Paikalla ihmisiä joilla on 5 lasta tai enemmän?
Miksi olette hankkineet niin paljon lapsia? Onko taustalla uskonnolliset syyt, lapsirakkaus vaiko monta vahinkoa? Mielenkiinnosta kyselen!
Kommentit (36)
Meillä on 4 lasta ja luulin, että lapsiluku olisi nyt täynnä. Mutta vauvakuume nostaa päätään ja haaveilen päivittäin siitä viidennestä. Järki ja tunteet eivät välttämättä kohtaa tässä asiassa...
Meillä 9 lasta. Uskannolliset syyt. Nyt saa riittää, emme enää jaksa yhtään enempää. Haasteita riittää näiden kanssa nyt, osalla sairauksia tms erityisyyttä.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:49"]
Osa "esittää" olevansa vl ja muilla vahinkoja...
[/quote]
Miksi kukaan esittäisi olevansa vl? Siinähän saa juuri hullun maineen?
Meillä 5, lapsirakkaudesta. 1 vahinko, mutta se oli lapsi nro 3 eli ei kovin merkityksellistä tässä :D Uskonnollisia ei olla ollenkaan.
Sairasta että uskonnollinen vakaumus on syynä lasten tuloon. Pienten kustannuksella kuvittelette lunastavanne taivaspaikan ja hyvän omantunnon.
t. Vl itsekin mutta ei lain alla
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:01"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:49"]
[/quote]
Miksi kukaan esittäisi olevansa vl? Siinähän saa juuri hullun maineen?
[/quote]
Siksi koska sillä saa niitä "huippuja" alapeukutuksia...te osa ei-vl ootte vaan niin naurettavia...
Onko teillä keittiössä kaksi tiskikonetta? Olisiko hyvä idea?
Ihan hirveää kun uskonnolliset syyt on se miksi tehdään lapsia. Hirveää hirveää hirveää!!! Miten kukaan edes ilkeää tunnustaa, että tuo on se perimmäinen syy?
Miltä tuntuisi, jos sinua ei olisi haluttu tähän maailmaan, mutta kun uskonnolliset syyt....?
Mikä perskutin kirkko se semmoinen on joka ei anna ihmisarvoa, ei äidille eikä lapselle... Ukot päättää että pidetään lahko pystyssä pökkimällä muksuja likuhihnalla maailmaan. Kaikilla ei ole edes varaa, sitten kakarat taistelee olemassaolostaan, ruoasta, tilasta, tavaroista, vanhempien huomiosta jne jne.... Kiva lapsuus hei, lopettakaa se sikiäminen!
Viisi lasta on joista vanhin 8 v. Neljän lapsen kanssa arki tuntui mukavalta, mutta nyt elämä on ympäripyöreää. Olen jokaisesta lapsesta erittäin onnellinen ja perheessämme on paljon rakkautta. Ollaan VL perhe. Nyt vaan tuntuu siltä että nyt riittää. Haluan olla hyvä ja rakastava äiti sekä toivon että kukaan lapsestani ei jäisi huomioimatta. Jotenkin on ahdistava tilanne ja pelkään tulevani raskaaksi. Jotain ehkäisyä pitäisi ajatella, mutta en halua hormonaalista käyttää. Onko neuvoja?
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:21"]
Viisi lasta on joista vanhin 8 v. Neljän lapsen kanssa arki tuntui mukavalta, mutta nyt elämä on ympäripyöreää. Olen jokaisesta lapsesta erittäin onnellinen ja perheessämme on paljon rakkautta. Ollaan VL perhe. Nyt vaan tuntuu siltä että nyt riittää. Haluan olla hyvä ja rakastava äiti sekä toivon että kukaan lapsestani ei jäisi huomioimatta. Jotenkin on ahdistava tilanne ja pelkään tulevani raskaaksi. Jotain ehkäisyä pitäisi ajatella, mutta en halua hormonaalista käyttää. Onko neuvoja?
[/quote]
Olet viisas! Erittäin järkevä päätös. Nyt vaan gynen puheille, ja ehkäisy kuntoon. Ajattele itseäsi ja jo olemassa olevia lapsiasi!
Mulla on itellä 16 sisarusta. Olen vl perheestä.
Meillä kahdeksan lasta ja odotan kaksosia ja jokainen ollut toivottu. Emme kuulu kirkkoon. Ikää molemmilla 42. Enempää lapsia ei tule, sillä miehelle tehdään vasektomia kuukauden kuluttua.
Olen uskossa syvästi Jeesukseen ja olen paimen omassa srk.ssani. Jumala sanoi: lisääntykää ja täyttäkää maa.....niille ihmisille jotka alussa olivat jotta maa täyttyisi eikä luomistyö olisi ollut turhaa. Ei Jumala tarkoittanut että kun maa täyttyi niin nyt me jokainen oltaisiin velvoitettuja vielä saamaan lapsia joka vuosi kunnes kuukautiset loppuu. Lapset on lahja, kyllä, mutta ei raamattu katso oman kehon hallintaa ja ehkäisyä sellaisena asiana joka loukkaisi sitä asiaa, että lapset on Jumalan lahjoja. ja ne on lahjoja vain avioliitossa. Ei esimerkiksi raiskauksen seurauksena. Vaikka jos raiskaus tapahtuu niin kuitenkin Jumala rakastaa sitä lasta yhtä paljon kuin muitakin lapsia ja haluaa että hänet hoidetaan ja rakastetaan ja annetaan synti anteeksi. Jos ei pysty itse hoitamaan, joku muu voisi ottaa.Avoliitoissa ja irtosuhteista syntyneet ovat tasan tarkkaan yhtä arvokkaita lahjoja kuin avioliitossa syntyneet, mutta raamattu tarkoitti lapset avioliittoon miehen ja naisen rakkauden hedelmäksi.
37v. 9 lasta ja mummi jo :) Ollaan vaan haluttu iso perhe, ei muuta syytä.
Jotenkin tuntuu uskomattomalta, että vielä nykypäivänä Suomesta löytyy 23v viiden lapsen äiti... ja lisää pukkaa koko hedelmällisen iän. Tyttöparat :(