G: Miten te laihat syötte? Te sellaiset maratoonari kroppaiset, BMI alle 21 naiset. (bmi 38 kaipaa vinkkejä elämään)
Aina sanotaan, että syö, kuten laiha söisi. Tai liiku, kuten hoikka sporttimimmi liikkuisi. Näin ei kuulema tarvitse edes miettiä kaloreita, kun paino putoaa itsestään.
Joten, jos joku laiha viitsisi vastata. Kiitos.
Kommentit (772)
Eiköhän tuota infoa oikeasta syömisestä ole ala-asteelta asti saatu. Lehdet ja ohjelmat päivittäin kertovat. Ne nyt vaan täytyy ottaa käyttöön jokaisen omalla kohdallaan jos ei ole tyytyväinen olomuotoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Syö kuin lintu niin voit olla liian laiha
Millä tavoin lintu syö?
Olen kyllä kuullut sanonnan "syödä kuin lintu", mutta ei ole koskaan tiennyt, mitä sillä tarkoitetaan.
Käyttäjä2711 kirjoitti:
Eli syön aika paljon mutta olen silti hiukan alipainoinen :Ddd ja tärkeetä on varmaan myös että käytän ruuanteossa aina rypsiöljyä enkä voita.
Mitenpä luulet että voi rypsiöljyä enemmän lihottaa?
No tietenkin siten, että voi maistuu paljon paremmalta. Muuta selitystä ei voi olla. Voissahan on grammaa kohden vähemmän kaloreita kuin rypsiöljyssä.
Syön ja juon ihan mitä mieleen tulee ja huvittaa. Juoksen viikottain yhteensä reilun maratonin verran kilometrejä, ma-pe 6km ja la 15km lenkki. Yks päivä (su) viikossa lepoa. Oma BMI oli 34 kun aloitin, alukshan se oli lähinnä kävelyä ja sit kun pystyi niin aloin lisäämään juoksua noihin treeneihin. Nyt juostaan koko matka. Aikaa menee arkisin sellainen 45 minuuttia, pitkään lenkkiin kaks tuntia. En treenaa tavoitteellisesti vaan ihan sen takia, että paino pysyy kurissa. Nyt BMI alle 22 ja kunto todella hyvä.
N.53
Mies, 42 v, rasvaprosentti alle 10:
Ihan kaikkien tuntemia juttuja: kohtuulliset annoskoot, valkoista lihaa/kalaa, paljon kasviksia, ei turhia kaloreita herkuista tai sokerijuomista. Janojuoma aina vesi, klo 18 jälkeen vain teetä.
Tämän lisäksi 3 kertaa viikossa punttitreeniä ja 2 kertaa viikossa fiiliksen mukaan sopivaa aerobista.
Peruskunto erinomainen, kaikki veriarvot kunnossa, jaksaa tehdä työt ja kotityöt ilman että on illalla rätti.
Todella yksinkertaisia asioita, jotka on hyvin helpppo toteuttaa, suosittelen.
Surullisia juttuja kyllä täällä saa lukea. Kurjaa kun mitään ei jotkut voi näköjään syödä. Olen hoikka ja syön mitä huvittaa. Olen aina pystynyt niin tekemään. Ikää lähemmäs 50-vuotta ja lapsia. Aloita ap vaikka ripeät kävelylenkit, joiden aikana syke nousee vähän. Vaikka söisit normaaliin tapaasi, niin varmaan paino alkaa tippumaan. Kyllä se liikunta laihduttaa ja ihan vähän niinkuin huomaamatta. Syödä pitää kuitenkin ettei mene säästöliekille.
Hyvin vaihdellen . Jonain päivänä kahvia ja ruisleipää. Toisina aamiaiset , lounaat, välipalat, illalliset ,, viinit ja suklaakakut. Päivät eikä viikot ole samanlaisia- riippuu illallisista, työlounaista, vierailuista.
Ap, jos BMI:si on noinkin korkea, ei sinun kannata ottaa mallia laihojen syömisestä. On erittäin epätodennäköistä, että sinusta koskaan tulisi sellainen.
Aloita siitä, että otat mallia BMI 30 naisten syömisestä. Kun olet sen saavuttanut, voit kokeilla BMI:tä 27.
Taas menin vipuun. Ap:lla ei ole minkäänlaista motivaatiota elämänmuutokseen. Samat aloitukset, eri otsikoin. Huomiota ja sääliä haet ja kaikkeen löytyy kootut selitykset. Lihavuus ei ole suurin ongelmasi..
Tää on vissiin jo sanottukin, mutta maratoonarin ruokavalio sopii sellaselle ihmiselle joka juoksee niitä maratooneja. Tai edes juoksee kymmeniä kilsoja viikossa treenikaudella. Kenestäkään ei tuu maratoonaria syömällä vaan juoksemalla.
Laihduttaminen tapahtuu pitkälti sillon kun valitsee mitä suuhunsa laittaa. Parjattu lautasmalli takaa monipuolisen ruokavalion. Herkut kuuluu spessuhetkiin, ei arkeen. Jotkut voi syyä ’mitä vaan’, toiset ei. Sä tiiät nykykunnosta, että kuulut jälkimmäisiin. Aina.
Liikkumalla herätät kroppaa kuluttamaan, vähennät ruokahalua ja annat lisätilaa syötäviin kaloreihin.
Tsemppiä!
Jos tykkää liikkumisesta, niin minä kyllä panostaisin siihen. Itsellä juoksua ja salia, tänä vuonna olen juossut neljä polku-ultraa. Syön niin paljon kuin uppoaa ja välillä vaikkei maistuisikaan treenin päälle. En syö lihaa, mutta muuten kaikenlaista. Irtokarkit maistuu. Ja olen siis tosi hoikka, ikä 48 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö kuin lintu niin voit olla liian laiha
Millä tavoin lintu syö?
Olen kyllä kuullut sanonnan "syödä kuin lintu", mutta ei ole koskaan tiennyt, mitä sillä tarkoitetaan.
Luin joskus undulaateista eri tietolähteistä, tais olla joku koulujuttu, ja muistan jossain lukeneen, että ne syövät päivässä n. 4 kertaa oman painonsa. eri
Vähän vaihtelevasti, joskus syön vaan kaksi ateriaa päivässä, silloin yleensä se on jokseenkin epäterveellistä, esim. Jogurttia ja leipää aamulla, kokonainen pitsa illalla.
Kestän näläntunnetta hyvin, koska olen tottunut niukkoihin aterioihin. Kärsin pahoinvoinnista mikä vie myös ruokahaluja ja pitää hoikkana. Terve olen, syön vaan todella vähän verrattuna hieman isompiin tuttuihin.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2711 kirjoitti:
Eli syön aika paljon mutta olen silti hiukan alipainoinen :Ddd ja tärkeetä on varmaan myös että käytän ruuanteossa aina rypsiöljyä enkä voita.
No tietenkin siten, että voi maistuu paljon paremmalta. Muuta selitystä ei voi olla. Voissahan on grammaa kohden vähemmän kaloreita kuin rypsiöljyssä.
No, rypsiöljy aiheuttaa tulehdusta elimistössä ja sehän vahingoittaa elimistöä. Kroppa ei toimi hyvin, voi aiheuttaa painonnousua.
Kalorit ei ratkaise kaikkea.
Kun olin laiha, söin noin joka aterialla eli noin viisi kertaa päivässä, mutta vain sen verran, ettei ollut enää nälkä. Minulla oli pieni vatsa enkä tykännyt ähkystä olosta. Tein aika yksinkertaista ruokaa, esim. pihvi ja keitetyt perunat, eikä esim. pihvi, keitetyt perunat, kermakastike ja kahdenlaista lisuketta.
Tuntuu, että ihmiset pelkäävät nälän tunnetta. Antaa vatsan vähän murista, ei se ole vaarallista. Siis jos kuitenkin syöt ja syöt vain sen verran ettei vatsa enää murise.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2711 kirjoitti:
Rypsiöljy on vahingollista ihmisen elimistölle. Vaikuttaa kaikkeen aineenvaihdunnassa, joten voi vaikuttaa myös painoon haitallisesti. Myös muut siemenöljyt toimivat samoin.
Syön mitä haluan, eli terveellistä kasvisruokaa useimman osan ajasta. Välillä sitten mitä sattuu ja herkkuja menee kerralla paljonkin. En välttele rasvaa enkä laske kaloreita. Liikun jonkin verran melkein joka päivä, kävelen, juoksen, tanssin tai teen lihaskuntotreeniä. Arkeni on vaihtelevaa ja sangen aktiivista, joten siinä varmaan syy miksi paino on pysynyt samana ja bmi on 19:sta kohdilla monta vuotta. Ja, uskon että olen luonnostani hoikka, asia saattaa tietysti muuttua kun ikää tulee lisää.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuota infoa oikeasta syömisestä ole ala-asteelta asti saatu. Lehdet ja ohjelmat päivittäin kertovat. Ne nyt vaan täytyy ottaa käyttöön jokaisen omalla kohdallaan jos ei ole tyytyväinen olomuotoonsa.
No kuule, olen yrittänyt ottaa käyttöön, monta vuotta. Ei ole tiedon puutteesta kiinni. Ap
Syön ihan mitä sattuu. En mitenkään terveellisesti. Olen hajamielinen ja unohdan syödä, johtuu varmaan siitä. Kun laiskakin olen.
Aamupala: puuro+marjoja,sämpylä kahvi mustana.
lounas: lohta perunaa ruusukaalia ruisleipää maitoa
välipala:banaani proteiini vanukas kahvimustana.
päivällinen:kaalilaatikkoa ruisleipää.
iltapala 2 sämpylää mysliä+marjoja.
185cm ja 71kg