Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Miten te laihat syötte? Te sellaiset maratoonari kroppaiset, BMI alle 21 naiset. (bmi 38 kaipaa vinkkejä elämään)

Vierailija
12.10.2021 |

Aina sanotaan, että syö, kuten laiha söisi. Tai liiku, kuten hoikka sporttimimmi liikkuisi. Näin ei kuulema tarvitse edes miettiä kaloreita, kun paino putoaa itsestään.

Joten, jos joku laiha viitsisi vastata. Kiitos.

Kommentit (772)

Vierailija
441/772 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieniä* huppista, nyt oli liikaa virheitä

Vierailija
442/772 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP!

Täällä "soppaluu" vuosimallia 1977. Pituutta 172 cm ja kiloja aikuisiällä välillä 52 - 70 kg, nykyisin 62-65 (liikun paljon) . Mun hoikkuus tulee ihan geenien kautta isän suvun puolelta. Sen hoikkuuden lisäksi sen puolen geenit ovat "suoneet" mulle myös erittäin nopean suolen eli paskalla käyn normaalina päivänä 2-4 kertaa, muutenkin hermosto ja aineenvaihdunta on todella vilkas. Kainalot on aina hiestä märät, selkä heti hiestä märkä kun yhtään kovempaa kävelee, olen "kaikelle" fyysisesti ja henkisesti tosi herkkä kun hermosto on mitä on. Harvoin näistä muista puolista kauheasti tuon hoikkuuden lisäksi puhutaan. En tiedä onko tämä kuinka yleistä, mutta isän suvun puolella nämä muut ominaisuudet kulkee kyllä kimpassa hoikkuuden kanssa. Sisko saanut äidin puolelta erilaiset geenit (sama äiti ja isä molemmilla) ja hän ylipainoinen tällä hetkellä, mutta pienestä asti myös hermostoltaan ihan erilainen kuin itse olen/olen ollut.

Mun syömiset:

AAMUPALA: hirssipuuro veteen + 1 desi soijamaitoa, 100-200 gr marjoja, 100-150 gr raejuustoa.

KAHVI: kahvi ja joku herkku tai voileipiä 2-3 päällisineen, paprika, kurkkua, joku hedelmä

LÄMMIN RUOKA: iso lautasellinen ruokaa ja salaattia jos nälkä niin leipää lisäksi tai santsiannos.

ILTAPALA: leipää, päälliset, kurkkua, porkkanaa, maustamatonta jugurttia 10% rasvaa ja marjoja tai puuro ja marjoja tai joskus mustikkakeittoa ja riisimuroja.

Tohon lisäksi hedelmiä/kasviksia jos aterioiden välillä tekee mieli napostella tai välillä Tupla-suklaapatukka/karkkia (vähintään 100 grammaa kerralla) tai joku överiherkku.

On hyvä, että välittää terveydestään ja on motivaatiota pudottaa painoa (jos sitä on merkittävästi ylimääräistä), mutta on myös hyvä muistaa se, että ollaan kaikki erilaisia. Ei kannata vertailla itseään muihin, kannattaa vertailla itseään vaan itseensä ja löytää itselleen sopivin ja hyvinvointia tuova elämäntapa niin syömisen, liikkumisen kuin yleisen elämänasenteensakin suhteen.

Kaikkea hyvää sulle AP ja tsemppiä sekä malttia jos/kun ruokaremonttiin/elämäntaparemonttiin ryhdyt!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/772 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[

Siinähän se perimmäinen syy tuli. Ruoka on sinulle lohtu, turvariepu. Vastoin huhuja kyllä me hoikatkin ruoasta nautitaan ja jopa herkutellaan mutta elämä ei pyöri syömisen ympärillä. 

Sehän se varmaan on...

En ole näiden vuosien aikana löytänyt mitään parempaa lohduttajaa tilalle. Mikään ei tuo parempaa oloa, esim kuin iso kasa lämmintä lasagnea ja jotain yltiömakeaa päälle. Autuus. Antaa syyn elää.

Mistä laihat saa lohdutuksen? Ap

Miksi me laihat tai hoikat tarvitsisimme lohtua? Avausviestissä ja muuten olet koko ajan julistanut, että meidän hoikkien elämä on pelkkää ruusunlehdillä tanssahtelua pienine kiinteine peppuinemme, palkankorotuksesta ja tindertreffistä toiseen. Sen ohessa, mitä moisiin ehdimme, kun vetelemme sivussa aina pari uutta tutkintoakin.

Mikä ihme tämä lohdun tarve on muutenkaan? Sä olet hengissä, sulla on internetti, enemmän rahaa kuin monella muulla, kerran sitä on riittänyt painoindeksiin 38. Asiasi ovat paljon paremmin kuin monella muulla. 

Ongelmia sinulla kyllä on, ja isoin ei ehkä ole paino. Vaan tuo tuollainen ikäiseksesi hyvin lapsellinen sitku- mutku-josku uhrautumiselämä sekä tietty jo absurdius. "Olin laihdutuskuurilla kaksi viikkoa, ei toiminut. Sitten kun vihdoin laihdutan, niin sehän on painoindeksistä 38 heti indeksiin 21 ja alle." Hei haloo!

Että viestini sisältää myös jotain rakentavaakin niin:

- Kyllä hoikkuus voi tuoda ihan konkreettista iloa. Minä iloitsen siinä siitä, ettei koskaan tarvitse huolia, näyttääkö jossain vaatteessa lihavalta. Vaatteet istuvat myös nätimmin. Yleisolo on parempi hoikkana. Kroppa on toiminnallinen. Tiettyä narsismia myös kehissä. Tänään viimeksi katselin peilistä todeten että on litteä vatsa kyllä nätti. 

- Sinä jos joku hyötyisit varmaan jostain pitkäkestoisesta terapiasta ensin. Jos ei sellaiseen varaa tai jaksamista, niin mindfulnessia voi opetella ja harjoittaa ihan itse ja ilmaiseksi. Googlaa.

- Sen terveemmän, paremman sinun myötä saatat ehkä tajuta jonain päivänä, että lohtu on asia, jota on tarpeen hakea vain isojen elämän tragedioiden äärellä.

- Ylerisesti kannattaa keskittyä ennemminkin mielihyvään, tapoihin saavuttaa sitä, ja ennenkaikkea ymmärtää, että mielihyvää voi saada monista muistakin asioista kuin ruoka

Minulle mielihyvää tuottavia asioita ovat niinkin yksinkertaiset jutut, kuin hyvä ja tai tehokas työpäivä, palkkapäivä, kollegat, muut ihmissuhteeni, lemmikkieläimeni, liikunta, hyvin nukuttu yö, hyvä musiikki tai leffa jne, kiva keli, kotirästihomman tekeminen, ihan vain oleminen. Kyllä minulle mielihyvää tuo myös hyvä ruoka, mutta kuten huomaat, kaikenlaisia muitakin vaihtoehtoja on. Lasagne kieltämättä tuo mielihyvää joskus sekin. Eikä edes vähän! Harvoin kun sitä syö, niin saa kaiken. Supernamia, ja silti litteä vatsa viimeistään taas seuraavana päivänä.

-lainaamasi-

No mun elämä on yksi tragedia, koska en pysty elämään sitä elämää, mitä haluan. Eli haluan olla laiha. Eikä sekään onnistu. Sitä itken ja suren päivittäin ja siihen haen lohtua syömisestä. Välillä on hyviä kausia, mutta enemmän niitä huonoja

Ap

Alkaa pikku hiljaa loppua neuvot ja sympatia. Tässä ketjussa on nyt 19 sivun verran jaettu pyytämiäsi vinkkejä, dieettejä ja tsemppejä. Ja silti vielä itket että voi kun sun elämä on niin hirveää kun et ole laiha. Miksi kyselet täällä vinkkejä jos et aio niitä kuunnella? Miksi edelleen valitat että kaikki on niin rankkaa kun et ole laiha? Ei se laihuus yön yli tule sillä että vauvapalstalla kirjottelee. Nyt otat jonkun näistä vinkeistä reippaasti käyttöön ja alat hommiin! Itse suosittelen täällä jo aiemmin mainittuja ravitsemusterapeutteja tai sitten ihan normiterapeuttia vaikka noin alkajaisiksi.

Kyllä väkisin hiipii mieleen, että osalla ylipaino, jokeri millään lähde, johtuu siitä, ettei nähdä että itse on se, joka pystyy asialle jotain tekemään ja jonka se pitäisi tehdä. Siitä vaan tekemään. Yllätys yllätys, muutkin ovat itse tehneet omansa, tai järjestäneet hoikkuutensa. Poislukien jotkin sairaudet tai poikkeusasiat.

Vierailija
444/772 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon ylläolevaan ruokalistaan vielä lisäyksenä 1-2 kourallista pähkinöitä ja siemeniä päivittäin.

Vierailija
445/772 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

61 v nyt. Nuorempana saatoin syödä mitä vain, aina pysyin hoikkana.

Salakavalasti sitä vararengasta on kertynyt.

Pitää ottaa tosissaan nuo puheet viskeraalirasvasta.

Vierailija
446/772 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekuria voi harjoitella pikku hiljaa. Se on se, mikä saa minut lopettamaan syömisen kun ei ole enää nälkä. Nytkin söin lounaaksi lautasellisen ruokaa: ei jäänyt nälkä, mutta ei ole ähkykään. Voisin hakea jääkaapista lisää, tai kaapista palan suklaata. Mutta kun ei tarvitse, ei ole enää nälkä. Pitkä on ollut tie tähän pisteeseen, mutta nykyään olen keholleni armollinen ja annan "repsahdukset" anteeksi. Olen hoikka, mutta lihon herkästi jos alan syömään liian isoja annoksia tai syön liian paljon höttöä (shocker!!). Koko sukuni on ylipainoista, olen yksi harvoista hoikista. Olen nykyään kasvissyöjä, mikä myös auttaa paljon näläntunteen ja painonhallinnan kanssa, koska ruoassa on niin paljon ravinteita ja kuituja jotka pitävät nälkää. Kasvissyöjänä tulee myös mietittyä tarkemmin ruoan laatua, koska se ei ole niin energiatiheää kuin sekaruoka lihalla.

Vierailija
447/772 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala: 1 kuppi mustaa kahvia

Lounas: keskikokoinen lautanen, n. 4-5 dl (?) oliiviöjyssä paistettua kasvispaistosta, jossa on kvinoaa, porkkanaa, sipulia, mustapapuja, paprikaa ja jakkihedelmää. Päälle pikkelöityä hieman punasipulia ja vegaanista chilimajoneesia n. 1 rkl. Jälkiruoaksi 4 palaa tummaa suklaata

Päivällinen: sitä samaa kvinoapaistosta, tällä kertaa ehkä n. 3-4 dl, eli hieman pienempi annos + 2 rkl salsaa ja 1 rkl majoneesia

Iltapäivällä: 1 kuppi mustaa kahvia ja yksi keskikokoinen omatekemä vegaaninen muffinssi

Illalla: 2 leipäpalaa vegaanisella chili tuorejuustolla, pieni kuhollinen linssisipsejä, 3 salmiakkilakua

Juon päivän aikana n. 2 l vettä, ja treenaan 3-4 viikossa kotona painojen kanssa kotijumppaa.

448/772 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamupuuroa, rahkaa, ruisleipää, salaatteja, lounaspaikan peruslounaita ja joka päivä vähän herkkuja. Nälkää ei saa nähdä, eli syön vähän väliä. 175cm, 62 kiloa.

Miksi alapeukut? Pari tuntia sauvakävelyä neljä kertaa viikossa, niin hoikka varsi taattu.

Indeksin mukaan normaalipaino, ei hoikka

Vierailija
449/772 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että se siitä että luonnostaan laihat ovat jotenkin parempia ihmisiä ja heillä on parempi itsekuri ja lihavilla ei ole. Apua on tulossa.

Se on jännä, miten kateus laihoja kohtaan saa lihavat luulemaan, että laihat kuvittelevat olevansa jotenkin parempia. Se omaan itseensä tyytymättömyys heijastetaan sitten noin, kun voisi vaan itse katsoa peiliin ja syödä oikein. Ei ne kalorit tule ilmasta, vaan omalta lautaselta.

Vierailija
450/772 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamupuuroa, rahkaa, ruisleipää, salaatteja, lounaspaikan peruslounaita ja joka päivä vähän herkkuja. Nälkää ei saa nähdä, eli syön vähän väliä. 175cm, 62 kiloa.

Miksi alapeukut? Pari tuntia sauvakävelyä neljä kertaa viikossa, niin hoikka varsi taattu.

hoikka ei ole sama asia kuin laiha!!

hoikka tarkoitaa sutjakkaa

Vierailija
451/772 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön samaan tyyliin. Mutta 165 cm, 92 kg. Jokin tässä yhtälössä nyt mättää.

Sinun energiankulutuksesi on vähemmän ja mitä juot? Usein ne mehut ja maidot unohdetaan kun mietitään mitä syö. Joillakin tulee liikuntaa jo pelkästä muutaman kilometrin työ- tai koulumatkasta kävellen viikkotasolla sen verran, että paino pysyy kurissa, vaikke muuten  liikkuisi. 

Liikuntaa voisi olla enemmän, mutta ruokajuomana mulla on vesi ja muuten juon mustaa kahvia tai teetä, ei sokeria. Mehua, limuja tai alkoholia en juo juuri koskaan.

Jäljelle jää vaihtoehtona se, että annoskokosi sekä se "vähän herkkuja" ovat paljon enemmän kuin hoikalla kanssasisarellasi. 

No niinhän se täytyy olla, mutta hoikan kanssasisareni ohje oli "nälkää ei saa nähdä, syön vähän väliä" ja lueteltu tavallisia perusruokia. En minäkään itseäni ähkyyn vedä, mutta äkkiseltään saman kuuloisilla periaatteilla ja vastaavanlaisilla ruuilla painoa onkin 30 kg enemmän!

Se kylläisyyden/nälkäisyyden tunne on kai vähän yksilöllistä ja toisaalta myös tottumiskysymys. Kannattaa syödä vain sen verran, että tulee kylläiseksi, ei enempää. Eli annoskokoja pienemmäksi vaan. Ja ei napostelua ruokien välissä. Luultavasti elimistö jonkin ajan jälkeen tottuu ja itsekin oppii sietämään pienen nälän tunteen ennen seuraavaa ruokaa. Kyllä minulla ehtii tulla yleensä kunnolla nälkä ruokien välissä, mutta en silti koe näkeväni nälkää, kun sitä ruokaa kuitenkin sitten taas saa ennen kuin nälkä ehtii liian pahaksi.

Se nälänsietokyky on varmaankin yksi asia, joka erottaa hoikat ylipainoisista. Syön itse yleensä aamulla kevyesti, joten kyllähän nälkä on jo tunnin parin jälkeen. Mutta tiedän ettei siitä henki lähde. 

Uskon, että asiaa voi treenata. Itseasiassa tiedän. Päälajini myötä on tullut normaalipainonkin sisällä välillä pudotettua painoa. Ensimmäiset pari viikkoa on yleensä jopa kiljuva nälkä, sitten se tunne on tasoittunut. Alkanut jopa tuntua miellyttävältä; olo aina tosi kevyt ja energinen.

Voi olla kyllä huono nälänsietokyky ja silti hoikka. Toki sellaiset ketkä ei tunne edes nälkää koskaan (mieheni ja poikani esimerkiksi) ovat helposti todella hoikkia. Itse taas tulen tosi kiukkuiseksi jos on nälkä, mut syön terveellisesti ja monipuolisesti, ja yksi avainsana jota väheksytään on lautasmalli. Puolet lautasesta salaattia ja juureksia ja joka aterialla muutenkin jotain tuoretta, puhdasta ruokaa ylipäänsä, ei eineksiä, makkaraa ym.

Vierailija
452/772 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon lähinnä vettä. Satunnaisesti (esim. juhlissa) jotain muutakin, ja jos palelee niin lämmintä teetä ilman sokeria.

Tässä esimerkkiaterioita:

AAMUPALA ja ILTAPALA on yleensä jotain tämän tyyppisiä. Eli jokin allaolevista per pala:

• Puuroa (kaura tai neljän viljan, eli täysjyvä) + ripaus suolaa + marjoja 1-2 dl. Ei lisättyä rasvaa. Joskus keitetty kananmuna lisukkeena.

• Maustamatonta jogurttia + marjoja/hedelmä. Joskus lisänä leipäpala, täysjyvä. (Ei rasvaa, kinkkua tms. Jos päällisiä, niin esim. tomaattia).

• Pala suolaista (kasvis)piirakkaa, itseleivottua ja vähäsuolaista + hedelmä.

• Miniannos edellisen päivän ruoan jämiä.

VÄLIPALA (tarvittaessa) jokin näistä:

• pari porkkanaa

• hedelmä

• leipäpala

LOUNAS ja PÄIVÄLLINEN ovat jotain tämänkaltaisia yleensä. Jos toinen on runsaampi, toinen on sitten pienempi:

• Kanarisotto (uunissa, täysjyväriisi, ruokakerma) + keitettyjä (pakaste)kasviksia maustettuna + tuoreita kasviksia (paprikaa, kesäkurpitsaa, tomaattia...)

• Kalalaatikko (perunaa, silakkaa/muikkua/lohen rippeitä yms.) + uunissa pellillä paistettuja pakastekasviksia + jotain tuoretta

• Kikherne-, papu- tai tofu-kasvispata + tuoreet vihannekset.

• Tai mikä vain perus arkiruoka, jota kohtuullisen pieni määrä + lisänä reilusti keitettyjä/paistettuja kasviksia (usein pakaste) tai juureksia + tuoreita kasviksia.

En koskaan osta mitään majoneeseja, valmiskastikkeita, perunasalaatteja tms., missä on vaikka ja mitä lisättynä.

Satunnaisesti herkuttelen niin, että hedelmän kanssa vaikka on tummaa suklaata. Tai jos joskus leivon vaikka makean piirakan, syön sitä palan välipalalla ja pakastan osan. Lähinnä leivon, jos tulee vieraita -> itse syön vain osan. Karkit, sipsit ja limsa on niin harvinaisia, että 2-6 krt vuodessa ehkä. Juhlissa syön mitä vain mieli tekee, mutta en todellakaan pysty syömään sielläkään paljon makeaa, kun olen tottunut jo niin vähäsokeriseen elämään.

Lenkkeilen kevyesti päivittäin. Jos urheilen enemmän, niin sitten syön vähän isomman annoksen tai lisäksi viilin/rahkan tms.

Joskus käy niin, että unohdan syödä jonkin aterian, niin sitten syön vähän runsaammin seuraavalla aterialla tai syön tukevamman välipalan.

t. BMI 19,5

Vierailija
453/772 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kuin lintu niin voit olla liian laiha

Vierailija
454/772 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala jää usein välistä.. Pelkkä maitokahvi. Lounaalla terveellistä kotiruokaa, salaattia. Iltapäiväkahvilla sämpylän puolikas/banaanin puolikas/luonnonjogurttia ja hunajaa. Ehkä päivällistä, taas terveellistä kotiruokaa mutta yleensä melko pieni annos jos lounaalla syönyt ison annoksen, tai sitten jos syönyt reilummin lounaalla niin pari siivua ruisleipää jossa päällä kalkkunaleikettä ja/tai juustoa ja salaattia. Iltapalaksi vielä viili ja mysliä tms.

En syö sokeria. Juon paljon vettä, lounaalla piimää, joskus maitoa. Koitan pitää suoliston bakteerit kunnossa (tutkitusti yhteys lihavuuteen) syömällä just hapanmaitovalmisteita ja esim hapankaalta. Alkoholia vain satunnaisesti, silloinkin lähinnä kuivaa valkoviiniä tai jotain teräviä. Ei siideriä, mehua, limppareita… Ei oikeastaan edes kevytversioita, koska nekin lisäävät vain nälkää. En syö makkaraa tai nakkeja juuri koskaan tai muutenkaan eineksiä.

Vierailija
455/772 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös terveellisen ruoan annoskoot on hoikalla ihan erilaiset, kuin merkittävän ylipainoisella, eli tyyliä 1-2 perunaa, kauhallinen kastiketta ja parisataa grammaa kasviksia. Tähän päälle vielä vähintäänkin arkiliikuntaa, monilla myös tavoitteellista urheilua

Oma BMI on n 25, enkä todellakaan kykenisi aloittamaan tällaista elämäntapaa ykskaks ja vielä niin, että saisin sen ylläpidettyä hamaan tappiin asti.

Sen sijaan jos syöt näitä hoikkien mainitsemia ruokia nykyisen annoskokosi verran, niin tuskin laihdut juurikaan, ellei lihavuutesi syy yksinomaan ole pelkät epäterveelliset sokerimätöt (harvoilla on). Ei kannata katsoa sinne kymmenien kilojen päässä siintävään tulevaisuuteen, ota mieluummin välitavoitteeksi esim BMI 33 ja kysele elämäntapaneuvoja sen kokoisilta.

Vierailija
456/772 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta saattaa olla että pian ap saa sitä kymmenissä ketjuissaan toivomaansa motia pillereistä.

Meillä on töissä muiden seassa menossa tutkimus, jossa hiiriä on neljä ryhmää:

Runsasrasvaiset laihan hiiren suolistoflooralla

Runsasrasvaiset lihavan hiiren suolistoflooralla

Normiruokaiset laihan hiiren suolistoflooralla

Normiruokaiset lihavan hiiren suolistoflooralla

Tätä on tehty paljon muuallakin ja tulokset on yhdensuuntaisia. Hiiret lihovat kummalla tahansa ruokavaliolla kun niillä on lihavalta hiireltä otettu vatsan bakteerikanta. Ja pysyvät hoikkana molemmilla kun on hoikan hiiren bakteerit.

Syövätkö muka saman määrän suolistofloorasta riippumatta?

Käsittääkseni terveen suolistoflooran omaavat tuntevat itsensä kylläisiksi silloin, kun on saanut riittävästä rasvaa ja muita ravintoaineita -> ei syö liikaa.

https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/suolistobakteerisi_kertovat_olet…

—-

Tästä tulikin mieleeni, että valmisruoat sisältävät aineita, jotka saavat ihmisen syömään yli tarpeen (tekee mieli, vaikka olisikin kylläinen.) Syökää siis perus arkiruokaan itse tehden tai muuten hyvin valmistettuina. Välttäkää useimpia valmisruokia.

Ja muistakaa syödä kuituja!

https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/jos-et-syo-kuitua-bakteerit-syov…

Vierailija
457/772 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo hoikka, uudenkin painoindeksilaskurin mukaan 19,90 eli hoikka, seuraava sarake on jo lievästi alipainoinen 18-18,9. Noilla mitoilla normaali on 19-24,9 joten miten voi väittää ettei olisi hoikka?

Vierailija
458/772 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.5dl kaurahiutaleita veteen

yksi kanan rintapala, riisiä 0.5dl

4 kpl kauraleivän puolikasta voilla ja juustolla.

100% marjamehua ilman sokeria

Siinä ne päivän sapuskat sitten olikin.

Vierailija
459/772 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMI 18, ja syön kaksi ateriaa päivässä. En ole ikinä ymmärtänyt jatkuvaa välipalojen syöntiä, ja omalla kohdallani ei muutenkaan toimi se pieniä aterioita muutaman tunnin välein -malli, koska tällöin olen koko ajan nälkäinen, ja mietin vaan että milloin saan ruokaa seuraavan kerran. Kun syön itseni kunnolla kylläiseksi kahdesti päivässä, en kaipaa välipaloja, enkä edes ajattele ruokaa.

Täällä sadasta kilosta normaalipainoon eli 72 kiloon laihduttanut mies. Laihdutukseen meni neljä vuotta.

Minullakin ratkaisu oli kaksi suurta annosta päivässä. En ymmärrä napostelua, silloin on aina nälkä.

Lisäksi opettelin hyväksymään sen, että nälän tunne ei tarkoita nälkää. Nälän näkee laskennallisesta kalorimäärästä ja kellosta. Jos rupeaa syömään, kun tulee nälän tunne, varmasti lihoo. Mieluummin kannattaa lähteä kävelylenkille, niin nälän tunne katoaa.

460/772 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähestulkoon vegaani, en käytä etenkään lihaa ja maitotuotteita. Lihominen lähes mahdotonta ja saa syödä miten paljon haluaa. En yleensä syö aamupalaa ja syön päivittäin koulussa ruuan. Teen myös joka päivä iltaruuan ja sitä tulee töiden jälkeen syötyä monta lautasta, rehellisesti koko pieni kattila. Iltapalalla syön esimerkiksi kavsispiirakkaa ja soijajogurttia tai esimerkiksi teen itse perunoista ranskalaisia tms.

Eli syön aika paljon mutta olen silti hiukan alipainoinen :Ddd ja tärkeetä on varmaan myös että käytän ruuanteossa aina rypsiöljyä enkä voita.

Kkkksj akkkkk