Mitä tuo Sohvaperunoiden Teemu Tanner on tehnyt, kun pitää lopettaa soittaminen ja pyytää anteeksi uhreiltaan?
Kommentit (613)
Vierailija kirjoitti:
Kateelliset kaakattaa. Mitään konkreettista sanottavaa ei kuitenkaan ole.
Miksi kukaan normaali ihminen kadehtisi Teemua? Mitä kadehdittavaa on vakavassa päihderiippuvuudessa ja epätoivoisessa yrityksessä saada mahdollisimman paljon huomiota?
Teemu on jäänyt itse asiassa hyvin tuntemattomaksi suurelle yleisölle siihen nähden, kuinka KYNSIN ja hampain hän on julkisuuteen pyrkinyt. Ei oo Suomessa niin vaikeaa saada julkisuutta, jos sitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tuosta sohvisparista alusta asti ikävä fiilis. En tiennyt, kuka Teemu Tanner on, koska en seuraa punkseneä. Minulle ruudussa näyttäytyi omahyväinen kaveri, jolla oli omituinen otsatukka. Sisko tuntui peilaavaan veljensä käytöstä samalla omahyväisellä otteella, ja siskon kohdalla se pistikin paremmin silmään, koska oli niin päälleliimattua. Hän ei rehellisesti sanottuna näytä naiselta, jolle sellainen omahyväisyys olisi mitenkään luontevaa, mutta tuollaisen vahvan veljen sidekickinä roolin on voinut hyvinkin omaksua.
Olet hyvin tarkkanäköinen. Olet niin tarkkanäköinen, että todennäköisesti yksi jos toinenkin pitää sua hulluna. Näin se menee, kun enemmistö laittaa aina mieluiten silmät kiinni ja elää harhassa.
Kyllähän se siskon hyväksynnän haku veljeltään paistoi ruudun läpi. Veli istui omahyväisenä kuninkaana ja sisko yritti pärjätä vieressä miten parhaiten taisi ja koitti olla veljelleen riittävällä tavalla ironisen hauska. Aina kun sisko heitti jonkun jutun, niin hän nopeasti vilkaisi veljeään, että miten tämä reagoi. Nämä mikrohetket paljasti sen dynamiikan aikoja sitten. Veli myös lyttäsi estotta siskonsa mieltymyksiä, teini-iän fanituksia jne. Ei ole terve ilmapiiri ei.
Se osaa tehdä biisejä toisin kuin sä. Sillä on naisia toisin kuin sulla.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sanonut joskus jotain, joka voi loukata ammattiloukkaantujien herkkiä tunteita.
Ei se mitään sellaista voi olla. Ei siitä tule mitään seuraamuksia, jos loukkaa jonkun tunteita.
Ja niille kommentoijille, jotka ihmettelevät kun on kiltin oloinen mies: juuri ne tavalliset, joskus hyvinkin kiltin oloiset, miehet saattavat käyttää hyväksi naisia ja tehdä muuta pahaa. Kukaan ei epäile mitään. Jossain TV-sarjoissa seksuaalinen ahdistelija/pervo on aina selkeästi pervon oloinen, mutta tosielämässä voi olla ihan kuka vain.
Minusta on hienoa, että punkkarit lähtivät avoimesti tähän mätämunien paljastamiseen. Samoin hevarit, siis metallimusiikin väki, vaikka heistä en ole nähnyt niin paljon lööppejä, kun on tuo metalli meidän maassa sellainen kansallinen ylpeydenaihe.
Punkkareilla on näin ulkopuolisen silmin hienon ehdotonta tuo meininki, että Tannerinkin paljasti alun perin hänen pitkäaikainen läheinen ystävänsä. Uhreja ei ollut uskottu, niin ystävämies tuli omalla nimellä ja kasvoilla esiin kertomaan asiasta. Siitä esimerkkiä itse kullekin.
Vierailija kirjoitti:
Tää on taas näitä, suattaapi olla tai suattaapi olla olematta. 🙄 Ei voi tietää. Tiedän yhden jollain tasolla psyykkisesti häiriintyneen, huomionhakuisen naisen joka kai oikein tehtaili ilmoituksia "seksuaalisesta häirinnästä." Mun kaverin mies oli yksi tän naisen uhreista, mutta hänpä veti jutun oikeuteen ja nainen joutui lopulta maksamaan sakkoja kunnianloukkauksesta. :D V*ttu sydämeni pohjasta vihaan näitä huomioh*oria, todelliset seksuaalisen häirinnän uhrit kärsii tuollaisesta toiminnasta niin h elvetin paljon.
Tuota noin. Tannerin tapauksessa uhrit eivät ole koskaan uskaltaneet sanoa mitään. Tai pystyneet. Tai vaatineet! Ne oli muut miehet jotka nousi uhreja puolustamaan.
Tannerin ulostulo on kuin kopioitu lomake, johon hän vain on pannut oman nimensä. Tällaisia asioita tuntemattomat ei saa siitä mitään irti. Heille tulee vain olo, että mitä se nyt on tehnyt, kun tuossa lukee vain, että on ollut joskus menneisyydessään ikävä ihminen...
Tanner on bändiensä biisintekijä ja säveltäjä, joten kaikki hänen nyt kalastamansa huomio näkyy hänen pankkitilillään.
Muut hänen bändiensä jäsenet käyvät niin sanotuissa oikeissa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Kävin lukaisemassa tuon punkinfinlandin tekstin, jonka bändin toinen jäsen (?) oli kirjoittanut tästä sohvaperuna-Teemusta. Ihan ensimmäisenä pisti silmään se, että teksti oli kirjoitettu todella tunnekuohuissa. Ja sen perusteella tuli mieleen, että onko kyse jostakin suhdedraamasta, tyyliin solisti pani rumpalin naisen kanssa jne. Ja sitten sitä on salattu ja nyt kun paljastui, kaikki oksennetaan ulos. Ikävää, mutta ei kuitenkaan rikollista ja noissa piireissä naidaan kunnolla ristiin. Siinä aina joku satuttaa itsensä.
Tai sitten teksti pitää täysin paikkansa ja sohvaperuna on kunnon psyko. Sekin on hyvin mahdollista.
Kai sitä on tunnekuohussa kun paras ystävä ikinä paljastuu sadistiksi? Olisin itsekin. Eikä siellä mitään kolmiodraamaa ollut, miksi olisikaan, kyllähän noissa kaveripiireissä välillä jonkun exästä tulee toisen nykyinen, ihan kuin missä tahansa muuallakin. Hyvässä hengessä. Niin, kolmiodraamaa epäileville vielä tarkennus, että tämä Teemu T:n teoista kertonut hänen pitkäaikainen paras ystävänsä ja bändikaverinsa tuli ihan siis vaimonsa kanssa julki tästä asiasta. Ovat ihan normaali aviopari ja normaaleja töissäkäyviä ihmisiä. Ei mitään suhdesekoiluja Teemu T:n kanssa.
Luulen, että koska Teemu T. tekee töitä lasten ja vammaisten kanssa, hänellä on nyt kova kiire toitottaa, että asiat ovat anteeksipyynnöin kuitatut...
Minkä tahansa yhteisön arvo tulee mun mielestä sitä, miten se pystyy tarkastelemaan tekemisiään ja korjaamaan omaa toimintaansa. Eli nimitetäänkö se väkivaltaan syyllistynyt skenetyyppi esim. kansanedustajaehdokkaaksi ja seistään sen takana... Vai call-outataanko hänet ja mennään uhrien tueksi, kuten punkkareilla ja myös metalli- ja iskelmäskessäkin tällä hetkellä.
Mä en kyllä usko tähän hommaan lainkaan, niin mukava poika siinä Sohviksissakin. Ehkä joku entinen morsmaikku on mustasukkainen Teemun menestyksestä ja levittää juoruja. Jokainen sen näkee, ettei noin fiksu ja mukava poika olisi asiaton. Toivottavasti saadaan Teemu äkkiä takaisin Sohviksiin 😍! N56
Vierailija kirjoitti:
Miksei kukaan Teemun pimeästä puolesta tiennyt ilmoittanut hänestä Sohvaperunoiden tuotannolle? Katsoivat sen sijaan vain vierestä, kun karismaattinen ja hauska sohvis-Teemu nousi tv-julkisuuteen ja keräsi lisää faneja teineistä seniori-ikäisiin. Vai ilmoittiko joku lopulta ja se oli syy miksi Teemu ei ollut tällä syyskaudella mukana?
Helppo ajatella, että noin olisi hyvä tehdä, mutta... Mulla on esim. yksi "karismaattinen" työkaveri, joista "kaikki" aluksi tykkää mutta josta nyt pikkuhiljaa on alkanut paljastua todella erikoisia puolia. Jos mun pitäis kertoa jollekin tv-tuotannolle (?!) sen pimeästä puolesta, ei mulla olis niistä tilanteista tai sanomisista mitään todisteita. Ilman sellaisia on turha lähteä huutelemaan tai varsinkaan torppaamaan jonkun uraa esimerkiksi. Töissä tietäjät tietää, mutta siinäpä se sitten onkin, valitettavasti.
R*iskaaja on, valitettavasti. Useita uhreja.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa tämä vinkuminen. Mistä lähtien slerban uittaminen siellä sun täällä ei ole kuulunut rokkistarailuun? Jotain random bändärinarttujako pitäisi ottaa hellästi huomioon ja silitellä päätä? Jokainen tietää mikä on pelin nimi. Ihmiset ovat m ulkkuja, mitä sitten. Get over it. Ei ole rikos.
Moi Teemu. Noin 96% ihmisistä ei itse asiassa ole mulkkuja, vaan suurin osa on yksinkertaisesti mulkkujen pillin mukaan tanssijoita. Heilläkin on silti jotain sellasta, mitä sä tuskin ikinä saavutat: kyky rakastaa. Sun r*iskaukset ja varkaudet ON myös ihan oikeita rikoksia.
Vierailija kirjoitti:
R*iskaaja on, valitettavasti. Useita uhreja.
En usko. Niin mukava ja kiva siinä Sohviksissakin. Yrittää mustasukkaiset tytöt varmaan maineen pilata.
Vierailija kirjoitti:
"...korviini on kantautunut sellaisia juttuja niin monesta eri lähteistä vuosikymmenten ajalta, että..."
Oot tiennyt Teemun teoista vuosikymmenten (!) ajan, etkä ole tehnyt asialle mitään? Mä en ymmärrä näitä sivustaseuraajia.
…vuosikymmenten ajalta ei tarkoita, että on tiennyt asiasta koko ajan.
En ole punkkari, mutta pakko arvostaa tätä, miten punkkarit tarpeen tullen kokoavat rivinsä. Viime kesänä punkstoo-kanavalle oli postattu juttu nuorisotyöntekijästä joka oli groomannut avustamastaan nuoresta itselleen avovaimon ja tehnyt hirveitä asioita. Tämä tyttö oli vasta punkstoon myötä uskaltanut puhua asiasta. Mies tunnisti itsensä tarinasta, ja oli laatinut juuri tällaisen teemutannerolenpahoillaniJOSolenloukannutjotakuta ulostulon, ja miehen naispuoliset ystävät oli kanssa somettaneet asiasta, ja vakuutelleet, mikä herrasmies mies on. Saatuaan tarpeeksi ihmisiä taakseen, mies oli lähettänyt sille tytölle yksityisviestinä uhkauksen, että tämän täytyy jatkossa pitää turpansa kiinni menneistä asioista. Tässä vaiheessa punkkareita oli tullut tytön tueksi, ja punkkarit oli ottaneen yhteyttä miehen työnantajaan, että onko tämä mies hyvä nuorisotyöntekijä. Jotain rahaakin oli kerätty, jos tytölle tulee kustannuksia kun lähtee (vanhojen lääkärintodistusten ym kanssa) hakemaan oikeutta miestä vastaan. Kaikilla aloilla ei oteta niin herkästi yhteyttä työpaikkaan, vaikka se olisikin päiväkoti, koulu yms. mutta onneksi tässä punkkarit ottivat, ettei tulisi enää enempää uhreja. Hattua nostan.
Vierailija kirjoitti:
hyytävää kun työskennellyt koulunkäyntiavustajana... tietääkö kukaan missä koulussa ja ala vai yläasteella?
Yhtenäiskoulu, En tiedä millä kaikilla luokilla. Työnantajalla on jo tieto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei kukaan Teemun pimeästä puolesta tiennyt ilmoittanut hänestä Sohvaperunoiden tuotannolle? Katsoivat sen sijaan vain vierestä, kun karismaattinen ja hauska sohvis-Teemu nousi tv-julkisuuteen ja keräsi lisää faneja teineistä seniori-ikäisiin. Vai ilmoittiko joku lopulta ja se oli syy miksi Teemu ei ollut tällä syyskaudella mukana?
Helppo ajatella, että noin olisi hyvä tehdä, mutta... Mulla on esim. yksi "karismaattinen" työkaveri, joista "kaikki" aluksi tykkää mutta josta nyt pikkuhiljaa on alkanut paljastua todella erikoisia puolia. Jos mun pitäis kertoa jollekin tv-tuotannolle (?!) sen pimeästä puolesta, ei mulla olis niistä tilanteista tai sanomisista mitään todisteita. Ilman sellaisia on turha lähteä huutelemaan tai varsinkaan torppaamaan jonkun uraa esimerkiksi. Töissä tietäjät tietää, mutta siinäpä se sitten onkin, valitettavasti.
Pakko jatkaa vielä tähän, että osa työkaverin tekemistä jutuista on niin hienovaraista valtapeliä, ettei itsekään oikein aluksi ole tajunnut, mitä on tapahtunut, ja kun puhuu tilanteista muille, tulee olo, että onks tässä edes tapahtunut mitään... Mutta kun valtapeli jatkuu kuukausia samanlaisena ja monen ihmisen suuntaan, on tajunnut, ettei kaikki ole tyypissä kunnossa. Mutta rupeapa tämmösiä selittämään jollekin tv-tuotannolle 😬 Luulen, että ihmiset, joiden lähipiirissä on tämmönen pelaaja/manipuloija, tajuaa, mitä tarkoitan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko jatkaa vielä tähän, että osa työkaverin tekemistä jutuista on niin hienovaraista valtapeliä, ettei itsekään oikein aluksi ole tajunnut, mitä on tapahtunut, ja kun puhuu tilanteista muille, tulee olo, että onks tässä edes tapahtunut mitään... Mutta kun valtapeli jatkuu kuukausia samanlaisena ja monen ihmisen suuntaan, on tajunnut, ettei kaikki ole tyypissä kunnossa. Mutta rupeapa tämmösiä selittämään jollekin tv-tuotannolle 😬 Luulen, että ihmiset, joiden lähipiirissä on tämmönen pelaaja/manipuloija, tajuaa, mitä tarkoitan.
Mulla on tällainen kokemus myös, tiedän mistä kirjoitat. Oli hyytävää, kun kävin etätyöaikana toimistolla tulostamassa yhden sopimusnipun, joka oli pakko tehdä paperisena. Mulla oli omalta työpisteeltä niitit nitojasta loppu, niin kävelin tän manipuloijan työpisteelle lainaamaan häneltä. Rupesin vetämään hänen toimistotarvikelaatikkoaan auki: ei liikkunut. Hän on laittanut sellaiset lukkosysteemit kaikkiin laatikoihinsa, rulokaapin ovessa meni teippi poikittain. Meillä on kaikilla työpisteillä vain toimistotarvikkeita ja sisäkengät, muuta ei niissä laatikoissa ja kaapeissa pitäis säilyttää. Karmii mitä hänellä siellä on. Vai onko vuosia jatkunut toisten ihmisten manipulointi ja vakoilu johtanut siihen että on tullut vainoharhaiseksi.
Itse jouduin ekaa kertaa narsistin kiusaamisen kohteeksi viime vuonna. Tunsin tämän henkilön muutaman vuoden ajalta ja sivusta seurasin hänen tekemisiään. Myös semmoinen "erikoinen persoona" mutta vaikea oli eritellä mikä oli ns. vialla. Sitten sattumalta ajauduin tilanteeseen jossa tutustuin hänen silloiseen uhriinsa ja kuulin juttuja miten hän kiusasi tätä uhria. Siltikin oli vielä vaikea ymmärtää etteikö nämä asiat voisi puhumalla selvitä. No ei selvinnyt ja uhri muutti toiseen kaupunkiin. Minusta tuli seuraava uhri kun narskulle selvisi meidän ystävyys. Silloin sen vasta tajusi mitä se oikeasti on kun on itse kohteena. Tämä esimerkkinä siitä että tämän kaltaiset asiat on usein todella monimutkaisia ja pitkiä ja vaikeasti vieraille kerrottavissa.
Luetun ymmärtäminen on sulla nyt hakusessa.
On nyt kuullut että Tanner on käyttäytynyt näin vuosikymmenten ajan. Aukeneeko asia nyt paremmin?