Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paikalla ihmisiä joilla on 5 lasta tai enemmän?

Vierailija
10.12.2014 |

Miksi olette hankkineet niin paljon lapsia? Onko taustalla uskonnolliset syyt, lapsirakkaus vaiko monta vahinkoa? Mielenkiinnosta kyselen!

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on viisi lasta. Olemme entisiä lestadiolaisia.

Vierailija
2/36 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 7 lasta ja odotan kahdeksatta :) Vanhin lapsista on nyt 12. Meidän kohdalla taustalla uskonnolliset syyt ja tietty myös lapsirakkaus. Meidän perheeseen on aina vauva tervetullut ♥

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä viisi lasta. Olen halunnut kyllä ison perheen, mutta NÄIN iso perheestä tuli koska halusimme myös yhden lapsen toista sukupuolta. 

Vierailija
4/36 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuusi lasta. Aluksi oli kolme ja päätettiin hankkia vielä yksi. Noh, sieltähän tuli kolmoset. Joten oltiin kertaheitolla suurperhe. Onneksi tuo pikkulapsivaihe on jo takana ja saan keskittyä mummoiluun :)

Vierailija
5/36 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 21:27"]Meillä on viisi lasta. Olemme entisiä lestadiolaisia.
[/quote]

Miksi entisiä? Saako udella syytä miksi lähditte?

Vierailija
6/36 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin aluksi että vastaanko... Eli meillä on 9 lasta. Pian varmaan kymmenes ilmoittaa tulostaan. Olen koko täysi-ikäisyyteni joko ollut raskaana tai imettänyt. Olen hyvin, hyvin väsynyt mutta silti odotan aina toisaalta innolla uutta raskautta, koska lapsihan on Jumalan lahja. Odotan arjen helpottavan kunhan päästään tästä vaiheesta ohi, tällä hetkellä kun kaikki lapset ovat vielä aika pieniä.

Vierailija
7/36 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 25-vuotias kuuden lapsen äiti. Lapset 7v, 6v, 4v, 3v, 1v ja 2kk. Jos entiseen malliin mennään, olen pian taas raskaana. Olemme vl lestadiolaisia. Mies tiukemmin uskovainen kun minä.

Vierailija
8/36 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 lasta, kolme heistä vahinkoja. Sen siitä saa kun ei löydy sopivaa ehkäisymuotoa.

Vierailija
9/36 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vasta kuudes lapsi oli poika ja pitihän pojalle saada veli, tulikin kaksi veljeä sitten kerralla

Vierailija
10/36 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 21:41"]

6 lasta, kolme heistä vahinkoja. Sen siitä saa kun ei löydy sopivaa ehkäisymuotoa.

[/quote]

Mulla sama syy, 5 lasta, joista kaksi vahinkoja.

Vierailija
11/36 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 lasta, ikää 14 ja kaiki vahinkoja

Vierailija
12/36 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä 11 lasta (ja 14 lastenlasta). Uskonnolliset syyt.

Vierailija
13/36 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viisi lasta ja elämä vain vei tähän tilanteeseen :). Pätkätyöt aikoinaan vaikuttivat, ettei hinkua työnhakuun niin ollut. Uran perässä juokseminen ei myöskään ole ollut minulle tärkeää ja näilläkin tuloilla ollaan pärjätty.

Vierailija
14/36 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 23 ja viides lapsi tulossa vielä ennen joulua. Vanhimmainen lapsi on nyt 5 ja siitä aika lailla aina vuoden välein tullut uusi vauva. Kyllähän tämä välillä tuntuu niinkuin oma koti olisi päiväkoti (hoidan siis päivisin vielä 7h ajan kahta pikkusiskoani) Ja tulevaisuus näyttää aika vauvapitoiselta :D Mutta tähän elämään olen kasvanu ja tottunu.

Vierailija
15/36 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 lasta. Yksi yksönen ja kahdet kaksoset. Nyt on mieheltä piuhat poikki eli enempää ei tule. En tiedä että olisiko niin monta jos olisivat yksitellen syntyneet.  

Vierailija
16/36 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 5 lasta. Olen ateisti. Lapsista kaksi on tullut hartaasti tehtynä ja toivottuna. Kolme lasta on tullut hieman yllättäen, mutta kuitenkin niin, ettei ehkäisyä ole ollut käytössä. Olo ja ajatus siis on ollut se, että vauva on tervetullut, jos haluaa tulla.  Lähinnä se yllättyminen on johtunut siitä, että voiko näin vähällä seksillä tulla raskaaksi!!? Niinä aikoina, kun en ole halunnut raskaaksi, olen käyttänyt hormonaalista ehkäisyä. Olen aina halunnut 5 lasta, en tiedä miksi. Rakastan lapsia, suhtaudun vanhemmuuteen ja lasteni kasvatukseen kunnianhimoisesti. 

Vierailija
17/36 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 21:27"]Meillä on viisi lasta. Olemme entisiä lestadiolaisia.
[/quote]

Miksi entisiä? Saako udella syytä miksi lähditte?
[/quote]

Kyllä se oli tuo ehkäisyn kielto, mikä sai meidät luopumaan uskosta. Emme jaksaneet enempää lapsia ottaa vastaan.

Vierailija
18/36 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen lasta. Uskonnolliset syyt. Ja vauvakuumetta poden...

Vierailija
19/36 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsirakkaus ehdottomasti. Ja kolme biologista isääkin heillä on matkan varrella ollut, kas näin se käy:

- ensimmäisen hankin "yksin", kun halusin lasta, mutta miestä ei löytynyt

- toinen otti ja kuoli

- kolmas elää ja voi hyvin ja on aviopuolisoni edelleen

Vierailija
20/36 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 5 lasta. Mieheni ei kuulu kirkkoon ja minä olen ns. tapakristitty. Eli ei uskonnolla ole mitään osutta. Seurusteluaikoina vitsailimme 7 lapsesta. Aluksi oli toive saada 3 lasta. Kun nuorin oli eskari- ikäinen, alkoi tehdä mieli iltatähteä. Sen jälkeen piti saada iltatähdelle kaveri. Olen ollut aina kova vauvakuumeilemaan. Luulin, ettei se lopu ikinä. 5. lapsen jälkeen on vauvakuumeilut loppuneet ja nyt on jo ikääkin sen verran, että toivon lapsenlapsia seuraavaksi. Ammatiltani olen kyllä lastenhoitaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi