Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhien ei kyllä kannata tehdä pieniä määriä laatikoita itse

Vierailija
13.12.2014 |

Minä olen tavallinen keskituloinen palkansaaja, kerrottakoon se heti aluksi. Mutta moni täällä kertoo, kuinka köyhän kannattaa tehdä laatikot itse, kun voihan sitä ostaa kolme porkkanaa. Ei kannata, siihen päälle tulee vielä riisit, siirapit ja mausteet. Kaupassa halvin siirappi näkyi olevan 1,75 purkki, vaalea siirappi. Tumma oli 1,85. Sillä hinnalla saa jo yhden 400 gramman valmislaatikon. Myös mausteita on hassua ostaa paria pientä laatikkoa varten, jos niille ei ole muuta käyttöä. Kyllä köyhän on halvempaa ostaa valmiit laatikot, jos pienistä määristä puhutaan. Tai sitten paistaa vaan pelkkää lanttua ja porkkanaa pannulla. 

Kommentit (202)

Vierailija
201/202 |
14.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan absurdi keskustelu. Ekassa viestissä lähtökohta on kovin suppea: ei kannata tehdä itse ja ostaa aineksia, jos koskaan ei käytä muulloin mausteita, porkkanoita, lanttua, kermaa ja siirappia eikä ole pakastinta ja elää yksin köyhänä. No ei varmaan silloin kannatakaan. 

Olen itsekin varmaan monen määritelmän mukaan köyhä (tuloina työmarkkinatuki ja asumistuki). En kuitenkaan asu yksin vaan lapseni kanssa. Ja meillä on pakastinkin. Ja käytän siirappia muuhunkin, vaikka ei tarvitsisi. Mausteita on hyllyssä ja käytössä ympäri vuoden, minulle niistä irtoaa vanhanakin tarpeeksi makua. Piparkakkuja tehdään aina ennen joulua. Tehdään jättitaikina josta laitetaan osa pakastimeen, tehdään siis pari kolme satsia piparkakkuja joulun alla.

Ai mutta eihän tämä keskustelu koskenutkaan minua, koska en asu yksin ja minulla on pakastin ja käytän mausteita ja siirappia säännöllisesti. Sori.

Vierailija
202/202 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve taas. Olen tänään tehnyt lanttulaatikkoa, porkkanalaatikkoa, bataattilaatikkoa ja leiponut. Hyvinähä nuo onnistuivat kaikki, vaikka vähän sovelsin ohjeita. Mutta ei ne nyt kovin halvaksi tulleet. Tämän keskustelun ap, jokakirjoittaa nyt eri ip-osoitteesta, koska on joulun vietossa eri paikkakunnalla. Piparit ja maustekakku menee eteenpäin, kun meillä ei tuota makean syöjää oikein löydy. 

PS. En käytä sinappia koskaan, mihinkään. En edes makkaran kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi