Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etelä-Suomessa on päivisin vielä +15 lämmintä ja jotkut menee silti toppatakilla ja pipoilla

Vierailija
04.10.2026 |

Miten nää tulee pärjäämään, kun ilmat kylmenevät ja tippuvat -15 asteeseen? Menivätkö samat tyypit kesäkuussakin +15 asteessa villapipot päässä ja paksut toppatakit päällä? Ei hyvänen aika.. kaljut miehet ymmärrän, että päähän tulee vilu ja joku päähinen täytyy laittaa jos on pidempään ulkona.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelässä kesä kestää käytännössä 7 kuukautta, huhtikuusta pitkälle lokakuuhun. Joskus helteetkin kestävät melkein sen verran.

Vierailija
2/13 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuljen vielä t-paidassa, on niin lämpimänkosteaa että hiki tulee liikkuessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsillä tulee hiki jo pelkässä nahkatakisss vaikka se lepattaa auki. Ei tulisi mieleenkään joku toppatakki.

Vierailija
4/13 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei ole suomalaisia.

Vierailija
5/13 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa.

Olen itse herkästi paleleva, mutta minulla on yhä t-paita ja tuulitakki ulkona. Osalla on jo toppatakki ja pakdu kaulahuivi ja yhdellä näin tänään sormikkaat!

Hki

Vierailija
6/13 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kulki väki sortseissa ulkona. En ole nähnyt toppatakissa kuin yhden mielenvikaisen, jolla on koko omaisuus mukana muovikasseissa ja aina se sama toppis päällä ja päässä pannunmyssy. Kotoisin Joroisista, jos en väärin muista.

-Järvenpää

Vierailija
7/13 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Espanjassa on viellä 27 astetta niin shortseissa pärjää hyvin 🏝

Vierailija
8/13 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aamulla kevyttoppatakki, pipo ja sormikkaat. Takin alla pitkähihainen merinovillapaita. Aamukuudelta töihin pyörällä mennessä on kylmä. Iltapäivällä kun pyöräilen kotiin mulla on edelleen kevyttoppatakki päällä mutta takin alla on pelkät rintsikat. Pusero, pipo ja sormikkaat on repussa. Jos voisin olla ulkona vain iltapäivällä niin sitten olisi ohut takki, mutta en viitsi kantaa toista takkia mukana ja aamulla en tarkene ohuessa takissa, olen kokeillut. 

Vierailija
9/13 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä Espanjassa on viellä 27 astetta niin shortseissa pärjää hyvin 🏝

Shortseissa!!?

Vierailija
10/13 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 astetta on vilpoinen kesäkeli, ohut huppari saattaa itselläni olla päällä.

Alle 10 asteessa ohut huppari esim. lenkillä kun pysyy liikkeessä, muuten voi laittaa villapuseron.

Villapuseroa voi käyttää pienille pakkasille asti ja sitten vasta jotakin takkia päälle kun alkaa olemaan -10 tai kylmempi. Ja kaikista paksuin topatakki päälle vasta -25 tai kylmemmässä.

Vierailija
11/13 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ymmärtämätöntä sakkia täällä. Varmasti on ap elämön kysymys, kenen verenkierto on parempi, kenen huonompi. Ihmiset ovat erilaisia. Aamulla 8, mikä tuntuu kuin 6 , ei ole suinkaan lämmin. Jos ihminen on aamulla tullut niissä vaateissa ulos ja päivällä tulee sinulle vastaan, niin missä vaihessa on hänellä ollut mahdollusuus vaateita vaihtaa? Monet poistuvat kotonta aamuvarhain. Ja silloin ei ole mitään 15, vaan puolet vähemmän. Koettakaa nyt toisiakin ymmärtää, kehitätte samalla oma empatiaakykyää.

Vierailija
12/13 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa?  Nyt on 9 ja tuntuu 6 

Vierailija
13/13 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh olikohan torstai kun töihin lähtiessä oli +1. Aika kylmä se jo on. Uudellamaalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi