Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko ketään vapaamuuraria?

Vierailija
12.10.2021 |

Minä sain selville, että entinen soitonopettajani kuuluu vapaamuurareihin. Oli aika hämmentävää...

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutamia ja joidenkin kohdalla olen hämmästynyt, kun he eivät oikein vastaa mielikuvaani perinteisestä vapaasta muurarista!

Ainakin vähän vanhempia jäsenlistoja löytynee vieläkin guuglaamalla netistä!

Vierailija
2/84 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isään työkavereissa on. Sukulaisissa taas kun on harvardin käyneiitä niin suhteet varmaan maailman vaikutus valtaisimpiiin ihmisiin ja saksan vaikutus valtaisimpiin ihmisiiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä vaan tiedä. Ketkä siihen yleensä kuuluu? Jotkut vanhemmat porhot?

Vierailija
4/84 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin isä

Vierailija
5/84 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs ihmeellistä siinä sitten on. Huu, joku salaseura.

Vierailija
6/84 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vapaamuurarinainen ja tunnen itseni erittäin hyvin. Eikä se vapaamuurari leikki ole mikään ihmeellinen. Ihmiset turhaan kuvittelevat että järjestö on joku salaliitto elokuvien luoman mielikuvan perusteella vaikka se mielikuva vapaamuurareista on väärä ja valheellinen. Uutisissa on ollut paljon siitä millainen järjestö vapaamuurarit on ja millaista meidän toiminta on. Kanttaa lukaista niin ei jää ennakkoluuloja meitä kohtaan.

Vierailija
7/84 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä vaan tiedä. Ketkä siihen yleensä kuuluu? Jotkut vanhemmat porhot?

Kuka tahansa voi kuulua vapaamuurareihin. Pitää vain tuntea joku tuttu tai ystävä joka kuuluu vapaamuurareihin ja pyytää tältä suositusta jos haluaa jäseneksi.

Vierailija
8/84 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vapaamuurarinainen ja tunnen itseni erittäin hyvin. Eikä se vapaamuurari leikki ole mikään ihmeellinen. Ihmiset turhaan kuvittelevat että järjestö on joku salaliitto elokuvien luoman mielikuvan perusteella vaikka se mielikuva vapaamuurareista on väärä ja valheellinen. Uutisissa on ollut paljon siitä millainen järjestö vapaamuurarit on ja millaista meidän toiminta on. Kanttaa lukaista niin ei jää ennakkoluuloja meitä kohtaan.

Virallisesti hyväksyttyihin loosheihinhan ei huolita naisia.

Vierailija
9/84 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen mä muutamia, koska olen tehnyt yhteistyötä vapaamuurarijärjestöjen kanssa (järjestöinä). En kuulu itse, enkä halua kuulua.

Vierailija
10/84 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna-marin esitteli Eu tapaamisessa jossa tapasi merkelen ja sen eu komission pj:n Ursula von der Leyen merkelin timantiksi kutsuttua Auramoth vapaamuurari käsimerkkiä vieraille. Lötyy uutiskuvista. Sauli niininistö kätteli salaseuran sopimalla tavalla macronia kun viimeksi tapasi.

Vierailija
11/84 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumminkin kaikki julkiset naishekilöt siihen kuuluu käsimerkkiviestein sen kertovat tai peittämällä toisen silmän. Kyllä siihen voi kuulua naiset. Kyseessä on myytti,ettei voisi kuulua.

Vierailija
12/84 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimmällä tasolla, mistä perus vmuurari ei tiedä yhtään mitään palvotaan paholaista.

Vierailija
13/84 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on väärä käsitys. Nykyään myös naiset hyväksytään jäseniksi joten kannattaa puistella tuo vanhentunut ja pölyuntynyt käsitys vapaamuurareista pois. Naisten jättäminen järjestöstä ulos olisi syrjintää, vapaamuurarit eivät enää nykyisin kuitenkaan alennu niin alas vaan hyväksyvät myös naisia jäseniksi. Esimerkiksi Suomessa vapaamuurareihin kuuluu satoja naisia: https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/1614700

Vierailija
14/84 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isään työkavereissa on. Sukulaisissa taas kun on harvardin käyneiitä niin suhteet varmaan maailman vaikutus valtaisimpiiin ihmisiin ja saksan vaikutus valtaisimpiin ihmisiiin

Onnittelut! Osasit kirjoittaa työkaverit yhteen.

Vierailija
15/84 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, miehen Rotary-veljissä on aika monta.

Vierailija
16/84 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin somaa kun aikuiset ihmiset järjestävät kerho- ja päiväkotitoimintaa myös aikuisia ihmisiä varten.

Vierailija
17/84 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on väärä käsitys. Nykyään myös naiset hyväksytään jäseniksi joten kannattaa puistella tuo vanhentunut ja pölyuntynyt käsitys vapaamuurareista pois. Naisten jättäminen järjestöstä ulos olisi syrjintää, vapaamuurarit eivät enää nykyisin kuitenkaan alennu niin alas vaan hyväksyvät myös naisia jäseniksi. Esimerkiksi Suomessa vapaamuurareihin kuuluu satoja naisia: https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/1614700

Ei ole. Äärä käsitys, ja nuo looshit ei ole kansainvälissti hyväksyttyjä.

Vierailija
18/84 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden putkimiehen, se on tällä hetkellä vapaa, mutta ei edes etsi suhdetta omien sanojensa mukaan.

Vierailija
19/84 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taii en mä tiedä mitä suhteita on. Mummon siskon tytär opiskeli harvardin medical schoolissa sydänkirurgian professoriksi.

Vierailija
20/84 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset