Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hillitkää hajusteintoa, please!

Vierailija
14.12.2014 |

Tuosta pikkutytölle tuoksua sopivaa miettivästä ketjusta hämmästyneenä totean vaan, että toivottavasti ihmiset jaksaisivat ja älyäisivät huomioida kanssaihmiset myös hajusteasiassa. Eli mielellään ei tupsuteltaisi ylenpalttisesti ja kaikista mieluiten ei ollenkaan. 

Kommentit (163)

Vierailija
141/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään en ole sanonut, että hajuvesillä korvataan hygienia.

Jos pitää valita hajuvesi-ihminen tai sitten sellainen naturelli, joka tuoksahtaa hielle, kuselle, tupakille niin valitsen sen hajuvesi-ihmisen.

Jos kerran et tuossa asettanut vastakkain hygieenista hajusteidenkäyttäjää ja epähygieenistä ei-hajusteidenkäyttäjää, niin varmaan sitten voisit kertoa, että mitä varsinaisesti halusit sanoa.

Vierailija
142/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen on AV:n tyypillinen mamma

- pesee pyykit pesupähkinöillä

- käy suihkussa kaksi kertaa viikossa pesten itsensä pelkällä vedellä (hiukset hajusteettomalla shampoolla kerran viikossa)

- pesupähkinöillä putipuhtaaksi pestyt pikkarit sentään vaihdetaan joka päivä (hrrrrr)

- hikoilee paljon, mutta ei käytä dödöä koska se haisee (hajusteetonkin dödö haisee)

- ylipainoinen, rasvainen iho ja tukka

Oi tuo raikkaan puhtaan ihmisen tuoksuinen AV-mamma <3

PS. Itse lopetan hajusteiden käytön sitten, kun tupakointi, autojen pakokaasut, sellutehtaan käry, ruoan haju, tulipalot ja niistä koituvat hajuhaitat yms. kielletään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 09:08"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:24"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:12"]

Niinpä. Hajusteet on niin tarpeettomia muutenkin, hajuvesistä nyt puhumattakaan.

[/quote]

Parfyymit tuovat maailmaan elämään kauneutta, mielihyvää ja aistinautintoja. Jos se on sinusta tarpeetonta, olen pahoillani puolestasi.

t. tuoksuharrastaja.

[/quote]

Valitettavasti on minullakin hajusteallergia, joten ei missään nimessä ole mielipidekysymys.  Joidenkin ihmisten mielestä on ihan hauskaa vaarantaa toisten terveys, ihan vain siksi että ei usko sellaista olevan olemassa. Ei minun iho mene kyllä kauniimaksi, kun tulee reaktio.

[/quote]

En ole väittänyt, etteikö ihminen voisi tosiaan olla hajusteille alerginen. Hajusteallergisia arvioidaan olevan pari prosenttia väestöstä. Mutta väite, jonka mukaan hajuvedet olisivat tarpeettomia, ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa. -7

Vierailija
144/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta väite, jonka mukaan hajuvedet olisivat tarpeettomia, ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa.

No mihin niitä sitten tarvitaan? Omat vanhemmat eivät käyttäneet, enkä itse tai oma perhe käytä. Miksi ihmeessä pitäisi käyttää? Hajusteiden ksyleenimyskeillä tai pestisidijohdannaisilla yhdisteillä ei ole terveyttä edistäviä arvoja. Jos huolehdit hygieniastasi, niin et haise. Hajusteet taas eivät liity hygieniaan.

Vierailija
145/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 09:16"]

Pakko kertoa omatarina, kun täällä luulosairaaksi haukutaan hajusteallergiaa. Minulla todettiin sairaalan allergiapolin testeissä hajusteaine allergia, tulee järkyttävää ihottumaa ja anafylaksia. Testi tehtiin iholle. Hajusteet itsessään on mulle myrkkyä, mutta myös niissä käytetyt PEG aineet ja tietyt Methyl säilöntäaineet on pahasta... Hajusteaine allergia ei kuitenkaan ole sama kuin hajusteaine yliherkkyys. Itsekkään en usko tuohon yliherkkyyteen, yleensä siitä kärsivät muutenkin neuroottiset ja ahdistuneet ihmiset. Alkergiastani huolimatta nautin ihanista tuoksuista, hajustettuja pesuaineita en voi käyttää, mutta hajuvettä vaatteissa pystyn käyttämään kun ei kosketa ihoa. Harmittaa tää allergia

[/quote]

Eikös se lekuri sanonut, että ei kannata turhaan leikkiä niillä hajusteilla?   Minulle ainakin sanoi, että voi pahentua jos turhaan altistaa itsensä.  Ja sama minulla, kyllä ne tuoksut tuntuu miellyttäviltä mutta valitettavasti aiheuttavat jälkiseuraamuksia.

Vierailija
146/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:15"]

Kirjottakaa googlen kuvahakuun ilman sensurointia SCAT niin tiedätte miksi ihmiset käyttää hajusteita.

[/quote]

Se on SATC! Lisäksi kyseisen kulttisarjan tyylikkyys menee käsi kädessä laadukkaiden meikkien ja tuoksujen kanssa.

Vierailija
147/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 09:37"]

Mutta väite, jonka mukaan hajuvedet olisivat tarpeettomia, ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa.

No mihin niitä sitten tarvitaan? Omat vanhemmat eivät käyttäneet, enkä itse tai oma perhe käytä. Miksi ihmeessä pitäisi käyttää? Hajusteiden ksyleenimyskeillä tai pestisidijohdannaisilla yhdisteillä ei ole terveyttä edistäviä arvoja. Jos huolehdit hygieniastasi, niin et haise. Hajusteet taas eivät liity hygieniaan.

Nitromyskit edistävät tutkimusten mukaan rintasyövän puhkeamista.

Vierailija
148/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 01:21"]

EU voisikin nyt tarttua tähän hajusteasiaan ja kieltää hajusteet ! Tästä voisi tehdä kansalaisaloitteen koska onhan kaikilla oikeus terveelliseen ympäristöön.

[/quote]

Meinaatko että EU johon kuuluu kärkimaina RANSKA jolla tuoksut ovat yksi elinkeino ja työllistää kymmeniä tuhansia ihmisiä, lähtee mukaan tuollaiseen kieltoon hikisten ja köyhien valittaja-suomalaisten takia? MUAHAHAHAHAHA! :DDDD

Vierailija
149/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:10"]Voi teitä hikiset hipit!!! Vai pitäisikö minunkin laiskuuttani alkaa hajusteallergiseksi tai hajusteyliherkäksi? Sillä saa ainakin huomiota kun alkaa ruikuttamaan kaikille että kun minulla on tällainen vaiva ? ;D

Muissa maissa naiset keskustelevat hyvistä ja laadukkaista tuoksuista ja vertailevat niitä, esim. Ruotsissa, Virossa ja Ranskassa myydään paljon hyviä tuoksuja (ei esanssista tavaratalo-marketti-julkkistuoksulinjaa kuten täällä Suomessa ja siksi ostan omani noista muista maista).

Suomessa ihmiset suorastaan rakastavat sitä että pääsevät avautumaan tutuille ja tuntemattomille vaivoistaan ja tuo hajustevastaisuus näyttäisi olevan suurta trendiä.
[/quote]

Kyllä on tosi trendikästä tämä hajuste yliherkkyys. Nimimerkillä oksensin juuri viime viikolla kaupassa, koska joku pariskunta oli käynyt kylpemässä hajusteissa. Siinä ne käveli meidän edessä noin 5 metrin päässä ja heidän "tuoksunsa" tuli siitä huolimatta nenääni niin pahasti, että tuli paha olo. Kaiken kruunasi se kun he jäivät eteemme tukkeeksi ja takanamme oli kärryt myös tukkeena. En siis päässut pakoon sitä "tuoksu"pilveä ja päädyin laatoittamaan Citymarketin lattiat uusiksi.

Vierailija
150/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 09:37"]

Parfyymeja käytetään tuomaan elämään iloa, kauneutta ja mielihyvää. Kaikki hyvin tarpeellisia asioita. En ymmärrä tuota jatkuvaa hokemista hygienasta. Parfyymeilla ei peitetä kehon eritteiden tuoksua vaan luodaan mielikuvia ja tunnelmia. -7

Vierailija
151/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:28"]

Silti monet ihmiset väittää olevansa hajusteille yliherkkiä koska haluavat HALLITA erinäisiä tilanteita. Yleensä nämä tällaiset tyypit ovat mitättömän näköisiä ihmisiä joihin kukaan ei kiinnitä huomiota ennen kuin he avaavat suunsa ja alkavat vinkumaan ongelmastaan.

Kuvitelkaa että hyvännäköinen, tyylikkäästi pukeutunut nainen astuu samaan junavaunuun. Ihmiset nostavat päitään ja katsovat häntä ihaillen, paitsi joku suosta repäistyn näköinen henkilö joka vertaa naista itseensä, kokee alemmuudentunnetta, ja vaikka nainen ei juuri tuoksahtaisi millekään parfyymille niin tämä alkaa kuvitella että sillä on siistien vaatteiden lisäksi varmaan jotain *hui!* HAJUVETTÄKIN ja sitten pyritään ottamaan haltuun se tilanne sanomalla että "jollain täällä on voimakasta tuoksua, minä olen tuoksuille allerginen" jotta saisi naiseen kohdistuneen huomion kaikilta muilta hetkeksi edes itseensä ja samalla kuvittelee saavansa tuolle tyylikkäälle naiselle pahan olon kun häntä syyllistetään vaikkei ole tehnyt mitään. Tuommoinen on niin läpinäkyvää passiivis-agressiivista toimintaa!

PS. Olen nähnyt näitä tilanteita, ja huom. en ole itse tuo kuvailtu tyylikäs nainen.

[/quote]

Tai sitten se mitätön rupunen nainen alkaa vinkumaan että kun (kaunis) nainen oikein vielä meikkasi hänen edessään junassa ja että millainen nainen meikkaa junassa blaa blaa blaa ja tämä jaksaa jauhaa siitä kauheasti meikatusta naisesta kaikille tutuilleen monta päivää, vaikka vastapäätä oleva olisi vain ohimennen ja pikaisesti sipaisut hieman puuteria nenänpäähän ja kiiltoa huuliin ennenkuin astui junasta ulos.

Vierailija
152/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko että EU johon kuuluu kärkimaina RANSKA jolla tuoksut ovat yksi elinkeino ja työllistää kymmeniä tuhansia ihmisiä, lähtee mukaan tuollaiseen kieltoon hikisten ja köyhien valittaja-suomalaisten takia? MUAHAHAHAHAHA! :DDDD

Ihan samalla tavalla tupakkateollisuus on onnistuttu ajamaan nurkkaan. Eivät ihmiset nyt minkä tahansa vuoksi heitä terveyttään ja elämäänsä pois. Aika väsynyttä osastoa on kyllä tämän ketjun "hajuvettä käyttämättömät ovat likaisia haisevia juntteja" -jauhajat.

Vierailija
153/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:22"][quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:42"]

Miksi miehet eivät koskaan valita hajusteista? 

[/quote]

Miehillä on naisia useammin kyky sietää/olla välittämättä erilaisista hajuista. Melkein toivoisin että herkimmät hajuista valittajat joutuisivat kokemaan oikean kaatopaikan, biojätteen,metallin ja puun työstötilojen hajun, ison koiran pierun hajun, sikalan hajun. Kaikki nämä useamman kerran. Silloin viimeistään alkaisi monelle deodoranttien, pesuaineiden tuoksut olemaan varsin mitättömiä tai mukavampia tuoksuja noihin verrattuna.
[/quote]

Työskentelen sikalassa ja siedän sitä paskan käryä paljon paremmin kuin sitä, että Martta on suihkinut hajuvettä puoli purkkia. Sikalan, kaatopaikan sun muiden hajut eivät ole allergisoivia. Ei ole mistään mukavuudesta kyse, kyllä haistelen mielummin sitä sian paskaa kun pystyn sitä haistelemaan ilman, että henki lakkaa kulkemasta. Toisin kuin hajuvesien kohdalla, en saa happea. Kyllä on mielestäni mukavampi saada happea.

Vierailija
154/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:28"]Silti monet ihmiset väittää olevansa hajusteille yliherkkiä koska haluavat HALLITA erinäisiä tilanteita. Yleensä nämä tällaiset tyypit ovat mitättömän näköisiä ihmisiä joihin kukaan ei kiinnitä huomiota ennen kuin he avaavat suunsa ja alkavat vinkumaan ongelmastaan.

Kuvitelkaa että hyvännäköinen, tyylikkäästi pukeutunut nainen astuu samaan junavaunuun. Ihmiset nostavat päitään ja katsovat häntä ihaillen, paitsi joku suosta repäistyn näköinen henkilö joka vertaa naista itseensä, kokee alemmuudentunnetta, ja vaikka nainen ei juuri tuoksahtaisi millekään parfyymille niin tämä alkaa kuvitella että sillä on siistien vaatteiden lisäksi varmaan jotain *hui!* HAJUVETTÄKIN ja sitten pyritään ottamaan haltuun se tilanne sanomalla että "jollain täällä on voimakasta tuoksua, minä olen tuoksuille allerginen" jotta saisi naiseen kohdistuneen huomion kaikilta muilta hetkeksi edes itseensä ja samalla kuvittelee saavansa tuolle tyylikkäälle naiselle pahan olon kun häntä syyllistetään vaikkei ole tehnyt mitään. Tuommoinen on niin läpinäkyvää passiivis-agressiivista toimintaa!

PS. Olen nähnyt näitä tilanteita, ja huom. en ole itse tuo kuvailtu tyylikäs nainen.
[/quote]

Ihminen olkoot miten ruma tai miten kaunis tahansa niin kyllä sanon sille jos sillä on mielestäni liikaa hajustetta. Aivan naurettava tuo sun kuvaama tilanne, miten tuollaisia ihmisiä voi olla olemassa. Olkoot nainen vaikka kuinka viehättävä ja seksikäs, jos hänellä on liikaa hajustetta ja tulee silloin liian lähelle sanon hänelle asiasta. Myös jos nainen on epäviehättävä ja ruma ja käyttää liikaa hajusteita sanon silloinkin. Minun tarkoitukseni ei ole saada muita ihmisiä jotenkin halveksimaan sitä toista tai yrittää nöyryttää, ainut mitä sanomisellani haen takaa on, että yritän turvata hapen saantini ja sen etten oksenna.

Vierailija
155/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

121: Kuinka epäviehättävä ja ruma nainen estää hapensaantisi? Idiootti sinä olet, etkä mitään muuta.

Vierailija
156/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kauhistuttaa teitä yliherkkiä kertomalla aamurutiinini:

- käyn suihkussa, pesen hiukseni tuoksuvilla shampoolla ja hoitoaineella sekä kropan tuoksuvalla suihkugeelillä
- suihkun jälkeen levitän kropalle hajustettua kosteusvoidetta sekä dödöä
- hiukset viimeistelen melko voimakkaan tuoksuisella hiuslakalla sekä suihkautan pari kertaa hajuvettä (en toki kylve siinä)
- puen päälleni hajustetun huuhteluaineen kanssa pestyt vaatteet

Mutta joo, ihmettelen tosiaan miten näitä yliherkkiä on niin paljon. Omassa, melko laajassa tuttavapiirissäni on vain yksi astmaatikko (joka asiasta on kertonut) ja hänet tavatessani saatan jättää hajuveden tms. laittamatta, riippuen siitä mihin olemme menossa. Muut sen sijaan käyttävät hajuvesiä ja hajustettuja tuotteita varmaan suunnilleen samassa skaalassa kuin minä, eikä kukaan valita. Päinvastoin, kehutaan usein miten hyvältä toinen tuoksuu :)

Vierailija
157/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan tuoksuja. Valitsin kaiken tuoksun perusteella ja käytin hajuvesiäkin joka päivä. Aivan puun takaa sairastuin ja testeistä löytyi syy kaikkeen. Yritin taistella hajuttomuuttani vastaan, mutta pikkuhiljaa jouduin luopumaan myös hypotuoksuista. Valitsisin mieluusti tuoksut hajuttomuuden sijaan, en vain voi.

Vierailija
158/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 01:36"]Ennen tykkäsin läträtä tuoksuilla. Sitten tulin raskaaksi, ja kaikki tuosut oksettivat niin paljon, että oli pakko vaihtaa hajuttomiin tuotteisiin. Rexonan roll-onkin oksetti! Nyt kun vauva on jo kohta vuoden ja välillä olen koittanut jotain tuoksullisia tuotteita, niin ei vaan pysty. Hyi että, mille joku Arielkin haisee nyt kun taas haistaa kunnolla. Näihin kaikkiin hajuihin oli vaan niin turtunut, että oikeastaan niitä ei enää edes haistanut.
[/quote]

Mulla sama juttu, mutta vasta sitten kun aloin odottamaan toista lastamme. Sitä, ennen läytin suihkutettavaa deodoranttia ja hajuvettä suihkastuna kyynärtaipeisiin, polvitaipeisiin, kaulaan ja sitten vielä ilmaan pari kertaa ja pyörähdys siinä. Raskaus herkisti minut niin, että en pystynyt enää käyttää edes hajustettua roll on deodoranttia. Mieskin vaihtoi deodorantin hajustettomaan sen jälkeen kun haukuoin happea, yskin ja makasin sohvalla pelkäen, että oksennan monta tuntia vielä sen jälkeen kun se oli deodoranttia laittanut. Nyt meillä käytetään hajustettomia tuotteita, pesuaineet ovat hajustettomia. Miehellä on miedostihajustettu suihkusaippua, mutta itsellä on hajusteeton.

Vierailija
159/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 01:45"]Minulla on jo teininä iskenyt astma ja kärsin migreenistä viidettä vuotta, mutta vastaan tulevat tuoksut kohtalaisesti käytettynä eivät haittaa minua. Pahin aiheuttaja on tupakan savu!

Miksi röökaajat eivät voi astua kiskomaan savua hieman sivummalle asemalla, pysäkillä, ostoskeskuksen ovella??? Miksi he asettuvat aina minun viereen, ja se haju jää jopa minun vaatteisiini! Miksi se viimeinen savu on kiskaistava naamaan juuri ennenkuin astuu junaan ja sitten se puuskutetaan ulos keuhkoista siinä junavaunun aulassa??!

Minusta tuntuu siltä että Suomessa röökataan jo enemmän kuin tuolla Etelä-Euroopassa jossa olen asunut ajoittain! Miten monet tuoksuallergiset tai muuten vaan allergiasta kärsivät tai jopa astmaatikot pystyvät röökaamaan muttei haistaa jonkun kevyttä luomu-kukkaistuoksua? Kenenkään tuoksut eivät sentään tartu toiseen ihmiseen ellei joku suihki niitä vieressä, mutta röökin haju tarttuu ja lujaa. Pistää vähän ihmetyttämään.
[/quote]

Minä voin fyysisesti pahoin tupakan savusta myös ei ole oksennus kaukana jos[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 02:42"]Miten tuntuu että tämäkin on taas vain ja ainoastaan suomalaisten ongelma.

Parempi kun kaikki suomalaiset vaan pysyisivät omissa poteroissaan, eivätkä söisi, joisi ja haisisi kanssaihmisten keskuudessa.Eivätkä ainakaan tarjoaisi kenellekään mirtään syötävää tai söisi mitään muiden ihmisten läsnäollessa. Aina joukkoon mahtuu joku allerginen, joka kuolee jos samassa bussissa joku syö mandariinin.
[/quote]

Itse asiassa on joitakin ihmisiä, joilla on niin paha sitrushedelmä allergia, että kun on samassa bussissa jonkun kanssa, ketä syö mandariinin. Niin tällä allergikolla turpoaa kurkku niin, että hapensaanti ei enää onnistu ja jos apu ei ole lähellä niin henkilö kuolee.

Vierailija
160/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 08:34"]Jos pitää valita hajuvesi-ihminen tai sitten sellainen naturelli, joka tuoksahtaa hielle, kuselle, tupakille niin valitsen sen hajuvesi-ihmisen. Joskus tuollainen "luonnonlapsi" tulee liikennevälineessä istumaan viereen ja melkein silmät vuotaa ja oksennusta saa niellä alas, kun ominaistuoksu on just sitä  itseään. Hajuvesityypin kohdalla yritän usein tunnistaa, mikä tuoksu kyseessä, kun nenän muistiin on tallentunut aika monta merkkiä.
[/quote]

Mikä ihme on tämä käsitys, että hajusteyliherkät ovat jotain suihkussa käymättömiä paskan ja tupakan käryisiä ihmisiä. Aivan ensimmäiseksi, jos olet oikeasti hajuste yliherkkä, et pysty polttamaan tupakkaa, kuten minä. Toiseksi on olemassa pesuaineita ja deodorantteja hajuttominakin. Niissä on täysin sama vaikutus kuin vastaavissa hajustetuissakin tuotteissa. Hajustamaton pyykinpesu aine pesee pyykit siinä missä hajustettukin. Hajusteeton antipersperantti pitää hienhajun poissa niin kuin hajustettukin. Hajustamaton pesuaine pesee kehon aivan yhtä hyvin kuin hajustettukin. Ainut ero niiden välillä on se, että hajustettujen tuotteiden kohdalla en saa happea ja oksennan.