Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääni hajoaa kohta, en jaksa tätä raskauspahoinvointia enää...

Vierailija
08.12.2014 |

Alkoi rv 5 kuvotuksena, rv6 aloin j satunnaisesti oksentamaan, tätä jatkui kunnes oli pakko jäädä pariksi vikoksi saikulle kun mikään ei pysynyt sisällä.
Tiputuksessa kerran käynyt.
Olo parani jo hetkeksi, menin takaisin töihin. Jo viime sunnuntaina piti lähteä aikaisemmin koska rupesin taas oksentamaan, sain hoidettua aamun työt ja jotenkin ajoitetua oksentamiset asiakkaiden väliin. (Kotihoidossa töissä, ei oikein viitti asiakkaiden luona oksentaa, pakko löytää sopivia puskia vaan matkalla seuraavan luo....) Tämä viikko nyt sujui suht hyvin, eilen taas kuitenkin oksensin työpäivän jälkeen, kuvotus oli vaivannnut lauantaista saakka.
Tänään on ollut taas paha olo koko päivän ja nyt alkoi taas oksentelu...
En vain jaksa enää, olen niin väsynyt, en jaksa enää tätä. Nyt rv 13+ 3 (Tai no, viime viikon ultran mukaan 14?3....) joten kyllähän tän pitäis helpottaa jo pikkuhiljaa.
Ja pahoinvoinnin lisäksi liikkuminen rupee nyt jo olemaan kivuliasta. Edellisessä raskaudessa jäin jo rv24 sairaslomalle liitoskipujen takia. Tämä on siis kolmas raskaus, aiemmissa kyllä ollut pahoinvointia mutta ei mitään tähän verrattuna.
Kunpa aika nyt kuluisi nopeasti, olen vain niin väsynyt tähän että vain itkettää. 
Luojan kiitos tämä ei ole ikuista.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 00:01"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:54"]Inkivääri kuuluu raskausaikana vältettäviin elintarvikkeisiin, älä ainakaan sitä kokeile! Itse olin käytännössä vuodepotilaana ensimmäisen kolmanneksen raskaudesta, mitään ei pysynyt sisällä. Suosittelen sairauslomaa, nesteytyksessä käyntiä ja jääpalojen imeskelyä (mehujäätäkin voi kokeilla).
[/quote]

Inkivääriä suositeltiin vielä joku aika sitten pahoinvointiin.
[/quote]

Inkiväärivalmisteet on kiellettyjä, tuore inkivääri taas suositeltavaa. Auttoi minulla hyvin kun keitin lääkärin ohjeen mukaan vedessä jota sitten join.

Vierailija
22/59 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 12:33"]

Minua auttoi lihan syöminen, eli proteiinia kurkusta alas jos mitenkään menee. Ja ennen raskautta olin vegetaristi...

[/quote] 
Syön kyllä ihan kaikkea ja mahdolliaimman terveellisesti, oksennan vain hetken päästä suurin osa siitä mitä olen syönyt. 
EI ole mitään syönkö vai en ja mitä syön niin on paha olo ja pahimmassa tapauksessa kaikki tulee ylös....
Joten syön mitä haluan ja milloin haluan.
Jostain syystä himoitsen pippuripihviä koko ajan.... Tulee vaan vähän kalliiksi jos meinaan toteuttaa mielitekoa useinkin, eikä ole oikein sitten mukavaa kallista pihviä oksentaa ylös =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkivääri valmisteet on kiellettyjen listalla, tuore inkivääri taas suositeltavaa juurikin pahoinvointiin. Tsekatkaapa THL:n sivuilta.

Vierailija
24/59 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kokenu saman. Rv 4 alkoi pahoinvointi ja oksentelu. Rv 7 muuttui vain 24/7 pahoinvoinniksi. Makasin vain sängyssä, en jaksanu mitään. Sillon tuntui välillä jopa että ei mikään vauva voi olla tän arvosta (kauhea tunne tuntea) Sitten tuli rv 15+3, se oli maanantai. Muistan aamulla kun heräsin ja ei ollut enää minkäänlaista pahoinvointia. Ihan uskomaton tunne.

Vierailija
25/59 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
26/59 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teidän miehet tsemppasi ja auttoi teitä pahoinvoinnin aikana? Voin kuvitella oman mieheni hädän, kun ei voisi auttaa muuten kuin pyörittämällä kotia, hieromalla ja kantamalla minulle mehujäätä tai muuta sellaista mitä haluan/tarvitsen.

minulla menossa rv 6 ja joka päivä on huonompi ja huonompi olo. Ahdistaa miten tämä jatkuu :/

Vierailija
27/59 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
28/59 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttaisiko, jos kerron että minulla loppui kokovuorokautinen yrjöäminen kuin seinään 15+1?

Se oli käsittämätön tunne, kun huomasin, että minuahan ei okseta! Hieno hetki elämässä. Ja siitä alkoi se ihana raskausaika.

Ihan loppuraskaus nyt on sitten toisella tavalla rankkaa, mutta pakko tsempata että se odotus on lopulta sen arvoista!

Vierailija
29/59 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
30/59 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 12:56"]

Miten teidän miehet tsemppasi ja auttoi teitä pahoinvoinnin aikana? Voin kuvitella oman mieheni hädän, kun ei voisi auttaa muuten kuin pyörittämällä kotia, hieromalla ja kantamalla minulle mehujäätä tai muuta sellaista mitä haluan/tarvitsen.

minulla menossa rv 6 ja joka päivä on huonompi ja huonompi olo. Ahdistaa miten tämä jatkuu :/

[/quote]

Ai että miten tsemppasi?

Jossain vaiheessa se kyllästyi joka-aamuiseen yrjöömiseen sen verran, että huusi sängystä "voisitsä laittaa oven kiinni, toi ei ole kivaa kuultavaa"

Eihän se sille ololle mitään voinut...

Vierailija
31/59 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 12:56"]

[/quote]

Ai että miten tsemppasi?

Jossain vaiheessa se kyllästyi joka-aamuiseen yrjöömiseen sen verran, että huusi sängystä "voisitsä laittaa oven kiinni, toi ei ole kivaa kuultavaa"

Eihän se sille ololle mitään voinut...

[/quote]

Aika karseeta :/ Eihän miehet sille mitään voi, mutta ei tarviisi rueta tiuskimaan

Vierailija
32/59 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sitten vielä kolmas lapsi? No, voimia tilanteeseesi, olet kyllä sen itse valinnut.

Vierailija
33/59 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:58"]

Mulla auttoi jotkut homeopaattiset tipat. Kysy raskauspahoinvointiin. Ne oikeesti auttoi. Kuvotusaallot vaimenivat selvästi.

[/quote]

Sulla ei siis ollut todellista raskauspahoinvointia. Todellinen raskauspahoinvointi on sitä, ettei pysty esim. viikkokausiin sylmään muuta kuin maitoa ja itse keräämiä pakastevadelmia (kyllä) ja joutuu tuon tuostakin nestevajauksen vuoksi tiputukseen. Kasvoissa ja silmämunissa petekioita, eli oksentamisesta johtuvia hiussuonten verenpurkaumia. Sellaisesta ei ole kautta amailman historian selvitty ravistellulla vedellä. Sokeriset tabletit toki auttavat jnkv. oloa jos syö tarpeeksi, koska verensokeri on ihan pohjalukemissa oksentamisen takia.
[/quote]

Jaah. Todellinen raskauspahoinvointi on kyllä mun mielestä sitä että voi pahoin. Ei se oo kiinni siitä että kuka yrjöää eniten. Ei kyllä käy kateeksi tuota sun kuvailemaa pahoinvointia. Mä olen nyt rv 9+5 ja kolmas raskaus, kerran olen juossut pöntölle mutta oksua ei tullutkaan, muuten kokoajan kuvottaa ja päätä särkee helvetisti kokoajan + väsy. Jokatapauksessa olo on maailman paskin ja haluaisin että tämä loppuisi jo.
Mutta kaikille vielä vinkkinä vaikka selvä homma varmaan onkin, niin pikku annoksia vähän väliä auttaa kyllä paljon.. Banaani, mandariini, omppu.. Ja pahoinvointirannekkeet auttaa minua hieman.

Vierailija
34/59 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 23:03"]Miksi ihmeessä sitten vielä kolmas lapsi? No, voimia tilanteeseesi, olet kyllä sen itse valinnut.
[/quote] Kristallipallo oli rikki ja korttipakka hukassa, joten en voinut tietää että tästä raskaudesta tulisi kamalampi kuin edellisistä.

Vierailija
35/59 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap palasi valittamaan...
Viikon taas ollut saikulla, en ole oksentanut mutta ei ole kyllä ollut myöskään mikään hyvä olo. Olen lähinnä vain makoillut sohalla lasten kanssa.
Eilen kävin ruokakaupassa, sen jälkeen olikin niin huono olo (kaaaauhe rasitus näköjään) etten pystynyt mihinkään loppuillan, 
Tänään lähdin lasten kanssa käymään anoppilassa jotta mies saisi rauhassa pestä pyykii ja sen sellaista, päätin tehdä nyt porkkanalaatikot valmiiksi siellä pakkaseen ja oli kai sekin liian rankkaa (?) koska kun tultiin kotin olen taas laatannut. 
Paha olo kyllä oli vaivannut taas koko päivän.
Kai itä tarttis lähteä maanantana töihin kokeilemaan, tosin jos sunnuntaina olo o vielä tällainen on kylllä pakko soittaa että saikku jatkuu, vaikka kuinka nolottaa.

Vierailija
36/59 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisodotukseni oli aivan kamalaa aikaa juuri pahoinvoinnin takia. Minulla oli samanlaisia ajatuksia kuin sinullakin. Jotenkin sitä vain pikkuhiljaa masennuin kun kokoajan oli niin paha olla fyysisesti. Toivotan sinulle voimia jaksaa. Joillakin paha olo kestää koko raskauden, useimmilla helpottaa alun jälkeen. Kuitenkin se loppuu joskus. Ei se sikiö voi sille odottajan pahoinvoinnille mitään, asiasta tietämättömänä kasvaa joka hetki ja on jo pian valmis maailmaan. Älä luovuta!

Vierailija
37/59 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla autto muutaman kuukauden oksentamisen jälkeen, kun olin kaksi päivää tiputuksessa. Sitä ennen oli tippaa pistetty vain pari tuntia kerrallaan ja se auttoi vain juuri siksi hetkeksi.

Vierailija
38/59 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt haet heti uudestaan saikkua! Ei oo tarkoitus oksentaa asiakkaiden välissä puskiin! Pahoinvointikin yleensä vain pahenee rasituksessa, joten saikku auttaa luultavasti myös oloosi. Ei ole sinun syytäsi, että voit noin voimakkaasti pahoin. Itsekin yritän sinnitellä liian pitkään, siksi sanon nyt sinulle jää kotiin! Tsemppiä!

Vierailija
39/59 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 17:57"]

Nyt haet heti uudestaan saikkua! Ei oo tarkoitus oksentaa asiakkaiden välissä puskiin! Pahoinvointikin yleensä vain pahenee rasituksessa, joten saikku auttaa luultavasti myös oloosi. Ei ole sinun syytäsi, että voit noin voimakkaasti pahoin. Itsekin yritän sinnitellä liian pitkään, siksi sanon nyt sinulle jää kotiin! Tsemppiä!

[/quote] Juu, soitin itseasiassa vähän aikaa sitten töihin ja ilmoitin etten pääse huomenna ja että varaan heti aamusta lekuriajan. 

Vierailija
40/59 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos kaikille vertaistuesta! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän