Kuuluuko letut syödä sitä mukaa, kun ne paistetaan, vai jaetaanko ne vasta sitten, kun koko taikina on paistettu letuiksi?
Kommentit (366)
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne parhaita on kuumana suoraan pannulta
Lätyt ja silahkafileet syödään sitä mukaa kun tulee pannulta.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän tilanteesta. Jos on aikuisia paikalla ja joku heistä paistaa lettuja, on mielestäni kohteliasta, että odotetaan ja syödään yhdessä. Mikäs piika ja passaaja se yksi olis, kun muut sais nauttia. Yksin se paistaja joutuis sitten syömään. Ei ainakaan meillä. Tai jos on perheen yhteinen herkkuhetki, silloin istutaan kaikki samaan aikaan pöytään nauttimaan letuista. Sen sijaan jos on lapsia ja sekalaista seurakuntaa vaikka grillillä ja tehdään muurinpohjalettuja, siitä vaan sitä mukaa syömään kun letut valmistuu.
Syödäänkö aikuisporukassa tosiaan joillakin lettuja?
Kokki saa napostella kun tekee kaiken työnkin.
Jos haluaa rapeita niin onhan ne toisaalta suoraan pannulta parhaita. Itse napostelen hieman paistaessa ja kun kaikki on valmista kuvun alta paljastuu lautanen täynnä kuumia plättyjä ja hilloa jossa on marjojakin siihen päälle. Nam.
Minä paistoin juuri tänä iltana lettuja ja minun tyyli on se, että paistan koko taikinan kerralla ja laitan letut lautaselle kakkukuvun alle. Keitän samalla kahvit ja kun kaikki on paistettu, kutsun porukat syömään. Toimii..Kaikki meni. :D
Minusta olisi tylsää syödä lätyt yksin, kun muut ovat jo syöneet. Siksi ensin paistetaan kaikki ja sitten vasta syödään.