Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katjalla, 33, on 7 sijoitusasuntoa – aloitti 17-vuotiaana aivan nollasta

Vierailija
13.10.2021 |

Heh, mitähän tuo "aivan nollasta" käytännössä tarkoittaa

https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/71100087-193e-418c-b663-7be…

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä kommenteista huomaa, miten huono on suomalaisten talousosaaminen. Kaikki ovat kateellisia ja jos itse ei ole tehnyt jotain fiksua omilla rahoillaan niin silloin muutkaan eivät saa tehdä. Katja on ollut äärimmäisen viisas. Jos asuntojen vuokraus ei ole teidän mielestä hyvä asia, niin missä ihmiset sitten asuisivat?

Asuntosijoittaminen on yksi parhaista keinoista vaurastua, koska asunto kannattaa ostaa velalla. Vuokralainen maksaa vuokraa ja sinä lyhennät lainaa. Tähän pystyy lähes kaikki työssäkäyvät henkilöt, jos osaisivat vähän miettiä omia kulujaan.

Olen itse opiskelija ja minä pystyn säästämään kuussa noin 400 euroa. Valtion tuet riittävät täysin elämiseen ja maksan kaikki elämiseen menevät kulut itse. Käyn töissä joista saan kuukaudessa 400e ja nämä jäävät säästöön. Tämä niille jotka sanovat ettei opiskelija vois säästää. Esim. 2000e/kk tuloista jää kyllä puolet ihan helposti säästöön jos vaikka vuokraa maksaa 600e.

Itsekin harkitsen ensimmäisen sijoitusasunnon ostoa ketken päästä, koska se on erittäin järkevää. Kaikkien muidenkin kannattaisi tehdä niin. Jos olet Katjan juttua vastaan niin luulen, että olet huono hoitamaan omaa talouttasi ja olet kateellinen.

Eli mielestäsi on huonoa taloudenhoitoa, jos ei ole äitiä, poikaystävää ja ystävää mukana rahoittamassa projekteja.

Joo, anteeksi, että valitsin persaukiset vanhemmat, jotka eivät voi tukea sijoitusasuntobisnestäni.

Vierailija
82/94 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vanhemmat eivät tukisi lapsiaan, jos siihen on mahdollisuus? Eike toisen menestyminen ole sinulta pois, olisitte ylpeitä kun toiset onnistuu. No tämä on suomalaisuutta.

Ei kai siinä mitään, mutta ei kannattaisi mennä väittämään että kaikki tuo olisi "jokaiselle mahdollista".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa väitettykään että kaikille olisi mahdollista.

Miksi että itse osta sijoitusasuntoa lainalla ja laita sitä vuokralle? Valitatte vaan, ei teidän tilanne parane valittamalla. Jos käytte töissä saattee lainaa ja voitte ostaa asuntoja niin kuin Katja. Mutta onhan se mukava olla täällä valittamassa kuin että itse kasvattaisit varallisuutta. Jokainen jolla tulut ovat 2500€ kuukaudessa pystyy erittäin helposti ostamaan sijoitusasunnon, jos ei pysty niin silloin et osaa käyttää rahaa järkevästi.

Eikä Katjan projekteja varmasti rahoita kukaan muu vaan he ostavat asunnot yhdessä ja omistavat omilla osuuksillaan asunnot. Ei toiselle voi lahjoittaa asuntoja ilman veroa ja jos lahjoittaisi niin Katja olisi maksanut kymmeniä tuhansia veroa. Eli tuskin on lahjoitettuja asuntoja.

Vierailija
84/94 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että miten mahtavan kateellista porukkaa täällä on!!!

Miksi ette tee perässä ja ostaisitte asunnot? Velkaa saa aina ja niin on katjakik tehny ja hän onkin ollut viisas. Hyvä Katja!

Vierailija
85/94 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä kommenteista huomaa, miten huono on suomalaisten talousosaaminen. Kaikki ovat kateellisia ja jos itse ei ole tehnyt jotain fiksua omilla rahoillaan niin silloin muutkaan eivät saa tehdä. Katja on ollut äärimmäisen viisas. Jos asuntojen vuokraus ei ole teidän mielestä hyvä asia, niin missä ihmiset sitten asuisivat?

Asuntosijoittaminen on yksi parhaista keinoista vaurastua, koska asunto kannattaa ostaa velalla. Vuokralainen maksaa vuokraa ja sinä lyhennät lainaa. Tähän pystyy lähes kaikki työssäkäyvät henkilöt, jos osaisivat vähän miettiä omia kulujaan.

Olen itse opiskelija ja minä pystyn säästämään kuussa noin 400 euroa. Valtion tuet riittävät täysin elämiseen ja maksan kaikki elämiseen menevät kulut itse. Käyn töissä joista saan kuukaudessa 400e ja nämä jäävät säästöön. Tämä niille jotka sanovat ettei opiskelija vois säästää. Esim. 2000e/kk tuloista jää kyllä puolet ihan helposti säästöön jos vaikka vuokraa maksaa 600e.

Itsekin harkitsen ensimmäisen sijoitusasunnon ostoa ketken päästä, koska se on erittäin järkevää. Kaikkien muidenkin kannattaisi tehdä niin. Jos olet Katjan juttua vastaan niin luulen, että olet huono hoitamaan omaa talouttasi ja olet kateellinen.

Ethän sinä maksa mitään elämiseen meneviä kuluja itse, jos ne tulee tukina valtiolta. Vai mitä ihmettä oikein selität?

Vierailija
86/94 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi että itse osta sijoitusasuntoa lainalla ja laita sitä vuokralle? Valitatte vaan, ei teidän tilanne parane valittamalla. Jos käytte töissä saattee lainaa ja voitte ostaa asuntoja niin kuin Katja. Mutta onhan se mukava olla täällä valittamassa kuin että itse kasvattaisit varallisuutta. Jokainen jolla tulut ovat 2500€ kuukaudessa pystyy erittäin helposti ostamaan sijoitusasunnon, jos ei pysty niin silloin et osaa käyttää rahaa järkevästi.

Eikä Katjan projekteja varmasti rahoita kukaan muu vaan he ostavat asunnot yhdessä ja omistavat omilla osuuksillaan asunnot. Ei toiselle voi lahjoittaa asuntoja ilman veroa ja jos lahjoittaisi niin Katja olisi maksanut kymmeniä tuhansia veroa. Eli tuskin on lahjoitettuja asuntoja.

"Katja Meriläiselle asuntoihin sijoittaminen ja niiden vuokraaminen ovat arkea, jonka hän sanoo olevan mahdollista kenelle tahansa."

Lukutaito ei taida olla vahvuuksiasi?

Toisekseen, kun ostetaan velkarahalla se on pankistakin kiinni, antavatko lainaa. 2500e tuloilla pk-seudulla ei kovin kummoista luukkua saa. Saati että saisi seitsemän sijoitusasuntoa ja pankki antaisi niihin kaikkiin lainaa.

Jos asunnot on kimpassa ostettu, niin eiväthän ne ole pelkästään Katjan, eli jutun väite että hänellä on seitsemän omistusasuntoa ei voi pitää paikkansa. Tai siinä pitäisi lukea, että hän omistaa asunnot yhdessä puolison ja äidin kanssa tms.

Vierailija
87/94 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän asuntosijoittamisbuumin varjopuolia ovatkin sitten vuokrien järkyttävä nousu mm. Pk-seudulla ja se että kuplaa pidetään yllä asumistukijärjestelmällä. Monella pienituloisella ei ole varaa edes maksaa omaa vuokraa, niin siinä sitten onkin hyvä ostella sijoitusasuntoja.

Vierailija
88/94 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Katja Meriläiselle asuntoihin sijoittaminen ja niiden vuokraaminen ovat arkea, jonka hän sanoo olevan mahdollista kenelle tahansa."

Toisekseen, kun ostetaan velkarahalla se on pankistakin kiinni, antavatko lainaa. 2500e tuloilla pk-seudulla ei kovin kummoista luukkua saa. Saati että saisi seitsemän sijoitusasuntoa ja pankki antaisi niihin kaikkiin lainaa.

Jos asunnot on kimpassa ostettu, niin eiväthän ne ole pelkästään Katjan, eli jutun väite että hänellä on seitsemän omistusasuntoa ei voi pitää paikkansa. Tai siinä pitäisi lukea, että hän omistaa asunnot yhdessä puolison ja äidin kanssa tms.

Viestissä vastatattiin aiempaan viestiin, ei uutiseen. Lukutaito ei taida olla vahvuuksiasi?

Vierailija
89/94 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sinä maksa mitään elämiseen meneviä kuluja itse, jos ne tulee tukina valtiolta. Vai mitä ihmettä oikein selität?

Olisikohan sillä tarkoitettu, että vanhemmat eivät maksa mitään. Jos tuota ei olisi mainittu niin kateelliset olisivat sitten tuleen valittamaan että vanhemmat maksaa.

Jokaisella on myös oikeus opiskella parempi palkkainen ammatti niin menkää sitten opiskelemaan itse niin saatte niitä tukia ja lopulta parempaa palkkaa niin ei tarvitse kateellisena täällä olla rikkaita vastaan, kun itse ei ole omaa elämää hoitanut samalle mallille.

Vierailija
90/94 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat ovat keskimäärin parempia raha-asioissa. Jos rikkaat olisivat yhtä huonoja rahan kanssa kuin köyhät eivät rikkaat olisi rikkaita. Köyhät eivät rikastu koska eivät ymmärrä taloutta.

Vierailija
91/94 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoitusasuntoon saa pk-seudulla helpommin lainaa kuin muualla koska hintataso nousee siellä. Lainan saa asuntoa vastaan ei omien tulojen perusteella. Tässä se taas nähdään, miksi porukka ei vaurastu kun talousosaaminen on tällä tasolla. Koko asuntobisnes perustuu tähän ja sillä se pyörii.

Vierailija
92/94 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä on aina takana joku sijoittajavanhempi, joka on laittanut ne säästöt alkuun. Ilmeisesti raha-alan koulutus, joten sieltä saanut kaikki veronkierto ym. vinkit pääoman kasvattamiseen jna.  Sen jälkeen on tullut perintöä tai rikkaasta suvusta samanhenkinen poikakaveri ja avot on sijoitusasunnot kasassa. 

Ei tää ole mistään nollan duunarilähtökohdista tai 17-vuotiaan kesätyöansioilla sijoitusrahojaan kasaan saanut.

Vierailija
93/94 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoisia ja missä, eikä montako?

Vierailija
94/94 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlailemalla selviää, että Katjan sijoituskumppaneina ovat äiti, poikaystävä ja kaveri. Eli taas näitä valeuutisia, että joku random nuori ihminen on kerännyt miljoonaomaisuuden yksin ja omin avuin. Mitä nyt 17-vuotiaana säästi sen mitä jäätelökiskanmyyjänä sai säästöön asuessaan vanhempiensa kustannuksella kotonaan. Hah hah.