Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellinen kysymys sinulle joka painat noin 50 kiloa

Vierailija
11.12.2014 |

Millaiset ovat päivän syömisesi? 

Kommentit (204)

Vierailija
21/204 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen ruoat: Aamulla/aamupäivällä sipsiä ja pari palaa valkosuklaata, iltapäivällä lisää sipsiä dipin kanssa. Alkuillasta 2 lautasellista spagettia ja myöhemmin illalla kolmas lautasellinen ja sitten vielä irtokarkkipussi poikaystävän kanssa kokonaan (en muista grammamäärää, mutta päälle kolme euroa maksoi). Mutta olenkin suht lyhyt, tasan 160cm, että minulle ihan normaali paino. Lisäksi minulla on ärtyvän suolen oireyhtymä, eli olen välillä ihan läpipaska. Nyt ei onneksi paha kausi menossa suolistossa

Vierailija
22/204 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:56"]

Pituudellakin varmaan merkitystä, vai mitä varten kyselet? esim 150cm/50kg on aika erilainen kuin 175cm/50kg?

[/quote]

Mä olen 155 ja 50, ja normaalipainoinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/204 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 15:31"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:56"]

Pituudellakin varmaan merkitystä, vai mitä varten kyselet? esim 150cm/50kg on aika erilainen kuin 175cm/50kg?

[/quote]

Mä olen 155 ja 50, ja normaalipainoinen. 
[/quote]

Joo mutta sun vartalo on kuitenkin erilainen kuin sen pidemmän.

Vierailija
24/204 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 14:34"]On ollut hassua seurata perhetuttujen tyttäriä. Toinen vanhemmista todella hoikka(harrastaa kestävyysurheilua), toinen taas todella pyöreä. Tyttäristä toinen on kokeillut mallinhommiakin, hirmu laiha ja pitkä. Toinen on aina ollut pampula, siis tanakka. Pari vuotta ikäeroa ja tiedän, et tää on pyöreälle tosi rankka paikka. Aloitti ekaa kertaa laihduttamisen joskus 13w. Mut siis kotona asuvat, samoja ruokia syövät jne. Eli kummaa on. En kaipaa tähän mitään laihuusfanaatikon kommentteja, itse olen hyvin pyöreyteen taipuvainen ja nykyinen painoni säilyy, kun mielialalääkkeet ovat vieneet ruokahimot. En ole siis laiha yli-ihminen, vaan terveysalalla työskentelevä ihmettelijä.
[/quote]Meilläkin kaksi lasta syövät aivan samaa ruokaa, toinen hoikka ja toinen pyöreähkö. Tosin tämä pyöreämpi on pienestä asti kysellyt aivan jatkuvasti, saisinko lisää? Onko jälkkäriä? Ostetaanko herkkua? Saanko maitoa? Mehua? Karkkia? Milloin syödään? Ja syömisiä on todellakin rajoitettu, ei siis liikaa, mutta tämä toinen voisi syödä 15-kertaa päivässä jos antaisi. Molemmat vanhemmat hoikkia ja ihan samalla lailla on pienestä asti tottuneet syömään ja meillä ei todellakaan usein herkutella. Liekö geenit/vauva-aika jolla on vaikutusta, koska toinen on biologinen ja toinen sukulaislapsi joka tullut meille 4kk:n ikäisenä.

Vierailija
25/204 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

162 cm / 50 kg. Minä syön säännöllisesti, mutta välillä mitä sattuu. Tänään meni aamupalalla mustaa teetä maidon kera, maustamatonta jukurttia, 2 siivua vaaleaa leipää juustolla ja kalkkunalla sekä lasi tuorepuristettua appelsiinimehua. Lounas on sitten "se mitä sattuu", koska opiskelen kotoa käsin, eikä ole muita paikalla. En ehdi / viitsi kokata. Tänään siis puolikas braatwurstia, vähän pastasalaattia ja 2 satsumaa, päälle vettä. Päiväkahvilla espresso ja 1 self made -cookie. Iltaseksi teen pitsaa.

Joskus mässään enemmän, joskus en syö paljon mitään. Olen huomannut, että vaikka olisi isokin nälkä, se taittuu aika pienelläkin syömisellä.

Vierailija
26/204 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kun lueskelen, niin lähes kaikki syövät todella vähän, näin äkkiseltään laskettuna n.1000kcal/vrk. Ei siis ihme että ovat hoikkia. T. 166/67, joka syö n.1600kcal/vrk ja yrittää koko ajan laihduttaa. 

Vierailija
27/204 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-9:30 pelkkää kahvia, samaan syssyyn hoidan aamun työt pois alta, sit alkaakin olla kivasti kunnon nälkä, ja esim tänä aamuna söin kahden hengen edestä pyttäriä, 3 kananmunaa feat ketsuppi, päälle lasi täys maitoa. Otin tunnin tirsat, keitin kahvit, söin kurkkujuustovoilepiä 2 kpl, juomana 2 kupillista kahvia ja päälle vettä. Puolet muksuista kotiutu klo 14 ja klo 15 syötiin taas: kalapuikkoja ja uunikasviksia ja taas ihan semmoin reilu satsi, jottei jää nälkä. Poika tossa kiittelee mulle just kahvia... iltapalan teko aloitellaan klo 18 aikaan, viim. klo 19 syödään. Muksut lähtee nukkumaan klo 20, jonka jälkeen mä kaivannut kaapista sen suklaaseen mistä pistelen suurimpaan hätään puolet. Ysin aikaan lähen tekemään illan työt ja kun tuun tuntia myöhemmin sisään, pistelen menemään iltapalaa, joka on suolaista ja ne raskasta koska ilman ei saa kunnon yöunia. Sen jälkeen kömmit peiton alle ja uni tuleekin täydellä mahalla alle 5 minuutissa :D nimimerkillä 171cm 51kg

Vierailija
28/204 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 15:46"]Näitä kun lueskelen, niin lähes kaikki syövät todella vähän, näin äkkiseltään laskettuna n.1000kcal/vrk. Ei siis ihme että ovat hoikkia. T. 166/67, joka syö n.1600kcal/vrk ja yrittää koko ajan laihduttaa. 
[/quote]

Riippuu annoskoosta. Mulla on tapana syödä pari kolme kertaa päivässä mutta todella isoja annoksia.

Vierailija
29/204 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli nälkä kun luki tätä ketjua. Kaappi on ihan tyhjä. Noh, eipähän tuu syötyä ylimäärästä. :D

Vierailija
30/204 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirpakoita olette suurinosa =) Itse olen vähän tukevampirakenteinen eli 55kg/158cm

Ruokailuni on todella epäsäännöllistä jo osittain johtuen vuorotyöni laadusta.

Aamuisin menee monesti pelkkästään 4 kuppia kahvia, joskus ehkä joku hedelmä ja joskus jokin makea kahvileipä. Sitten riippuen monelta työt alkavat, olen usein syömättä sinne 5-7 asti iltaan jolloin syön joko työpaikaltani ostaman annoksen ( vaihtelee taas salaatista hampurilaiseen, ravsaista!) tai evästä eli tavallista kotiruokaa.

Illalla/ yöllä töistä tultuani saatan joko tehdä ruokaa, tai syödä jotain pientä hedelmää tai herkkua, keittää glögiä tms.

Nämä ruoka tottumukset mulla on siis ollut kohta 2 vuotta, eikä mitenkään voi kehua.

Tänään join ennen ulkoilemaan lähtöä lasin tuoremehua, sitten tein jauhelihakastiketta tomaattipohjaan ja spagettia ja söin sitä noin klo 14 aikaan. Tässä kirjoitellessani vielä otin monivitamiini poreen ja pari palaa ruisleipää ennen töitä. Samaa jauhelihakastiketta ja paprika suikaleita otan töihin evääksi ja illalla napostelen porkkanaa/ omenaa. Työpäivän aikana juon aina paljon vettä, yleensä maustan limellä.

Ruoka tavat eivät ole vielä täydelliset, mutta alan ottamaan itseäni niskasta kiinni kun sain tietää odottavani lasta.. <3

Vierailija
31/204 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 07:41"]

Olen 23v 170/50

Aamupalaa en syönyt
lounas: lihapasteija, mandariini
välipala: suklaapatukka, 0.5l light cola
päivällinen: kasvissosekeitto
iltapala: paahtoleipä, becel, juusto, omena

[/quote]

Tämäkin, 850kcal laskettuna kalorilaskurilla, olettaen että suklaapatukka on norm. keskikokoinen (60g) ja kasvissosekeitto kaupan 400g (120kcal)

Vierailija
32/204 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:59"]

Olen 165 cm, painoa 52. 

Aamiaiseksi jättimukillinen kahvia, maitoa, 3 tl sokeria. Kaksi palaa vaaleaa leipää, päällä Ingmariinia. Yksi suklaakeksi.

klo 14 söin yhden grillimakkaran ja ison salaatin.

klo 18 söin kaksi voileipää, päällä kevymeetwurstia ja tuoretta kurkkua.

iltapalaksi 1 banaani.

juomina vettä ja Tropicana-appelsiinimehua.

syön vain yhden lämpimän aterian päivässä. Joskus syön iltapalksi esim munakkaan. 

[/quote]

Tässä, olettaen että suklaakeksi keskiarvo n.15g, appelsiinimehua 2,5dl ja maitoa 1dl. Yht.1170kcal. 

Vierailija
33/204 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

163/51 . En syö viikolla juuri mitään. Esim tällä viikolla yks päivä 8 kalapuikkoa, edellisinä lautanen riisipuuroa ja sunnuntaina sämpylä. Juon aika useesti siideriä ja viikonloput kun lapset on isällä tai mummolassa vedän kännit pe ja la.

Vierailija
34/204 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä laihuudeen "salaisuus" on laiskuus + "kiire". Olen todella laiska tekemään mitään ruokaa, syön yleensä jotain helpoa kuten leipää, tai pussipastaa. Korvaan aterioita juomalla kahvia/teetä tai cokista/energiajuomaa, juomista tulee varmaan puolet päivän kaloreista. Tiedostan oman ruokavalion huonouden, olen yrittänyt lisätä ruokavaliooni edes 2 pakollista hedelmää.

Tällä hetkellä painan n.45kg ja olen 168 pitkä. Tiedän että lihoisin helposti 10-20kg, jos vain viitsin syödä. En sitten tiedä haluaisinko lihoa noin paljon. Olen sukuni "mustalammas" kaikki muut on enemmän tai vähemmän pyöreitä. Joka kerta kaikki jaksavatkin puhua painostani "kun sinä olet niin laiha" Olen ollut lapsesta asti aina hoikka, ja ruuan suhteen valikoiva. En oikein tykkää esim lihasta. Ei ole mitään "eettistä" etten voisi syödä, en vain tykkää siitä mausta. Joku kala-kana ok.. Mutta esim possua en syö, haisee pahalta.

Minusta tuntuu että ylipainoiset syö ruokaa ja herkkuja tylsyyteen. Lihon aina 2-3kiloa jos olen käymässä vanhempien luona viikon tai kaksi kesällä. Äiti koko ajan kysymässä "onko, nälkä pitäisikö kohta syödä?" karkkia, jäätelöä yms on koko ajan kaapissa. Veljeni on minua n. 5cm pidempi mutta painaa yli 100kg, koko ajan kotona syömässä..

Vierailija
35/204 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 156cm 46,5kg

Heräsin vasta 11.30 aikaa. Sitten kun huvitti söin aamupalaksi riisipuuroa ja mansikka soppaa.
Noin 13.30 söin possua (sellainen pieni uunikinkku) ja porkkanaa ja punajuurta + piimää.
Yksi mukillinen kaakaota.
Ja virlähän tässä kerkeää syödä mitä vain. Yleensä syön kolme lämmintä ateriaa päivässä ja lisäksi muut herkut ja napostelut.
Kiitos hyvästä aineenvaihdunnastani! Olen aina ollut hoikka.

Vierailija
36/204 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 163/53. Herkkuhimot ihan kohtuuttomat, esim viime viikolla meni miehen kanssa puoliksi 3 suklaalevyä ja karkkipussi. Minulla on vielä ibs jonka kuvittelin rajoittavan tätä mässytystä, mutta ei. Tuntuu että ainut tapa päästä tästä eroon on olla syömättä ollenkaan herkkuja. :/

Hoikempana alle 50 kiloisena tuli syötyä tosi vähän kunnon ruokaa. Elin melkein leivällä ja suklaalla. Toisaalta ei tuo painokaan kaikkea kerro, koska itse olen ns laiha läski ja ilman vaatteita ihan erinäköinen kun vaatteet päällä :D usein saan kyllä kuulla olevani olevani pieni ja hoikka, mutta totuus on hieman toinen.

Vierailija
37/204 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla viili ja pari leipää. Lounaalla 5 pinaattilättyä, välipalaks mandariini. Äsken syötiin kanaaja riisiä. Iltapalaks syön jogurttia,leipää ja hedelmiä...

Vierailija
38/204 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 16:32"]Itsellä laihuudeen "salaisuus" on laiskuus + "kiire". Olen todella laiska tekemään mitään ruokaa, syön yleensä jotain helpoa kuten leipää, tai pussipastaa. Korvaan aterioita juomalla kahvia/teetä tai cokista/energiajuomaa, juomista tulee varmaan puolet päivän kaloreista. Tiedostan oman ruokavalion huonouden, olen yrittänyt lisätä ruokavaliooni edes 2 pakollista hedelmää.

Tällä hetkellä painan n.45kg ja olen 168 pitkä. Tiedän että lihoisin helposti 10-20kg, jos vain viitsin syödä. En sitten tiedä haluaisinko lihoa noin paljon. Olen sukuni "mustalammas" kaikki muut on enemmän tai vähemmän pyöreitä. Joka kerta kaikki jaksavatkin puhua painostani "kun sinä olet niin laiha" Olen ollut lapsesta asti aina hoikka, ja ruuan suhteen valikoiva. En oikein tykkää esim lihasta. Ei ole mitään "eettistä" etten voisi syödä, en vain tykkää siitä mausta. Joku kala-kana ok.. Mutta esim possua en syö, haisee pahalta.

Minusta tuntuu että ylipainoiset syö ruokaa ja herkkuja tylsyyteen. Lihon aina 2-3kiloa jos olen käymässä vanhempien luona viikon tai kaksi kesällä. Äiti koko ajan kysymässä "onko, nälkä pitäisikö kohta syödä?" karkkia, jäätelöä yms on koko ajan kaapissa. Veljeni on minua n. 5cm pidempi mutta painaa yli 100kg, koko ajan kotona syömässä..
[/quote]
Kuulostaa aika pelottavalta. Itse kun olin 163/48 kärsin monta vuotta raudanpuuteanemiasta ja vatsavaivoista. Suurin syy oli varmaan ruokavalio, joka tosiaan koostui suklaasta, hedelmistä ja leivästä. Todella tervettä.

Vierailija
39/204 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalaksi: turkkilaista jogurttia pellavansiemenrouheella + banaani
Lounaaksi: Lasagnea aika iso lautasellinen + sekasalaattia
Välipalaksi: Pari leipää joissa päällä avokadoa, tomaattia, juustoa, turkkilaista jogurttia pellavansiemenrouheella
Kuuden maissa syön puolikkaan kotipizzan pizzan (:DD) ja luultavasti kokonaisen suklaalevyn.
Iltapalaksi varmaan taas leipiä+avokadoa+tomaattia+jogurttia

169cm/49kg

Molemmat vanhemmat on myös hoikkia (etenkin nuorina olleet, vanhemmiten kuulemma paino kertyy helpommin jos ei katso syömisiään), samoin sisarukset. Vähän veikkaan, että aineenvaihdunnassa/kilpparissa ehkä jotain perinnöllistä.

Vierailija
40/204 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oli 164/46-49 kg söin yhden pienen aterian päivässä, todella pienen lämpimän aterian siis. En juonut juuri mitään kaloripitoista, esim. saunaolutta tms. Aamuisin saatoin syödä pienen voileivän ja kahvia, nälkään pureskelin purkkaa ja join vettä, toisella aterialla oli usein vain leipä tai salaattia. Illalla ehkä kahvikuppi ja viili. Jätin kaikkea ruokaa mitä söin, en koskaan syönyt annosta loppuun. karkkia ostin kerran viikossa vähän. Liikuin paljon. Mulla oli vähän syömishäiriötyyppistä käyttäytymistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän