Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syvä inho palstaa kohtaan lapsettomuuden takia

Vierailija
13.12.2014 |

En pysty edes sanoin kuvailemaan miten paljon kuvottaa. Olen 26-vuotias, raskaana ivf-hoidolla nyt rv 20. Tai tarkemmin raskauduin pas:silla. Kyseessä oli meidän eka ivf, sitä ennen inseminaatioita ja lapsen yritystä 3v. Myös adoptiota harkitsemme tulevaisuudessa, jos käy niin että lapsettomuus ei esikoisen syntymän jälkeen parane.

Kuvottaa todella kaikki viestit mitä olen täällä saanut. Pahimmassa tapauksessa käsketään tappamaan itsensä ja tarjoudutaan tulemaan potkimaan. Myös se ivf lapsiin kohdistuva viha järkyttää. Minulla on ihana kummityttö joka on ivf-lapsi ja surettaa hänen puolesta lukea.

Eipä muuta...

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 12:37"]

Miten se luonto karsii jos huonolla tuurilla saa klamydian petturi mieheltä ja klamydia tukkii munanjohtimet ja lapsen saanti käyt todella vaikeaksi, ei se ole luonnon karsintaa vaan huonoa tuuria.

[/quote]

Juuri tällaiset huonosta tuurista valittavat uhriutujat ovat luonnon mielestä liian heikkoja suvunjatkamiseen.

Vierailija
62/109 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
64/109 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele miksi koulussamme on niin älytön määrä pässejä lapsia. Ei mitään tapakasvatusta saatu kotoa, ollaan kuin mitkäkin gorillat, öykkäröidään, vittuillaan, mökätään toisten puheen päälle, haistatellaan ja ollaan kaikkitietäväisiä. Moni kiusaa muita ja vanhemmat tulee linjoja pitkin kun oman lapsen käytöksestä antaa vähänkin muuta kuin ylistävää palautetta.

Mutta tottahan se kasvatus, asenne ja käytös kotoa omaksutaan. Tämmöisen tässäkin ketjussa räyhäävän paskasakin lapset ne siellä koulussa jatkavat vanhempiensa viitoittamaa tietä. Että ei ne teidän luomulapset yhtään sen parempia ole, monessa tapauksessa päinvastoin. Lähiöissä väki vasta sikiääkin ja sen kyllä koulumaailmassa näkee ja kuulee.

Ja mitä tuli tuohon kummallisen näköiseksi haukkumiseen... Tulkaa joskus katsomaan otantaa suomalaisesta koulusta. Ihan hukkuisivat massaan nuo lapset, söpöjähän he ovat. Viehättäviä suorastaan verrattuna perus suomalaiseen tavispullukkaan.

Vierailija
65/109 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on kyllä aivan sairas. Ja mitä tulee "kummallisen näköisiin lapsiin", te kommentoijat ette taida edes tietää miten koeputkihedelmöitys tapahtuu. Toisaalta tuollaisten vähälahjaisten kanssa lienee (tästäkään) asiasta turha kiistellä. Tukehtukaa pahaan oloonne, haaskat. 

Vierailija
66/109 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 12:36"]

Kerro ap missä täällä haukutaan ivf-lapsia??? Oikeasti ootko nyt itse epävarma ettei lapsi ole normaali tai jotain? miten aikuinen ihminen ottaa niin tosissaan typerien ihmisten kommentit, aikuinen osaa jättää ne omaan arvoonsa ja antaa mennä toisesta korvasta ulos. Se sun tuleva lapsi saattaa pari-kolmevuotiaana sanoa sulle että oot tyhmä ja ruma, miten siihen suhtaudut, osaatko suhtautua aikuismaisesti vai otatko marttyyriasenteen ja muistutat siitä lapselle vuosikausia kuten nyt kokemastasi lapsettomien ihmisten syrjinnästä jota aniharva on täällä edes huomannut,. Anna ilkeiden olla ja ota huomioon vain järkevät kommentit! :-)

[/quote]

Juuri näin. Itsekkään en ole täällä erityisemmin huomannut, että juuri hoidoista saatuja lapsia haukuttais. Taitaa nyt ap tehdä kärpäsestä härkäsen. Kaikkiahan kohtaan täällä esiintyy kritiikkiä, en huomaa mitä kohtaan paljon, -tai no lapsen omaavia haukutaan paljon, koska av taitaa olla velojen valtaama alue. Iltapaskoissa esiintyvät tissikohut ovat houkutelleet palstan täyteen dorkia. Aiemmin täällä oli mukava keskustella perheellisten asioista. Nyt joka ketjuun ilmestyy joku haukuja ja ilkeä ihminen. Suurta lapsivihaa täällä joka tapauksessa esiintyy. Jos kovasti pahoittaa mielensä, niin ei kannata lukea näitä. Elämä on ihan toisenlaista netin ulkopuolella.

Vierailija
67/109 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ihmeessä joku voi ap:ta vilpittömästi onnitella?

Vierailija
68/109 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 10:06"]Ei teillä todellakaan näy olevan järkevää sanottavaa. Ehkä se raivostuttaakin että olen onnellisesti raskaana, minulla on tulevaisuudessa hyvä ennuste lapsettomuuden suhteen ja paljon läheisiä jotka hyväksyvät minut :) Ja omistan sitä empatiakykyä mikä teiltä puuttuu kokonaan. Taidan häipyä kun saitte taas mahdollisuuden, eikä teillä ollut kun samanlaista sanottavaa. Ap.
[/quote]

Voi vittu että raivostuttava, itsekeskeinen ihminen.

Vierailija
69/109 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista tietää näiden haaskojen taustaa, ikää sukupuolta jne... Olen järkyttynyt!

Vierailija
70/109 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hittojako se teille kuuluu, haluaako ihminen lapsia tai eikö halua. tehdäänkö lapset luomusti jos sen luoja suo, vai joudutaanko käyttämään hoitoja apuna.
no vastaan itse kysymykseeni, ei kuulu teille pätkääkään! pitäkää turpanne kiinni! jokaisella oikeus valintoihinsa ja jokainen valinta on ihan yhtä oikein. kukin omalla tyylillään, tyyli on vapaa!

Vierailija
71/109 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä lainkaan, mistä on kyse. Onko ap psykoosissa?

Vierailija
72/109 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 23:01"]En ymmärrä lainkaan, mistä on kyse. Onko ap psykoosissa?
[/quote] ei ap ole psykoosissa. moni muu tässä ketjussa tuntuu kyllä olevan.

Vierailija
73/109 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin nyt katosivat ne "ei tällä palstalla ikinä haukuta lapsettomia eikä ivf-lapsia" -jankuttajat? Seuraavaan ketjuun väittämään, että tällaista ei tapahdu?

Olen lukenut lukemattomia äärimmäisen ikäviä ketjuja aiheesta, ja on totta, että tänne on nyt pesiytynyt todella ikäviä, suvaitsemattomia ja moukkamaisia ihmisiä. Aiemmin saattoi käydä fiksuakin keskustelua aiheesta, ihan eri mielipiteineen, mutta nyt se on pelkkää "senkin maho lehmä"-kommentointia. Tahdon mielelläni uskoa, että kyseessä on teinipoikien invaasio, mutta vähän pelkään, että sivistystasonsa osoittavat nyt ne, joilla on aikaa notkua täällä muusta syystä kuin lapsenhoidon takia.

Toivon vielä, että kyllästyvät ja siirtyvät toiselle palstalle.

Vierailija
74/109 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 12:54"]

Kuulostaa ehkä typerältä mutta mä oon niin taikauskoinen tai jotain... Etten varmaan hoitoihin uskaltaisi mennä jos lasta en luonnollisesti saisi. Tuntuisi että se on sitten tarkoitettu niin eikä sitä auta kuin hyväksyä. Ja huomautuksena että en tällä tarkoita ilkeillä kenellekään. Puhun vain itsestäni.

[/quote]

Jos lasta "ei olisi tarkoitettu" niin silloinhan luulisi lapsettomuushoitoihin tulevan jatkuvasti esteitä. Esim. julkinen puoli ei ottaisikaan vastaan, yksityiselle pitäisi säästää pitkään rahaa ja maksettu kallis toimenpide menisikin vituiksi, et saisi rahoja tästä takaisin, mies lähtisi lätkimään kesken projektin jne.

Mutta meillä tuskin on sitä "kohtaloa" joka määrää tekemisiämme. Kyllä me ihan itse teemme valintamme elämään ja olemme niistä valinnoista itse vastuussa.

Itse olen ollu lapseton about 2,5 -vuotta. Onneksi on maailman paras sisaruksenlapsi, jonka elämään osallistun mielelläni. Hoitoja mietitään taas joskus, nyt otetaan vähän taukoa koko jutusta ja keskitytään hetken aikaa muuhun.

Vierailija
75/109 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se joku Frankenstein?

Vierailija
76/109 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on hulluja täynnä. Eikä niitä kannata kuunnella.
Ihanaa ap, että saat toivotun ja odotetun lapsen. Olet varmasti hyvä äiti ja lapsesi saa hyvän alun, kun häntä rakastetaan.

Vierailija
77/109 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä: harkitsette adoptiota jos "lapsettomuus tilanne ei tästä parane". Sulla on lapsi mahassa jo, tilanne on jo parantunut. Kun hän syntyy ette ole enää lapsettomia.

Vierailija
78/109 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

22222

Vierailija
79/109 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea raskaudesta! meillä on ekaluokkalainen icsi-lapsi. Nykyään harvoin edes muistan, että hän on "koeputkilapsi". Ei se sitten myöhemmin naamasta näy :). Ja näille palstan huutelijoille, anna olla. Täällä on aina ollut mielenterveyspotilaita purkamassa pahaa oloaan ja potkimassa päähän niitä, joilla he kokevat, että menee jollain saralla itseään huonommin. 

Vierailija
80/109 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 12:39"]Mikä teitä oikein riivaa? Olen itse kärsinyt lapsettomuudesta ja jotenkin sitä ottaa kaiken itseensä vaikkei ole välttämättä juuri itseen kohdistuvaa. Onnea ap:lle, toivottavasti kaikki menee hyvin!

T. Yhden hoidoilla saadun lapsen äiti
[/quote]

Minua ainakin "vaivaa" se, että kaikki pyörii lapsettomien ympärillä. He odottavat kaikkien ymmärrystä ja empatiaa, mutta unohtavat itse tyystin myötäelämisen ja hyvät käytöstavat. Ei onnitella ystäviä raskaudesta tai lapsen syntymästä, remppahommat vie voiton kummilapsen perheen auttamisesta (kyseessä oli akuutti sairaustapaus) jne. Minulla on useampia ystäviä/tuttavia/sukulaisia, jotka ovat kärsineet lapsettomuudesta ja olen pahoillani heidän puolestaan. Silti joidenkin heistä käytös tuntuu välillä todella itsekkäältä.