Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko letut syödä sitä mukaa, kun ne paistetaan, vai jaetaanko ne vasta sitten, kun koko taikina on paistettu letuiksi?

Vierailija
15.10.2021 |

?

Kommentit (345)

Vierailija
321/345 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetoan Tove Janssoniin: letut on syötävä pannulta. Ainoa oikea tapa, näin sanotaan yhdessä muumikirjassa.

Se nainen tiesi letunsyönnistä paljon.

Vierailija
322/345 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2Inhoa tätä vanhusten tapaa syödä jo jäähtyneitä lettuja"

Ei se mikään vanhusten tapa ole, älä yleistä!

Housuissas on vanhus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/345 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, taidan paistaa vohveleita.

Vierailija
324/345 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti!

Vierailija
325/345 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää tiukkapipoiset letunpaistajat on varmaan muissakin asioissa ihanan joustavia ja rentoja

Vierailija
326/345 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi toimia just niinkuin itse parhaaksi näkee!

Juuri näin. Siis nainen paistaa ja mies syö.

Vierailija
327/345 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmät letut on valtavan hyviä kun ripottelee vähän sokeria päälle. 

Mä laitan aina muutenkin vain sokeria letuille. On paljon parempia pelkällä sokerilla.

Sä olet kun mun jo edesmennyt isä, hän laittoi kanssa sokeria ja perusteli sitä, että "ei hän makeasta pidä, mutta ihan ratinan vuoksi vaan sokeria !". Just joo, uskottiin ehkä vielä kaasupullon kokoisina taaperoina jonkun aikaa.

Vierailija
328/345 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On melkein kuin eri ruokalaji, kun syö lättyjä vielä seuraavanakin päivänä kylmiltään, ilman sokeria. 

Kumpikin on hyvää, just pannulta sokerin kanssa ja kylmiltään, ei mitään päälle.

Vierailija
329/345 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tarjolla vaan jäähtyneinä ja lötköjä lettuja olen mieluummin ilman.

Vierailija
330/345 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen roskiin ja loput oman maun mukaan.

Vierailija
331/345 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastatkaa nyt, tästä on erilaisia mielipiteitä.

SITEN MIKÄ SUSTA TUNTUU HYVÄLTÄ: JOS ARVOSTAT KUUMUUTTA JA WALTAVA TAIKINA; NIIN PIKKU ERISSÄ: JOS TEITÄ PARI SYÖJÄÄ _TAIKINA SUHT PIENI; MALTTAA ODOTTAA KOKO PINOA.   jokainen toimii miten toimii riippuen tilanteesta.

Vierailija
332/345 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On melkein kuin eri ruokalaji, kun syö lättyjä vielä seuraavanakin päivänä kylmiltään, ilman sokeria. 

Kumpikin on hyvää, just pannulta sokerin kanssa ja kylmiltään, ei mitään päälle.

Ennen  muistin ku joku harrasti tuota letuille sokeria ja rullasi, myttäsi sen ja sanoi- muisuttaa vähän niinkuin munkkia.  muuten joskus teen noin ja toimii. muttavain joskus.. yleensä vattu -tai lakkahillo.

Ja jos itselle tai kahdelle paistaa, niin taikina kaikki paistetaan pois ja sit syömääään. Mutta jos jo 5 henkilö, niin pannulta vaan per tyypille lautaselle- saa kuumana.

mutta oon mä tehnyt niinkin jos se on niin tärkiää ,että yhtaikaa- niin lämmitetty vati tai lautanen- se pitää lättyä lämpimänä.

no milläs hillolla sie syöt... kohta siitä tappelu täällä, ainahan nää saa riidan aihe ku aihe ja kuka syö lettuja nykyään- saati kreppei...

Vierailija
333/345 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen roskiin ja loput oman maun mukaan.

joo se eka ei käyttöön, tokastaalkaa, eka ns koelettu- sisäänajo

Vierailija
334/345 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekäettä kun paistaa voi hakea lätyn ja paistaessani paan lautasen ylösalaisin valmiitten päälle.

Vierailija
335/345 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä paista muut syö. Kun urakka tehty, mulle lettuja tarjolla 0 kpl

Teepä ensi kerralla reilusti isompi taikina.

paista yksin salaa kotona. raivaat jälkes maha pullollaan, lokoilet tyytyväisenä.  jäi vain se ihana haju.. pidähän puoles

Vierailija
336/345 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastasta tulee näpeille sille, joka kesken paiston tulee rohmuamaan. Käytöstavat pitää olla kunnossa.

Pahimmillaan tuollaisessa lokkeilussa käy niin, että paistajalle ei jää mitään.

Vierailija
337/345 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetoan Tove Janssoniin: letut on syötävä pannulta. Ainoa oikea tapa, näin sanotaan yhdessä muumikirjassa.

Se nainen tiesi letunsyönnistä paljon.

Tovelle maistui karvalettu 

Vierailija
338/345 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isossa perheesä paistelen kolmella pannulla ja annan lapsille sitä mukaa, kun valmistuvat ja kaikilla on kivaa.Muistan sen päivän, kun ajoimme autolla 180km mummolaan ja anoppi päätti paistaa lettuja. Neljä nälkäistä lasta odotti, kun valtavaa lettutaikinaa paistettiin ulkona grillissä yhdellä pannulla ja kukaan ei saanut ottaa ennen, kuin kaikki oli valmiita.  Jos olisin arvannut, olisi pitänut matkalla poiketa syömässä ennen perille pääsyä,

tottai matkalla abc seisomapöytään, saa valita mitä ja miten paljon.

ei kylään nälissään  ja   eihän letut ole useinkaan ns pääruokaa, vaan herkku, välipala, jälkiruoka kuten krepitkin.

ei kai noilla ollut tarkoitus korvata pv ruoka.

erikseen sitten- jos kuulutettu etukäteen. on suolaisia täytelettuja ja hillolettuja jälkkäriksi, silloin se ateria tuossa tulee.

mitäs jos aletaan paistamaanki lettuja nyt-sopis pakkaspäivään. mun letut usein vadelma - tai lakkahillolla, miten teillä.

Vierailija
339/345 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en toimi kenenkään lettuorjana hellan vieressä. Saavat luvan odottaa, että kaikki on paistettu ja minäkin pääsen yhtäaikaa muiden kanssa syömään.

jokainen voi paistaa myös oman eränsä.  myös lämmitetty vati auttaa. silloin  jos jokainen paistaa omansa , se yksi kokki siinä väsy ja jokainen saa just kuumaa lättyy.  kuka siivoaaaaaaaa, arvalla vaikka...

uunin alaosassa ominaisuus käyttöön- ei mikään peltien säilöntäluukku.

Vierailija
340/345 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on lättyjä, saatana! Sitä mukaan syödään kun valmistuu. Kuka niitä kylmiä valjuja lättyjä syö? 

lättys housussas. plättyi, lettui ja kreppii jota te ette vaan tee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi