Syvä inho palstaa kohtaan lapsettomuuden takia
En pysty edes sanoin kuvailemaan miten paljon kuvottaa. Olen 26-vuotias, raskaana ivf-hoidolla nyt rv 20. Tai tarkemmin raskauduin pas:silla. Kyseessä oli meidän eka ivf, sitä ennen inseminaatioita ja lapsen yritystä 3v. Myös adoptiota harkitsemme tulevaisuudessa, jos käy niin että lapsettomuus ei esikoisen syntymän jälkeen parane.
Kuvottaa todella kaikki viestit mitä olen täällä saanut. Pahimmassa tapauksessa käsketään tappamaan itsensä ja tarjoudutaan tulemaan potkimaan. Myös se ivf lapsiin kohdistuva viha järkyttää. Minulla on ihana kummityttö joka on ivf-lapsi ja surettaa hänen puolesta lukea.
Eipä muuta...
Kommentit (109)
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:35"]eiköhän nämä tekstit ja peukut jo todista sen, että ap on täysin oikeassa. ihmettelen niitä jotka väittää, ettei lapsettomuushoitoihin ja ivf lapsiin kohdistuvaa vihaa ole palstalla nähnyt. useestihan se tulee palstalla esille. eikä ole mikään puolustus, että netissä nyt käyttäydytään näin! ei käytös voi silloin ulkomaailmassa olla yhtään parempaa.
[/quote]
Taidat olla ihan yhtä sairas kun ap:kin. Minä en edelleen näe haukkumista, etenkään lasten haukkumista.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:54"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:35"]
eiköhän nämä tekstit ja peukut jo todista sen, että ap on täysin oikeassa. ihmettelen niitä jotka väittää, ettei lapsettomuushoitoihin ja ivf lapsiin kohdistuvaa vihaa ole palstalla nähnyt. useestihan se tulee palstalla esille. eikä ole mikään puolustus, että netissä nyt käyttäydytään näin! ei käytös voi silloin ulkomaailmassa olla yhtään parempaa.
[/quote]
OT: Tahattomasti lapsettomilta sitä pahinta syöpää on nähty ja kuultu siviilissä. Kaikki muut ovat epäkelpoja vanhemmiksi ja useampikin messu on kuultu aiheesta " noi vitun idiootit vaan sikiää kuin kanit ja me jotka oikeasti haluttaisiin ei saada!". Kyseessä on ihan yleinen ilmiö, joskin otantani ei ole mitenkään massiivinen, kuin vain viisi lapsettomuudesta kärsivää tunnen siviilissä (kaikki ennenpitkää lapsensa saanut, jokainen lapsista alle 3 v:nä terapiassa), mutta siihen yhdistettynä nämä netin sekopäät, niin on pakostikin kallistunut sille kannalle, että luonto tosiaan sitä karsimista yrittää. Plus sitten ivf-lapsillehan siirretään se oma lapsettomuuskipuilu väkisin. Iso todennäköisyys on, että itsekkäästi lisäännyt luontoa vastaan ja seuraavalle moinen ei onnistu edes koeputken kautta.
Haluan tosin edelleen uskoa, että pitkä yritys, raskaat hoidot ja stressi kriisiyttävät nämä lisääntymiskysymykset tahattomasti lapsettomien korvien välissä. En voi uskoa, että niin mustavalkoisia ja muille katkeria aikuisia voi olla, ellei kyseessä ole joku väliaikainen mielenhäiriö.
Oma kanta tiivistetysti kulminoituu siihen, että mikäli itsekään ei meinaa jaksaa hedelmöityshoidoissa saati niissä haluaisi olla, niin miksi pitää tunkea lapset samalle uralle lisääntymisen suhteen.
- uusi ketjussa, joka ei allekirjoita noita mahaan potkimis-kommentteja tai suoraa haukkumista
[/quote]
Mutta on myös paljon tahattomasti lapsettomia jotka eivät pidä meteliä itsestään. Sulla on sattunut todella ikäviä tuttavia, kannattaisiko vaihtaa kaveriporukkaa?
Ihme hyökkäys ap:n ikää vastaan :-O Eihän hän ole edes teiniäiti, nipin napin nuori äiti olisi ollut jos heti olisi 23v. tärpännyt raskaus. Ihmettelen tätä logiikkaa ja ajatuksenkulkua monessa viestissä. Eli kun 23v-vuotiaana toteaa raskaaksi tulemisessa ongelmia, olisi palstan asiantuntijoiden mukaan syytä odottaa enemmän kuin 3 vuotta, että tilanne paranee? Oletteko koskaan oppineet lukemaan? Joka lehti, media ja tietolärpäkehän puskee infoa naisen hedelmällisyyden heikkenemisestä iän myötä. Fiksu ap kun lähti heti hoitamaan asiaa. Varmasti huomattavasti helpompaa puuttua tilanteeseen nyt kuin vaikkapa 35-vuotiaana.
Se on kyllä kumma, että tähtisadetikkuihin tarvitaan täysi-ikäisyys ja mopon ajamiseen ajokortti, mutta kuka vaan saa panna paljaalla. Sen verran yksinkertaista sakkia on suurin osa tässäkin ketjussa, että ei olisi haitaksi jättää koko lisääntymisasia hoitamatta.
Onnea ap raskaudesta, ihanaa että vihdoin onnisti :)! Niin ja meillä myös jo koululainen ivf-tyttö. Terve kuin pukki ollut aina, ei yhden yhtä korvatulehdusta tai mitään haavaa vakavampaa koskaan ollut. Koulussa pärjää hienosti, kavereita on paljon jne. Koko tyttö pursuaa elämäniloa, en voisi olla onnellisempi meidän pienestä perheestä! Tyttö tietää miten on saanut alkunsa ja pitää sitä ihan normaalina asiana. Kerromme aina lopuksi, että hän oli ennen olemassaoloaan jo niin kovin rakas, toivottu ja odotettu, että hänen vuokseen teki monen monta ihmistä kovasti töitä, että saisimme hänet joskus kantaa kotiin. Vihdoin meitä onnisti ja saimme elämämme suurimman ilouutisen kun hän ilmoitti tulostaan. Eipähän tarvitse hänen koskaan miettiä, että oliko vahinko :)
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:07"]
Kaikkien ei kuulu saada lapsia, jos näin olisi jokainen tulisi raskaaksi. Huonot yksilöt karsitaan niinkuin jo joku sanokin. Jos lapsia ei kuulu miksi uhmata sitä hoidoilla. Hullun hommaa
[/quote]
Kuitenkin jos katsoo suurinta osaa ns suurperheitä, niin ei ne näytä miltään ihmiskunnan valiojoukolta. Tuntuu, että eniten lisääntyy keskinkertaiset ihmiset ja poikkeuksellisen kauniit ja älykkäät vähän. Rasittaa ihmiskuntaa, kun tyhmät lisääntyy eniten.
68, niin nyt lapsi on terve mutta et voi tietää tulevaisuudessa. Voi olla jotain mikä ei päälle päin näy.
Tunnistan hyvin ap:n palstalta. On juuri niitä, joiden mielestä kaikki epäkelvot vaan lisääntyy ja ne parhaimmat edellytykset vanhemmiksi omaavat kärsivät lapsettomuudesta, niin epäreilua, nyyh :( Muita kyllä haukutaan epäkelvoiksi ja muuksi miten sattuu, mutta kaikkien pitäisi ymmärtää ap:n ja kaltaisien maailman kauheinta tuskaa. Tosi fiksua ja aikuismaista. Odotahan ap kun sen lapsen saat, tule muutaman vuoden päästä kertomaan kuinka täydellinen vanhempi olet pystynyt olemaan ;)
Enkä ole muuten IKINÄ nähnyt palstalla noiden ex-lapsettomien LASTEN haukkumista. Kaikki kritiikki kohdistunut ainoastaan vanhempiin. Kivaa liioittelua ap.
Asiasta toiseen, tuleekohan noista koeputkilapsista myös usein itsekin hedelmättömiä? Aika kurjaa jos niin, siirtää tarkoituksella se järkyttävän kauhea, kestämätön tuska myös sille omalle lapselle.
Ap vielä täällä. Pakko tulla kommentoimaan noihin väitteisiin että hedelmättömyys siirtyy myös lapselle.
Meidän lapsettomuus johtui siis minulla olleesta kasvaimesta. Kasvain saatiin hoidettua, mutta valitettavasti sen myötä hormonitoiminta jäi sekaisin niin että ovulaatiota ei aina tapahdu ja kohdun limakalvo ei paksuunnu tarpeeksi.
Mutta kuten kirjoitin, on ennustettu että hoitojen, raskauden ja synnytyksen myötä hormonitoimintani saattaa parantua.
Kyseinen kasvain ei siis periydy millään tavalla. Se löydettiin kun olin 18-vuotias ja siihen asti siis minussa ei ollut mitään vikaa. Ap.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 10:54"]
Oho, onpa raivokas nainen :O enkä kyllä koskaan ole lukenut moisia kommentteja täältä. Onko sulla nyt joku psykoosi?
[/quote]
En ole ap, mutta aika vähän tällä palstalla olet, koska minä en ole mikään vakilukija ja silti olen törmännyt ketjuihin, missä lapsettomuushoidot pitäisi kieltää, koska se on epänormaalia ja jos muuten ei tule raskaaksi, ei ole tarkoitus saada lapsia ja siirtää niitä "huonoja" geenejä eteenpäin.
mun eka on IVF-lapsi, toka ihan luomu. Suht vaikea endometriosi syynä tuohon IVF-lapseen. Kysyn aina, että mitä huonoja geeniä mä nyt siirrän..... suht samat geenit molemmissa lapsissa, ekan ei vaan olisi pitänyt koskaan syntyä tähän maailmaan, joidenkin mielestä
Entä sitten sen Bea-lapsen äiti, jolla oli ennestään 3 lasta ja piti vielä pyöräyttää neljäskin. Istukka ei kuitenkaan kestänyt neljättä raskautta, ja lapsi on nyt vammautunut. Ihmistä ei ole tarkoitettu miksikään synnytyskoneeksi, ja liukuhihnalta kakaroita pyörittävät on ihan yhtä sairaita kuin nää keinotekoisesti lapsia hankkivat.
Luontaisesti 1-2 lapsimäärä on hyvä, ja niin ihmisillä on alunperin ollutkin, kun ei luonnossa riittänyt ruokaa suurille lapsimäärille. Keinotekoinen lasten hankinta ja suurperheet ovat luonnottomia nykyajan ilmiöitä.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:10"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:07"]
Kaikkien ei kuulu saada lapsia, jos näin olisi jokainen tulisi raskaaksi. Huonot yksilöt karsitaan niinkuin jo joku sanokin. Jos lapsia ei kuulu miksi uhmata sitä hoidoilla. Hullun hommaa
[/quote]
Kuitenkin jos katsoo suurinta osaa ns suurperheitä, niin ei ne näytä miltään ihmiskunnan valiojoukolta. Tuntuu, että eniten lisääntyy keskinkertaiset ihmiset ja poikkeuksellisen kauniit ja älykkäät vähän. Rasittaa ihmiskuntaa, kun tyhmät lisääntyy eniten.
[/quote]
Keskivertoihmisiä on eniten. Kyllä ne kauniit ja älykkäätkin lisääntyvät, vaikket sitä halua huomata. Kuulostat todella katkeralta maholta.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:20"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:10"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:07"] Kaikkien ei kuulu saada lapsia, jos näin olisi jokainen tulisi raskaaksi. Huonot yksilöt karsitaan niinkuin jo joku sanokin. Jos lapsia ei kuulu miksi uhmata sitä hoidoilla. Hullun hommaa [/quote] Kuitenkin jos katsoo suurinta osaa ns suurperheitä, niin ei ne näytä miltään ihmiskunnan valiojoukolta. Tuntuu, että eniten lisääntyy keskinkertaiset ihmiset ja poikkeuksellisen kauniit ja älykkäät vähän. Rasittaa ihmiskuntaa, kun tyhmät lisääntyy eniten. [/quote] Keskivertoihmisiä on eniten. Kyllä ne kauniit ja älykkäätkin lisääntyvät, vaikket sitä halua huomata. Kuulostat todella katkeralta maholta.
[/quote]
Mulla on itse asiassa jo lapsi, ja tulin raskaaksi myös ilman yrittämistä, ja sain oikeasti kauniin lapsen, kun olen itsekin nätti. Olen vain huomannut, että lihavat juntit keskivertoihmiset on niitä, jotka eniten lisääntyy, ja lapset muistuttaa vanhempiaan.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:34"]Ei se kasvain tyhjästä tule 18-vuotiaalle. Huonot geenit. Miksi päätit lisääntyä?
[/quote]
Ei löytynyt syytäkään. Aloin vaan oireilla päänsäryllä, maidon tiputtelulla rinnoista ja lopulta kuukautiset jäi pois niin menin tutkimuksiin ja kasvain löytyi... Ap.
Ap on trolli, joka yrittää vain lietsoa palstavihaa!
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 17:18"]
Ap vielä täällä. Pakko tulla kommentoimaan noihin väitteisiin että hedelmättömyys siirtyy myös lapselle. Meidän lapsettomuus johtui siis minulla olleesta kasvaimesta. Kasvain saatiin hoidettua, mutta valitettavasti sen myötä hormonitoiminta jäi sekaisin niin että ovulaatiota ei aina tapahdu ja kohdun limakalvo ei paksuunnu tarpeeksi. Mutta kuten kirjoitin, on ennustettu että hoitojen, raskauden ja synnytyksen myötä hormonitoimintani saattaa parantua. Kyseinen kasvain ei siis periydy millään tavalla. Se löydettiin kun olin 18-vuotias ja siihen asti siis minussa ei ollut mitään vikaa. Ap.
[/quote]
En sinuun henkilökohtaisella tasolla halunnut viitata viestissäni. Voihan lapsettomuuden taustalla olla vaikka mitä tapaturmaista. En halua leimaantua silmissäsi yhtä mustavalkoiseksi rasistiksi, kuin nämä muut hedelmöityshoito-vastaiset. Itse haluan ajatella lähinnä olevani kriittinen asian suhteen. Hedelmöityshoitoja ei pitäisi täysin evätä tai lopettaa tai poistaa valtion puolelta (maksaahan kela silaritkin, jos turhista hoidoista saivarrellaan). Lähinnä omakohtaiset kokemukset ja se eettinen dilemma tuon lapsettomuuskipuilun kanssa. Esimerkiksi sinun syöpäsi on minun mielestä varsin hyvä syy hakeutua hoitoihin ja täysin poissa käsistä oleva asia, joka ei tule periytymään. Plus olet juuri oikeassa iässä hakeutunut hoitoihin, etkä odottanut viimeiseen munasoluun "paska on jo housuissa" tilanteen viimeiseen tiimaan. -65
Sarah Jessica Parker ja Nicole Kidman ovat tehneet lapset noin, ja varsinkin sen Sarah Jessican lapset on vääristyneen näköisiä, epäsuhtaiset piirteet. Ei ihminen tekniikalla samaan kuin luonnollisesti niin, että lapsella olisi vanhempien paras yhdistelmä.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:58"]
Ensinnäkin, ei hyvin mene jos olet aloittanut lapsen tekemisen 23-vuotiaana. 26v - 3 on 23.. Mikähän kiire? Se hedelmöttömyys vai?
[/quote]Nuorena ne lapset kuule pitääkin tehdä eikä vasta 30 vuotiaasta ylöspäin. Kummallista tämä nykyajan vetkuttelu. Ja 23 vuotias on jo aikuinen nainen tai siis pitäisi olla mutta taitaa nykyään olla pitkälle venytetty se teinibiletysjakso :) 30 vuotiaat kikattaa kuin teinitytöt eikä osaa edes ruokaa laittaa!
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 10:58"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 09:59"]Mä voin tulla potkaseen :-) [/quote] Uskomatonta miten joku voi olla näin sairas! Ja yläpeukkujakin vielä.
[/quote]luultavasti joku 11 vuotias häiriintynyt pikkupoika :(
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 18:22"]Sarah Jessica Parker ja Nicole Kidman ovat tehneet lapset noin, ja varsinkin sen Sarah Jessican lapset on vääristyneen näköisiä, epäsuhtaiset piirteet. Ei ihminen tekniikalla samaan kuin luonnollisesti niin, että lapsella olisi vanhempien paras yhdistelmä.
[/quote]
Ja celine dion.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 16:35"]
eiköhän nämä tekstit ja peukut jo todista sen, että ap on täysin oikeassa. ihmettelen niitä jotka väittää, ettei lapsettomuushoitoihin ja ivf lapsiin kohdistuvaa vihaa ole palstalla nähnyt. useestihan se tulee palstalla esille. eikä ole mikään puolustus, että netissä nyt käyttäydytään näin! ei käytös voi silloin ulkomaailmassa olla yhtään parempaa.
[/quote]
OT: Tahattomasti lapsettomilta sitä pahinta syöpää on nähty ja kuultu siviilissä. Kaikki muut ovat epäkelpoja vanhemmiksi ja useampikin messu on kuultu aiheesta " noi vitun idiootit vaan sikiää kuin kanit ja me jotka oikeasti haluttaisiin ei saada!". Kyseessä on ihan yleinen ilmiö, joskin otantani ei ole mitenkään massiivinen, kuin vain viisi lapsettomuudesta kärsivää tunnen siviilissä (kaikki ennenpitkää lapsensa saanut, jokainen lapsista alle 3 v:nä terapiassa), mutta siihen yhdistettynä nämä netin sekopäät, niin on pakostikin kallistunut sille kannalle, että luonto tosiaan sitä karsimista yrittää. Plus sitten ivf-lapsillehan siirretään se oma lapsettomuuskipuilu väkisin. Iso todennäköisyys on, että itsekkäästi lisäännyt luontoa vastaan ja seuraavalle moinen ei onnistu edes koeputken kautta.
Haluan tosin edelleen uskoa, että pitkä yritys, raskaat hoidot ja stressi kriisiyttävät nämä lisääntymiskysymykset tahattomasti lapsettomien korvien välissä. En voi uskoa, että niin mustavalkoisia ja muille katkeria aikuisia voi olla, ellei kyseessä ole joku väliaikainen mielenhäiriö.
Oma kanta tiivistetysti kulminoituu siihen, että mikäli itsekään ei meinaa jaksaa hedelmöityshoidoissa saati niissä haluaisi olla, niin miksi pitää tunkea lapset samalle uralle lisääntymisen suhteen.
- uusi ketjussa, joka ei allekirjoita noita mahaan potkimis-kommentteja tai suoraa haukkumista