Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään vapaamuuraria?

Vierailija
12.10.2021 |

Minä sain selville, että entinen soitonopettajani kuuluu vapaamuurareihin. Oli aika hämmentävää...

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vapaamuurarinainen ja tunnen itseni erittäin hyvin. Eikä se vapaamuurari leikki ole mikään ihmeellinen. Ihmiset turhaan kuvittelevat että järjestö on joku salaliitto elokuvien luoman mielikuvan perusteella vaikka se mielikuva vapaamuurareista on väärä ja valheellinen. Uutisissa on ollut paljon siitä millainen järjestö vapaamuurarit on ja millaista meidän toiminta on. Kanttaa lukaista niin ei jää ennakkoluuloja meitä kohtaan.

Virallisesti hyväksyttyihin loosheihinhan ei huolita naisia.

Tuo on väärä käsitys. Nykyään myös naiset hyväksytään jäseniksi joten kannattaa puistella tuo vanhentunut ja pölyuntynyt käsitys vapaamuurareista pois. Naisten jättäminen järjestöstä ulos olisi syrjintää, vapaamuurarit eivät enää nykyisin kuitenkaan alennu niin alas vaan hyväksyvät myös naisia jäseniksi. Esimerkiksi Suomessa vapaamuurareihin kuuluu satoja naisia: https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/1614700

Naisilla ja miehillä on omat looshit.

Vierailija
82/84 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin moni vaikutusvaltainen kuuluu. Kaikki eivät halua nimiään julkiseen listaan. Siellä ei ole rahvasta väkeä

Kyl mä olen vaikka oon ihan tavis. Palkka alle kolme tonnia, en kuulu mihinkään johtoelimeen, en omista edes autoa.

Ei siellä mitään suuria salaisuuksia ole. Ikivanhoja rituaaleja joilla pyritään korostamaan ikiaikaisia hyviä ominaisuuksia itsessä ja veljissä.

Myös upea porukka, fiksua väkeä joita kiinnostaa muukin kuin urheilutulokset ja kaljan kittaaminen (toki ne myös).

Monenellako asteella olet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni on. Tiesin että se kävi kerran kuussa puku päällä jossain "herrainpäivällisillä". Teininä tajusin että se oli smokki ja kysyin, niin se selitti. Tiesin jotain niitä rapparituttujakin. En oikein usko näihin saatananpalvontoihin. Isä meistä useimmin kövi kirkossa ja oli sellainen kåytännön kristitty vaikka vapaamielinen.

Ai niin, isä oli ihan tavan duunari mutta päätyi työvuosien aikaan jonkinlaiseksi työnjohtajsksi. Luki paljon kyllä. En ehkä miellä häntä tai meidän perhettä "eliitiksi".

Vierailija
84/84 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisäni oli vuosikymmeniä rappari. Suvun muut rapparit eivät kertoneet monennella asteella mutta tiedän että hän eläkkeellä lakkasi käymästä. En tiedä erosiko tai jättikö vain käymättä, mutta oli ulkomaankomennuksella joskus 50-55 vuoriaana ja palasi kotipaikkakunnalleen vasta eläkeläisenä eikä enää jaksanut käydä. Siksi pitäisin aika todennäköisenä että sieltä voi ihan vapaasti erota pitkäänkin oltuaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi