Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääni hajoaa kohta, en jaksa tätä raskauspahoinvointia enää...

Vierailija
08.12.2014 |

Alkoi rv 5 kuvotuksena, rv6 aloin j satunnaisesti oksentamaan, tätä jatkui kunnes oli pakko jäädä pariksi vikoksi saikulle kun mikään ei pysynyt sisällä.
Tiputuksessa kerran käynyt.
Olo parani jo hetkeksi, menin takaisin töihin. Jo viime sunnuntaina piti lähteä aikaisemmin koska rupesin taas oksentamaan, sain hoidettua aamun työt ja jotenkin ajoitetua oksentamiset asiakkaiden väliin. (Kotihoidossa töissä, ei oikein viitti asiakkaiden luona oksentaa, pakko löytää sopivia puskia vaan matkalla seuraavan luo....) Tämä viikko nyt sujui suht hyvin, eilen taas kuitenkin oksensin työpäivän jälkeen, kuvotus oli vaivannnut lauantaista saakka.
Tänään on ollut taas paha olo koko päivän ja nyt alkoi taas oksentelu...
En vain jaksa enää, olen niin väsynyt, en jaksa enää tätä. Nyt rv 13+ 3 (Tai no, viime viikon ultran mukaan 14?3....) joten kyllähän tän pitäis helpottaa jo pikkuhiljaa.
Ja pahoinvoinnin lisäksi liikkuminen rupee nyt jo olemaan kivuliasta. Edellisessä raskaudessa jäin jo rv24 sairaslomalle liitoskipujen takia. Tämä on siis kolmas raskaus, aiemmissa kyllä ollut pahoinvointia mutta ei mitään tähän verrattuna.
Kunpa aika nyt kuluisi nopeasti, olen vain niin väsynyt tähän että vain itkettää. 
Luojan kiitos tämä ei ole ikuista.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:58"]

Mulla auttoi jotkut homeopaattiset tipat. Kysy raskauspahoinvointiin. Ne oikeesti auttoi. Kuvotusaallot vaimenivat selvästi.

[/quote]

Sulla ei siis ollut todellista raskauspahoinvointia. Todellinen raskauspahoinvointi on sitä, ettei pysty esim. viikkokausiin sylmään muuta kuin maitoa ja itse keräämiä pakastevadelmia (kyllä) ja joutuu tuon tuostakin nestevajauksen vuoksi tiputukseen. Kasvoissa ja silmämunissa petekioita, eli oksentamisesta johtuvia hiussuonten verenpurkaumia. Sellaisesta ei ole kautta amailman historian selvitty ravistellulla vedellä. Sokeriset tabletit toki auttavat jnkv. oloa jos syö tarpeeksi, koska verensokeri on ihan pohjalukemissa oksentamisen takia.

Vierailija
42/59 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama oli mullakin. Lisäksi viikolta 18 alkaen saikulla ennen aikaisen synnytyksen riskin vuoksi. Liikkua sain 2h päivässä, jos muun ajan makasin. Kuvotuksen takia en olisi siihenkään pystynyt, mutta väkisin lähdin liikkeelle, koska muuten olisi hajonnut pää. Se auttoi ja yleensä liikkumisen aikana olo helpotti. Myös inkivääri auttoi minulla ( ei mitään luontaistuotteita vaan tuoretta). Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
44/59 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q

Vierailija
45/59 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppaan taas tämäm ikioman valitusketjuni koska jonnekin on pakko avautua eikä naamakirja ole oikein oikea paikka vaikka olenkin sinne jotain pientä tainnut kirjoitella....
Heräsin aamulla hyvin nukutun yön jäkleen, olin onnellinen ja ihmeissäni ksoka oli ihan hyvä olo!
Join vähän vättä, ei tullut ylös... Victory!
Tein jopa pari ruisleipää, onnistuin osin syömään vain puolet toisesta, rupesi jo kiertämään vatsassa ikävästi....
Parin tunnin pästä join lasillisen mehkeittoa, ja tämä olikin virhe. Vessaan meni, heippa.
En sitten uskaltanut enää juoda eikä syödä enää mitään... kunnes ihana mieheni kävi hakemassa itselleen grillistä ruokaa ja toi mullekin ranskalaisia ja limpparia kska "jotain on pakko syödä":
Nälkäkin tässä vaiheessa jo ihan omaa luokkaansa, joten söin ranskalaisia (maistui muuten hyvältä) ja join limpparin. Ihanaa, jääkylmää kokista...
No, tiesin että se on virh, enkä ihan heti toista. Tämän maittavan aterin jälkeen olen oksentanut jo viisi kertaa. 
Aamulla otin kuitenkin vitamiinit, ne kai on ehtinyt hyvin imeeytymään, joten vuava saa ainakin tarvittavat... ja täss kohtaa taitaa olla ihan hyvä juttu että oli raskauden alussa muutama ylimääräinen kilo (BMI 25), nyt paino tipunut kyllä 4kg siitä mitä neuvolakortissa on merkitty alkupainoksi... mutta ei ole ihan heti hengenhätä.
HUomenna kuitenkin taas lekuriin, kai nesteytys rupee olemaan taas ajankohtaista kun ei ole pariin vuorokauteen juuri mikään pysynyt sisällä, eikä toivoa että ihan heti pysyykään.

Vierailija
46/59 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli raskauden aikana vain viikon verran pahoinvointia. Tulen kuitenkin helposti pahoinvoivaksi kaikissa liikennevälineissä niin päätin kokeilla apteekista saatavia magneettirannekkeita raskauspahoinvointiinkin ja mulla ne kyllä auttoi. Painavat siis akupistettä molemmissaa ranteissa. Kannattaa varmaan ainakin kokeilla?

Vierailija
47/59 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lääkäriltä ondansetronia! Auttoi mulla molemmissa raskauksissa.

Vierailija
48/59 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:52"]

Mulla oli raskauden aikana vain viikon verran pahoinvointia. Tulen kuitenkin helposti pahoinvoivaksi kaikissa liikennevälineissä niin päätin kokeilla apteekista saatavia magneettirannekkeita raskauspahoinvointiinkin ja mulla ne kyllä auttoi. Painavat siis akupistettä molemmissaa ranteissa. Kannattaa varmaan ainakin kokeilla?

[/quote] kokeilin ekassa raskaudessa kun pahoinvointi ei ollut läheskään niin pahaa kuin tämä, ei auttanut.

Vierailija
49/59 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota homeopaattisia R52 tippoja. Auttaa, vaikket uskoisikaan. Ihan turha kärsiä.

Vierailija
50/59 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 23:00"]Ota homeopaattisia R52 tippoja. Auttaa, vaikket uskoisikaan. Ihan turha kärsiä.
[/quote] Ai vettä? Tulee hanastakin.

Vierailija
51/59 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto... tunnin saanut nukuttua pahoinvoinnin takia. Nyt vain odotan tunnin että saan soitettua terveyskeskukseen ( ja varmaan toisen että soittavat takaisin).
Join kulauksen vettä ja olo on helvetillinen.

Vierailija
52/59 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, itsekin muistelen esikoisen odotusta. Aivan järkyttävä raskauspahoinvointi noin 3 kk. Laihduin varmaan 7 kiloa alkuraskaudessa kun en voinut oikeasti syödä yli kuukauteen melkein yhtään mitään. 

Vierailija
53/59 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ihan huono olo viestistäsi, niin elävästi muistui raskausajat mieleen. Olin myös kotihoidossa töissä ja kyllä, pari kertaa oksensin asiakkaiden luona. Tiputukseen en joutunut ekasta, mutta tokasta pariin otteeseen. Ikävintä oli olla paljon poissa töistä, huono omatunto siis. Lisäksi tiputuksessa ollessani miessairaanhoitaja jutusteli miten vaimonsa oli niin REIPAS raskausaikana ettei oksentanut kertaakaan... Että koita säkin vaan reipastua! Siinä roskikseen oksentaessani mietin että miten vähän tietoa voi kyseisellä sairaanhoitajalla olla... tai tilannetajua. Hyperemesis helpotti joskus viikolla 20, luojan kiitos. Kannattaa vaan tiputuksessa käydä kun vähänkin siltä tuntuu, itse pitkitin liian kauan. Voimia!!!

Vierailija
54/59 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä välillä sitä, että mitä ihmettä luonto oikein on meinannut kun nainen voi saada noin pahat raskauspahoinvoinnit? Ilman länsimaista lääketiedettähän joitakin jopa kuolisi aliravitsemukseen ja nestehukkaan, kun elimistö hylkii kaikkea nieltyä.

Vierailija
55/59 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi tiedän tunteen! Nyt rv16, ja pari viikkoa sain nauttia melko hyvästä olosta, nyt tuntuu taas menneen takapakkia, mutta onneksi ei enää sitä samaa 24/7 -koomaa kuin alussa. Jää saikulle uudestaan ja yritä vain levätä mahdollisimman paljon. Itse ainakin heittäydyin vähän sellaiselle "aivot narikkaan ja odotellaan" -vaihteelle. Raskauspahoinvoinnissa on se hyvä puoli, niin kuin lääkärikin minua lohdutti, että kyllä se yhdeksässä kuukaudessa loppuu :D Vaikka tiedän kyllä, ettei se siinä suossa välttämättä lohduta, mutta onneksi on kuitenkin väliaikainen asia. Muuttuu vielä iloksi!

Äläkä ainakaan kuuntele vähättelijöitä, he eivät ole tuota kokeneet, eivätkä voi tietää millaista on. Luota itseesi ja omaan tunteeseesi, jos et johonkin pysty, niin sitten et pysty, vaikka aina tuntuu löytyvän näitä "reipastus siitä" -asenteellisia.

Vierailija
56/59 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan samassa tilanteessa ja samoilla viikoilla, diagnoosina hypermesis gravidarum, ja tää on ihan sairasta:(

Vierailija
57/59 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:59"]

Joo, esikoista odotan enkä kyllä arvannut että tää vois olla näin perseestä. Siis joo tiesin että oksettaa, mutta usein tulee mukava keskiraskaus ja taas loppuvaiheessa voi olla tukala olo.

Paskat. nyt 24+3 ja hetkestäkään en oo vielä nauttinut. Tänä aikana ollut tasan kaksi (!) päivää jolloin olen jaksanut tehdä jotain. Toki töissä olen ollut pääsääntöisesti. Aluksi oli sairas väsymys, siis nukuin kaiken ajan mitä pystyin. Sen jälkeen tuli pahoinvointi. Ja päänsärky. Pää särki putkeen yli 10 viikkoa. Pitkäkestoinen flunssa, vatsatautia, ja nyt särkee taas pää. Supisteleekin jo. 

Kertaakaan en ole päässyt harrastamaan liikuntaa, tapaamaan ystäviä tai muutenkaan kodin ulkopuolelle. Kotona odottaa kaaos, kun yhtenä energiapäivänä aloitin suursiivouksen. Mies on hoitanut kotityöt ja koiran lenkityksen koko raskauden ajan. 

Nyt väsyttääkin taas niin etten jaksa edes telkkaria tuijottaa.

[/quote]

Kaikki raskaudet on erilaisia. Mulla r-pahoinvointi kesti 6 kk:lle asti, enkä edes muista paljon mitään siitä kesästä. Lapsiluku jäi yhteen.

Anna itsellesi lupa saikuttaa ja hyväksy se, että näin nyt vain voi käydä, eikä kohtalo ole sulle velkaa sitä raskauden takia elämättä jäänyttä elämää, koska olet jo 3. lasta tehdessä varmasti tiennyt mihin lähdet.

Vierailija
58/59 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile inkivääriä. Ainakin auttaa minulla matkapahoinvointiin.

Vierailija
59/59 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiaa saat täältä, mulla oli niin järkyttävä pahoinvointi raskauden alkupuolella, että oksat pois. En pystynyt syömään muuta kuin ruisleipää ilman päällisiä, muut ruuat tuli samantien ylös. Ystävä haki Mäkkäristä ruokaa tullessaan kylään ja en voinut olla samassa huoneessa nugettien kanssa, kun haju sai oksentamaan.

Söin nuudelikeittoa televisiota katsellessani, siihen aikaan pyöri se yksi salaattimainos, jossa oli Anna Puun Kaunis päivä biisi. Kun se sen jälkeen tuli radiosta tuli välittömästi kuvotus! Yök.

Mulla rauhoittui tuo pikku hiljaa 15. viikon jälkeen. Toinen raskaus oli tähän verrattuna hyvin vähä oireinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi