Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kännykkä lapsen tyynyn alla. Voiko sairastuttaa?

Vierailija
09.12.2014 |

Eilen tuli ohjelma kännyköiden säteilystä. Meidän poika nukkuu kännykkä tyynyn alla. Tuli sellainen olo, että pitäisi varmaan ottaa puhelin ainakin yöksi pois.

http://areena.yle.fi/tv/2270176

Miten teillä muilla? Rajoitatteko lasten kännyköiden käyttöä?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tilannut kaivonkatsojan varvullaan mittaamaan maasäteilyn makuuhuoneesta. Samalla asiantuntijalla aion teettää sähköpistokkeiden kääntämisen taloudessamme oikein päin. Ei maksa kuin 500 euroa.

Vierailija
42/48 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimilla ei ole voitu todistaa olevan haittavaikutuksia. Vaikutuksia sillä säteilyllä on, mutta haitallisuutta ei ole voitu todeta. Mutta puhelin voi jäädä lyhytikäiseksi, koska se lämpenee paljon enemmän tyynyn alla ja lämpö vanhentaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:04"]

Tässä jutussa kerrotaan, että älypuhelinten säteilyn määrä on selvittämättä. Mua alkoi huolestuttaa. Eikö tästä kukaan välitä?

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/12/04/alypuhelinten-sateily-selvittamatta

[/quote]

Hohhoijakkaa. Asia on yksi maailman eniten tutkittuja. Ei se älypuhelimen säteily eroa muusta radiosätelystä, jotan on tutkittu Suomessa varmaan enitten maailmassa.

Vierailija
44/48 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 15:00"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:35"]

Kyllä minulla on käsitys (virheellinen?) että nimenomaan aivokasvaimet ja niiden esiintyminen nuoremmalla väestönosalla on lisääntynyt. 

[/quote]

Tilastoitujen aivokasvaintapausten määrä on Euroopassa viimeisen 20 vuoden aikana hiukan lisääntynyt, mutta siihen pidetään yleisesti selityksenä mm. kuvantamismenetelmien kehittymistä eli suurempi osa tapauksista päätyy tilastoihin, kuin ennen. 

[/quote]

Näistä puhelimista ja niiden säteilystä ja terveysvaikutuksista on jauhettu jo yli 30 vuotta ja aiheesta on valmitunut varmaan vähintään yksi tutkimus joka vuosi, eikä haittavaikutuskia ole voitu todistaa olevan olemassa.

Jos jotain merkittävää haittaa olisi, se ihan varmasti näkyisi jos tilastollisesti niissä sairauksissa mitä se aiheuttaa.

Vierailija
45/48 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 14:31"]

Kauankos niitä kännyköitä on nyt ollut... 25v suht yleisesti saatavilla. Eli otanta rupeaa olemaan aika pitkältä ajalta.

Monetko käristyneet aivot on tulleet vastaan?

Keksin kyllä monta muuta syytä, miksi lapsella ei ole kännykkää illalla huoneessaan.

[/quote]

Nykyisessä laajuudessaan kännyköitä ollut 10-15 vuotta. Ja lisäksi tänä aikana datasiirrot, wifit ja bluetoothit, joita ei niissä harvoissa Mobira Citymaneissa 25 v sitten ollut. Eihän niihin ollut varaakaan kuin liikemiehillä.

Kyllä minulla on käsitys (virheellinen?) että nimenomaan aivokasvaimet ja niiden esiintyminen nuoremmalla väestönosalla on lisääntynyt. 

[/quote]

Taajuuksissa on siirrytty korkeampiin taajuuksiin ja pienempiin lähetystehoihin, eli radioaaltojen tunkeutuvuus kudoksiin on pienentenyt. Jos NMT450 ei paistanut aivoja, niin nämä nykyiset ei edes kuumota ihoa.

Tutkijat on tietysti huolissaan ja pitäisi saada rahaa jotta voisi tehdä taas yhden tutkimuksen jossa ei voida todeta puhelimista olevan terveyshaittaa, mutta varmuuden vuksi suositellaan että lapset välttävät käyttöä.

Vierailija
46/48 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 15:09"]

[/quote]

Tilastoitujen aivokasvaintapausten määrä on Euroopassa viimeisen 20 vuoden aikana hiukan lisääntynyt, mutta siihen pidetään yleisesti selityksenä mm. kuvantamismenetelmien kehittymistä eli suurempi osa tapauksista päätyy tilastoihin, kuin ennen. 

[/quote]

Näistä puhelimista ja niiden säteilystä ja terveysvaikutuksista on jauhettu jo yli 30 vuotta ja aiheesta on valmitunut varmaan vähintään yksi tutkimus joka vuosi, eikä haittavaikutuskia ole voitu todistaa olevan olemassa.

Jos jotain merkittävää haittaa olisi, se ihan varmasti näkyisi jos tilastollisesti niissä sairauksissa mitä se aiheuttaa.

[/quote]

Miten jostain 1-10 vuotta olemassa olleesta on voitu jauhaa 30 vuotta?

Vierailija
47/48 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 15:02"]Minä olen tilannut kaivonkatsojan varvullaan mittaamaan maasäteilyn makuuhuoneesta. Samalla asiantuntijalla aion teettää sähköpistokkeiden kääntämisen taloudessamme oikein päin. Ei maksa kuin 500 euroa.
[/quote]
Hyvä ja tärkeä pointti. Ma tarviin myös tuon asiantuntijan yhteystiedot.
Meillähän on lopetettu kahvinjuonti kokonaan. Kahvipavuista lähtevä megamagneettinen fosforisäyeily (kahvipenssathan kasvavat erittäin fosfofipitoisilla alueilla) moninkertaistuu eksponentialisesti jauhatuksessa, joten kahvijauheen pitäminen ihan perus keittiön kaapissa saattaa altistaa lapsemme käytöshäiriöille ja sitten elämän myöhemmissä vaiheissa liialliseen vainoharhaisuuteen ja rationaalisen ajattelun puutteeseen.

Vierailija
48/48 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 15:09"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miten jostain 1-10 vuotta olemassa olleesta on voitu jauhaa 30 vuotta?

[/quote]

1-10 vuotta?

Kato nyt googlesta milloin radio keksittiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi