YÖK!!! Stringeissä toukkia, mitä ne voi olla?
Pesin pyykkiä ja yksissä stringeissä oli pieniä, vajaan sentin mittaisia toukkia... Ei kuvan perusteella olleet turkiskuoriaisen tai koiperhosen toukkia. Mitä noi on, miks niitä on mun pöksyissä ja miten niistä pääsee eroon? Nuo pöksyt olivat olleet toisessa pesukorissa jo jonkun aikaa, ei ne nyt ainakaan mun sisältä ole voineet tulla :D
Kommentit (26)
Tämä ei siis todellakaan ole vitsi vaikka niin toivoisin.
Voiko kihomadot elää kehon ulkopuolella? Ei ole ollut ainakaan mitään niihin viittaavia oireita. Nuo toukat olivat vaaleita, ehkä hieman punertavia/rusehtavia, en paljoa jäänyt hämmästelemään kun ällötti niin paljon. ap
Kihomadoilta vaikuttaa. Ne tarttuvat ihmisestä toiseen ja usein päiväkodeissa lapsista toiseen ja sitten kotona aikuisiin. Matojen (joita joskus vaikea havaita) lisäksi selvä merkki on kutina peräaukon suulla ja ehkä hävyssäkin. Kihomadot hävitetään apteekista ilman reseptiä saatavalla lääkekuurilla, jonka yhteydessä kaikki liina- ja petivaatteet pitää pestä koko taloudesta kuumalla vedellä ja pestä esim. lattiat ja ovenkahvat. Tarttuu kosketuksesta, esim. käsien kautta.
Ei siis ole niissä alushousuissa mitä pidän päälläni, niissä ei näy yhtään mitään. Nuo alushousut ovat olleet pyykissä jonkun aikaa.
Mulle tuli toukkia pikkupöksyihin kesällä kun kuivatin niitä ulkona narulla. Minkä lie örkin toukkia. :-X Mutta siihen loppui mun pikkupöksyjen ulkona kuivaaminen.
Joo en kyllä laita kuvaa. Kihomadoiksi en noita kyllä usko, ei ne kai noin kauaa selviäisi kehon ulkopuolella, ja kai mulla nyt edes jotain oireita niistä olisi ollut? Joskus lapsena oli noita ja muistan kyllä miltä se tuntui. ap
Kortsu hajonnu, ei siinä sen kummempaa.
Oletko varma että ei voisi olla vaatekoin toukkia? Jos vaate on ollut pidemmän aikaa käyttämättömänä pyykkikorissa, eivät kihomadot olisi hengissä säilyneet. Kihomadon munat voivat säilyä elinkelpoisina vaatteissa/vuodevaatteisa viikkoja, mutta kuoriutuneet madot eivät selviä suoliston ulkopuolella.
Yök. Ei ihme että tälläiset leviää, kun ihmiset viitsi siivota tai huolehdi hygienista (enkä tarkoita ap:ta vaan ihan ylipäätään) kylläpä ällötti äsken kaupassa.. Av-mammanen käy yleisessä vessassa, eikä pese käsiään. Hetkeä myöhemmin tämä sama mammanen ronkkii kusisilla sormillaan maistiasleipiä yms.
Ei hätää, johtui vaan siitä, että olivat olleet liian pitkään pyykkikorissa.
Laita kaikki alushousut pussiin ja oakkaseen. Hyi hitto! Varmaan kihomatoja. Ja koko perheelle häätö kuuri apteekista.
Mitä tästä opimme...älä säilytä likaisia alushousuja päivä/viikkokaupalla pyykkikorissa vaan pese ne!
Varmaan jotain satiaisia...
Onnea tuoreelle äidille!