Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1.luokkalainen yksin kotona. Mitä mieltä olette?

Vierailija
12.12.2014 |

Mitä mieltä olette siitä, voiko ekaluokkalainen olla kotona koulun jälkeen yksin 1 -3h muutaman kerran viikossa? Haluaisin kuulla perusteluita puolesta tai vastaan.

Toki jokainen lapsi on erilainen ja erilaiset valmiudet tälläisiin asioihin.. Mutta yleisesti :) Kiitos vastauksista!

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitenkään suositeltavaa ole. Pakon edessä varmasti pärjää, mutta yrittäisin ratkaista tilanteen jotenkin muuten.

Ai ei suositeltavaa että ekaluokkalainen voi olla muutaman kerran viikossa tunnin pari yksin. Kyllähän ekaluokkalaisen pitäisi jo siihen pystyä. Toki itsenäisyyteen pitää opetella pienissä pätkissä ettei haukata liian isoa palaa kerralla.

Vierailija
42/45 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvulla oli ihan normaalia, että koululaiset oli sen muutaman tunnin yksin kotona ennen kuin vanhemmat pääsi töistä. Ja elossa ollaan silti. Ihme jöötiä tää nykykasvatus.

Minä olin 90-luvulla ekaluokalla koulun jälkeen perhepäivähoitajalla kunnes äiti tuli töistä.

Ei meitä kaikkia ole heitteille jätetty "ennen vanhaankaan".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön kavereita kun kuuntelee, niin useimmat ekaluokkalaiset ovat joskus yksin kotona. Meillä on miehen kanssa vuorotyöt ja tosi hyvin ollaan saatu homma pelaamaan niin, että pidempiin aikoihin palkataan hoitaja, joskus kehdataan häiritä mummoa ja välillä lapsi on yksin ( max 2 h). Lapsi kai itse parhaiten tietää uskaltaako olla.

Vierailija
44/45 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 23:06"]Meillä vasta eskarilainen nyt mutta puhuu jo kovasti tässä vaiheessa siitä kuinka ensi vuonna ei haluaisi jäädä iltapäiväkerhoon koulun jälkeen vaan tulla kotiin (2km kävelymatka) me aikuiset tullaan kotiin vasta viideltä joten olen ajatellut että haetaan ip paikkaa aluksi mutta jos vielä siinä vaiheessa kun koulu on saatu startattua haluaa tulla suoraan kotiin koiran kaveriksi niin annan kyllä tulla omin päin kotiin.

Lapsi kulkee kävellen 2km kouluun ja takaisin?

Onhan sitä kävelty pitempiäkin koulumatkoja,eikä kukaan ihmetelly !

Vierailija
45/45 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90-luvulla oli ihan normaalia, että koululaiset oli sen muutaman tunnin yksin kotona ennen kuin vanhemmat pääsi töistä. Ja elossa ollaan silti. Ihme jöötiä tää nykykasvatus.

Minä olin 90-luvulla ekaluokalla koulun jälkeen perhepäivähoitajalla kunnes äiti tuli töistä.

Ei meitä kaikkia ole heitteille jätetty "ennen vanhaankaan".

No ei se ole heitteillejättöä jos kouluikäinen on muutaman tunnin yksin kotona... sitä voi jo eskariaikana harjoitella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme