Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hillitkää hajusteintoa, please!

Vierailija
14.12.2014 |

Tuosta pikkutytölle tuoksua sopivaa miettivästä ketjusta hämmästyneenä totean vaan, että toivottavasti ihmiset jaksaisivat ja älyäisivät huomioida kanssaihmiset myös hajusteasiassa. Eli mielellään ei tupsuteltaisi ylenpalttisesti ja kaikista mieluiten ei ollenkaan. 

Kommentit (163)

Vierailija
1/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 00:44"]

Älkää laittako hajusteita

-kouluun

-luennoille

-kursseille

-elokuvateatteriin, teatteriin

-muihin suljettuihin tiloihin. 

Käytän hajuvettä vain omaksi ilokseni kotona. 

[/quote]

Tämä on ainut oikea tapa toimia.

Vierailija
2/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeus kylpeä hajusteissa yhdistää palstalla wt:n ja eliitin, kuinka suloista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun viestejä luettuani en tosiaan kadu päätöstäni pitää hajusteyliherkkyyteni vain lähipiirin tiedossa. Muuten alkaisi tosiaan aika raju leimakirves viuhumaan, että on hankala ihminen, ilonpilaaja, juntti, paskaisissa vaatteissa öyhöttävä luonnonlapsi, ja mitä näitä nyt olikaan. Kiinnostaa nyt lähinnä pysyä miten kuten terveenä. Jokainen voi puolestani myrkyttää itsensä millä haluaa.

Vierailija
4/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:54"]

Tämän ketjun viestejä luettuani en tosiaan kadu päätöstäni pitää hajusteyliherkkyyteni vain lähipiirin tiedossa. Muuten alkaisi tosiaan aika raju leimakirves viuhumaan, että on hankala ihminen, ilonpilaaja, juntti, paskaisissa vaatteissa öyhöttävä luonnonlapsi, ja mitä näitä nyt olikaan. Kiinnostaa nyt lähinnä pysyä miten kuten terveenä. Jokainen voi puolestani myrkyttää itsensä millä haluaa.

[/quote]

Ja ei pidä unohtaa mielenterveysongelmia.

Vierailija
5/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina sympannut hajusteherkkiä ihmisiä, mutta tämän ketjun jälkeen se tuntuu suorastaan mahdottomalta.

Vierailija
6/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 09:47"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 01:21"]

EU voisikin nyt tarttua tähän hajusteasiaan ja kieltää hajusteet ! Tästä voisi tehdä kansalaisaloitteen koska onhan kaikilla oikeus terveelliseen ympäristöön.

[/quote]

Meinaatko että EU johon kuuluu kärkimaina RANSKA jolla tuoksut ovat yksi elinkeino ja työllistää kymmeniä tuhansia ihmisiä, lähtee mukaan tuollaiseen kieltoon hikisten ja köyhien valittaja-suomalaisten takia? MUAHAHAHAHAHA! :DDDD

[/quote]  En muuten ihmettele että juuri Ranska on kuuluisa hajuvesistään yms:sta, onhan Ranska kuuluisa myös "hygieniastaan" kautta historian. Siellä kun niitä hajuvesiä tarvittiin juuri likaisuuden peittämiseksi kun kylpeminen ei niin kiinnostanut. Nykyäänkin Ranska on vielä melko likainen paikka, sen huomaa mm kahviloissa, hotelleissa jne. (ja kun nyt joku kumminkin kysyy, niin joo, ihan oon omin silmin nähnyt.)

Vierailija
7/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:42"]

Miksi miehet eivät koskaan valita hajusteista? 

[/quote]

Mun mies, astmaatikko, valittaa kyllä minulle. Mutta hän ei kirjoittele vauva.fi). Käy töissä autolla, ei pärjäisi bussissa näiden hajusteiden takia.

Vierailija
8/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:20"]

Ja nyt joulun aikaan erityisesti joulukuuset ovat melkoisia hajupommeja. Saavat ainakin minut ihan tukkoon. 

Ap

Joulukuuset? Mikä niissä haisee?

[/quote]

Vierailija
9/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös herkistynyt hajusteille. Bussissa ja kaupoissa liikkuminen on todella tuskaa. Myös teatterit, konsertit yms tapahtumat, en pysty käymään. En valita koskaan, mutta kärsin todella paljon... Älkää ostako hajusteita lapsille. Muutenkin terveellisempää olla kokonaan ilman, ovat turhia myrkkyjä.

[/quote]

Suosittelen kaikille teille "yliherkille", että yritätte saada oman elimistönne ja mielenne ja immuunipuolustuksenne kuntoon. Hajuja, sähköä, sitä, tätä ja tuota. Aika kumma että muut kanssakulkijat eivät kärsi. Vika on kuule ihan sinussa itsessäsi! Tee sille jotakin äläkä vaadi muita rajoittamaan elämäänsä sinun oikkujesi takia.

Vierailija
10/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:55"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 19:54"]

[/quote]

Ja ei pidä unohtaa mielenterveysongelmia.

[/quote]

Juuri näin. Koska kyse on yleensä näiden tekijöiden kombinaatiosta. Plus erittäin huomionhakuinen persoona.

Vierailija
11/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:24"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:12"]

Niinpä. Hajusteet on niin tarpeettomia muutenkin, hajuvesistä nyt puhumattakaan.

[/quote]

Suomalaiset eivät osaa käyttää niitä sivistyneesti, vaan kaatavat puoli pulloa kerrallaan. Läträäminen on junttia ja sillä peitetään vain omia hajuja, kun ei kehdata käydä suihkussa tai alapää kihisee kärpäsiä. Oikeaoppinen on minimaalinen pisara kaulavaltimon kohdalle, mutta se on hyvin pieni, tai toinen tapa että suihkauttaa sitä ilmaan ja kävelee nopeasti läpi. Hajuveden liikakäyttäjist aina ajattelen, että mahtaa tuo ilman hajuvettä haista pahalle, kun noin paljon pitää sitä käyttää. Tyhmä käyttää liikaa. 

Parfyymit tuovat maailmaan elämään kauneutta, mielihyvää ja aistinautintoja. Jos se on sinusta tarpeetonta, olen pahoillani puolestasi.

t. tuoksuharrastaja.

[/quote]

Vierailija
12/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:20"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:42"]

Miksi miehet eivät koskaan valita hajusteista? 

[/quote]

Mun mies, astmaatikko, valittaa kyllä minulle. Mutta hän ei kirjoittele vauva.fi). Käy töissä autolla, ei pärjäisi bussissa näiden hajusteiden takia.

[/quote]

Sama, miehen veljen kanssa. Ei käy teattereissa yms. koska se on mahdotonta. Koomista asiassa on se, että ennen astman puhkeamista oli itse se, joka käytti älyttömiä määriä miesten hajusteita. 

Vierailija
13/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:26"]

Olen myös herkistynyt hajusteille. Bussissa ja kaupoissa liikkuminen on todella tuskaa. Myös teatterit, konsertit yms tapahtumat, en pysty käymään. En valita koskaan, mutta kärsin todella paljon... Älkää ostako hajusteita lapsille. Muutenkin terveellisempää olla kokonaan ilman, ovat turhia myrkkyjä.

[/quote]

Suosittelen kaikille teille "yliherkille", että yritätte saada oman elimistönne ja mielenne ja immuunipuolustuksenne kuntoon. Hajuja, sähköä, sitä, tätä ja tuota. Aika kumma että muut kanssakulkijat eivät kärsi. Vika on kuule ihan sinussa itsessäsi! Tee sille jotakin äläkä vaadi muita rajoittamaan elämäänsä sinun oikkujesi takia.

[/quote]  Seuraavan kerran kun sairastut niin muista,  VIKA ON SINUSSA ITSESSÄSI joten älä vaivaa asiallasi lääkäreitä, ethän? Hoida itse elmimistösi kuntoon.

Vierailija
14/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulosairautta. t. lääkäri

Vierailija
15/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tietääkseni ole mitään hajusteallergiaa, mutta kovin voimakkaat tuoksut tekevät huonon olon. Täällä moni on sitä mieltä, että hajusteita käyttämättömät haisevat. Eli asia on kuten epäilinkin, he peseytyvät itse niin harvoin, että haisevat pahalta ja siksi luulevat muidenkin haisevan. Jotkut meistä peseytyvät kunnolla ja riittävän usein, niin ei tartte mitään hajusteita. Toisilla on se hikoiluongelma, mutta ei se hajusteilla lähde, vaan jopa pahenee. Monilla on se oma hajuaisti niin turtunut, että eivät tajua haisevansa. Liian hajustettu haisee itse pahalta, ei ylenpalttinen kemiallisten hajusteiden käyttö tuoksu, vaan lemuaa. Ennemmin teen töitä sen hikisen duunarin kanssa kuin kemiallisen, hajusteita testaavan labran, koerotalta haisevan. 

Vierailija
16/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Mulla ei ole hajusteallergiaa, mutta liika hajuvesi äklöttää kuten mikä tahansa liika haju normaalia ihmistä, jolla ei ole hajuaisti turtunut. Aina kun vastaan tulee ihminen, joka löyhkää viiden metrin päähän, ajattelen, että tuossa taas yksi, joka ei pese alapäätään ja peittää sen hajuvesillä. Se, että ajattelee tuoksuvansa hyvältä kun haisee kauas, on täyttä puppua. Yli puolet ei pidä sinua hyvänhajuisena, eivät edes ne, jotka kohteliaisuussyistä valehtelevat. 

Vierailija
17/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:49"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 23:46"]

Eli suihkaus ilmaan ja kävele alta, se riittää. Ei viittä suihkausta suoraan iholle ja vaatteisiin..

[/quote]

Ei todellakaan riitä nykyiissä parfyymeissä, jotka tehdään monesti paljon huonommista aineksista kuin 50 vuotta sitten. -7

[/quote]

Kyllä riittää. Kantomatkaksi välttää 10-15 cm ihmisestä, kaikki sen ylimenevä on liikaa. Suomalaiset käyttävät liikaa nimeomaan.

Vierailija
18/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieru haisee paremmalle kuin liikaa hajuvesillä läträävät tyypit. Mieheni kysyi kerran, että laittaisko partavettä vai pieraisisiko. Sanoin että pieraise mieluummin, se haihtuu mutta partavesi löyhkää pitkään. 

Vierailija
19/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:34"]

[/quote]

[/quote]  Seuraavan kerran kun sairastut niin muista,  VIKA ON SINUSSA ITSESSÄSI joten älä vaivaa asiallasi lääkäreitä, ethän? Hoida itse elmimistösi kuntoon.

[/quote]

Juuri näin teen. Suosittelen sinullekin.

Vierailija
20/163 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:38"]

Luulosairautta. t. lääkäri

[/quote]

Huomionhakua myös.