää, miten lapset herättää niin hirveetä vihaa joissain. Pari päivää sitten bussissa noin puolitoistavuotias lapsi itki noin 15-20min. Luultavasti väsymystään. Siinä sitten joku ystävällinen sielu kysyi vihaisena muutenkin ahdistuneen näköiseltä äidiltä: "pitääkö mun kuunnella tota v***n huutoa koko matka?" Kulkisi pyörällä, jos ei kestä ääniä julkisissa.
[/quote]
Ehkä se aikuinenkin oli vähän väsynyt. En minäkää auttamatta vihaa, jos väsyyneenä vähän menee kuppi nurin.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:30"]
Vähän ohi, mutta oli kyllä järkytys tulla lapseni kanssa Suomeen.. Kukaan ei kiinnittänyt huomiota lapseeni , hän oli kuin ilmaa! Kamalaa kasvaa tuollaisessa ympäristössä!
[/quote]
Voi kamalaa! Kyllähän sinun lapseesi nyt tulee kiinnittää huomiota! Eikö edes Ulkoministeriöstä ollut ketään kentällä tervehdystä välittämässä?
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:42"]
Muakin ihmetyttää, miten lapset herättää niin hirveetä vihaa joissain. Pari päivää sitten bussissa noin puolitoistavuotias lapsi itki noin 15-20min. Luultavasti väsymystään. Siinä sitten joku ystävällinen sielu kysyi vihaisena muutenkin ahdistuneen näköiseltä äidiltä: "pitääkö mun kuunnella tota v***n huutoa koko matka?" Kulkisi pyörällä, jos ei kestä ääniä julkisissa.
[/quote]
Tuossa kohtaa lapsen olisi pitänyt poistua bussista vanhmpansa kanssa. Jos ei kykene matkustamaan muita häiritsemättä, tulee käyttää omaa autoa tai pysyä kotona.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:30"]
[/quote]
Voi kamalaa! Kyllähän sinun lapseesi nyt tulee kiinnittää huomiota! Eikö edes Ulkoministeriöstä ollut ketään kentällä tervehdystä välittämässä?
[/quote]
Ei tullut :(
En tiedä, tulemmeko enää lapseni kanssa Suomessa käymään, kun ei mitään huomiota tullut.
Olen todella surullinen lapseni puolesta, ja itseni puolesta.
Vai on ap havainnut ketjuissa LAPSIVIHAA. Selva tapaus...
Minä taas olen NIIN kyllästynyt vanhempiin, jotka vaativat lapsillaan yhteiskunnasta elättäjää itselleen, pitävät ylisuurien perhetukien leikkauksia kauheana katastrofina, eivät osaa sen paremmin kasvattaa kuin elättääkään perikuntaansa, eivät osaa ennalta valmistautua asioihin...
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:47"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:30"]
[/quote]
[/quote]
Hih... Minusta on kiva jos lapset saavat kehuja ja huomiota. Näin oppivat sosiaalisiksi ja kehittyy terve itsetunto. Kamala kun yritin hymyillä ja vaikka kehuin lapsia , niin vain toljottivat takaisin!
Mutta kyllähän tuo ilmapiiri näkyy aikuisissakin.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 15:18"]
Vähän menee myös tuohon suuntaan, että lapsiperheillä pitäisi olla niitä oikeuksia ilman todellista vastuuta omasta käyttäymisestä. Kuulua ja näkyä saa, mutta asioissa on aina myös se mutta...
[/quote]
Siis mitä oikeuksia ?
Hih, kiva provo. Itse keksitty lapsiviha aiheena. Eihän lapsia kukaan oikeasti vihaa vaan heidän idiootteja avuttomia vanhempiaan. Varsinkin niitä mammoja, jotka kuvittelevat itselleen sädekehän kun ovat saaneet puserrettua sikiön tuherostaan vaikka sekin on vain vahingonlaukauksen seurausta.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:35"]
Hih, kiva provo. Itse keksitty lapsiviha aiheena. Eihän lapsia kukaan oikeasti vihaa vaan heidän idiootteja avuttomia vanhempiaan. Varsinkin niitä mammoja, jotka kuvittelevat itselleen sädekehän kun ovat saaneet puserrettua sikiön tuherostaan vaikka sekin on vain vahingonlaukauksen seurausta.
[/quote]
Ai sori, tämä onkin äitivihaa
Pidän kyllä lapsista, heidän kanssa on aina hyviä keskusteluja ja hauskaa tekemistä keksii aina! Olen kuitenkin saanut itse kovan kurikasvatuksen, enkä siksi ymmärrä päättömänä juoksevia, hölöttäviä, kirkuvia lapsia, joiden vanhemmat eivät edes yritä saada lapsiaan käyttäytymään! En siis vihaa kaikkia lapsia, vain niitä joiden kasvatus on unohtunut... Enkä syytä lapsia, vaan niiden vanhempia!