Selittäkää mulle rehellisesti tämä ilmiö!
Nyt monen monta Facebook vuotta takana ja vieläkään en ymmärrä tätä ilmiötä: kun laitan jonkun random rakeisen selfien, ieluiten vielä ilman meikkiä tai muuten arkinen kuva, niin tykkäyksiä satelee.
Kun laitan kuvan, jossa olen oikeasti laittautuneena kauniiksi, hiukset, meikki, vaatteet, ja näytän mielestäni tosi kuumalta (ei siis tissivako, seksiposeerauskuvia, vaan ihan viattomia ja asiallisia, mutta näytän kuvassa todella hyvältä) niin normaalisti ei tule yhtä ainuttakaan tykkäystä! Joskus tsägällä yks tai kaks...
Pistää aina masentamaan ja mietityttämään, että olen varmaan tosi ruma akka ja kaunistautumiselleni suorastaan salaa naureskellaan eikä kukaan kehtaa tykätä!
Selasin erään tuttavani profiilikuvia ja huomasin hänellä saman ilmiön...
Kommentit (23)
Naiset voi tykkäillä semmosia kuvia mitkä on tavallisia, arkisia. Ei ole pokkaa tykkäillä niitä parempia kuvia.
Niin. Mitä väliä? Et voi olla tosissasi, että käytät aikaasi moisen miettimiseen. Käy vaikka kävelemässä ulkona. Sitten kun ajatus lähtee kirkastumaan löydät varmasti parempaakin tekemistä omalla elämälläsi.
Minua kiinnostaa enemmän miksi naiset ovat niin ulkonäkökeskeisiä. Miten vitussa jotain voi kiinnostaa kuinka moni peukuttaa sun kuvaa! Tai ylipäätään latailla itsestään jatkuvasti kuvia kehujen toivossa
Kuinka monta tykkäystä olet itse antanut tuollaisille kuville? Vaikkapa sille tuttavalle jolla on sama ilmiö?
Ne on kade, eivätkä halua sun hyvännäkösten kuvies joutuvan esille uutisvirtaan tykättynä jos vaikka niitten ukot näkee sen ja alkaa kiinnostumaan...
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:37"]
Minua kiinnostaa enemmän miksi naiset ovat niin ulkonäkökeskeisiä. Miten vitussa jotain voi kiinnostaa kuinka moni peukuttaa sun kuvaa! Tai ylipäätään latailla itsestään jatkuvasti kuvia kehujen toivossa
[/quote]
En laita jatkuvasti kuvia, enkä koskaan kehujen toivossa. Mutta kaikkien näiden Facebook-vuosien aikana olen jo todella alkanut tympääntymään, että oikeasti hyvät kuvat musta ei saa tykkäyksiä! Tulee ihan rikollinen olo, ihan kuin en saisi näyttää nätiltä. Ihan kuin mut palkittaisiin huonoista kuvista tykkäysten muodossa, rangaistaisiin hyvistä kuvista siten, ettei kukaan tykkää. On todella masentavaa, kun harvoin vaihtaa kuvaa ja kun kuvittelee laittavansa hyvän kuvan ja KUKAAN ei tykkää. Sanokaa mitä sanotte, mutta siitä tulee oikeasti paska fiilis! Ja olen yli kolmekymmenen, muuten ihan fiksu ja hyvän itsetunnon omaavaa, tämä ilmiö vaan kirpaisee ja vituttaa enkä mitenkään voi ymmärtää sitä. Jotenkin kateuskin tuntuu hepposelta selitykseltä... ei voi olla, koska huomaan että ainakin teinitytöt usein tykkäilevät toistensa tosi näteistä kuvista.
Ne on just niitä ns. herutuskuvia millä pönkitetään huonoa itsetuntoa ja epävarmuutta
8 on siis ap. Ja lisään vielä, että kehuja en todellakaan kerjää, vaan kun saan kommentteja miehitä esim "olet niin kaunis" niin poistan ne yleensä heti. En osaa ottaa kehuja vastaan ja häpeän kun johonkin kuvaan tulee kauniiksi kehumista!
Jos ne tykkääkin siitä "huonosta" oikeasti enemmän? Ei mua ainakaan kiinnosta meikit ynnä muut, vaan luonnolinen kauneus ja iloisuus. :)
En tiedä, oletko mun tuttuni, mutta eräs juurikin laittoi kuvailemiasi kuvia ja mun mielestä rouva näyttää kyllä paremmalta ihan omana itsenään, ei millään pahalla. :) Mä olisin tyytyväinen, että olen kauniimpi ilman meikkiä kuin meikillä. Vaatteet oli nätit kyllä. :)
Mua ainakin vähän ärsyttää ne semmoset profiilikuvat, missä ollaan oikein laitettuina ja ihmeellinen ilme kasvoilla. Hädintuskin tunnistaa edes ihmistä. Tai siis, että ihminen ei normaalisti näytä siltä, eli ei näytä kuvassa itseltään. On toki hyvä kuva, mutta... Tuntuu, että sellaiset kuvat on lisätty vain tykkäämisen toivossa.
Mulla just toisinpäin. En tiedä mikä sun kohdalla on pielessä mutta mulla ne kuvat missä olen ns "ykkösissä" saa paljon enemmän tykkäyksiä kuin arkiset, samoin mun kavereilla. Minkä ikäinen olet? Itse nelikymppinen ja aika pitkälti ystäväpiiri saman ikäisiä.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:43"]
Ne on just niitä ns. herutuskuvia millä pönkitetään huonoa itsetuntoa ja epävarmuutta
[/quote]
Ymmärsit väärin. Nimenomaan EI ole kyse herutuskuvista. Tämä uusin kuva, johon ei yhtään tykkäystä, on laittanut vanhempani kirjahyllyyn kehyksiin. -ap
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:45"]
8 on siis ap. Ja lisään vielä, että kehuja en todellakaan kerjää, vaan kun saan kommentteja miehitä esim "olet niin kaunis" niin poistan ne yleensä heti. En osaa ottaa kehuja vastaan ja häpeän kun johonkin kuvaan tulee kauniiksi kehumista!
[/quote]Mitäs jos opettelisit käytöstapoja ja kehun tullessa vastaisit vaan "kiitos" etkä poistais toisten kommentteja. Siks ne ei varmaan mistään tykkääkään kun oot noin nuttura tiukalla. Tökeröä toimintaa sinulta.
Jos ne tykkääkin siitä "huonosta" oikeasti enemmän? Ei mua ainakaan kiinnosta meikit ynnä muut, vaan luonnolinen kauneus ja iloisuus. :)
En tiedä, oletko mun tuttuni, mutta eräs juurikin laittoi kuvailemiasi kuvia ja mun mielestä rouva näyttää kyllä paremmalta ihan omana itsenään, ei millään pahalla. :) Mä olisin tyytyväinen, että olen kauniimpi ilman meikkiä kuin meikillä. Vaatteet oli nätit kyllä. :)
[/quote]
Ja tosiaan, ei hän näytä itseltään ollenkaan, kun ei yleensä koskaan meikkaa/pukeudu noin, jotenkin hämmentävää. :D
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:26"]Nyt monen monta Facebook vuotta takana ja vieläkään en ymmärrä tätä ilmiötä: kun laitan jonkun random rakeisen selfien, ieluiten vielä ilman meikkiä tai muuten arkinen kuva, niin tykkäyksiä satelee.
Kun laitan kuvan, jossa olen oikeasti laittautuneena kauniiksi, hiukset, meikki, vaatteet, ja näytän mielestäni tosi kuumalta (ei siis tissivako, seksiposeerauskuvia, vaan ihan viattomia ja asiallisia, mutta näytän kuvassa todella hyvältä) niin normaalisti ei tule yhtä ainuttakaan tykkäystä! Joskus tsägällä yks tai kaks...
Pistää aina masentamaan ja mietityttämään, että olen varmaan tosi ruma akka ja kaunistautumiselleni suorastaan salaa naureskellaan eikä kukaan kehtaa tykätä!
Selasin erään tuttavani profiilikuvia ja huomasin hänellä saman ilmiön...
[/quote]
Sun epätoivo kuultaa läpi. Kukaan ei pidä epätoivosta.
[/quote]
Ehkä tuo tapasi reagoida tökerösti toisten esittämiin kohteliaisuuksiin on osasyy siihen, ettei moni enää viitsi sitä tehdä...
Toisekseen, ainakin suhteessa olevien vastakkaisen sukupuolen edustajien on "sallitumpaa" tykätä arkikuvista kuin poseerauskuvista, joiden tykkääminen voi aiheuttaa mustasukkaisuusreaktioita.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:32"]
Niin. Mitä väliä? Et voi olla tosissasi, että käytät aikaasi moisen miettimiseen. Käy vaikka kävelemässä ulkona. Sitten kun ajatus lähtee kirkastumaan löydät varmasti parempaakin tekemistä omalla elämälläsi.
[/quote]Aika tyly ja ajattelematon kommentti. Tää aihe tuskin on ap:lle mikään elämää suuremman ihmetyksen mietiskely. Ja palstahan on aihe vapaa. Et se sinäkään kovin kummoisesti aikaas vietä, jos siihen sisältyy negatiivinen kommentointi netissä aiheesta joka ei sua selvästi edes kiinnosta. Tää maailma (varsinkin somen osalta) on niin ulkonäkökeskeinen, että vähemmänkin turhamainen ihminen saattaa huomata ajattelevansa ap:n tavoin. En ole facebookissa tai laita kuviani nettiin, mutta kyllä mun mielessä heräs kiinnostus lukea tätä ketjua. Ainakin sun kommenttiin asti.
Rakeinen arkikuva on samastuttavampi.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:53"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:26"]Nyt monen monta Facebook vuotta takana ja vieläkään en ymmärrä tätä ilmiötä: kun laitan jonkun random rakeisen selfien, ieluiten vielä ilman meikkiä tai muuten arkinen kuva, niin tykkäyksiä satelee. Kun laitan kuvan, jossa olen oikeasti laittautuneena kauniiksi, hiukset, meikki, vaatteet, ja näytän mielestäni tosi kuumalta (ei siis tissivako, seksiposeerauskuvia, vaan ihan viattomia ja asiallisia, mutta näytän kuvassa todella hyvältä) niin normaalisti ei tule yhtä ainuttakaan tykkäystä! Joskus tsägällä yks tai kaks... Pistää aina masentamaan ja mietityttämään, että olen varmaan tosi ruma akka ja kaunistautumiselleni suorastaan salaa naureskellaan eikä kukaan kehtaa tykätä! Selasin erään tuttavani profiilikuvia ja huomasin hänellä saman ilmiön... [/quote] Sun epätoivo kuultaa läpi. Kukaan ei pidä epätoivosta.
[/quote]
Ihanko totta`No ei se ainakaan niihin kuviin tai niistä tykkäämisiin voi vaikuttaa tai niissä näkyä, koska eivät ole mitään malli poseeraus/herutus glamourkuvia, vaan ihan erilaisissa juhlatilaisuuksissa esim häät jne otettuja kuvia, joissa näytän kyllä ihan omalta itseltäni, vaikka laittautunut olenkin.
Onko se sun tuttu sun mielestä kaunis?