Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tuo Sohvaperunoiden Teemu Tanner on tehnyt, kun pitää lopettaa soittaminen ja pyytää anteeksi uhreiltaan?

Vierailija
15.10.2021 |

Todella mystistä.

Kommentit (613)

121/613 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon tämän vielä kerran: punk-skene ei tule muuttumaan miksikään. Vanhojen skenejeesusten tilalle tulee uudet skenejeesukset ja aina saman verran opetuslapsia. Valta-asetelmat pysyy, vaikka miten puhuisi veganismista ja eläinoikeuksista tai rasismin vastaisesta taistelusta. Ne on pelkkää kulissia, jonka takaa pomppaa se skenejeesus kulli ojossa heti kun tilaisuus sallii.

Hyvin kirjoitettu.

Mä luulen, että kaikki tällaiset skenet joissa on jokin vahva ideologia (esim. vegaanius, uskonto, tai jokin muu vastaava) vetää puoleensa tuollaisia narsistisesti häiriintyneitä ihmisiä. Siellä saavat sen areenan, jossa päteä.

Itseä on aina karmineet kaikki vahvasti ideologiset, fanaattiset ihmiset ja olen aina pysynyt kaukana sellaisista ihmisistä. Siksi olen päässyt tosi vähällä, ei ole lähipiirissä tuollaista tapahtunut.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
122/613 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon tämän vielä kerran: punk-skene ei tule muuttumaan miksikään. Vanhojen skenejeesusten tilalle tulee uudet skenejeesukset ja aina saman verran opetuslapsia. Valta-asetelmat pysyy, vaikka miten puhuisi veganismista ja eläinoikeuksista tai rasismin vastaisesta taistelusta. Ne on pelkkää kulissia, jonka takaa pomppaa se skenejeesus kulli ojossa heti kun tilaisuus sallii.

Hyvin kirjoitettu.

Mä luulen, että kaikki tällaiset skenet joissa on jokin vahva ideologia (esim. vegaanius, uskonto, tai jokin muu vastaava) vetää puoleensa tuollaisia narsistisesti häiriintyneitä ihmisiä. Siellä saavat sen areenan, jossa päteä.

Itseä on aina karmineet kaikki vahvasti ideologiset, fanaattiset ihmiset ja olen aina pysynyt kaukana sellaisista ihmisistä. Siksi olen päässyt tosi vähällä, ei ole lähipiirissä tuollaista tapahtunut.

"Vahva ideologia" = tykkään jostakin musiikista? Sanoisit sä vaikka lavatansseissa käyvistä ihmisistä, että heillä on vahva ideologia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/613 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelee lasten kanssa joten damagecontrolleissaan pyytelee anteeksi varmuuden vuoksi ettei työ mene alta jos tulee syytteitä?

Työhän menee alta, jos tulee tuomio. Laki lasten kanssa työskentelystä.

Vierailija
124/613 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oli käynyt raaputtamassa kirkkoveneen kylkeen kansakoulun pulpetin kuvan.

Vierailija
125/613 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se Teemun ystävän päivitys, mistä kaikki lähti liikkeelle on julkisena ja kopsattuna ainakin tuonne pif:n keskustelupalstalle.

Luin sen ja suoraan sanottuna tuli tunne, että kuka tahansa voi kirjoittaa mitä tahansa. Heillä on selvästi välit poikki, mutta onko asiat noin niin kuin ystävä sanoo, vai voiko olla että ystävä kirjoittaa mitä haluaa? 

Tällä en tarkoita etteikö asia voisi olla noinkin. On kuitenkin liian helppoa kirjoittaa joku juttu ja sanoa että se on tosi. Epäilemättä Teemulla on jotakin sekoilua siellä, koskapa on itse asiasta myös avautunut, mutta minkälaista ja miten paljon? 

Vaikeita juttuja. 

Jos kerran jamppa itse pyytää anteeksi tekojaan ja myöntää tapahtuneet, niin miksi sinä epäilet jutun todenmukaisuutta?

Suora lainaus hänen omasta insta kirjoituksestaan: "Pyydän tätä kaikilta syvästi anteeksi, ennen kaikkea vahingoittamiltani ihmisiltä. Olen järjestänyt itselleni ammattiapua ja teen kaikkeni toimiakseni vastaisuudessa paremmin."

Eipä tuossa enää mitään epäilyn aihetta jää, niin selkeästi hän tekonsa myöntää.

Vierailija
126/613 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se Teemun ystävän päivitys, mistä kaikki lähti liikkeelle on julkisena ja kopsattuna ainakin tuonne pif:n keskustelupalstalle.

Luin sen ja suoraan sanottuna tuli tunne, että kuka tahansa voi kirjoittaa mitä tahansa. Heillä on selvästi välit poikki, mutta onko asiat noin niin kuin ystävä sanoo, vai voiko olla että ystävä kirjoittaa mitä haluaa? 

Tällä en tarkoita etteikö asia voisi olla noinkin. On kuitenkin liian helppoa kirjoittaa joku juttu ja sanoa että se on tosi. Epäilemättä Teemulla on jotakin sekoilua siellä, koskapa on itse asiasta myös avautunut, mutta minkälaista ja miten paljon? 

Vaikeita juttuja. 

Jos kerran jamppa itse pyytää anteeksi tekojaan ja myöntää tapahtuneet, niin miksi sinä epäilet jutun todenmukaisuutta?

Suora lainaus hänen omasta insta kirjoituksestaan: "Pyydän tätä kaikilta syvästi anteeksi, ennen kaikkea vahingoittamiltani ihmisiltä. Olen järjestänyt itselleni ammattiapua ja teen kaikkeni toimiakseni vastaisuudessa paremmin."

Eipä tuossa enää mitään epäilyn aihetta jää, niin selkeästi hän tekonsa myöntää.

Eihän tossa mitään myönnetä, pyydetään vaan anteeksi. T.T. tietää kyllä itse, mitä on tehnyt, mutta pitää tekonsa salassa läheisistäänkin kaikin voimin. Siksi tuossa ”tunnustuksessa” ei itse asiassa tunnusteta oikeastaan mitään.

Vierailija
127/613 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaan syyllistätte tai dumaatte koko skeneä. Totta kai on myös käytöksen mahdollistavia, mutta oma puoliso ja kavereita on kymmeniä vuosia ollut punkkipiireissä ja pääsääntöisesti se on mennyt niin, et miehille tullut aivan yllärinä koko punkstoo (vaikka ovatkin myöntäneet että on ollut joitain tilanteita joissa olisi voinut ja pitänyt toimia toisin, mutta tämä ei ole mikään skeneriippuvainen asia) ja naiset sitten järjestäen itse kukin kokenut vähintään jonkin asteista (seksuaalista) häirintää.

Miksi nämä naiset jäivät skeneen, joka kohteli heitä kuin paskaa?

Nyt sulla kyllä haiskahtaa pienet uhrin syyllistämis-vibat.

En tiedä, en ole kysynyt, mutta jos hetken koetan asettua heidän asemaan, niin voisin kuvitella, että kyseessä on sen verran iso osa elämää, johon kuuluu kaikki kaverit, lempibändit, harrastukset, identiteetti, kaikki. Se on elämäntapa, johon on kasvettu kiinni, eikä siitä niin vain lähdetä.

Puhumattakaan siitä, miten vaikea tuollaisesta ahdistelusta on kenellekään puhua, koska "sehän on niin hyvä tyyppi, ei se nyt niin tekisi" ja alkaa uhrin syyllistämiset, kuten tässäkin ketjussa sen jo huomaa. Joillekin naisille ahdistelu on niin arkipäiväistä, ettei sitä edes enää "pidä minään", asiaan turtuu.

Toivottavasti sun eka kysymys väkivaltaisessa suhteessa elävälle ei ole: "Miksi olet jäänyt tuohon suhteeseen?"

Vierailija
128/613 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla ihan oikea narsisti?

Vierailija
129/613 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä olis uskonut

Vierailija
130/613 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset sisäpiiristä. Tunnen sekä Teemun että tämän vastineen kirjoittaneen rumpalin. Mulle on selvää, kumpi noista on maineeltaan luotettava ja rehellinen ja kumpi lähinnä valovoimainen ”hyvä tyyppi”, joka tunkee kyllä näppinsä jokaiseen bändiin, mutta tosiasiassa väistelee vastuuta. Maine on toki vain maine, mutta korviini on kantautunut sellaisia juttuja niin monesta eri lähteistä vuosikymmenten ajalta, että oma luotto Teemu Tanneriin on lopullisesti romahtanut.

Pitkän linjan vauvapalstalaisena tiedän, että jos kirjoittaisin tänne kaiken, mitä tiedän Teemusta, ette uskoisi minua. Niin sairasta peliä hän on pelannut ja pelaa edelleen. Kaikki on kuin jostain leffasta.

Sosiopaatteja elää keskuudessamme, ei vain leffoissa. Kaikki sosiopaatit eivät havittele rahaa tai asemaa politiikassa. Harva sosiopaatti on kiinnostunut muiden murhaamisesta, vaan pelaa mieluummin henkisiä pelejä muiden elämillä.

Jos etsitte tietoa sosiopatiasta ja vertaatte sitä tähän Tanneriin, tulette löytämään hämmentävän paljon yhdistäviä piirteitä. Tulette oppimaan, miten täydellinen leikkikenttä on käytettävissään sosiopaatilla, joka operoi suositun TV-ohjelman ja musiikin kautta. Musiikki näppäilee ihmisten syvimpiä tunteita ja on erinomainen manipulaatioväylä.

Vinkki asiasta kiinnostuneille: Kuunnelkaa Spotifysta jätkän pääprojektia Kynnet. Kuunnelkaa sanoja, jotka Teemu on itse kirjoittanut. Suosittelen Yksityistä istuntoa, ettei sosiopaatin kuuntelijamäärät lisäänny (Olen todistanut itse vierestä, miten Teemu luuppaa omaa biisiään, jotta sillä olisi hänen makuunsa tarpeeksi ”kuuntelijoita”).

Miettikää, miksei Kynsillä ole YHTÄKÄÄN oikeaa rakkauslaulua, niin kuin melkein millä tahansa vuosia levyttäneellä bändillä. Sen sijaan on lukuisia biisejä, joissa kertoja pakoilee vastuuta. Naista verrataan suoraan koiraan ja läheisille lällätellään, kun eivät ymmärrä olevansa manipulaation uhreja.

Uskokaa kun sanon: T.T. on aiheuttanut todella pahat traumat lukuisille ihmisille. Nää uhrit on väistäny ja Teemu jatkanut pelejään. Nyt on tarkoituksena muuttaa tää kuvio.

Vierailija
131/613 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä kai yhden Teemun bändin rumpali rupesi oikein salapoliisiksi pikkuvaimonsa kanssa ja kaiveli jotain vanhoja juttuja Teemuun liittyen. On siinä varsinainen ystävä.

Vierailija
132/613 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveiset sisäpiiristä. Tunnen sekä Teemun että tämän vastineen kirjoittaneen rumpalin. Mulle on selvää, kumpi noista on maineeltaan luotettava ja rehellinen ja kumpi lähinnä valovoimainen ”hyvä tyyppi”, joka tunkee kyllä näppinsä jokaiseen bändiin, mutta tosiasiassa väistelee vastuuta. Maine on toki vain maine, mutta korviini on kantautunut sellaisia juttuja niin monesta eri lähteistä vuosikymmenten ajalta, että oma luotto Teemu Tanneriin on lopullisesti romahtanut.

Pitkän linjan vauvapalstalaisena tiedän, että jos kirjoittaisin tänne kaiken, mitä tiedän Teemusta, ette uskoisi minua. Niin sairasta peliä hän on pelannut ja pelaa edelleen. Kaikki on kuin jostain leffasta.

Sosiopaatteja elää keskuudessamme, ei vain leffoissa. Kaikki sosiopaatit eivät havittele rahaa tai asemaa politiikassa. Harva sosiopaatti on kiinnostunut muiden murhaamisesta, vaan pelaa mieluummin henkisiä pelejä muiden elämillä.

Jos etsitte tietoa sosiopatiasta ja vertaatte sitä tähän Tanneriin, tulette löytämään hämmentävän paljon yhdistäviä piirteitä. Tulette oppimaan, miten täydellinen leikkikenttä on käytettävissään sosiopaatilla, joka operoi suositun TV-ohjelman ja musiikin kautta. Musiikki näppäilee ihmisten syvimpiä tunteita ja on erinomainen manipulaatioväylä.

Vinkki asiasta kiinnostuneille: Kuunnelkaa Spotifysta jätkän pääprojektia Kynnet. Kuunnelkaa sanoja, jotka Teemu on itse kirjoittanut. Suosittelen Yksityistä istuntoa, ettei sosiopaatin kuuntelijamäärät lisäänny (Olen todistanut itse vierestä, miten Teemu luuppaa omaa biisiään, jotta sillä olisi hänen makuunsa tarpeeksi ”kuuntelijoita”).

Miettikää, miksei Kynsillä ole YHTÄKÄÄN oikeaa rakkauslaulua, niin kuin melkein millä tahansa vuosia levyttäneellä bändillä. Sen sijaan on lukuisia biisejä, joissa kertoja pakoilee vastuuta. Naista verrataan suoraan koiraan ja läheisille lällätellään, kun eivät ymmärrä olevansa manipulaation uhreja.

Uskokaa kun sanon: T.T. on aiheuttanut todella pahat traumat lukuisille ihmisille. Nää uhrit on väistäny ja Teemu jatkanut pelejään. Nyt on tarkoituksena muuttaa tää kuvio.

Kerro nyt suoraan mitä hän on tehnyt. Tällaiset liirum laarum -tekstit ei ole kovin silmiäavaavia. Kun kerrotaan konkreettisesti mitä on tehty, se saa ihmiset uskomaan paremmin.

Vierailija
133/613 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oitko Max tai Linda? Ainakin hyvin samanlainen kirjoitustyyli kuin Maxilla.

Vierailija
134/613 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ns. uhreja ollut useampi? Eli ei ole kyse vain siitä että joku yksittäinen sekopää keksii asioita. Menestys noissa piireissä on ehkä sekoittanut pään ja jotenkin kuvittellut olevansa muiden yläpuolella. Vaikka ympärillä olisikin pyörinyt myös jotenkin epätasapainoisia ja/tai päihtyneitä ihmisiä niin ei heitäkään voi ihan miten vain kohdella, ihmisarvo heilläkin on.

On kerrottu sadistisesta alistamisesta yms. Ei tuollaisia syytöksiä kovin helposti esitetä, sanoivat tämän T.T.:n puolustelijat mitä tahansa. Uhreille nuo on varmasti olleet häpeällisiä kokemuksia ja siksi moni usein pitää tämän tyyppiset asiat salassa ennen kuin uskaltautuu niistä puhumaan. Eikä kaikki uskallakaan ja näillä hyväksikäyttäjillä onkin varmaan usein enemmän uhreja kuin vain ne julkisuuteen astuvat.

Puolustelijat voisi vähän miettiä omalle kohdalle: miltä tuntuisi jos itseä tai jotain läheistä kohdeltaisiin väärin eikä sitten uskottaisi, tai vaikka uskottaisiin niin syyllistettäisiin uhria ja puolusteltaisiin sitä tekijää. Jotenkin kieroutunut ajattelutapa.

"Sadistinen alistaminen" on kyllä aivan hämärä käsite. Jollekin liimanhaistelija punktytölle se voi olla vaikka sitä, että sen yhtyettä on haukuttu huonoksi. sellaisia kirjoituksiahan punkstoo-sivulla oli pilvin pimein. 

Vierailija
135/613 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin lukaisemassa tuon punkinfinlandin tekstin, jonka bändin toinen jäsen (?) oli kirjoittanut tästä sohvaperuna-Teemusta. Ihan ensimmäisenä pisti silmään se, että teksti oli kirjoitettu todella tunnekuohuissa. Ja sen perusteella tuli mieleen, että onko kyse jostakin suhdedraamasta, tyyliin solisti pani rumpalin naisen kanssa jne. Ja sitten sitä on salattu ja nyt kun paljastui, kaikki oksennetaan ulos. Ikävää, mutta ei kuitenkaan rikollista ja noissa piireissä naidaan kunnolla ristiin. Siinä aina joku satuttaa itsensä.

Tai sitten teksti pitää täysin paikkansa ja sohvaperuna on kunnon psyko. Sekin on hyvin mahdollista. 

Kyse on tosta jälkimmäisestä, valitettavasti. Rumpali on ollut 10 vuotta saman naisen kanssa, eikä Teemu ole koskaan ahdistellut tätä naista seksuaalisesti. Päinvastoin, Teemu on esiintynyt hyvinkin platonisena ja jopa epäseksuaalisena ystävilleen.

Teemun kanssa romanttisesti olleet naiset onkin sitten nähny, mikä hirviö kultapojusta tulee, kun yleisöä ei ole.

Vierailija
136/613 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...korviini on kantautunut sellaisia juttuja niin monesta eri lähteistä vuosikymmenten ajalta, että..."

Oot tiennyt Teemun teoista vuosikymmenten (!) ajan, etkä ole tehnyt asialle mitään? Mä en ymmärrä näitä sivustaseuraajia.

Vierailija
137/613 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas paljon melua tyhjästä, kukapa meistä miehistä ei olisi joskus kohdellut naisia huonosti. Get over it!

Vierailija
138/613 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuosta sohvisparista alusta asti ikävä fiilis. En tiennyt, kuka Teemu Tanner on, koska en seuraa punkseneä. Minulle ruudussa näyttäytyi omahyväinen kaveri, jolla oli omituinen otsatukka. Sisko tuntui peilaavaan veljensä käytöstä samalla omahyväisellä otteella, ja siskon kohdalla se pistikin paremmin silmään, koska oli niin päälleliimattua. Hän ei rehellisesti sanottuna näytä naiselta, jolle sellainen omahyväisyys olisi mitenkään luontevaa, mutta tuollaisen vahvan veljen sidekickinä roolin on voinut hyvinkin omaksua.

Vierailija
139/613 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuka on teemu tanner?

Onko joku uus sohvaperuna?? en ole pariin vuoteen katellut"

Mikisi tätäkin pitää peukuttaa alaspäin? Kummallista tämä somenuoriso. Ihan asiallinen kysymys. Ei minullakaan ole hajuakaan kuka tämä Tanner on.

Vierailija
140/613 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oululaiset tytöt ovat ärsyttäviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän