Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selittäkää mulle rehellisesti tämä ilmiö!

Vierailija
14.12.2014 |

Nyt monen monta Facebook vuotta takana ja vieläkään en ymmärrä tätä ilmiötä: kun laitan jonkun random rakeisen selfien, ieluiten vielä ilman meikkiä tai muuten arkinen kuva, niin tykkäyksiä satelee.

Kun laitan kuvan, jossa olen oikeasti laittautuneena kauniiksi, hiukset, meikki, vaatteet, ja näytän mielestäni tosi kuumalta (ei siis tissivako, seksiposeerauskuvia, vaan ihan viattomia ja asiallisia, mutta näytän kuvassa todella hyvältä) niin normaalisti ei tule yhtä ainuttakaan tykkäystä! Joskus tsägällä yks tai kaks... 

Pistää aina masentamaan ja mietityttämään, että olen varmaan tosi ruma akka ja kaunistautumiselleni suorastaan salaa naureskellaan eikä kukaan kehtaa tykätä!

Selasin erään tuttavani profiilikuvia ja huomasin hänellä saman ilmiön... 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:57"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:53"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:26"]Nyt monen monta Facebook vuotta takana ja vieläkään en ymmärrä tätä ilmiötä: kun laitan jonkun random rakeisen selfien, ieluiten vielä ilman meikkiä tai muuten arkinen kuva, niin tykkäyksiä satelee. Kun laitan kuvan, jossa olen oikeasti laittautuneena kauniiksi, hiukset, meikki, vaatteet, ja näytän mielestäni tosi kuumalta (ei siis tissivako, seksiposeerauskuvia, vaan ihan viattomia ja asiallisia, mutta näytän kuvassa todella hyvältä) niin normaalisti ei tule yhtä ainuttakaan tykkäystä! Joskus tsägällä yks tai kaks...  Pistää aina masentamaan ja mietityttämään, että olen varmaan tosi ruma akka ja kaunistautumiselleni suorastaan salaa naureskellaan eikä kukaan kehtaa tykätä! Selasin erään tuttavani profiilikuvia ja huomasin hänellä saman ilmiön...  [/quote] Sun epätoivo kuultaa läpi. Kukaan ei pidä epätoivosta.

[/quote]

Ihanko totta`No ei se ainakaan niihin kuviin tai niistä tykkäämisiin voi vaikuttaa tai niissä näkyä, koska eivät ole mitään malli poseeraus/herutus glamourkuvia, vaan ihan erilaisissa juhlatilaisuuksissa esim häät jne otettuja kuvia, joissa näytän kyllä ihan omalta itseltäni, vaikka laittautunut olenkin.

[/quote]

Tuollaiset tilannekuvat on mun mielestä erikseen. Eri asia, jos kotona meikkaillut ja "otanpa nyt oikein hyvän profiilikuvan", eikä näytä yhtään itseltään.

Vierailija
22/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan päin vastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä itsekään kauheasti likettele mitään perusposeerauksia, riippumatta onko kruumattu vai ei. Likettelen kuvia, jotka ovat vaikkapa hauskoja tai joista muuten tulen hyvälle tuulelle, jotka on kuvattu jossain erityisessä paikassa tai tilanteessa (en tarkoita, että pitäisi olla illallisella Pariisissa - kiven päällä metsässä istujasta otettu kuva voi olla tosi erityinen ja tunnelmallinen), ovat valokuvana ylipäätään jotenkin poikkeuksellisen hienoja, oivaltavia tai vaikuttavia. Jos on naapurin Birgitan itsestään seinän vieressä ottama selfie, tuskin reagoin siihen likettämällä, Birgitan pakkelimäärästä riippumatta. Arkikuvasi saattavat olla kiinnostavampia. Uskon, että liketysten määrä ei mitenkään automaattisesti korreloi henkilön ulkonäön kanssa ylipäätään.

Muutama ehdotus vielä. 

-Mieti, miksi haluat julkaista kuvan. Miksi haluat jakaa sen? Mikä siinä kuvassa on erityistä? Minkälaisia tunteita haluat sen herättävän katsojissa? Peilin kautta kuvattu poseeraus on harvoin valokuvana kiinnostava, mutta pienellä vaivannäöllä myös muotokuvatyyppisestä henkilökuvasta voi saada hyvin mielenkiintoisen ja erityisen.

-Kuinka paljon kuvia postaat? Joillakin on tapana postata lähes identtisiä kuvarykelmiä, tai usein samantyyppisiä kuvia. En liketä yhtäkään niistä samanlaisista kuvista, joita news feedini pursuaa. Facebook ei ole kuva-arkisto. Valitse parhaimmat kuvat, jotka postaat.