Koronarokotetta vastustavat, mitä sivuvaikutuksia pelkäätte että saatte rokotteesta?
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolema!
Tiedän useammankin tapauksen, jotka ovat kuolleet rokotteiden jälkeen. Eikä ole kyseessä mitkään vanhukset...
Minäkin kuolen aikanaan ja se tapahtuu koronarokotteen jälkeen.
Jokainen kuolee,
rokotteella tai ilman.
Se on fakta.
Näinhän se on. Mutta johtuuko kuolemani koronarokotteesta?
Vierailija kirjoitti:
Jokainen näistä vakavasti sairastuessa suostuisi mihin tahansa oikeastikin kokeelliseen lääkkeeseenkin. Niin kauan kun voi rannalla ruikuttaa terveenä voi halveksua kaikkea.
Todennäköisesti näin kävisikin. En silti oikein ymmärrä yhteyttä koronarokotteeseen. Enkä ylipäänsä halveksu rokotetta. Tai kaikkea.
Haluan että kaikki maailman vähäosaiset ja köyhätkin saavat ekan rokotteen ennen kuin ryntään hakemaan toista. Olen siis ekan ottanut.
Näin Turkissa syntyneen epämuodostuneen vauvan. Haastateltavana ollut lääkäri ei sanonut johtuiko epämuodostuma koronarokotteesta, mutten minä ainakaan ota mitään riskiä. Sanoin tyttärellekin ettei vaan korona-aikana mene harrastamaan seksiä miehensä kanssa. Miehen työpaikalla joku oli ottanut rokotteen.
Pelotti sen verran, etten ottanut rokotetta ennen, kuin olin lopettanut imetyksen. Samana päivänä kun oli viimeinen imetyskerta, hain kuitenkin kiireesti rokotteen.
Eli sivuvaikutukset itselleni ei pelota lainkaan, mutta kun pitkän ajan tutkimustietoa ei ole vielä siitä, mitä voisi vauvalle tulevaisuudessa mahdollisesti aiheuttaa, niin imettäessä en uskaltanut ottaa riskiä.
Vierailija kirjoitti:
Näin Turkissa syntyneen epämuodostuneen vauvan. Haastateltavana ollut lääkäri ei sanonut johtuiko epämuodostuma koronarokotteesta, mutten minä ainakaan ota mitään riskiä. Sanoin tyttärellekin ettei vaan korona-aikana mene harrastamaan seksiä miehensä kanssa. Miehen työpaikalla joku oli ottanut rokotteen.
Mullakin joutu naapuri ulosottoon. En tiedä, johtuiko koronarokotteesta, mutta en aio ottaa mitään riskiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolema!
Tiedän useammankin tapauksen, jotka ovat kuolleet rokotteiden jälkeen. Eikä ole kyseessä mitkään vanhukset...
Minäkin kuolen aikanaan ja se tapahtuu koronarokotteen jälkeen.
Jokainen kuolee,
rokotteella tai ilman.
Se on fakta.
Mutta harvemmin sitä itse aiheuttaa ilman omaa toivetta, ja tietäen minä päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastusta, mutta en uskalla raskaana ottaa rokotetta mitä ei ole tutkittu riittävästi. Pelottaa jos tulevalle lapselle tulisi jotain rokotteesta.
Toki koronakin voi aiheuttaa vaikka ja mitä, mutta mieluummin pysyttelen kotosalla kuin otan tietoisen riskin piikistä.Eikö sinua raskaana olevana mietitytä ne teholla olevat äidit, joille joudutaan tekemään sektio pienillä viikoilla äidin koronan takia? Tai kohtuun kuolleet vauvat äidin koronan takia? Järkyttävän riskin kyllä otat. Itse en uskaltaisi.
Siis herranen aika sä olet kamala ihminen!! Raskausaika on muutenkin erittäin stressaavaa aikaa ilman, että sinunlainen tollo pelottelee lisää.
Totesin vain tosiasioita. Kyllä ne pitäisi ottaa huomioon, erityisesti kun on vastuussa syntymättömästä lapsesta. Juuri kuulin tuttavalta (ulkomailta), kuinka hänen ystävänsä vauva oli kuollut kohtuun, kun äidillä oli korona. Kieltämättä masentavaa. Olen ollut viisi kertaa raskaana itse ja onhan se toisaalta stressaavaakin. Nyt yhtälöön on tullut tällainen uusi muuttuja, kuin korona. Toivoisin, että raskaana olevat tekisivät päätöksen rokottamisesta ihan niiden oikeiden faktojen perusteella, eikä niiden "faktojen", joita täälläkin paljon levitellään.
Noniin, keskitypä sitten omiin lapsiisi äläkä muiden asioihin.
Pelkään että sivuvaikutuksena menee vapaus ja joudutaan elämään kuin jossain scifi-dystopiassa.
Ostin uudet Tarot-kortit, pitäisikö katsoa mitä kortit sanovat rokotteesta? Äh.. arvaan jo mikä kortti sieltä tulee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastusta, mutta en uskalla raskaana ottaa rokotetta mitä ei ole tutkittu riittävästi. Pelottaa jos tulevalle lapselle tulisi jotain rokotteesta.
Toki koronakin voi aiheuttaa vaikka ja mitä, mutta mieluummin pysyttelen kotosalla kuin otan tietoisen riskin piikistä.Eikö sinua raskaana olevana mietitytä ne teholla olevat äidit, joille joudutaan tekemään sektio pienillä viikoilla äidin koronan takia? Tai kohtuun kuolleet vauvat äidin koronan takia? Järkyttävän riskin kyllä otat. Itse en uskaltaisi.
Siis herranen aika sä olet kamala ihminen!! Raskausaika on muutenkin erittäin stressaavaa aikaa ilman, että sinunlainen tollo pelottelee lisää.
Olen samaa mieltä.
Mistä
Että on kamalaa pelotella ja aiheuttaa stressiä raskaanaolevalle. (Ne stresshormonit menevät istukan kauttä äidin verestä vauvaan.) Vain todella häijy tai toope tyyppi tekee niin, että pelottelee odottavaa äitiä.
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhoidon ammattilaisen teksti facebookista (on julkisessa jaossa):
Kuppi meni nurin eli tiedossa koronapäivitys! Ei ole pakko lukea. Muutaman päivän sisällä olen törmännyt mielestäni järkeviin ihmisiin jotka olen tuntenut vuosia. Keskusteluissa on käynyt ilmi ettei koronarokotus kiinnosta syystä tai toisesta. Rokotuksen ottaminen on jokaisen oma asia, enkä halua siihen ketään painostaa mutta haluan jakaa oman näkökulmani asian suhteen.
Jo puolitoista vuotta on koronaa vastaan taisteltu eikä loppua näy. Varmasti kaikilla on ollut rankkaa. Teho-osastoilla ja muutenkin terveydenhuollossa me ollaan ihan loppu ja kypsiä tähän tilanteeseen. Töitä ja lisätöitä saa tehdä enemmän kuin jaksaa muttei kukaan kohta enää jaksa. Myönnän olevani jo ihan poikki, toki elämästäni löytyy väsymykselle muitakin syitä.
Tällä hetkellä 20+ ikäisiä nuoria rokottamattomia joutuu lisääntyvästi sairaalahoitoon koronan takia, tottakai joukossa on myös vanhempia ja rokotettujakin. Potilaiden suuren määrän takia mietitään taas alkavalla viikolla pitääkö kaikki mahdollinen leikkaustoiminta keskeyttää jotta hoitajia valvontaosastoille riittää. Toiminta on ollut jo useaan kertaan aiemminkin keskeytettynä.
Teho-osaston päivystäjänä en muista juurikaan vuoroa tämän vuoden aikana jolloin olisin miettinyt pystyinkö tai osasinko hoitaa potilaani parhaimmalla mahdollisella tavalla. Suurin osa ajasta kun menee miettimiseen mihin kukakin valvontatasoinen potilas saadaan mahtumaan ja voiko jonkun hoidosta luopua. Ja aamun odotukseen kun yö tuntuu liian pitkältä ja pimeältä. Hetkeen ei ole tarvinnut omaisille iltaisin soittaa että " en tiedä onko puolisosi/äitisi/isäsi aamulla enää hengissä mutta hyvää yötä, yritä nukkua siellä kotona", näitä soittoja on silti saanut tehdä ihan tarpeeksi. Vuoden ennätykseni on mahduttaa kahdelle viralliselle tehohoitopaikalle neljä koronapotilasta päivystysyön aikana.
Lähes kaikki kysyvät ennen hengityskoneeseen laittoa että "heräänkö/jäänkö mä henkiin/kuolenko", ja tottakai vastaus on että saatat kuolla, en minä sitä tiedä mutta tämä yleensä taputellaan kauniiksi " kaikki menee hyvin" kommentiksi koska valmiiksi itkevä potilas ennen nukutusta ei paranna asiaa. Omaisille sitten luetaan tarkemmin madonlukuja puhelimessa. Tehopäivystäjänä vahdin myös koronaosaston potilaskarttaa ja merkkaan ihmiset joista päivystäjän ei tarvitse välittää, tehohoito siis rajattu heiltä syystä tai toisesta pois. Heistä kuitenkin välittää moni omainen ja odottaa paraneeko tauti vai korjaako kuolema. Viimeksi keskiyöllä karttaan lisättiin uusi ❌ .
Tehohoitojaksojen määrää voidaan vähentää rokotuksilla, tämä on tutkittu asia eikä netistä löydetty huuhaainfo. Siksi asiaa on vaikea ymmärtää. Itse olen jo kolmesti rokotettu ja ylpeä siitä. Toivon sen auttavan maailman avautumiseen ja mulle niin rakkaan matkustelun paluuseen. En siis tällä hetkellä pysty normisti suhtautumaan teihin rokottamattomiin, enkä halua istua vieressänne talkoohommissa kun maskinkaan pito ei kuulu tapoihinne. Tiedän että myös terveydenhuollossa ja työkavereissa on rokottamattomia, nenänkaivuussa on jo heidänkin takiaan ihan tarpeeksi usein käyty.
Kiitos ja anteeksi. Ei mulla muuta. Toivottavasti vuoden päästä tälle päivitykselle voidaan jo hymähtää.
Plaah. Tämä oli oikeasti tosi hyvä tuohon loppuun asti. Sitten taas tämä "rokottamattomat levittää koronaa, eivät käytä maskia, niiden takia testataan plaap plaap". On tosi ok kertoa kokemuksia työpaikalta, mutta minkä ihmeen takia vieläKIN syytetään rokottamattomia koronan levittämisestä, kun on ihan tutkittu, että myös rokotetut levittää ja vielä oireettomana.
Vierailija kirjoitti:
Haluan että kaikki maailman vähäosaiset ja köyhätkin saavat ekan rokotteen ennen kuin ryntään hakemaan toista. Olen siis ekan ottanut.
No minä pyytäisin nöyrimmin, että hakisit sen toisen, ennen kuin koko maailman köyhät ja vähäosaiset ovat saaneet omansa. Se vaikuttaa nimittäin minun (ja sinun) lähialueesi rokotekattavuuteen.
Googlaa prof. Tamara Tuuminen tokentube
Vierailija kirjoitti:
Pelotti sen verran, etten ottanut rokotetta ennen, kuin olin lopettanut imetyksen. Samana päivänä kun oli viimeinen imetyskerta, hain kuitenkin kiireesti rokotteen.
Eli sivuvaikutukset itselleni ei pelota lainkaan, mutta kun pitkän ajan tutkimustietoa ei ole vielä siitä, mitä voisi vauvalle tulevaisuudessa mahdollisesti aiheuttaa, niin imettäessä en uskaltanut ottaa riskiä.
Sama juttu. En raskausaikana ottanut rokotetta enkä imettäessä. Kiva lapselle, jos vaikka teininä ilmenee haittoja tai aikuisena, jotka johtuisivat rokotteesta. Rokote kun vaikuttaa hormoneihin, niin mahdollinen hedelmättömyys tuntuisi varmaan lapsesta aikuisena kivalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totesin vain tosiasioita. Kyllä ne pitäisi ottaa huomioon, erityisesti kun on vastuussa syntymättömästä lapsesta. Juuri kuulin tuttavalta (ulkomailta), kuinka hänen ystävänsä vauva oli kuollut kohtuun, kun äidillä oli korona. Kieltämättä masentavaa. Olen ollut viisi kertaa raskaana itse ja onhan se toisaalta stressaavaakin. Nyt yhtälöön on tullut tällainen uusi muuttuja, kuin korona. Toivoisin, että raskaana olevat tekisivät päätöksen rokottamisesta ihan niiden oikeiden faktojen perusteella, eikä niiden "faktojen", joita täälläkin paljon levitellään.
"Kieltämättä masentavaa" on aika lievästi todettu. Yhä edelleen mä en vastusta rokotetta, ottaisin sen itsekin jos en olisi raskaana. Oon keskustellu asiasta neuvolassa, mutta siellä todettiin että rokotteen ottaminen on jokaisen oma päätös ja ymmärtää täysin jos en aio rokotetta ottaa.
Mietin tätä asiaa joka päivä, mutta mulle faktaa on myös se, että kyseessä on _kokeellinen_ rokote.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä.
Mistä
Että on kamalaa pelotella ja aiheuttaa stressiä raskaanaolevalle. (Ne stresshormonit menevät istukan kauttä äidin verestä vauvaan.) Vain todella häijy tai toope tyyppi tekee niin, että pelottelee odottavaa äitiä.
Vai olisiko se kuitenkin tämä korona, joka meitä nykyisin pelottelee? Sitä paitsi joutuu se raskaanaoleva tekemään sen päätöksen kuitenkin. Vaikka olisi miten stressaantunut ja herkkä. Ja päätös se on olla ottamatta rokotettakin.
Pelkään että rokote muuttaa minut aggressiiviseksi apartheidin kannattajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli perustat väitteesi huhupuheisiin. Hieno homma. Olet siis aivan yhtä tollo kuin sirua pelkäävät. Hekin ovat kuulleet tutuiltaan huhuja.