Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Miten te laihat syötte? Te sellaiset maratoonari kroppaiset, BMI alle 21 naiset. (bmi 38 kaipaa vinkkejä elämään)

Vierailija
12.10.2021 |

Aina sanotaan, että syö, kuten laiha söisi. Tai liiku, kuten hoikka sporttimimmi liikkuisi. Näin ei kuulema tarvitse edes miettiä kaloreita, kun paino putoaa itsestään.

Joten, jos joku laiha viitsisi vastata. Kiitos.

Kommentit (772)

Vierailija
81/772 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian vähän syöminen on aina se avain.

Vain äärimmäisen pieni vähemmistö aikuisista länsimaalaisista naisista on luonnostaan hyvin laiha, siis alipainon rajoilla.

Käytännössä jokainen sen kokoinen joutuu joko liikkumaan todella paljon (aktiivinen työ, arkiliikunta ja treeni) tai syömään vähän tai molempia.

Isolle osalle jo noin BMI 20-22 vaatii vastaavaa.

Jos ajatellaan vaikka nelikymppistä normaalipainoista, 165 cm ja 65 kg, ilman liikuntaa tällainen kuluttaa 1500-1700 kcal per päivä.

Kalorit sinne 1200 ja aktiivisuutta, sen se vaati. Tätä ei vaan haluta myöntää, kun eihän se ole tervettä. Lisäksi meidän kulttuurissa on tärkeää olla laiha vaikka "syö kuin hevonen". Siksi tähänkin kommenttiin tullaan väittämään vastaan mutku mutku mä syön. Niinpä niin.

Mutku mä syön :D  

Siitähän se on vaan kiinni, että mitä syö. Kyllä vaikkapa nyt herkullista tuoretta suomalaista valkokaalia saa syödä tasan niin paljon kuin jaksaa ja aivan lihomatta!

Joo, mutta mitään järkeä se kaalinkaan ylensyönnissä ei ole. Ei se nälkää pidä kuin ekaan pierasuun saakka. Kyllä lisänä täytyy olla jotain kaloripitoistakin.

Tottakai pitää olla MYÖS kaloripitoista. Ei kai kukaan pelkkää kaalia syö. Mua vaan ihmetyttää nämä, jotka väittää, ettei voisi olla laiha ja "syödä kuin hevonen". No, mitä se hevonen syö? Aika paljon rehua! Sitä rehua voi syödä ihminenkin ihan niin paljon kuin sielu sietää. Ei se kaali ole ainoa. Vaikka mitä vihannesta ja salaattia voi syödä niin paljon kuin jaksaa lihomatta yhtään. Tietenkin sen kaloripitoisen ruoan lisäksi.

Mä olen aina ollut hyvin hoikka ja aina ympärillä on jaksettu ihmetellä, että miten se on mahdollista, kun syön niin paljon. Kannattaisi varmaan katsoa mitä syön. Puolet lautasesta on aina kukkurallaan salaattia, selittäiskö asiaa...

Tottahan kasvikset on tärkeitä. Sitä vain en tajua, mikä ihanuus on syödä PALJON? Siltikin, vaikka ne ei "lihota".

Ei tarvitse syödä paljon, ei kai se mikään ihanuus ole. 

Mutta monella tuntuu vaan olevan sellainen käsitys, että hoikat ei syö mitään. Ja myös sellainen käsitys, että ei voi syödä paljoa, jos haluaa laihtua. Kyllä voi. Ja saa puputtaa vaikka telkkarin ääressä, kunhan puputaa vaikka nyt sitä kaalia eikä sipsejä.

Vierailija
82/772 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haluaa maratoonarin kropan, mutta ei ole valmis tekemään asian hyväksi mitään. Lisäksi muutoksen pitäisi tulla parissa viikossa ja olla pysyvä.

Miksi et käytä neuvoja, joita sulle on annettu jo kuukausikaupalla? Vai nautitko näiden samojen juttujen toistamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/772 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tilasin hampurilaisaterian lounaaksi. Aamupalaksi söin pekonia, kananmunia ja hedelmäsmoothien. Kyllä etätöissä kelpaa olla ja syödä hyvin:)

N29, 59kg

Vierailija
84/772 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko ap pitää tavoitteet realistisina? Ettet lannistu jo elänmuutoksen alkumetreillä.

Kaikkea kokeiltu jo viimeiset 5 vuotta.

Tää vinkkien haku on mun viimeinen yritys. Jos tämä ei auta, niin ollaan sitten ikuisesti läskejä.

Ap 33v

Käy tk-lääkärillä ja kysy, josko kirjoittaisi reseptillä lääkettä ( Ozempic ). Sen avulla onnistuu uuden ruokavalion hallintaan ottaminen ja pienemmät annoskoot. Ei tule nälkää ja paino tippuu vauhdilla. Tämä oli minulle se viimeinen oljenkorsi ja koskaan ei painonpudotus ole ollut näin helppoa. Ruoka ei vaan kiinnosta ja nyt syön vain sen vuoksi, että saan ravintoa, en mielitekojen mukaan. Oli ihanaa kun pääsin suklaakoukusta eroon. 3 kk ja -16 kg, jouluun mennessä varmasti -20 kg lähtöpainosta ja kesäksi -35 kg. Sitten alkaa pikkuhiljaa lääkeannoksen pienentäminen ja totuttelu siihen, että alkaa taas näläntunnetta tulemaan ja varmasti mielitekojakin. Ruokavalio on muuttunut terveelliseksi, mutta voin ottaa keksin tai pullan, eikä se siitä ole repsahtanut. Tavoitteena on pysyvä elämänmuutos niin, että syön säännöllisesti ja terveellisesti, enkä mielitekoihin.

Vierailija
85/772 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

173cm ja 52kg, syön aamulla omenan ja neljältä kotiruokaa. Eipä muuten oikeen nälkä ookkaan. En liiku yhtään.

Vierailija
86/772 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 165/52

Pätkäpaastoan ja syön 15-23 aikaikkunalla

Lounas:

- Keittoa (sosekeittto, kanakeitto yms.)

-raejuustoa n. 70g

-ruisleipä

Päivällinen:

- Päivällinen aina vaihtelee, mutta syön esimerkiksi makaronilaatikkoa, chili con carnea, pasta bolognesea yms.

Iltapala

- 2dl maustamaton jogurtti

- pari rkl itsetehtyä sokeroimatonta omenasosetta

- vaihdellen joku hedelmä pilkottuna joukkoon

- pari leipää kinkku-/kalkkunaleikkeellä

Vierailija
87/772 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko ap pitää tavoitteet realistisina? Ettet lannistu jo elänmuutoksen alkumetreillä.

Tämä minullekin tuli mieleen. Miksi tavoitella juuri maratoonarin kroppaa, eikö kannattaisi asettaa jokin muu tavoite?

No juuri sellaiset naiset saa minut ajattelemaan laihdutusta!

Eli "Vau, kuinka laiha, näyttäisimpä itse tuolta!"

Ja sitten sitä alkaa laskemaan kaloreita /jutta dieettä /elämäntapamuutosta/kaalisoppadieettiä

. Sitten se pläsähtää pari viikon päästä.

Kunnes taas tulee vastan joku todella alipainoinen nainen "Vau, onpa upea" jne jne pyörä pyörii

Ap

Vierailija
88/772 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on helppoa kun voi syödä vähän ja olla hoikkana. Miehen on "pakko olla" lihaskimppu ja se vaatii loputonta syömistä.....pakko ahdata ruokaa suuhun väkisin pitkin päivää, että pysyy hyvässä kunnossa. Rasittavaa.

Vierailija
89/772 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamupuuroa, rahkaa, ruisleipää, salaatteja, lounaspaikan peruslounaita ja joka päivä vähän herkkuja. Nälkää ei saa nähdä, eli syön vähän väliä. 175cm, 62 kiloa.

Miksi alapeukut? Pari tuntia sauvakävelyä neljä kertaa viikossa, niin hoikka varsi taattu.

Mä alapeukutin siksi, että kävelen viikossa vähintään 20km, teen kehonpainotreenejä kotona 4xvko. Syön aamupuuroon, louaanksi salaattia, päivälliseksi kasvisruokaa kuten linssilasagnea, linssikeitto tms., iltapalaksi maustamaton jugurtti marjoilla ja pähkinöillä. Hiukan herkkuja lähes päivittäin. Paino 80km, pituus 172cm. Näin olen liikkunut ja syönyt jo vuosia eli alapeukku siitä että hoikkia ei ole taattu, yksilöllistä👍🏼

Vierailija
90/772 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä minullekin tuli mieleen. Miksi tavoitella juuri maratoonarin kroppaa, eikö kannattaisi asettaa jokin muu tavoite?

Ja sitten sitä alkaa laskemaan kaloreita /jutta dieettä /elämäntapamuutosta/kaalisoppadieettiä

Kunnes taas tulee vastan joku todella alipainoinen nainen "Vau, onpa upea" jne jne pyörä pyörii

Ap

Ehkä sun pitää työstää tätä tavoitetta? Jos et ole laiha, laihaksi päätyminen vaatii sulta aivan hemmetisti tahdonvoimaa. Siihen ei ehkä riitä motiiviksi ulkokohtainen "vau, näyttäisinpä itse tuolta!". Sun pitää kaivella syvemmälle, MIKSI haluat olla laiha? Mitä ajattelet, että se muuttaa elämässäsi?

Vierailija
91/772 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on helppoa kun voi syödä vähän ja olla hoikkana. Miehen on "pakko olla" lihaskimppu ja se vaatii loputonta syömistä.....pakko ahdata ruokaa suuhun väkisin pitkin päivää, että pysyy hyvässä kunnossa. Rasittavaa.

Alapeukuttakaa vaan. Tajuatteko paljon ruokaa se vaatii, että näyttää sellaiselta miesmallilta täydellisine lihaksineen. 4000-5000 kaloria päivässä....koko päivä pelkkää syömistä. 7-8 ateriaa päivässä. Mutta mies ei voi olla 55 kiloinen ja siro vaan pakko olla lihaskimppu. Ruokaan menee myös valtavasti rahaa.

Vierailija
92/772 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin paino pysyy itsekseen hoikissa lukemissa. Varsinkin nuorena.

Itellä ikä alkaa vitosella, sama paino (169cm(53-54kg) lasissa teinistä. Tykkään kasviksista, syönkyllä kaikkea. Ruisleipä, yleensäkin kaikki leipä maistuu. Omenoita päivittäin, pähkinöitä kuluu... Aamuisin ei ruoka maistu, maha herää hitaasti. Tykkään olla hoikka, olo on silloin hyvä, joten kevennän syömistä, jos olo alkaa tuntua turpealta. Vahdin painoa käymällä vaa'alla ehkä kerran parissa kuukaudessa. Siinä kait ne mun vinkit.

Vierailija
93/772 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttakaa vaan. Tajuatteko paljon ruokaa se vaatii, että näyttää sellaiselta miesmallilta täydellisine lihaksineen. 4000-5000 kaloria päivässä....koko päivä pelkkää syömistä. 7-8 ateriaa päivässä. Mutta mies ei voi olla 55 kiloinen ja siro vaan pakko olla lihaskimppu. Ruokaan menee myös valtavasti rahaa.

Ei ne naisvastineet miehiselle lihaskimpulle ole ihan itsestään eivätkä ilmaiseksi sellaisia... 

Ihan vaan hoikka ja siro ei riitä. Ja jos et ole syntynyt siroksi, niin miten sellaiseksi muutut? Että siinäpä se naisen elämän helppous sitten.

Vierailija
94/772 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko teille kauhunälkää? Vai onko se teille ok olotila?

Eräs päivä söin aamupalan klo 5 ja klo 14 edelleen syömättä, mahaan sattui ja pisti, olo oli levoton, mitään muuta ei pystynyt miettimään kuin nälkää.

Ap

Aika nopeasti sinulle tulee hurjat nälkäoireet. Liekö sitten että mihin on kroppansa totuttanut, vai onko aineenvaihdunnassa kovin suuria eroja. Itse syön ensimmäisen kerran vasta töistä kotiin päästyäni, eikä minulle tule mitään tuollaista.

Vierailija
95/772 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ehkä sun pitää työstää tätä tavoitetta? Jos et ole laiha, laihaksi päätyminen vaatii sulta aivan hemmetisti tahdonvoimaa. Siihen ei ehkä riitä motiiviksi ulkokohtainen "vau, näyttäisinpä itse tuolta!". Sun pitää kaivella syvemmälle, MIKSI haluat olla laiha? Mitä ajattelet, että se muuttaa elämässäsi?

Jos olisin laiha, kehtaisin mennä kuntosalille, lenkille, hakea opiskelemaan, sanoa mielipiteeni vieraissa tilanteissa (kyllä, lihavien mielipiteitä väheksytään)

Mennä kauppaan mihin aikaan tahansa, ilman reittienkään suunnittelua, kehtaisin mennä tinderiin (:D) TAI lähestyä mun ihastusta jne

Aukeaisi uusi elämä. Mutta onhan tätä uutta elämää yritetty jo vuosia saada

Vierailija
96/772 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut laiha. Ruoka ei ole koskaan ollut mulle erityisen merkityksellinen asia. Jos teen esim. etätöitä yksin, en usein muista edes syödä koko työpäivän aikana. Ruokavaliokin on välillä vähän mitä sattuu. Pitäisi enemmän kiinnittää huomiota siihen, että syö hyvin ja järkevästi niin voisi juoksunopeuskin kehittyä ihan eri tavalla.

Vierailija
97/772 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle treenaamisessa ongelma ei ole salitreeni tai muu urheilu sillä nautin tästä erittäin paljon. Mutta jos haluaa tuloksia ja lihaskasvua niin ruokaa on pakko mättää loputtomia määriä ja se on silkkaa tuskaa. Jatkuvasti pitkin päivää täytyy syödä ähkyyn.

Vierailija
98/772 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs päivä söin aamupalan klo 5 ja klo 14 edelleen syömättä, mahaan sattui ja pisti, olo oli levoton, mitään muuta ei pystynyt miettimään kuin nälkää.

Ap

Aika nopeasti sinulle tulee hurjat nälkäoireet. Liekö sitten että mihin on kroppansa totuttanut, vai onko aineenvaihdunnassa kovin suuria eroja. Itse syön ensimmäisen kerran vasta töistä kotiin päästyäni, eikä minulle tule mitään tuollaista.

Olen varmaan tottunut täyteen oloon.

Koska 15 vuotiaana ei ollut mitään ongelmia olla syömättä esim klo 11-22

Ap

Vierailija
99/772 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jaa, no mä taas en millään pärjäisi 9h aamiaisen jälkeen syömättä. 

Syön aamupalan 7-8 välillä

ja lounaan klo 11

välipalan 14

päivällisen 17

iltapalan 19-20

Ja monesti syön jossain välissä vielä yhden välipalan, joko hedelmän jossain kohti päivää tai vaikka rahkaa klo 22.

Bmi ei ole ollut koskaan yli 20, ikää 40v.

Vierailija
100/772 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään pakko olla kävelevä biojäteastia. Mulle ainakin suurin mahdollinen turn-off olisi mies, jonka pitää koko ajan puputtaa ruokaa vauvan ateriatahdilla ja vielä jollakin erikoisdieetillä. Anteeksi kaikki, jotka joutuvat terveydellisistä syistä tekemään niin.