Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko noloa kuntoilla kuntosalilla vain 30-40min?

Kuntosali
13.10.2021 |

Aloin käydä kuntosalilla. Taustatietona se, että olen reilusti ylipainoinen ja kunto vaatii kohotusta.

Poljen kuntopyörällä n.15min. Sitten teen jalkoja tai ylävartaloa 15-20min, riippuen päivästä. Olen käynyt salilla nyt kolme kertaa. Mietin, että ehkä on parempi etten aloita heti kauhealla rääkillä. Tulee paikat todella kipeäksi ja menee helposti into jos liikaa rääkkää. Kuitenkin niin, että syke nousee ja hiki tulee. Lisäksi tuntee kropassa, että jotakin on kyllä oikeasti tehty. Sitten pidentää aikoja kun alkaa paikat tottua kuntoiluun.

Olenko ihan hakoteillä?

Kuntosali on osa elämäntaparemonttia ja on tukemassa painonpudotusta jonka pääasiallinen keino on ruokavaliomuutokset. Lisäksi käyn kävelemässä joko ihan asfaltilla tai sitten pururadalla tai metsässä. Kotona teen pientä jumppaa ja venytyksiä. Myös hulavanne löytyy kunhan vain saisin sen pysymään ylhäällä. :D

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa. Tuossakin ajassa saa tehtyä tosi tehokkaan treenin.

Vierailija
2/15 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi tuo on kuin ei mitään! Turha miettiä sitä, mikä on noloa ja mikä ei, kun ei ole yhtä ainutta oikeaa tapaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-40 minuuttia on oikein hyvä aika, jos treenaa täysillä. Nimittäin jos treenaa täysillä, ei pysty treenaamaan kauaa.

Vierailija
4/15 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa mitään noloa ole. Melkein päinvastoin. Jos lasketaan ns tehokas treeniaika, niin ei se loppujen lopuksi niin kauhean pitkä ole kellään.

Vähän pitempiä palautuksia suoritusten väliin ja tuosta tulee tunti helposti täyteen.

Vierailija
5/15 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, päinvastoin hyvä että otat iisisti. Monesti ainakin omatoimilaihduttajat aloittaa aivan liian kovaa ja vaikutus on päin vastainen.

Vierailija
6/15 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun treenit on useimmiten 40-60 min ja olen vuosikausia käynyt salilla. Tosi harvoin menee tunti tai enemmän. Ja kun salilla keskittyy omaan treeniinsä niin ei sitä edes huomaa kuinka kauan jotkut muut treenaa.

Vierailija
7/15 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itsensä saa piippuun lyhyemmässäkin ajassa. Olin käynyt jo vuosia salilla, kun treenikaveriksi osuu nuori mies.

Salilla oli kolme penkkiä, jotka oli kaikki varattuna. Koska treenasin itse yksin, hän kysyi voisiko treenata kanssani.

No tottakai.

Nostimme vuorotellen ja vaihdoimme aina painot tankoon sen mukaan kumpi oli seuraavaksi vuorossa ja millä halusi nostaa.

Treenin jälkeen olin ihan puhki, koska omat tauot jäivät liian lyhyiksi.

Vierailija
8/15 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskoja nämä "onko noloa mennä lähikauppaan verkkapuvussa" tyyppiset avaukset.

Vierailija
9/15 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustavista viesteistä! :) En tosiaan halua rikkoa itseäni joten siksi otan rauhallisemmin ja kasvatan treenaamista sitten sen mukaan kun kunto paranee.

Vierailija
10/15 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi? Kuka siellä vahtii?

Vierailija
11/15 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ota kellolla aikaa kauanko joku on salilla. Välillä voi tehdä lyhyemmän treenin ja välillä pitemmän.

Vierailija
12/15 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee yleensä 45-50 minuuttia. Lämmitttelyyn stepperillä 10 minuuttia, sitten treeniä ja lopussa vielä venyttelyt. Tehokasta aikaa jää se 30-40 minuuttia. Jos menee kävellen, lämmittelyt jää pois ja venyttelyt voi tehdä kotonakin. 

Vierailija
13/15 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuolle nauraa naurismaan aidatkin.

Vierailija
14/15 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin aloittaa kuntoilun rauhallisesti kuin yrittää repiä täysillä. Lisää sitten tehoja ja aikaa myöhemmin jos siltä tuntuu.

Vierailija
15/15 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolo ihminen kuntosalilla on se, joka negatiivisessa mielessä kyttää ja arvostelee toisten tekemisiä.