Bensa on kohta niin kallista, ettei ole järkeä käydä töissä
Kommentit (241)
Vierailija kirjoitti:
Tältä illalta esimerkki: ajoimme bensa-aseman ohi, kävimme Mäkkärin autokaistalta hakemassa pikaisesti ruokaa, ja ajoimme taas bensiksestä ohi. Tämän 10 minuutin aikana bensan (95) hinta oli noussut 5 senttiä!
Täältä kehyskunnasta ei pääse pääkaupunkiin vuorotöihin kuin omalla autolla.
Hintojen muuttaminen vie sekunnin. Hinta saattaa siit nousta tai laskea silmissä. Eihän sinulle hintojen muuttuminen tullut uutena asiana?
Bensa ei ole vielä tarpeeksi kallista. Mopojonneilla ja amisviiksillä ainakin on vielä varaa ajella p*ll*rallia.
Vierailija kirjoitti:
Eihuoltoja kirjoitti:
Bussikortti on hakvempi 👍
Meinaat ettei bussilippujen hinnat nouse kun bensa on kallista?
Aika paljon saa bensan hinta nousta että bussilla liikkuminen olisi kalliimpaa kuin omalla autolla. Nyt maksan 400 euroa/v bussikortista. Kauanko tuolla summalla pitää oma autoa, jos laskee KAIKKI kulut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihuoltoja kirjoitti:
Aika paljon saa bensan hinta nousta että bussilla liikkuminen olisi kalliimpaa kuin omalla autolla. Nyt maksan 400 euroa/v bussikortista. Kauanko tuolla summalla pitää oma autoa, jos laskee KAIKKI kulut?
Jos pitää käydä 100km päässä töissä niin jo kuukaudessa menee 400e auton tankkiin.
Vierailija kirjoitti:
Kulkekaa köyhät kimppakyydillä tai muuttakaa lähemmäs 👍
Joo pitää muuttaa lähemmäs töitä kalliimpaan kämppään niin sillä se hoituu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihuoltoja kirjoitti:
Mulla maksaa pelkkä ajoneuvovero 400e vuodessa. Harmi vaan, että täällä kulkee huonosti julkiset.
Onneksi asun keskustassa niin en tarvitse autoa, kaikki mitä tarvitsen on kävelymatkan päässä. Työpaikka mukaan lukien. En ikinä ostaisi autoa/asuisi korvessa.
Bensan hinta vaihteelee rajusti päivien ja tuntien mukaan. Hinnan ero voi olla asemien välillä jopa 15snt litra. Periaatteessa kannattaa alkaa katselemaan "halpaa" hintaa kun jäljellä on puol tankkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihuoltoja kirjoitti:
Mulla maksaa pelkkä ajoneuvovero 400e vuodessa. Harmi vaan, että täällä kulkee huonosti julkiset.
Meidän auton vero on n 150 vuodessa. Ja se on ihan tavalline keskikokoine perheauto. Ei ole pakko ajaa kalleimmalla mahdollisella.
Jos verosi taas johtuu siitä että autosi on diesel, niin olet itse valinnut, ja hyödyt taas siitä että litra dieselpolttoainetta maksaa 20 snt vähemmän kuin bensa. Ei kannattais valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Bensan hinta vaihteelee rajusti päivien ja tuntien mukaan. Hinnan ero voi olla asemien välillä jopa 15snt litra. Periaatteessa kannattaa alkaa katselemaan "halpaa" hintaa kun jäljellä on puol tankkia.
Näin on. Torstai usein se kallein päivä tällä etelässä.
Kimppakyytiläisiltä unohtuu usein se bensarahan antaminen, koska kuljethan tämän matkan muutenkin. Toiset kehtaa, ja itse en saa sanottua asiasta. Sitä luottaa ihmiseen. Koskahan saisin selkärangan.
T: 55.v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihuoltoja kirjoitti:
Esimerkiksi meillä pitäisi hankkia kolme bussikorttia (yksi lapsi kulkee pyörällä kouluun) Täällä ei edes lapsi saa noin halvalla linkkurikorttia.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista on paskaduuneja tekevän arki. Eurot joutuu venyttämään soikeaksi. Ehkä ratkaisu olisi miettiä miten nousta ylös sieltä kuopasta. Eikä vaan tyytyä valittamaan omaa kurjaa kohtaloaan.
Tällä menolla moni luovuttaa ja heittäytyy työttömäksi ja useita lumipalloefektejä on jo näkyvissä.
Monia töitä ei ole enää yksinkertaisesti kannattavaa tehdä, jopa pienemmät tulot kuin sosiaaliturvalla ja kulutkin lisääntyvät ja monet työnantajatkin olettavat työntekijöiden hankkivan itse kaikki välineet-vaattet-tarvikkeet...ja huonompaan vaan menee...
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ihmiset voi yksinkertaisesti muuttaa asumaan lähemmäs työpaikkoja niin loppuisi tämä nillitys. Ei ole kenenkään etu että ihmiset asuvat korvessa. Muuttakaa ihmisten ilmoille.
Ei edes Australiassa, Kanadassa, Norjassa tai Ruotsissa tai edes Venäjällä ihmiset asu niin hajallaan kuin Suomessa vaikka ovat harvaan asuttuja ns pitkien etäisyyksien maita.
Huoh. Itse asun kaupungissa. En tosin keskustassa, koska siellä asunnot niin kalliita. Vaikka täällä on mukamas hyvä julkinen liikenne niin minulla on työkohteita, jonne menee linkkurilla tunti ja omalla autolla 20 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ihmiset voi yksinkertaisesti muuttaa asumaan lähemmäs työpaikkoja niin loppuisi tämä nillitys. Ei ole kenenkään etu että ihmiset asuvat korvessa. Muuttakaa ihmisten ilmoille.
Ei edes Australiassa, Kanadassa, Norjassa tai Ruotsissa tai edes Venäjällä ihmiset asu niin hajallaan kuin Suomessa vaikka ovat harvaan asuttuja ns pitkien etäisyyksien maita.
En muuta määräaikaisen työn takia mihinkään. Ehkä yksinasuvana voisin muuttaa, mutta en laita koululaisia vaihtamaan puolen vuoden välein koulua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Itse asun kaupungissa. En tosin keskustassa, koska siellä asunnot niin kalliita. Vaikka täällä on mukamas hyvä julkinen liikenne niin minulla on työkohteita, jonne menee linkkurilla tunti ja omalla autolla 20 minuuttia.
Jos sulla on työkohteita, niin saat laskuttaa työnantajaltasi km-korvauksia. Eli voitat joka tapauksessa sillä.
Niiden taas taas jotka kulkevat samaa reittiä töihin joka päivä ja maksavat itse, kannattaa vähän katsoa minne muuttaa asumaan, että julkistenkin käyttö on mahdollista, tai että jos on pakko ajaa autola, ettei matka olisi turhann pitkä. Ei ikinä tiedä millaiseks i meno muuttuu tässä maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muuta määräaikaisen työn takia mihinkään. Ehkä yksinasuvana voisin muuttaa, mutta en laita koululaisia vaihtamaan puolen vuoden välein koulua.
Ap
Suurin osa ihmisistä on jatkuvassa työsuhteessa ja heidän kannattaa valita asuinpaikka sen perusteella miten pääsee töihin.
Vierailija kirjoitti:
kyllä se alkaa jo vähä olee. 4 päivän palkka menee pelkästään bensoihin.
Puhumattakaan auton korjauksista, kun itse saa tehdä noin 10 h töitä että pystyy maksamaan tunnin korjaajalle.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on työkohteita, niin saat laskuttaa työnantajaltasi km-korvauksia. Eli voitat joka tapauksessa sillä.
No en todellakaan voi :D Teen keikkatöitä vuokrafirmojen kautta ja ihan menee omasta pussista bensat. Ihanan mustavalkoisia ajatuksia ihmisillä!
Käyn töissä enkä omista autoa. Kokeile sinäkin.