Tunnetko ketään vapaamuuraria?
Minä sain selville, että entinen soitonopettajani kuuluu vapaamuurareihin. Oli aika hämmentävää...
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden putkimiehen, se on tällä hetkellä vapaa, mutta ei edes etsi suhdetta omien sanojensa mukaan.
Voi vitsi. Voiko noin alhaisella koulutuksella olla vapaamuurari?
Vierailija kirjoitti:
http://eliitinesoteerisetsymbolit.blogspot.com/p/blog-page_27.html
Täältä löytää paljon asiallista tietoa
Minusta tuo on enemmänkin huuhaata. Mutta tässä Vantaan vapaamuurarien oma näkemys:
Putkisto kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden putkimiehen, se on tällä hetkellä vapaa, mutta ei edes etsi suhdetta omien sanojensa mukaan.
Voi vitsi. Voiko noin alhaisella koulutuksella olla vapaamuurari?
ei taida olla koulutusvaatimuksia rappareilla? Rikosrekisteriä ei kyllä saa olla, eikä saa olla edunvalvonnassa tms.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla löytyy sinänsä erittäin mielenkiintoista tietoa, ja kirjoittaja on selvästi sivistynyt ihminen joka kuitenkin on vetänyt vähän mutkat suoriksi ja esittää faktana mielipiteitä.
anssi "avo" kela on rappareissa koejäsenenä, luuttuilee kuulema vessoja ja keittelee löösiherroloille kaffetta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vapaamuurarinainen ja tunnen itseni erittäin hyvin. Eikä se vapaamuurari leikki ole mikään ihmeellinen. Ihmiset turhaan kuvittelevat että järjestö on joku salaliitto elokuvien luoman mielikuvan perusteella vaikka se mielikuva vapaamuurareista on väärä ja valheellinen. Uutisissa on ollut paljon siitä millainen järjestö vapaamuurarit on ja millaista meidän toiminta on. Kanttaa lukaista niin ei jää ennakkoluuloja meitä kohtaan.
Kaikkea lukemaansa ei kannata uskoa. Varsinkaan jos se on vapaamuurarin kirjoittamaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyl se etsii ja on löytänytkin
T. Eila
Tunsin erittäin hyvin erään. Sellainen tuloshakuinen ihminen ja hyvä seuramies.
Tunsin nyt jo edesmenneen laamannin. Herttainen pappa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kansanedustajat ottaa käskyt vapaamuurarien johdolta
Aina yksi poikkeus vahvistaa säännön; Ano Turtiainen. Mutta joo, muuten olet täysin oikeassa.
Naapurin vanha hammaslääkäri näkyy olevan. Rikas vanhus on.
Puolisoani on kosiskeltu vapaamuurareihin muttei halunnut liittyä. Kuulemma kaikenlaista pahuutta mitä syvemmälle pääsee..
Vierailija kirjoitti:
Vapaamuurarit on saatananpalvojia.
Tämän olen myös kuullut. Alussa muka kristillisiä arvoja mutta toiminta muuttuu pahuuden palvonnaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vapaamuurarinainen ja tunnen itseni erittäin hyvin. Eikä se vapaamuurari leikki ole mikään ihmeellinen. Ihmiset turhaan kuvittelevat että järjestö on joku salaliitto elokuvien luoman mielikuvan perusteella vaikka se mielikuva vapaamuurareista on väärä ja valheellinen. Uutisissa on ollut paljon siitä millainen järjestö vapaamuurarit on ja millaista meidän toiminta on. Kanttaa lukaista niin ei jää ennakkoluuloja meitä kohtaan.
Kaikkea lukemaansa ei kannata uskoa. Varsinkaan jos se on vapaamuurarin kirjoittamaa.
Olet yhteisvapasmuurareissa, vai ruotsinkielisissä? Suomen tavis-vapaamuurareilla ei säännöt salli naisloosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaamuurarit on saatananpalvojia.
Tämän olen myös kuullut. Alussa muka kristillisiä arvoja mutta toiminta muuttuu pahuuden palvonnaksi.
Tämä on vähän lahkolaiskristillinen näkemys. Seura on yleisuskonnollinen alusta asti vaikka kristinusko on vahvasti esillä..
Vapaamuurarius ei ole uskonto eikä siellä palvella Jumalaa mutta Jumalaan on uskottava jos haluaa liittyä.
Isäni on. Tiesin että se kävi kerran kuussa puku päällä jossain "herrainpäivällisillä". Teininä tajusin että se oli smokki ja kysyin, niin se selitti. Tiesin jotain niitä rapparituttujakin. En oikein usko näihin saatananpalvontoihin. Isä meistä useimmin kövi kirkossa ja oli sellainen kåytännön kristitty vaikka vapaamielinen.