Rehellinen kysymys sinulle joka painat noin 50 kiloa
Kommentit (204)
160 cm ja 49 kg. Olen laittanut suuhuni tänään kolme kuppia mustaa kahvia, kananmunan, uunissa laitetun grillimakkaran, siemaus kolaa ja jonkun verran alkoholipitoista glögiä. Eilen söin slaissin pakastepitsaa, puolikkaan vaalean leipäviipaleen ja kurkkua sekä päälle kivennäisvedet ja kahvit.
Yleensä välttelen vaaleita jauhoja, mutta tässä on ollut jouluhössötystä. Juon päivittäin väh. 2L kraanavettä.
Haluaisin vielä laihtua muutaman kilon, mutten vähentämällä syömisiäni vaan aloittamalla liikkumisen.
53kg 168kg
Aamupala: porkkanoita ja kurkkua ihan naurettavan paljon, vihreää teetä
Lounas: porkkanasosekeittoa, itsetehtyä moniviljasämpylää
Välipala: skyr
Päivällinen: salaatti ja lisukkeet (päivästä riippuen kana, lohi, feta, vuohenjuusto, bataatti jne.)
Iltapala: munakas tai dippikasviksia (joihin olen koukussa)
Syön näin lähes joka päivä. Olen hulluna erilaisiin kasvissosekeittoihin ja salaatteihin :)
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 02:23"]
53kg 168kg
Aamupala: porkkanoita ja kurkkua ihan naurettavan paljon, vihreää teetä
Lounas: porkkanasosekeittoa, itsetehtyä moniviljasämpylää
Välipala: skyr
Päivällinen: salaatti ja lisukkeet (päivästä riippuen kana, lohi, feta, vuohenjuusto, bataatti jne.)
Iltapala: munakas tai dippikasviksia (joihin olen koukussa)
Syön näin lähes joka päivä. Olen hulluna erilaisiin kasvissosekeittoihin ja salaatteihin :)
[/quote]
Jaaa pituus piti olla 169cm... :D mitäköhän taas sekoilin.
Mitat 160/49, olen useamman vuoden syönyt arkena vain kerran päivässä. Silloinkin terveellistä kotiruokaa annos, useimmin salaattia + proteiinia. Töissä juon pari kuppia kahvia maidolla ja lisäksi päivän aikana pari litraa vettä. Tiedän, ettei ole kovin terveellistä, mutta paino nousee heti, jos syön vähänkin enemmän. Viikonloppuisin syön terveellisemmin ja noin kerran kuussa jotain herkkua. Ei siis helpolla pysy minulla paino näinkin alhaalla :-(
Kaikki syö siis melko paljon,paria tyyppiä lukuunottamatta.
Itsevolen pullukka 160/61 ja syön suurinpiirtein näin: aamu: hapankorppu jonka päällä beceliä,raejuustoa ja 2 ohuenohutta kalkkunaviipaletta, viili ja sokeriton soppa ja pellavansiemeniä. Lounas,kasviksia ja lihaa tms ja greippi. Päivällinen, jotain ruokaa kohtuudella mitä kotona. Iltapala rahka tai viili ja 1 hapankorppu raejuustolla ja leikkeleellä. En herkuttele kuin vähän viikonloppuisin, silloin saatan syödä pari kourallista pistaaseja. Yritän laihtua. Missä vika? Toki olen jo vanha eukko, olisko siinä syy? Paino nousi kun vIhtarit alkoivat eikä millään meinaa tippua. Vain kolme kiloa on lähtenyt.
160/46 27v eilen söin:
aamu: 2 paahtoleipää kinkulla ja juustolla, jogurtti, appelsiinimehu, kahvi
välipala: mokkapala, päärynä, kahvi
lounas: Kinkkukiusausta 1/2 lautasellista, perunasalaattia, ruisleipä, maitolasi, mokkapala jälkkäriksi
päivällinen: spagettia ja jauhelihakastiketta täysi lautanen, maitoa
illalla: 6 karpalolonkeroa, 2 valkovenäläistä, 3 mustikkashottia
yöllä: puolikas kebab pizza, 3 mokkapalaa
Eilen kävin baarissa niin oli tommonen iltapala... Juomisen jälkeen tulee aina kauhea nälkä. Normaalisti syön iltapalaksi, leipää, kaakaota ja hedelmiä.
163/50
Aamulla syön pari leipää ja/tai jonkun hedelmän.
Kahdentoista aikoihin koulussa lounas.
Kolmen maissa välipala, joka voi olla ihan hedelmästä mäkkiruokaan asti mitä vaan:D
Illalla iltapala joskus, aina en syö. Se sisältää muutaman leivän/ lämpimän aterian.
Syön myös aika paljon sipsiä ja suklaata:D
Normaali arkipäivä kutakuinkin näin;
Aamulla
-pari lasia vettä ja kahvi +ruisleipä kalkkunalla, juustolla, sulatejuustolla ja kurkulla + jogurtti ja joku hedelmä
Päivällä
-koulun ruokaa ihan koko lautasellinen + lasilliset maitoa ja vettä + ruisleipä tuorejuustolla
Kotona
-joku lämmin ruoka vielä, usein kanaa ja kasviksia ja maitoa tai vaihtoehtoisesti salaattia
-kahvi kermalla ja sen kanssa joku pulla/pipari/suklaata
Illalla
-joskus ei mitään, joskus sama setti kuin aamuisin paitsi ei kahvia
Viikonloppuisin sitten vedänkin karkkia ja sipsiä ja kebabbia yms.
En tiedä kuulunko tähän ketjuun mut vastailen nyt....Olen 155-156/43 ja mun eilisen syömisen tässä: aamupalaksi kaksi sämpylän puolikasta, päällä keijua, arkijuustoa ja kurkkua. Yleensä syön kaurapuuroa aamulla mut ei tehnyt nyt mieli. Noiden lisäksi söin rahkaa marjakeitolla ja join vettä. Lounaaksi yksi isohko peruna ja possukastiketta, vettä ja jälkkäriksi omena sekä kaksi palaa tummaa suklaata. Päivällinen oli tonnikalalasagnette, salaattia, raejuustoa, vettä. Jälkkäriksi joulutorttu. Iltapalaksi maustamatonta jugurttia ja rahkaa sekaisin, seassa sokeritonta marjakeittoa sekä appelsiinin vielä söin. Syön joka päivä aamupalan, kaksi lämmintä ruokaa sekä iltapalan. Välipalaa en aina jaksa syödä mutta se on sit esim.hedelmä tai pähkinöitä. Olen 31v kahden lapsen äiti.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:00"]
167/48-50. Aamut aloitan vihreällä teellä ja puurolla, mutta siinä se terveellinen osuus. Syön koulussa mitä on tarjolla, mutta koulun jälkeen jaksan hyvin harvoin tehdä mitään "oikeaa ruokaa". Mm. tänään koulun jälkeen söin 300g sipsipussin puoliksi, kaksi energiajuomaa, muutaman sämpylän juustolla ja kurkulla (ja muutaman hillolla), pizzaa, muutama pala suklaata ja irttareita. Useamman kerran viikossa tulee syötyä näin, vastapainoksi urheilen paljon.
[/quote]
Olet ihan kuin minä :D 168/47, aloitan aamun aina terveellisellä puurolla, töissä syön lounaaksi pienen annoksen mitä nyt sattuu olemaan ja kotiin päästyäni syön yleensä suklaata ja pitsaa, iltapalaa en yleensä enää tarvitse. Liikun pari kertaa viikossa.
Aamulla puuroa erilaisilla lisukkeilla, kuten marjoilla, hedelmillä ja raejuustolla tms sekä (yleensä vihreää) teetä. Lounaalla lautasmallin mukainen annos, puolet lautasesta vihanneksia, 1/4 hiilaria ja 1/4 proteiinia. Jälkkäriksi teetä. Välipalaksi smoothie rahkasta/jogurtista ja hedelmistä tai leipää. Iltaruoka menee yleensä sen verran myöhään että erillistä iltapalaa en enää syö. Iltaruoka sama kun lounas. Jos kuitenkin "ehdin" ja mieli tekee niin saatan syödä hedelmiä tai leipää tms. Ja mitat tosiaan 163 cm/53 kg :)
164 cm/51.5 kg
Aamupala: Turkkilaista jugurttia, ananasta, raejuustoa
Välipala: Ruisleipä, muna, tomaattia, pähkinöitä, mandariini, suklaata
Lounas: Tonnikalasalaatti, näkkäri, pähkinöitä, rypäleitä, mandariini, suklaata
Iltapala: Iso salaatti, ranskalaisia, suklaata, jätskiä
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 00:58"]
Ootte niin laihaläskejä noilla ruokavalioilla :'D
[/quote]
Niin, voitko kuvitella, että jotkut meistä on ihan tyytyväisiä näin "laihaläskeinä" (=normaalina naisina). Sä luet nyt yhden päivän ruokia, tärkeintä lienee kokonaisus + urheilun määrä. Ja henk koht minusta sorja vartalo on paljon kauniimpi kuin paksupohkeinen fitnessällötys.
Outo kysymys. 50 kg voi ylipainoinen tai hoikka. Kumman syömisiä haluat tietää? 80 kg voi myös olla melko hoikka.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 00:58"]
Ootte niin laihaläskejä noilla ruokavalioilla :'D
[/quote]
No ei onneks läskiläskejä :'D
Olen 23v 170/50
Aamupalaa en syönyt
lounas: lihapasteija, mandariini
välipala: suklaapatukka, 0.5l light cola
päivällinen: kasvissosekeitto
iltapala: paahtoleipä, becel, juusto, omena
Mä; 154/ 48. 45- vuotias neljän lapsen äiti. Rakastan hyvää ruokaa, pakko myöntää. Määrällisesti en syö kerralla paljon, mutta useamman pienen aterian päivässä, ihan normi ruokaa ja herkkuja myös. Liikun joka päivä, joskus enemmän joskus vähemmän.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:17"]
Olen 165 cm ja painan 49 kg.
Aamupalaa en syö, aamulla ruoka kuvottaa.
Lounaaksi töissä salaattiateria + leipää + makea jälkiruoka.
Päivälliseksi kotona usein jogurtti, leipää ja hedelmää, joskus pähkinöitä.
Ei välipaloja. Ja en siis mitenkään yritä pysyä hoikkana tai laihtua vaan syön niin kuin mieleni tekee ja vaistoni käskevät. En koskaan oikeastaan koe näläntunteita.
[/quote]
Olen 163/48 ja sama täällä. Aamulla pelkkää kahvia, kun ei muuta saata syödä. Yhdeltätoista työpaikkalounas ja kuuden-seitsemän maissa kotona leipä tai pari. Joskus saattaa vielä illalla maistua tee (sokerilla) ja joku hedelmä.
Huomaan kyllä painon nousevan herkästikin, jos ruokailutottumuksista poikkeaa. Esim. tällä viikolla työmatkalla tuli syötyä myöhäistä pihvi-illallista ja hotelliaamiaista ja heti paino nousi. En yritä laihduttaa, mutta näin 44-vuotiaana huomaan painon nousevan herkemmin kuin nuorempana. Istumatyötä tekevänä ei kulutuksenikaan ole suurta.
165/50
Normaalina työaamuna aamupalaksi kaurapuuroa, lasi vettä ja hedelmä. Kahvitauolla hedelmää tai lisää puuroa, välillä taukoa ei ehdi pitää. Lounaalla eilisen päivän illallista, eilen oli makaronilaatikkoa. Kotiin päästessäni syön jotain pientä, esim. kananmunan, pähkinöitä tai hedelmää. Illallisella eilen tein luumutäytteisiä possunkääryleitä kermakastikkeessa ja perunamuusia sekä salaattia. En käytä ainoatakaan kevyttuotetta, vaan voita ja kermaa. Maitoa ei perheessämme juoda. Ennen nukkumaan menoa juon tavallisesti vielä teetä.