Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaavatko feministiäidit poikavauvoja?

Vierailija
08.12.2014 |

Valerie Solanasin SCUM manifestissa sanotaan, että vaikka miehiä on aina ollut, kuten sairauksiakin, miehiä ei tarvitse tuottaa lisää, miestä ei tarvitse enää olla. Kun geneettinen kontrolli on pian mahdollista, "meidän tulee tuottaa vain täydellisiä olentoja, vailla vikoja kuten emotionaalinen vika, mieheys".SCUM:in (suom. "saasta") nimeä on tulkittu eri tavoin ja on esitetty ajatus siitä että se olisi lyhenne sanoista "Society for Cutting Up Men" (vapaasti suomennettuna "Yhteisö miesten nujertamiseksi"), joskaan tätä kirjoitusasua ei käytetä itse manifestissa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Valerie_Solanas

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminismi on aate, joka pyrkii parantamaan naisten yhteiskunnallista asemaa ja muuttamaan sukupuolirooleja merkittävästi. Sen mukaan naisille tulee olla samat oikeudet ja mahdollisuudet kuin miehille.
Nykyään ei enää ole juurikaan feminismiä, jopa naiset vihaavat naisia ja tahtovat olla taas 5-luvun kotirouvia katsomassa kun miehet juo ja pettää. Onnea valitsemallenne tielle. Itse olen tyytyväinen tasa-arvosta, se ei kuitenkaan tee minusta miesvihaajaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi