Ahdistaa käydä saunassa koska...
Meillä on taloyhtiössä kiinteä asuntokohtainen saunavuoro. En tiedä miten yleensä tuo tilaratkaisu on mutta tässä saunassa on kaksi ovea kummallakin puolella, jotka johtaa kylpyhuoneisiin. Meidän vuoro sattuu olemaan siten ettei siellä saunassa tai toisella puolella pitäisi olla ketään.
Joskus saunotaan täyspitkä aika ja peseydytään, jolloin sillonkin ehditään aika reippaasti ennen seuraavaa saunojaa pois. Joskus saunotaan 10-15 min ja siihen peseytyminen päälle niin ei meinaa toisellekaan puolelle ehtiä saunoja tulla kun sen vuoro alkaa. Poikkeuksetta olen se joka jää peseytymään pitemmäksi aikaa. Me lähdetään kuitenkin aika reippaasti ennen seuravaa saunojaa omalla puolellamme. Mies menee edeltä asuntoon mutta sen jälkeen on kuulunu toiselta puolelta jotain. Eihän siellä pitäisi olla mutta kun olen kuullu muutaman kerran kolahduksia ja ääntä.
Yhden kerran ajattelin paukuttaa vähän kovempaa ovia kun rupesin kuulemaan sieltä toiselta puolelta askelia ja ovien paukkumista niin sitten kun tulin pukuhuoneen ovelle sieltä puolelta kuulu todella matalalla äänellä jotain ihme kummaa "HÖÖ"-ääntä. Ovi oli raollaan ja pukuhuone säkkipimeänä. En jääny ottamaan selvää että kuka siellä oli vaan lähdin oikeasti aika hemmetin nopeasti pois. Toisella puolella on siis ollu pääsääntöisesti pimeää kun näitä juttuja on tapahtunu. Ehkä kerran siellä on ollut valot tai sitten meidän jälkeinen saunoja tuli vähän aikaisemmin paikalle.
Nyt viime kerralla kun sieltä toiselta puolelta kuulu jotain niin törmäsin sitten seuraavaan vuoroon tulevaan käytävässä. Tämä oli ihan järkevän oloinen naisihminen mutta ääni ei todellakaan ollu mikään matala. Mutta just ennen kuin tää meni niin olin kuullu sieltä toiselta puolelta ääntä ja se oli pimeänä ja tuli kiire lähteä pois. Tää joka tulee meidän jälkeen laittaa pukkarin eteiseen valot ja se ovi on ollu yleensä kiinni ja ne äänetkin joita se pitää on erilaisia kuin ne mitä olen kuullu kun huone on pimeänä.
Olen sanonu miehelle noista äänistä mutta se suhtautuu aika välinpitämättömästi asiaan ja sanoo että varmaan kuvittelen asian. Eipä ole ite ollu kuulemassa kuin jokusen kerran kun siellä toisen pukkarin pesuhuoneessa joku tais tömistellä vähän väliovia. Yleensä äänet alkaa sen jälkeen kun mies lähtee eikä niitäkään ole joka kerta. Joskus saa olla ihan rauhassa vaikka parikin saunavuoroa peräjälkeen.
Saunassa on sisä- ja ulkopuolella sellaset pienet metallihaat eikä ole tullu käytettyä niitä. Nyt mietin että pitäskö seuraavalla kerralla pistää haalla kiinni se saunan ja pesuhuoneen välinen ovi. Että jos en kuvittele tätä oman pääni sisällä ja JOS kyseessä oikeasti on joku ihme hyypiö ja se menee sitten vaikka saunan kautta toiselle puolelle kun uusi saunoja tulee. Jäis ainaki kiinni jos tulee kykkimään puolelta toiselle saadakseen siitä kiksejä.
Sain kuulla yhdeltä asukkaalta että rakennuksen tiloista on välillä löydetty kiertolaisia joita on sitten häädetty pois että ihan jo sen puolesta rupesin miettimään tosissani jos siellä pukkarissa joku majailee.
Onko kellään mitään vastaavaa käyny?
Kommentit (326)
Mun koulun pukkarissa kummittelee (moni ihminen todistanut) Pukkarista kuuluu outojs ääniä eikä siellä oo ketään. Hanat menee ittestään päälle. Kerran ope kuuli sieltä puhetta, avasi oven kehottaakseen tyttöjä liuttymään tuntiin mutta siellä ei ollut KETÄÄN. mua ahdistaa, jos joudun olee siellä yksin.
Ja jos sanotte, ettei tääl nuoret palstaile, niin meitä on tääl kyllä aika paljon
Asuuko sen saunan yläpuolella joku? Meillä on joskus kuulunut ilmastoinnin kautta tai katon/lattian läpi esim vinku-yskäisyjä ja talon rakenteet vähän muokkaa ääniä niin lopputulos voi olla melko jännittävä : D
t. karjuntaa seinän takaa (luultavasti tyyliin selvistää kurkkuaan : D)
Kysyin omalta mieheltäni että ärsyyntyisikö hän jos pyytäisin jonkun hänen mielestä hassun pelkoni takia häntä odottamaan mua esim saunassa. Hän oli aivan ihmeissään että pitääkö tota edes kysyä ettei todellakaan ärsyyntyis vaan ilman muuta jäisi turvaksi. Joten aika oudolta tuntuu toi sun miehesi ärsyyntyminen siitä että sua oikeasti pelottaa, samoin outoa on se kiire ettei voi sitä viittä minuuttia suoda sun turvana olemiselle.
Ap onko HÖÖ-miehen arvoitus selvinnyt?
Hölmö! Sun mieheshän se on siellä panemassa seuraavaa saunavuorolaista! HÖÖ!
Huhuu, ap! Miten lauantai-illan sauna sujui? Kuuluiko mitään?
on se nyt perkele, jos mies ei voi odottaa kun vaimo pelkää! :O lainaa jostain iso koira & ota pukuhuoneeseen mukaan
itse ottaisin hiuslakkapullon (aseeksi) toiseen käteen, kännykän toiseen käteen ja seuraavan kerran kun jotain kuuluisi hyökkäisin sinne karjaisten " NYT JUMALAUTA LOPPUU, KUKA SIELLÄ ON?!!! SOITAN POLIISIT!!!!!!!!!"
niin ja kylpytakissa tietysti, en nakuna
se on kummitus, joka kuoli ennenkuin ehti saunaan ja hokee nyt ikuisesti "höh höh höhhöhhööö" siellä
Mitä jos rupeisit keskustelemaan tämän Höön kanssa? Vastaa takaisin HÄÄÄ, saatatte saada hyvän keskustelun aikaan ;)
Tai
Se on salkkari Marianne.... Asentanut Höö-kaiuttimia pitkin huonetta... :0
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 13:58"]
itse ottaisin hiuslakkapullon (aseeksi) toiseen käteen, kännykän toiseen käteen ja seuraavan kerran kun jotain kuuluisi hyökkäisin sinne karjaisten " NYT JUMALAUTA LOPPUU, KUKA SIELLÄ ON?!!! SOITAN POLIISIT!!!!!!!!!"
niin ja kylpytakissa tietysti, en nakuna
[/quote]
Ihan vain mielenkiinnosta, suihkuttaisitko hiuslakkaa tunkeilijan silmiin vai kumauttaisitko lakkapullolla päähän?
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 13:15"]
Meillä on välillä ollu roskikset täynnä jotain halpaa pirkka-olutta. Oon miettiny että jos on edellisestä kerrasta jääny saunaoluet kun roskikset tyhjentämättä. Mutta valmisruokapakkauksia ei oo näkyny. Ap
[/quote]
Ei pirkkaa osteta hinnan takia, vaan siksi kun se on hyvää. Tai ehkä joku voi sitä hintaakin kattoo, mutta tosiasia on, että se on hyvä olut. Olvi sen Iisalmessa panee ja huomattavan raikasta on. Punanen pirkka käy sinistä paremmin ruisleivän kanssa, kun se on aavistuksen verran tummempaa - suunnilleen olvin cxx-130-cxxxv-sarjaa vastaava olut.
Mutta joo, melko heikkoo on, jos ei ukko jaksa viittä-kymmentä minuuttia ootella pukkarissa, näin ap:n ongelmaan palatakseni.
Tänään tuli yllätys ohjelmaa niin en ole ehtiny vastata. Eli eilen mentiin saunaan. Ei kuulunu muita ääniä paitsi kerran putket rutisi ja kiinnitin siiheen huomiota. Ei mun mielestä ollu tosin samanlainen ääni kuin aikaisemmin. Mies jakso piikitellä koko ajan että olen pelkuri joka pelkää normi putkien ratisemista. HÖÖtä ei kuulunu. Meinasin käydä saunan kautta toisella puolella mutta oli niin säkkipimeää etten uskaltanu. En tiiä jääkö mies ens kerralla oottelemaan. Oli selkeesti ärsyyntyny. Ap
Up