Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (213)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sähköautolla 2 000 km maksaa n. 17 €. 
Ei ole kallista.

Mutta auto on ja latauspisteet harvassa täällä syrjäseuduilla.

• ylös 14
  • alas 2
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama.. 90km suuntaansa työmatka ja palkka alle 12e tunti :(

Miksi laittaa nimensä noin paskaan sopimukseen? Palkat kohdilleen, että on varaa käydä siellä töissä rikastuttamassa osakkeen omistajia.

Koska ihminen ei voi vaan loisia kotona!!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Äitii, pyyhkimään!!! Olen köyhä työtön enkä halua itse tehdä mitään!

Ap ainakin on köyhä työssäkäyvä ja ihan itse yritän sitä rahaa koko ajan hankkia. Mutta jos bensan hinta tuosta vielä nousee niin saman rahan tienaa makaamalla kotona.

Ap

• ylös 16
  • alas 1
Hoopotus

Vierailija kirjoitti:
Ei ole kallista.

Sähkön hinta nousee,siirto?se on kallista jos kotona sähköä käytät autoosi..lopettakaa tuo valehtelu,tuttuni kertoi sähkönkulutus kotona nousi huimasti.Luuletteko pitkäänkin tankkaavanne sähköä puoli ilman.Ei tuo onnistuin.Patteriauton akut maksaa.Kuluu.Kesto muutama vuosi.

• ylös 15
  • alas 1
Vierailija

Bensa saa maksaa kirjoitti:
Mulla ei autoa luovuin vuosi sitten autosta. Bensa saa maksaa mitä vaan. Ei pois mun lompakosta.

Kyllä se tulee näkymään ruoan ja tavaroiden hinnoissakin. Vai etkö sinä syö tai kuluta mitään?

• ylös 14
  • alas 1
Vierailija

On monta muutakin syytä miksei työnteko kannata. Kumppani käy töissä kaupungissa, tankillinen menee viikossa eli noin 150 euroa, viime vuonna sama maksoi noin 40 euroa. No itse työ on heikko palkkasta, vajaa 12 euroa tunti ja alle 6 tunnin päiviä. Kun vähentelee verot, matkat, matkaan kulutetut ajat, jne niin varmasti käteen jäis enemmän työttömien etuuksilla. Ja myös moni tuijottaa liikaa pelkkää polttoaineen hintaa autoilun kuluihin, pa hinta tekee noin 30 prossaa kuluista kun huomioi verot, vakuutukset, huollot ja arvon alemiset.

• ylös 11
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sellaista on paskaduuneja tekevän arki. Eurot joutuu venyttämään soikeaksi. Ehkä ratkaisu olisi miettiä miten nousta ylös sieltä kuopasta. Eikä vaan tyytyä valittamaan omaa kurjaa kohtaloaan.

Kuopat lakkaa olemasta kun ko-koomus puolue loppuu. Eniten Suomen kansan enemistöä kurjistanut puolue.

Kyllä jupiksi synnytään, se vähemmän tienaavien halveksunta ja eriarvoistamisen perinne ei tule random- hyvän palkan mukana.

Vierailija

Matalapalkkahommia löytää aina.  Ei niihin kannata kauheasti panostaa, vain sen verran, että ansiosidonnaiset juoksevat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla on täyssähköauto, sähkö maksaa n. 1,5 euroa/100km (sis. siirtomaksun). Kun opiskelee ja etenee urallaan saa senverran hyvää palkkaa että on mahdollista ostaa auto jonka käyttökulut on pienet.

Pröystäilijä, omakehu haisee pirun pahalle. Haista p.

Vierailija

Kuljen töihin kaikkina lumettomina aikoina yhdistelmällä pyörä + metromatka pummilla. Talvella ajelen vielä, sillä matka töihin julkisilla 1h 10min ja autolla 20min, hyvinvointi laskee jos joutuu pönöttämään kulkuneuvoissa 2,5h päivässä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On monta muutakin syytä miksei työnteko kannata. Kumppani käy töissä kaupungissa, tankillinen menee viikossa eli noin 150 euroa, viime vuonna sama maksoi noin 40 euroa. No itse työ on heikko palkkasta, vajaa 12 euroa tunti ja alle 6 tunnin päiviä. Kun vähentelee verot, matkat, matkaan kulutetut ajat, jne niin varmasti käteen jäis enemmän työttömien etuuksilla. Ja myös moni tuijottaa liikaa pelkkää polttoaineen hintaa autoilun kuluihin, pa hinta tekee noin 30 prossaa kuluista kun huomioi verot, vakuutukset, huollot ja arvon alemiset.

Ja 500pv työmarkkinatukea niin joudut karenssin uhalla te:n määrittelemäksi ajaksi kuntouttavaan työpajatoimintaan jonne ei pääse bussilla niin terve menoa jopolla jos terveys kestää. Työmarkkinatuki ei kerrytä eläkettä eikä sellainen vapaa-ajan menettämisen korvaus joka ei nosta elintasoa ole tekemisen arvoista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kallista.

Mutta auto on ja latauspisteet harvassa täällä syrjäseuduilla.

No ei niitä esim. Tampereellakaan ole.

Taitaasähköautoilu olla tällä hetkellä mahdollista lähinnä pk-seudulla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää niin tiesin tän, arvasin heti, että näin tulee käymään, kun vihreät pääsi hallitukseen. Siksi vaihdoin edellisen 21-vuotiaan hyvin, mutta todella loppuun palvelleen autoni kaasuhybridiin, kun vaihdon aika oli väistämätön. Polttoainekulut tippui puoleen, eikä auto maksanut enempää kuin tavis bensavehje.

Eli paljonko?

8400 €, 10- vuotta vanha hyväkuntoinen mersu. Viikon työmatkat maksoi ennen n. 40€, nyt pääsee parilla kympillä vähän reilun viikon. Käyttövoimavero tulee tuohon päälle, mutta se on tasaiseksi jaettuna parikymppiä kuussa, eli noin vitosella viikossa. Tästä ollaan kuulemma luopumassa, järjetön maksuhan se onkin, kun tankkaan biokaasua.

Halleluja. Ei ole ikimaailmassa varaa lähes kymppitonnin autoon.

Olen siitä onnellisessa asemassa että oli. Saahan niitä halvemmallakin, mutta minulle autonhankinta on aina vähän pakkopullaa. Tuolla ajan todennäköisesti kymmenisen vuotta, kuten sillä edelliselläkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei ole kallista.
Ei taida tuo lasku aivan pitää paikkaansa, johan sulla renkaatkin kuluu tolla summalla noilla kilometsreillä.
Vasta luin jonkun tm lehden tai vastaavan tekemän testin, sähköautolla tuli kalliimmaksi matkustaa kuin dieselillä kun piti ladata muualla kuin kotimittarissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pitäs olla semmonen laki ettei bensa saa maksaa yli 1.65e/l ja diesel yli 1.50e/l

Vihreiden unelma on nyt toteutunut. Haluavat hilata bensan hinnan vielä korkeammaksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sellaista on paskaduuneja tekevän arki. Eurot joutuu venyttämään soikeaksi. Ehkä ratkaisu olisi miettiä miten nousta ylös sieltä kuopasta. Eikä vaan tyytyä valittamaan omaa kurjaa kohtaloaan.

Duunarit ovat palkkaa vaativia kommareita. Miksi perusuomalaisen eliitin pitäisi kustantaa pieni- ja keskituloisten bensat? Kävelkööt tai pyöräilkööt kuten mestari Halla-aho.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on täyssähköauto, sähkö maksaa n. 1,5 euroa/100km (sis. siirtomaksun). Kun opiskelee ja etenee urallaan saa senverran hyvää palkkaa että on mahdollista ostaa auto jonka käyttökulut on pienet.

Pröystäilijä, omakehu haisee pirun pahalle. Haista p.

Pidä kommari pääsi kiinni!

Sivut