Koronarokotetta vastustavat, mitä sivuvaikutuksia pelkäätte että saatte rokotteesta?
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Kuoleman.
On niin paljon hommia, etten viittis vielä kuolla. Olen kyllä ekan piikin jo ottanut, mutta pitää siivota asunto ensin. Kuolinsiivous kaiken varalta..
Minä kyllä ajattelisin siltä kannalta, että säästyispähän siltä kamalalta työltä. Mutta en sitten heittänyt henkeäni toisestakaan rokotteesta, joten siivous yhä edessä... :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolemaa. Onhan niitä piikin saaneita parhaillaan tehollakin.
Kaikki koronaan kuolevat taitaa tällä hetkellä olla kaksi kertaa rokotettuja. Mutta mistä sen voi tietää, kumpaan he kuolevat; rokotteeseen vai tautiin?
Nyt jotain rajaa näihin valheisiin! Joka päivä joku lääkäri käy huolestuneena avautumassa mediassa, että sairaalat täyttyvät rokottamattomista. Rokotetut eivät siis ole siellä sairaaloissa. Ne kuolevat ovat rokottamattomia.
Mietipä vähän ketä syyttelet valheista. Kaikki lääkärit ovat lääkeyhtiöiden lobbareita. He sanovat mitä käsketään.
Ja pahasti mielenterveysongelmaiset ihmisiä jotka eivät ymmärrä itsensä parasta. Yhteiskunta tarjoaa apua, mutta oma mieli sanoo vahvasti että tässä on salaliitto& rokotuksen.
Kyllä se totuus sullekin reppanalle vielä valkenee.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo sairastanut koronan. Äärettömän lievä oireisena.
Olemassa olevien tietojen valossa ei ole mistään maailmasta vielä näyttöä rokotteiden aukottomasta tehosta. Päinvastoin. Kun kansakunnasta yli 80% , lähes 90% on kahteen kertaan rokotettu, korona vain jyllää ja sairaalat täynnä.
Haitat on listattuina ja tiedossa. Niitä hyssytellään ja vähätellään. Jokin koko tiedotuksessa on mättänyt alusta asti.
Erikoista myös, että rokote vedettiin kuin hihasta, mutta lääkettä ei yllättäen millään saada valmistukseen... sopii tuotakin ihmetellä. Eikö vain?
Ei sovi ihmetellä jos ymmärtää lääketieteestä jotain. Viruksiin tehoavia lääkkeitä on aika vaikea keksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin Turkissa syntyneen epämuodostuneen vauvan. Haastateltavana ollut lääkäri ei sanonut johtuiko epämuodostuma koronarokotteesta, mutten minä ainakaan ota mitään riskiä. Sanoin tyttärellekin ettei vaan korona-aikana mene harrastamaan seksiä miehensä kanssa. Miehen työpaikalla joku oli ottanut rokotteen.
Mullakin joutu naapuri ulosottoon. En tiedä, johtuiko koronarokotteesta, mutta en aio ottaa mitään riskiä.
Ja mulla on tuttavapiirissä tuore kolmiodraama.
Ja kaikki osapuolet kahdesti rokotettu!
Siitäs saivat! (Tai se yksi ei sit enää saa...)
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhoidon ammattilaisen teksti facebookista (on julkisessa jaossa):
Kuppi meni nurin eli tiedossa koronapäivitys! Ei ole pakko lukea. Muutaman päivän sisällä olen törmännyt mielestäni järkeviin ihmisiin jotka olen tuntenut vuosia. Keskusteluissa on käynyt ilmi ettei koronarokotus kiinnosta syystä tai toisesta. Rokotuksen ottaminen on jokaisen oma asia, enkä halua siihen ketään painostaa mutta haluan jakaa oman näkökulmani asian suhteen.
Jo puolitoista vuotta on koronaa vastaan taisteltu eikä loppua näy. Varmasti kaikilla on ollut rankkaa. Teho-osastoilla ja muutenkin terveydenhuollossa me ollaan ihan loppu ja kypsiä tähän tilanteeseen. Töitä ja lisätöitä saa tehdä enemmän kuin jaksaa muttei kukaan kohta enää jaksa. Myönnän olevani jo ihan poikki, toki elämästäni löytyy väsymykselle muitakin syitä.
Tällä hetkellä 20+ ikäisiä nuoria rokottamattomia joutuu lisääntyvästi sairaalahoitoon koronan takia, tottakai joukossa on myös vanhempia ja rokotettujakin. Potilaiden suuren määrän takia mietitään taas alkavalla viikolla pitääkö kaikki mahdollinen leikkaustoiminta keskeyttää jotta hoitajia valvontaosastoille riittää. Toiminta on ollut jo useaan kertaan aiemminkin keskeytettynä.
Teho-osaston päivystäjänä en muista juurikaan vuoroa tämän vuoden aikana jolloin olisin miettinyt pystyinkö tai osasinko hoitaa potilaani parhaimmalla mahdollisella tavalla. Suurin osa ajasta kun menee miettimiseen mihin kukakin valvontatasoinen potilas saadaan mahtumaan ja voiko jonkun hoidosta luopua. Ja aamun odotukseen kun yö tuntuu liian pitkältä ja pimeältä. Hetkeen ei ole tarvinnut omaisille iltaisin soittaa että " en tiedä onko puolisosi/äitisi/isäsi aamulla enää hengissä mutta hyvää yötä, yritä nukkua siellä kotona", näitä soittoja on silti saanut tehdä ihan tarpeeksi. Vuoden ennätykseni on mahduttaa kahdelle viralliselle tehohoitopaikalle neljä koronapotilasta päivystysyön aikana.
Lähes kaikki kysyvät ennen hengityskoneeseen laittoa että "heräänkö/jäänkö mä henkiin/kuolenko", ja tottakai vastaus on että saatat kuolla, en minä sitä tiedä mutta tämä yleensä taputellaan kauniiksi " kaikki menee hyvin" kommentiksi koska valmiiksi itkevä potilas ennen nukutusta ei paranna asiaa. Omaisille sitten luetaan tarkemmin madonlukuja puhelimessa. Tehopäivystäjänä vahdin myös koronaosaston potilaskarttaa ja merkkaan ihmiset joista päivystäjän ei tarvitse välittää, tehohoito siis rajattu heiltä syystä tai toisesta pois. Heistä kuitenkin välittää moni omainen ja odottaa paraneeko tauti vai korjaako kuolema. Viimeksi keskiyöllä karttaan lisättiin uusi ❌ .
Tehohoitojaksojen määrää voidaan vähentää rokotuksilla, tämä on tutkittu asia eikä netistä löydetty huuhaainfo. Siksi asiaa on vaikea ymmärtää. Itse olen jo kolmesti rokotettu ja ylpeä siitä. Toivon sen auttavan maailman avautumiseen ja mulle niin rakkaan matkustelun paluuseen. En siis tällä hetkellä pysty normisti suhtautumaan teihin rokottamattomiin, enkä halua istua vieressänne talkoohommissa kun maskinkaan pito ei kuulu tapoihinne. Tiedän että myös terveydenhuollossa ja työkavereissa on rokottamattomia, nenänkaivuussa on jo heidänkin takiaan ihan tarpeeksi usein käyty.
Kiitos ja anteeksi. Ei mulla muuta. Toivottavasti vuoden päästä tälle päivitykselle voidaan jo hymähtää.
Tämä olisi niin paljon uskottavampaa, jos ko.alusta ei sensuroisi/poistaisi tilejä, joissa kerrotaan rokotteen aiheuttamista vakavista haitoista, vammautumisista, kuolemista.
Keväällä 2020 hallitus ja THL väittivät, että maskeista ei ole hyotyä, vaikka kyse oli siitä, että niitä maskeja ei ollut. Oli se silti VALEHTELUA. Tajutkaa nyt hyvät ihmiset, että jos hallitus ja THL ovat valehdelleet kerran, hallitus ja THL voivat valehdella toisenkin kerran. Silmät pyöreinä kuin lautaset.
Tästä syystä, kun hallitus sanoo, että koronarokote on riskitön, niin minä en sitä usko.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään että sivuvaikutuksena menee vapaus ja joudutaan elämään kuin jossain scifi-dystopiassa.
Jos omistat älypuhelimen ja hääräät FB:n kaltaisessa sosiaalisessa mediassa, on vapautesi silkkaa illuusiota. Iso veli todellakin ohjailee ajatuksiasi ja tietää asiasi tarkemmin kuin sinä itse.
Sitähän ei kukaan tiiä mitä kenellehi sattuu tulemaan. Mikäli rokote sakkauttaa veren niin ei siitä ainakaan mitään hyvää seuraa. Tarviiko ihminen muka verisuonitukoksia tai sisäisiä verenvuotojakaan selvitäkseen jostain nuhantapaisesta. Mitä järkeä edes kokeilla, on tuost ajo tarpeeksi huonoa näyttöä. En muista nähneeni tai kuulleeni ekennkään kehuneen että tulipa hyvä olo piikistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastusta, mutta en uskalla raskaana ottaa rokotetta mitä ei ole tutkittu riittävästi. Pelottaa jos tulevalle lapselle tulisi jotain rokotteesta.
Toki koronakin voi aiheuttaa vaikka ja mitä, mutta mieluummin pysyttelen kotosalla kuin otan tietoisen riskin piikistä.Eikö sinua raskaana olevana mietitytä ne teholla olevat äidit, joille joudutaan tekemään sektio pienillä viikoilla äidin koronan takia? Tai kohtuun kuolleet vauvat äidin koronan takia? Järkyttävän riskin kyllä otat. Itse en uskaltaisi.
Tietenkin mietityttää, mutta en voi myöskään tietää mitä rokotteesta koituis. Mistä sen tietää vaikka rokotteesta sais pahemmat oireet kuin itse koronasta? Yhtälailla on tutkittu että rokotteesta on aiheutunu mm. keskenmenoja.
Siksi oonkin tehnyt päätöksen, etten osallistu mihinkään tilaisuuksiin ja pyrin mahdollisimman vähän liikkumaan julkisilla paikoilla etten nappais koronaa itselleni.Missä tutkimuksessa rokotteesta on havaittu tulevan keskenmenoja? Luulen, että olisi jo tauolla Suomessa. Heti kun teinipojille vähän nousi sydänlihastulehduksen riski rokotteesta, sitä ei enää niille suositeltu. Aika herkästi näihin reagoidaan, vaikka riski olisikin hyvin pieni. Jos joku rokote aiheuttaisi keskenmenoja, se olisi jo kielletty kokonaan maailmalla ja Suomessa. Koronaan sairastumisen riski on kyllä rokottamattomalla suuri, aika vaikea välttää tartunta. Kannattaisi vielä kysellä lääkäriltä ja kertoa noista peloista.
Pfizerilta itseltään:
Additional adverse reactions, some of which may be serious, may become apparent with more widespread use of the Pfizer-BioNTech COVID-19 vaccine
Available data on Pfizer‑BioNTech COVID-19 vaccine administered to pregnant women are insufficient to inform vaccine-associated risks in pregnancy
Data are not available to assess the effects of Pfizer‑BioNTech COVID-19 vaccine on the breastfed infant or on milk production/excretion
There are no data available on the interchangeability of the Pfizer‑BioNTech COVID‑19 vaccine with other COVID-19 vaccines to complete the vaccination series. Individuals who have received one dose of Pfizer‑BioNTech COVID-19 vaccine should receive a second dose of Pfizer‑BioNTech COVID-19 vaccine to complete the vaccination series
8.7.2021
Vierailija kirjoitti:
Keväällä 2020 hallitus ja THL väittivät, että maskeista ei ole hyotyä, vaikka kyse oli siitä, että niitä maskeja ei ollut. Oli se silti VALEHTELUA. Tajutkaa nyt hyvät ihmiset, että jos hallitus ja THL ovat valehdelleet kerran, hallitus ja THL voivat valehdella toisenkin kerran. Silmät pyöreinä kuin lautaset.
Tästä syystä, kun hallitus sanoo, että koronarokote on riskitön, niin minä en sitä usko.
Voit lukea myös esim. Nohynekin sanomisia koronarokotteen riskeistä:
SARS-Cov-1:n yhteydessä tehdyssä rokotetutkimuksessa todettiin, että rokotetut koe-eläimet saivat virukselle altistuessaan vakavammin tautimuodon, sen takia kehitystyö keskeytettiin. Mikä olisi yhtäkkiä 2019 muuttunut tässä asiassa? Miksi rokote olisi nyt turvallinen?
Hanna Nohynekin YLE:n haastattelun 6.4.2020.
"SARS-rokotteiden kehittely jäi taannoin kesken, kun tauti hiipui keväällä 2003 eikä ole sen jälkeen palannut sairastuttamaan ihmisiä. Silloin ehdittiin kuitenkin havaita asioita, jotka huolestuttavat uuden koronavirusrokotteen kehittäjiä.
– Kun koe-eläin, joka ei ollut ennen kohdannut virusta, rokotettiin ja rokotuksen jälkeen kohtasi luonnon viruksen, se saikin vaikeamman taudin. Näitä asioita pitää sulkea eläinmallien kanssa paljon pois, ettemme rokottamisella pahenna tilannetta saamalla aikaan vakavampia tautimuotoja, Nohynek sanoo."
Siinä on ns. viralliselta taholta epäilyä, joten tavallisena kansalaisenakin voin epäillä Nohynekin kanssa.
Olen monisairas ja seurannut lukuisissa sairauksiini liittyvissä ryhmissä keskusteluja rokotteen sivuvaikutuksista. En todellakaan halua rytmihäiriöitä, jatkuvaa migreeniä, huimausta, monen viikon ripulia, kuukautishäiriöitä, hermosärkyjä, lihasheikkoutta enkä kunnon romahtamista. Nämähän kuulostavat ihan long covid -oireilta eikä niitä osata hoitaa muuta kuin oireenmukaisesti.
Lisäksi sitten tietysti nämä vielä vakavammat sivuvaikutukset eli erilaiset tulehdukset (sydänlihas-, munuais-, umpisuoli-, maksa-, verisuoni-), veritulpat ja Guillain-Barre -syndrooma. GB:sta nuorena kärsineenä en halua sitä kyllä uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastusta, mutta en uskalla raskaana ottaa rokotetta mitä ei ole tutkittu riittävästi. Pelottaa jos tulevalle lapselle tulisi jotain rokotteesta.
Toki koronakin voi aiheuttaa vaikka ja mitä, mutta mieluummin pysyttelen kotosalla kuin otan tietoisen riskin piikistä.Eikö sinua raskaana olevana mietitytä ne teholla olevat äidit, joille joudutaan tekemään sektio pienillä viikoilla äidin koronan takia? Tai kohtuun kuolleet vauvat äidin koronan takia? Järkyttävän riskin kyllä otat. Itse en uskaltaisi.
Siis herranen aika sä olet kamala ihminen!! Raskausaika on muutenkin erittäin stressaavaa aikaa ilman, että sinunlainen tollo pelottelee lisää.
Olen samaa mieltä.
Mistä
Että on kamalaa pelotella ja aiheuttaa stressiä raskaanaolevalle. (Ne stresshormonit menevät istukan kauttä äidin verestä vauvaan.) Vain todella häijy tai toope tyyppi tekee niin, että pelottelee odottavaa äitiä.
Vai olisiko se kuitenkin tämä korona, joka meitä nykyisin pelottelee? Sitä paitsi joutuu se raskaanaoleva tekemään sen päätöksen kuitenkin. Vaikka olisi miten stressaantunut ja herkkä. Ja päätös se on olla ottamatta rokotettakin.
Tilanteessa, jossa taudista ja rokotteista ei tiedetä juuri mitään sanoisin, että
Jos luonnosta lähtenyt itse tauti tarttuu odottavaan äitiin ja aiheuttaa lapselle jotakin, se on sitten luonnonvalintaa.
jos labrassa tekemällä tehty ja ihmiseen aktiivisesti piikitetty ja varnuudella asetettu rokote aiheuttaa lapselle jotakin, niin se on sitten ihmisen tekemä teko sille lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäpä sitä tietää mitä sivuvaikutuksia siitä tulee, kun on kokeellinen rokote ja testit vielä kesken?
Kuulun mielelläni tähän kontrolliryhmään, sellainen pitää aina olla, jotta tutkimus olisi validi.Niinpä. Esimerkiksi tämä, ettei rokotettuja enää testata on aika hurja juttu, jos pitää paikkansa. Tavoite ei siis ole saada tutkimustietoa ja dataa taudista sekä rokotteesta, vaan ajaa jotain agendaa? Eikö näitä lääkäreitä yhtään hävetä? Lääketieteen tulisi perustua TIETEESEEN. He itse ajavat itsensä samalle viivalle kaikenmaailman hörhöjen ja qanonistien kanssa, jos eivät pysty todistamaan väitteitään tutkitulla tiedolla. Lääkäri on lääketieteen asiantuntija, joten tieteen tulisi painaa enemmän kuin lääkärin ego tai raha.
Ei testata ei. Olen itse flunssassa, kuumeessa ja jossain mahataudissakin, mutta koronatestiin ei ole asiaa, koska olen kaksi kertaa rokotettu. Olen 50-vuotias astmaa sairastava nainen. Kieltämättä vähän huolestuttaa.
Minä sairastin juuri pienen nuhan. Olen perusterve 47- vuotias naine, mutta en halunnut mennä työpaikalle levittämään mitään, mistä en ole varma, onko se Koronaa vai ei. Tein kotona pikatestin kaksi kertaa, kumpikin testi oli negatiivinen. Pikatestien huono puoli on, että se pitää tehdä 3-5 päivän kuluessa ensimmäisistä oireista, muuten tulos ei ole luotettava. Odotin siis kolme päivää, ja tein sitten testin.
Vierailija kirjoitti:
Joku väitti täällä, että rokotteessa on hopeavettä?
Teoria varmistuu, jos nenä muuttuu siniseksi toisen rokotteen jälkeen.
Ihan kuin Sanna tahtoisi, että kaikki saavat viruksen vereensä, tavalla tai toisella. Ensin hän väitti, ettei maskeja kannata käyttää. Halusiko hän viruksen leviävän? Kun muissa maissa maskit otettiin käyttöön, Sanna ei halunnut Suomen erottuvan joukosta (kansainvälinen imago, nääs) ja muutti kantansa. Nyt Sanna haluaa kaikkien saavan viruksen rokotteen muodossa.
Vierailija kirjoitti:
En halua veritulppia, sydänlihastulehdusta, verenvuotoja, sydänkohtausta. En halua myöskään joutua teholle henkihieverissä. Nytkin on melkein 30 ihmistä teholla tämän takia.
Ja montako on teholla koronan takia?
Miksi hallituksen jokaiselle lapsettomalle muijalle tuli yhtäkkiä kiire saada se esikoislapsi? Oliko pelko jostakin, jota ei ole kerrottu julkisuuteen? LI, Ohisalo, Kulmuni...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhoidon ammattilaisen teksti facebookista (on julkisessa jaossa):
Kuppi meni nurin eli tiedossa koronapäivitys! Ei ole pakko lukea. Muutaman päivän sisällä olen törmännyt mielestäni järkeviin ihmisiin jotka olen tuntenut vuosia. Keskusteluissa on käynyt ilmi ettei koronarokotus kiinnosta syystä tai toisesta. Rokotuksen ottaminen on jokaisen oma asia, enkä halua siihen ketään painostaa mutta haluan jakaa oman näkökulmani asian suhteen.
Jo puolitoista vuotta on koronaa vastaan taisteltu eikä loppua näy. Varmasti kaikilla on ollut rankkaa. Teho-osastoilla ja muutenkin terveydenhuollossa me ollaan ihan loppu ja kypsiä tähän tilanteeseen. Töitä ja lisätöitä saa tehdä enemmän kuin jaksaa muttei kukaan kohta enää jaksa. Myönnän olevani jo ihan poikki, toki elämästäni löytyy väsymykselle muitakin syitä.
Tällä hetkellä 20+ ikäisiä nuoria rokottamattomia joutuu lisääntyvästi sairaalahoitoon koronan takia, tottakai joukossa on myös vanhempia ja rokotettujakin. Potilaiden suuren määrän takia mietitään taas alkavalla viikolla pitääkö kaikki mahdollinen leikkaustoiminta keskeyttää jotta hoitajia valvontaosastoille riittää. Toiminta on ollut jo useaan kertaan aiemminkin keskeytettynä.
Teho-osaston päivystäjänä en muista juurikaan vuoroa tämän vuoden aikana jolloin olisin miettinyt pystyinkö tai osasinko hoitaa potilaani parhaimmalla mahdollisella tavalla. Suurin osa ajasta kun menee miettimiseen mihin kukakin valvontatasoinen potilas saadaan mahtumaan ja voiko jonkun hoidosta luopua. Ja aamun odotukseen kun yö tuntuu liian pitkältä ja pimeältä. Hetkeen ei ole tarvinnut omaisille iltaisin soittaa että " en tiedä onko puolisosi/äitisi/isäsi aamulla enää hengissä mutta hyvää yötä, yritä nukkua siellä kotona", näitä soittoja on silti saanut tehdä ihan tarpeeksi. Vuoden ennätykseni on mahduttaa kahdelle viralliselle tehohoitopaikalle neljä koronapotilasta päivystysyön aikana.
Lähes kaikki kysyvät ennen hengityskoneeseen laittoa että "heräänkö/jäänkö mä henkiin/kuolenko", ja tottakai vastaus on että saatat kuolla, en minä sitä tiedä mutta tämä yleensä taputellaan kauniiksi " kaikki menee hyvin" kommentiksi koska valmiiksi itkevä potilas ennen nukutusta ei paranna asiaa. Omaisille sitten luetaan tarkemmin madonlukuja puhelimessa. Tehopäivystäjänä vahdin myös koronaosaston potilaskarttaa ja merkkaan ihmiset joista päivystäjän ei tarvitse välittää, tehohoito siis rajattu heiltä syystä tai toisesta pois. Heistä kuitenkin välittää moni omainen ja odottaa paraneeko tauti vai korjaako kuolema. Viimeksi keskiyöllä karttaan lisättiin uusi ❌ .
Tehohoitojaksojen määrää voidaan vähentää rokotuksilla, tämä on tutkittu asia eikä netistä löydetty huuhaainfo. Siksi asiaa on vaikea ymmärtää. Itse olen jo kolmesti rokotettu ja ylpeä siitä. Toivon sen auttavan maailman avautumiseen ja mulle niin rakkaan matkustelun paluuseen. En siis tällä hetkellä pysty normisti suhtautumaan teihin rokottamattomiin, enkä halua istua vieressänne talkoohommissa kun maskinkaan pito ei kuulu tapoihinne. Tiedän että myös terveydenhuollossa ja työkavereissa on rokottamattomia, nenänkaivuussa on jo heidänkin takiaan ihan tarpeeksi usein käyty.
Kiitos ja anteeksi. Ei mulla muuta. Toivottavasti vuoden päästä tälle päivitykselle voidaan jo hymähtää.
Tämä olisi niin paljon uskottavampaa, jos ko.alusta ei sensuroisi/poistaisi tilejä, joissa kerrotaan rokotteen aiheuttamista vakavista haitoista, vammautumisista, kuolemista.
Niinpä. Arvostan täysin hoitajien ja lääkärien työtä, mutta eihän tuo ole totta Suomessa että täällä olisi ollut joku taistelu koronaa vastaan päällä keväästä 2020 lähtien. Esimerkiksi kesällä 2020 terveydenhoidossa ja päivystyksissä oli niin hiljaista, että ihmisiä piti oikein lehtiotsikoin maanitella hakeutumaan hoitoon. Tartuntoja päivässä oli muistaakseni alle 10 keskimäärin, olisikohan välillä ollut sitäkään. Sitten syksyllä 2020 oli pitkään myös melko vähän tartuntoja, kunnes alkoi taas kiihtyä ja saatiin uusia variantteja. On myös hyvä huomioida se, että nämä variantit eivät tänne eetteristä tupsahtaneet, vaan joku kävi ne rajojen takaa hakemassa ja rajavalvonta ei toiminut. Viime kesänä käytiin Venäjällä hakemassa tartuntoja ja sitten mentiin festareille. Tämän tarinan tolloja eivät ole pelkästään rokottamattomat.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin Sanna tahtoisi, että kaikki saavat viruksen vereensä, tavalla tai toisella. Ensin hän väitti, ettei maskeja kannata käyttää. Halusiko hän viruksen leviävän? Kun muissa maissa maskit otettiin käyttöön, Sanna ei halunnut Suomen erottuvan joukosta (kansainvälinen imago, nääs) ja muutti kantansa. Nyt Sanna haluaa kaikkien saavan viruksen rokotteen muodossa.
Muissa maissa on vastuullisempia ministereitä? Suomen hallituksessa on ollut koronakriisin aikana monta Bildeberg-kerhon kasvattamaa: Marin, Kulmuni, Saasikko..
Ja pahasti mielenterveysongelmaiset ihmisiä jotka eivät ymmärrä itsensä parasta. Yhteiskunta tarjoaa apua, mutta oma mieli sanoo vahvasti että tässä on salaliitto& rokotuksen.