G: Miten te laihat syötte? Te sellaiset maratoonari kroppaiset, BMI alle 21 naiset. (bmi 38 kaipaa vinkkejä elämään)
Aina sanotaan, että syö, kuten laiha söisi. Tai liiku, kuten hoikka sporttimimmi liikkuisi. Näin ei kuulema tarvitse edes miettiä kaloreita, kun paino putoaa itsestään.
Joten, jos joku laiha viitsisi vastata. Kiitos.
Kommentit (772)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on helppoa kun voi syödä vähän ja olla hoikkana. Miehen on "pakko olla" lihaskimppu ja se vaatii loputonta syömistä.....pakko ahdata ruokaa suuhun väkisin pitkin päivää, että pysyy hyvässä kunnossa. Rasittavaa.
Alapeukuttakaa vaan. Tajuatteko paljon ruokaa se vaatii, että näyttää sellaiselta miesmallilta täydellisine lihaksineen. 4000-5000 kaloria päivässä....koko päivä pelkkää syömistä. 7-8 ateriaa päivässä. Mutta mies ei voi olla 55 kiloinen ja siro vaan pakko olla lihaskimppu. Ruokaan menee myös valtavasti rahaa.
Ei ole mikään pakko olla kävelevä biojäteastia. Mulle ainakin suurin mahdollinen turn-off olisi mies, jonka pitää koko ajan puputtaa ruokaa vauvan ateriatahdilla ja vielä jollakin erikoisdieetillä. Anteeksi kaikki, jotka joutuvat terveydellisistä syistä tekemään niin.
Mun on pakko jos haluan olla lihaksikas. Olen luonnostaan erittäin laiha ja olisin tälläkin hetkellä alle 60 kiloinen mies ilman tätä saliharrastusta ja loputonta syömistä. Ja sellaiset eivät todellakaan kiinnosta naisia.
Mistä syntyy ajatus, että hoikat miehet ei kiinnosta naisia? Onko niin sanonut naiset vai muut miehet? Nykyään niin monet miehet on sen verran ylipainoisia, että hoikka mies vaikuttaa sellaisen rinnalla todella harvinaislaatuiselta terveeltä mieheltä. Mielummin hoikka kuin ylipainoinen.
Syön koko aamupäivän ihan mitä vaan, klo 14 jälkeen ei enää ruoka maistu ja hoikkana pysyn. En harrasta liikuntaa, herkuttelen milloin mieli tekee, ikää on 49 eikä kiloja tule. Paitsi jos alan syödä myöhemmin iltapäivän ja illan aikana vastoin luontaista nälän/kylläisyyden tunnetta. Syön siis silloin kun on nälkä enkä sitten enää syö kun ei nälkä ole, miksi söisinkään tavan vuoksi???
Syön aika epäterveellisesti: Aamulla kuppi mustaa kahvia, päivän mittaan useampi sokeriton energiajuoma ja tupakkaa, iltapalaksi sitten esim. pakastepitsa. Olen nyt nelikymppinen ja tällä tavoin pitänyt "teinin" kroppani.
Vierailija kirjoitti:
Just tilasin hampurilaisaterian lounaaksi. Aamupalaksi söin pekonia, kananmunia ja hedelmäsmoothien. Kyllä etätöissä kelpaa olla ja syödä hyvin:)
N29, 59kg
Uskalttako edes kysyä mitä syöt, kun syöt huonosti? Eläinten jätöksiä?
Mene töihin ja ala liikkumaan, kyllä se paino putoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko ap pitää tavoitteet realistisina? Ettet lannistu jo elänmuutoksen alkumetreillä.
Tämä minullekin tuli mieleen. Miksi tavoitella juuri maratoonarin kroppaa, eikö kannattaisi asettaa jokin muu tavoite?
No juuri sellaiset naiset saa minut ajattelemaan laihdutusta!
Eli "Vau, kuinka laiha, näyttäisimpä itse tuolta!"
Ja sitten sitä alkaa laskemaan kaloreita /jutta dieettä /elämäntapamuutosta/kaalisoppadieettiä
. Sitten se pläsähtää pari viikon päästä.Kunnes taas tulee vastan joku todella alipainoinen nainen "Vau, onpa upea" jne jne pyörä pyörii
Ap
Ehkä sun pitää työstää tätä tavoitetta? Jos et ole laiha, laihaksi päätyminen vaatii sulta aivan hemmetisti tahdonvoimaa. Siihen ei ehkä riitä motiiviksi ulkokohtainen "vau, näyttäisinpä itse tuolta!". Sun pitää kaivella syvemmälle, MIKSI haluat olla laiha? Mitä ajattelet, että se muuttaa elämässäsi?
Jos olisin laiha, kehtaisin mennä kuntosalille, lenkille, hakea opiskelemaan, sanoa mielipiteeni vieraissa tilanteissa (kyllä, lihavien mielipiteitä väheksytään)
Mennä kauppaan mihin aikaan tahansa, ilman reittienkään suunnittelua, kehtaisin mennä tinderiin (:D) TAI lähestyä mun ihastusta jneAukeaisi uusi elämä. Mutta onhan tätä uutta elämää yritetty jo vuosia saada
Mihin se aina kaatuu? Mitä tarkalleen ottaen tapahtuu?
Suruun? Elämän tuskaan? Miksi kärvistellä tämä ainutkertainen elämä, vaikka voisin nauttia, ja ottaa jotain ihanaa syötävää? Kuolen lopulta kuitenkin, olin laiha tai en. Siinäpä ne syyt.
Mutta sitten iskee taas se kroppakateus/elämänilo, että "tämähän voi onnistuakin! Onnistuuhan muutkin"
Ja taas pari viikkoa, ja sitten iskee taas elämänrealiteetit päälle
Ap
Minä olen hoikahko enkä kärvistele ruokavalion kanssa yhtään. Syön mitä huvittaa ja silloin kun huvittaa, joskus herkkujakin. Nykyisen painoni olen "saavuttanut" (en sitä varsinaisesti tavoitellut) siten, että syön kasvispainotteista ruokaa ja joskus kalaa. Teen fyysistä työtä, liikun paikasta toiseen pyörällä tai kävellen ja urheilen pari kertaa viikossa (juoksu tai uinti).
Koen vointini parhaaksi silloin, kun syön päivässä useita, kohtuullisen kokoisia aterioita. Kasviksia tosin voi syödä isojakin määriä. Mitään kärvistelyä tämä ei todellakaan ole, koska mielestäni kasvisruoka on ihanaa.
Kuulostaa siltä - anteeksi vain - että suhtautumisesi ruokaan on jokseenkin häiriintynyttä ja olet myös onnistunut sotkemaan aineenvaihduntasi täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko ap pitää tavoitteet realistisina? Ettet lannistu jo elänmuutoksen alkumetreillä.
Kaikkea kokeiltu jo viimeiset 5 vuotta.
Tää vinkkien haku on mun viimeinen yritys. Jos tämä ei auta, niin ollaan sitten ikuisesti läskejä.
Ap 33v
Syöt vain kolme kertaa päivässä. Yksi kunnon lounas. Jos ei millään paino tipu niin lääkäriin sitä ihmettelemään.
Terve! Olen ikinuori 'vanhus', mutta painoni pysynyt normilukemissa koko ikäni, eli BMI n.19.
Johtuu varmaankin siitä että olen harrastanut itsekuria ja syömiseni ajoittunut klo 6 - 18 välille. Loppuaika vettä.
Jos liikkuu paljon, käy salilla, kävelee, pyöräilee tai tekee fyysistä duunia, voi huoletta syödä kylläiseksi ja jälkkärinkin.
Nythän on jotkut ravintogurut keksineet(ts julkituoneet) oivalluksen että vatsan kuuluu saada levätä eli olla syömättä 8-14h.
Vierailija kirjoitti:
Terve! Olen ikinuori 'vanhus', mutta painoni pysynyt normilukemissa koko ikäni, eli BMI n.19.
Johtuu varmaankin siitä että olen harrastanut itsekuria ja syömiseni ajoittunut klo 6 - 18 välille. Loppuaika vettä.
Jos liikkuu paljon, käy salilla, kävelee, pyöräilee tai tekee fyysistä duunia, voi huoletta syödä kylläiseksi ja jälkkärinkin.
Nythän on jotkut ravintogurut keksineet(ts julkituoneet) oivalluksen että vatsan kuuluu saada levätä eli olla syömättä 8-14h.
Siis 8-14h/vrk.
Minulla ja miehelläni (mies "maratoonarikroppainen", minä punttimimmi) on aika epäortodoksinen lähestymistapa, joka toimii meillä:
Kasvisten mahdollisimman vähäinen syöminen.
Itselläni on ärtynyt suoli, joka aiheuttaa suuria ongelmia jos yritän syödä kasviksia suositusten mukaan. Lisäksi olen huomannut, että se 500+ g päivässä vaan venyttää mahaa tolkuttomasti, ja sitten sitä haluaakin vaan syödä ja syödä ja syödä!
Joten kasviksista syön lähinnä kotimaisia marjoja, keltaista paprikaa (c-vitamiinipitoisempaa kuin muut värit), hiukan hapankaalia ja kotimaisia omenoita (ulkomaiset maistuu saippualta ja on liian isoja). Tomaattia, erityisesti kypsennettynä (lykopeenin takia), kurkkua. Sipulia ja valkosipulia tietysti mausteena. Sanoisin että 300 g rehuja päivässä. Olen finelistä laskenut saavani riittävästi vitamiineja ja hivenaineita, ja otan varmuuden vuoksi vielä monivitamiinitabletin.
Mutta oli mielenkiintoista huomata, että kun lopulta luovuin ja aloin kasvisten väkisintuputtamisen asemesta syödä van niitä mistä pidän, sen verran kuin vatsa sietää, painonhallinta helpottui merkittävästi! Minulla ilmeisesti se vatsan venyttäminen kasviksilla oli tie turmioon.
Noin muuten pätkäpaastoilen, eli jätän aamiaisen enimmäkseen pois, juon vain kahvia. Lounas on sitten vaikka kahden munan juustomunakas ja tomaattia, teetä ja vaikkapa pannukakun pala kotitekoisella hillolla tai marjoilla. Päivällinen jotain rasvaista lihaa, perunaa tai pastaa ja paprikaa tai hapankaalia. Ja jälkiruokaa, vähintäänkin suklaata jos ei muuta ole. Viimeiseksi otan aina, kaiken ruoan päälle palasen kovaa rasvaista juustoa. Se katkaisee happohyökkäyksen. Oliiviöljyä otan lisäravinteenomaisesti ruokalusikallisen aina ruoan alle, se auttaa kuivasilmäisyyteen ja vatsani tykkää siitä. (Joo, minulla on hyvin merkillinen vatsa.)
Iltapalaksi otan usein muroja tai puuroa tai sitten en mitään, mitä nyt sattuu mieli tekemään.
Ulkoilen joka päivä, joogailen jonkin verran eri joogan lajeja, pilatesta, pyöräilen jne. Liikun tunneissa laskettuna melko paljon, mutta enimmäkseen matalalla intensiteetillä. (Ja joo, minulla on sellainen punttimimmin kroppa, helvetin leveät hartiat, pyöreät olkapäät ja palikoita näkyvissä vatsassa. Minulla on varmaan jotain vikaa testotasoissa, ei ole normaalia naisen olla näin lihaksikas näillä liikunnoilla mutta hei, en valita.)
Omat vinkkini ovat siis:
1. Lakkaa venyttämästä mahaasi
2. Syö riittävästi rasvaa ja proteiinia
3. Älä mässytä koko ajan, vaan pidä kunnon välit syömisissä. (Tästäkin vatsa kiittää, ainakin minulla. Välipalastelu ei sovi vatsalleni ensinkään.)
4. Herkkuja voi aivan hyvin syödä päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian vähän syöminen on aina se avain.
Vain äärimmäisen pieni vähemmistö aikuisista länsimaalaisista naisista on luonnostaan hyvin laiha, siis alipainon rajoilla.
Käytännössä jokainen sen kokoinen joutuu joko liikkumaan todella paljon (aktiivinen työ, arkiliikunta ja treeni) tai syömään vähän tai molempia.
Isolle osalle jo noin BMI 20-22 vaatii vastaavaa.
Jos ajatellaan vaikka nelikymppistä normaalipainoista, 165 cm ja 65 kg, ilman liikuntaa tällainen kuluttaa 1500-1700 kcal per päivä.
Kalorit sinne 1200 ja aktiivisuutta, sen se vaati. Tätä ei vaan haluta myöntää, kun eihän se ole tervettä. Lisäksi meidän kulttuurissa on tärkeää olla laiha vaikka "syö kuin hevonen". Siksi tähänkin kommenttiin tullaan väittämään vastaan mutku mutku mä syön. Niinpä niin.
Siis myönnät, että neuvosi on peestä, koska jo etukäteen tiedät, että sitä vastustetaan.
Tollaset tyypit pitävät kiinni ajatuksesta hoikkien naisten kärsimyksestä nälän kourissa, koska haluavat itse ajatella niin. Totuus on, että jos geenit ja elämäntavat sallivat pysyy hoikka nainen aika vaivattomasti hoikkana.
Jos koko elämän on ollut normaalipainossa, urheilullinen ja syönyt tarpeeksi kehon nälänsäätelyjärjestelmä toimii. Tuollaista kovaa dieettiä tarvitaan lähinnä kun ylipainoa on reippaasti, nälänsäätely on lähtenyt lapasesta ja vatsalaukku venynyt.
Tällaisia tyyppejähän vain harmittaa kun jollekin hoikkana pysyminen tulee luonnostaan elämäntapojen mukana, terveellinen ruokakin maistuu hyvältä ja liikunta on kivaa.
Haluavat alistaa ne hoikat naiset joten on kivempi ajatella, että hoikkuus vaatii nääntymistä. Eipä monilta vaadi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian vähän syöminen on aina se avain.
Vain äärimmäisen pieni vähemmistö aikuisista länsimaalaisista naisista on luonnostaan hyvin laiha, siis alipainon rajoilla.
Käytännössä jokainen sen kokoinen joutuu joko liikkumaan todella paljon (aktiivinen työ, arkiliikunta ja treeni) tai syömään vähän tai molempia.
Isolle osalle jo noin BMI 20-22 vaatii vastaavaa.
Jos ajatellaan vaikka nelikymppistä normaalipainoista, 165 cm ja 65 kg, ilman liikuntaa tällainen kuluttaa 1500-1700 kcal per päivä.
Kalorit sinne 1200 ja aktiivisuutta, sen se vaati. Tätä ei vaan haluta myöntää, kun eihän se ole tervettä. Lisäksi meidän kulttuurissa on tärkeää olla laiha vaikka "syö kuin hevonen". Siksi tähänkin kommenttiin tullaan väittämään vastaan mutku mutku mä syön. Niinpä niin.
Siis myönnät, että neuvosi on peestä, koska jo etukäteen tiedät, että sitä vastustetaan.
Tollaset tyypit pitävät kiinni ajatuksesta hoikkien naisten kärsimyksestä nälän kourissa, koska haluavat itse ajatella niin. Totuus on, että jos geenit ja elämäntavat sallivat pysyy hoikka nainen aika vaivattomasti hoikkana.
Jos koko elämän on ollut normaalipainossa, urheilullinen ja syönyt tarpeeksi kehon nälänsäätelyjärjestelmä toimii. Tuollaista kovaa dieettiä tarvitaan lähinnä kun ylipainoa on reippaasti, nälänsäätely on lähtenyt lapasesta ja vatsalaukku venynyt.
Tällaisia tyyppejähän vain harmittaa kun jollekin hoikkana pysyminen tulee luonnostaan elämäntapojen mukana, terveellinen ruokakin maistuu hyvältä ja liikunta on kivaa.
Haluavat alistaa ne hoikat naiset joten on kivempi ajatella, että hoikkuus vaatii nääntymistä. Eipä monilta vaadi.
Siis tämä on niin totta. Monelle kaikki uusi on kärvistelyä ennen kuin siihen tottuu. Samalla tavalla terveelliset elämäntavat ja rytmitetty ruokailu pienillä annoksilla varmasti tuntuu aluksi rankalta, mutta jos sitä on harrastanut koko ikänsä se tuntuu jo niin normaalilta, ettei sitä edes ajattele.
Bmi 18,5. Aamuisin juon vain kahvia kauramaidolla, lounaaksi pari leipää tai salaatti, välipala proteiinipatukka ja kahvi kauramaidolla ja illalla esim. kanaa ja kasviksia. Kalorit siihen 1200-1500 pintaan per pv. Viikonloppuisin herkuttelua jätskillä tai suklaalla.
Pari kertaa viikossa salitreeni, aerobista kerran tai pari.
Täs ruuat ja liikunnat viimesen viikon ajalta, 168 cm / 55 kg. Hirveesti tuntuu menevän maitotuotteita ja tonnikalaa.. Vois kyl niitä pyrkii korvaamaan jollai
Maanantai - 60min kävelylenkki
11:00 aamupala: kaurapuuro maitoon tehtynä, mansikoita, pähkinöitä, piltti
2 kuppia kahvia täysmaidolla
18:00 päivällinen: salaatti, jossa tonnikalaa ja fetaa, uunissa paahdettua paprikaa ja kesäkurpitsaa
20:00 iltapala: ruisleipää juustolla ja tomaatilla, omena
Tiistai - aamulla 50min juoksulenkki, illalla salitreeni
9:00 aamupala: kaurapuuro maitoon tehtynä, mansikoita, pähkinöitä, piltti
2 kuppia kahvia mustana
12:00 välipala: banaani ja 2 riisikakkua
14:30 lounas: kaali-tofu-nuudelikeittoa
18:00 päivällinen: tonnikala-fetasalaatti
21:00 iltapala: puuroa mustikoilla ja raejuustolla, ruisleipä juustolla ja tomaatilla
Keskiviikko- 60min kävelylenkki ja salitreeni
9:00 aamupala: kaurapuuro maitoon tehtynä, mansikoita, mustikoita, pähkinöitä ja raejuustoa
2 kuppia kahvia mustana
13:00 lounas: kaali-tofu-nuudelikeittoa
17:00 välipala: banaani, pähkinöitä
20:00 päivällinen ja iltapala: kaali-tofu-nuudelikeittoa, 2 palaa ruisleipää juustolla ja tomaatilla, kurkku ja porkkanatikkuja
Torstai - 2h pyörälenkki, 30min kävelylenkki
9:00 aamupala: kaurapuuro maitoon tehtynä, mansikoita, mustikoita, pähkinöitä ja raejuustoa
2 kuppia kahvia mustana
14:30 lounas: banaani, kaali-tofu-nuudelikeittoa
17:00 välipala: mustikoita, maustamatonta jogurttia, pähkinöitä
20:00 päivällinen: tortillalettuun tehty pizza jossa tonnikalaa, mozzarellaa, oliiveja ja paprikaa. Kylkeen vihersalaatti.
Perjantai - 60min kevyt juoksu
12:00 aamupala: kaurapuuro maitoon tehtynä, mansikoita, piltti, raejuustoa
2 kuppia kahvia mustana
17:00 lounas/päivällinen: munakas ja salaattia, 2 viipaletta kauraleipää juustolla ja tomaatilla
21:00 2 lasia viiniä, leipäjuustoa
Lauantai - 60min kävelylenkki
14:00 aamupala: kaurapuuro maitoon tehtynä, mansikoita, raejuustoa
2 kuppia kahvia täysmaidolla
20:00 tortillalettuun tehty pizza jossa tonnikalaa, mozzarellaa, oliiveja ja paprikaa. Vihersalaatti ja jälkkäriks proteiinivanukas.
Sunnuntai - 60min kävelylenkki ja salitreeni
11:30 aamupala: kaurapuuro maitoon tehtynä, mansikoita, mustikoita, pähkinöitä ja raejuustoa
2 kuppia kahvia mustana
14:00 välipala: rahka, mustikoita, mysliä
17:00 päivällinen: lohta, perunamuusia, vihersalaatti. Jälkkäriks 2 palaa tummaa suklaata
21:00 iltapala: rahka, pala ruisleipää juustolla ja kurkulla
Maanantai - 90min juoksulenkki, 60min kävelylenkki
11:00 aamupala: kaurapuuro maitoon tehtynä, mustikoita, pähkinöitä ja raejuustoa
2 kuppia kahvia mustana
17:00 päivällinen: 2 (isoo) tortillaa, joissa täytteenä papuja, maissia, salsaa, paprikaa ja salaattia. Jälkkäriks proteiinivanukas.
21:00 iltapala kaurapuuro mustikoilla ja raejuustolla, kauraleipää juustolla ja kurkulla.
En lukenut kaikkia vastauksia, ehkäpä joku totesikin ilmeisen ratkaisun: ala treenata maratonille. Eli 3-5 krt viikossa juoksua, joista yksi tehotreeni ja yksi pitkä rauhallinen. Kerta viikoon lihaskuntoa. Saat syödä mitä haluat.
Aamulla syön 2 leipää ja kahvia usein joku hedelmä.
Päivällä ihan normaalia kotiruokaa esim. Perunamuusi ja Nakkeja. Tätä ennen usein voin syödä leivän tai jonkun hedelmän.
Päivässä menee usein joku herkku, esim. Yksi pulla tai jäätelö mutta ei joka päivä. Usein herkuttelen pari kertaa viikossa mutta kohtuudella, iso määrä on jo kokonainen karkki ja sipsipussi.
Illalla syön ihan normaalia ruokaa myös, usein munakkaita ja puuroja. Eli syön aamupalan, lounaan, välipalan ja illallisen. Ennen nukkumaanmenoa tulee usein naposteltua sekalaista esim pähkinää tai jugurttia mitä nyt sattuu olemaan. En pidä tarkkaa kellon aikaa milloin syön, koska joskus herään eri aikoihin.
Syön harvoin todella rasvaista ruokaa, pizzaa tilaan ehkä kerran kuukaudessa. Roskaruokaa menee ehkä kerran viikossa tyyliin kaupan hampurilainen ja ranskalaiset.
Liikunnasta, kävelen kaikkialle koska en omista autoa, kävelen kauppaani N. 3 päivän välein ja se on 1,5km päässä. Teen myös usein 2 tunnin lenkkejä, ainakin kerran viikossa, mutta joskus en tee ollenkaan, ainoastaan kauppareissut. Tykkään jumpata kotona vähän ja tanssia mutta en niin että hiki lentää. Minua on aina sanottu hoikaksi ja varsinkin vyötäröä kehuttu. En tiedä onko pituudellani osuutta asiaan etten liho helpolla.
T. N180cm, 60kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko teille kauhunälkää? Vai onko se teille ok olotila?
Eräs päivä söin aamupalan klo 5 ja klo 14 edelleen syömättä, mahaan sattui ja pisti, olo oli levoton, mitään muuta ei pystynyt miettimään kuin nälkää.
Ap
Aika nopeasti sinulle tulee hurjat nälkäoireet. Liekö sitten että mihin on kroppansa totuttanut, vai onko aineenvaihdunnassa kovin suuria eroja. Itse syön ensimmäisen kerran vasta töistä kotiin päästyäni, eikä minulle tule mitään tuollaista.
Olen varmaan tottunut täyteen oloon.
Koska 15 vuotiaana ei ollut mitään ongelmia olla syömättä esim klo 11-22
Ap
Just sitä se on. Kerro koska ihminen on ollut historiansa aikana jatkuvasti napa pinkeänä. Kallekin meni monet kerrat nälkäisenä nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
En lukenut kaikkia vastauksia, ehkäpä joku totesikin ilmeisen ratkaisun: ala treenata maratonille. Eli 3-5 krt viikossa juoksua, joista yksi tehotreeni ja yksi pitkä rauhallinen. Kerta viikoon lihaskuntoa. Saat syödä mitä haluat.
Ei tää vinkki käy kun tää vakivinkuja ap kuulemma saa painon aina nousuun kun alkaa liikkua enemmän. Ei sille oikeasti mikään kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Jso BMI on 38 vai mitä se oli, niin tää tuskin on kovin hyvä lähestymistapa. Juoksu tuolla painolla on aikamoinen rasite nivelille. Kävelyä paljon, mutta kyllä sitä ruokaakin pitää saada muutettua.
Ei tarvitse jättää aterioita väliin, jos syö oikeita asioita. Sun pitää löytää uusi ajatusmalli tuohon laihdutukseen. Niin kauan kuin laihdutus on mielessäsi jokin kärvistelykuuri, et tule onnistumaan kuin korkeintaan hetkellisesti. Jos sun BMI on 38 sun pitää MUUTTAA SUN ELINTAPOJA, ei laihduttaa. Vaan siis ihan pysyvästi syödä eritavalla, löytää nautintoa muustakin kuin ylensyönnistä.