haluaisin antaa lapsilleni pullantuoksuisen lapsuuden mutta
pullat ja muut jauhoherkut homehtuvat kaappeihin tai sitten syön ne itse. Lisäksi vastustan jatkuvia välipaloja ja puputtamista ja toivoisin heidän oppivan terveellisiin makuihin. Kuitenkin joulu on tulossa ja pitäisi tehdä torttua ja piparia... niin miksi? Jos teen 20 torttua niin lapset haukkaa 3 kertaa niistä ja mies syö 1-2 ja niin.. mitä lopuille?? Mistä luon jouluun tunnelmaa tuntuu turhalta leipoa kun hukkaan menee. Oma äitini on leiponut jatkuvasti ja itse olen pienenä ollut puputtaja ja nykyäänkin nopeat hiilarit kilahtavat nuppiin nopeasti.
Kommentit (8)
Miksi sun pitää tehdä 20kpl kerralla?
Torttutaikinalevyjä voi ottaa sulamaan vaikka yhden kerrallaan ja paistaa erikseen. Piparit säilyy vaikka ens vuoteen, pullat voi laittaa pakkaseen ja sulatella sieltä yksitellen.
Entäpä puuro tai joululimppu? Nistäkin tulee hyvät tuoksut. Paahdetut mantelit, glögi, on paljon muutakin jouluista syötävää kuin leipomukset ja karkit. Mun herkkua on kalkkuna mustaherukkahyytelön kera.
Miehesi ja lapsesi eivät suostu syömään kuin pari pullaa tai leivonnaista? - et taida olla mitenkään hyvä kokki
Et anna miehesi ja lapsesi syödä kuin pari leivonnaista? - Niin miksi? Kuitenkin täysin eri ongelma.
Tuli mieleen, että onko nää jotain terveellisemmäksi tuunattuja pullia kun ei kelpaa? Esim. rasva pois koska epäterveellistä, Hiivan tilalle leivinjauhetta. Kananmunassa kolesterolia joten pois. Vehnäjauhon voi korvata vaikka ruisjauhoilla tai jollain leseillä. Sokeri- älä unta näää. Maitoa? Eiköhän siinäkin ole jotain joka on epäterveellistä joten vettä tilalle.
Jostain mystisestä syystä tällä omalla terveellisemmällä reseptillä tehdyt pullat jää syömättä?
No, älä leivo.