Tavallinen suihku vai sadevesisuihku?
Olemme rakentamassa taloa ja edessä on suihkujen valinta. Nykyisessä kodissamme on perinteinen oraksen suihku ,josta vettä tulee tehokkaalla paineella. Perheessä on kolme pitkätukkaista, joten hiukset saa huuhdottua hyvin.
Monet ylistää sadevesi suihkuja. Kerran olen sellaista käyttänyt ja tuntui ,että veden tulo on liian hellävarainen. Kumpaa suosittelette. Samaa kyselen käsisuihkusta , mikä malli. Käytännöllisyys on meille tärkeämpi ,kuin ulkonäkö.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiden vedenpaineella ei saa itseään puhtaaksi
Minä käytän peseytymiseen saippuaa, ja vettä käytän vain saippuan pois huuhteluun. Ei suihkun tarkoitus olekaan olla mikään painepesuri, jolla jaskat lähtee iholta pois. Osta Kärcher, niin painetta riittää. Miten sitä ennen pärjättiin, kun ei suihkuja ollut? Muistan kun lapsena laskettiin hanasta vettä pesuvatiin ja pesun jälkeen se kaadettiin hitaasti päähän niin että pesuaineet oli lähteneet iholta, ei siihen tarvittu mitään puolen tunnin suihkusessioita. Yhdellä kaverillani on 50-luvun ok-talo, eikä siellä ole suihkua, pelkkä tavallinen vesihana löylyhuone/pesutila-yhdistelmässä. Kaveri ei haise koskaan hielle.
Asun mäkin 50-luvun omakotitalossa ja kyllä tässä on ihan nykyaikainen kylpyhuone suihkuineen. Pitkiä hiuksia on huomattavasti helpompi pestä kunnollisella suihkulla.
Todella huvittavaa ja lapsellista aina vedota tuohon miten ennen pärjättiin. No ennen oli ennen ja nyt on nyt. Ei kaikki ollut ennen paremmin ja kehitys on mennyt eteenpäin. On ollut kunnolliset suihkut on vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli suihkukaapissa molemmat. Ei sillä sadevesisuihkulla tehnyt yhtään mitään. Ihan toivotonta esim pestä shampoota paksuista pitkistä hiuksista.
Minä olen niitä katsellut ja mietin mitä niillä tekee, enemmän koristeeksi tarkoitettu ei peseytymiseen mihin suihku on tarkoitettu
Vierailija kirjoitti:
Joo, mä en myöskään tykkää niistä. Niiden vedenpaineella ei saa itseään puhtaaksi ja niiden alla tulee kylmä. Nyt on menossa kämpän kylppärit remppaan ja yhteenkään ei tule sadevesisuihkua. Mutta varmaan makukysymys tämäkin...
Minä saan itseni puhtaaksi vaikka ei ole talossa suihkua ollenkaan. Ämpärivesi riittänyt peseytymiseen jo yli 20 vuottta. Mitä teet työksesi, kun tarvit painepesuria itsesi pesemiseen?
Oma mielipiteeni on että on aivan turhaa maksaa sellaisesta vain siksi että sellainen olisi. Jos arvostat käytännöllisyyttä niin jätä suosiolla väliin. Perustelut tulikin edellä jo moneen kertaan.
Kai taloon tulee enemmän kuin yksi suihku? Laita eri kylppäriin eri suihkut niin voit verrata
Vierailija kirjoitti:
Kai taloon tulee enemmän kuin yksi suihku? Laita eri kylppäriin eri suihkut niin voit verrata
Miten niin kai taloon tulee enemmän kuin yksi suihku? Hyvin pärjää lapsiperheessäkin yhdellä suihkulla.
Se on sadesuihku. Ei siinä sentään sadevettä käytetä. Ehkä ei kannata hankkia jos ei edes aparaatin nimeä osaa.
Aja hiukset lyhyemmiksi, ei niiden kai tarvitse persvakoon asti ylettyä, jossa ne sitten likaantuukin?