Turkista ostamassa, kettu vai minkki vai joku muu?
Turkistenvastustajat älköön vaivautuko tähän ketjuun, eli mikäli olette lukutaitoisia ihmisiä, niin menette pois tästä ketjusta NYT ettei tarvitse pahoittaa mieltä tai tulla kateellisiksi. Kiitos.
Asiaan: Mies aikoi ostaa minulle turkiksen, saan valita millaisen haluan, mutta kysyisin teiltä kokemuksia laaduista, että mikä kannattaisi ottaa.
Kettu näyttäisi trendikkäältä, kuten Kim Kardashianilla, Jennifer Lopezilla ja Rachel Zoella on nähty jakuissa ja liiveissä, mutta onko liian muhkeita ja näyttävät liian aidoilta tuolla katukuvassa niin että kaikki pällistelee kieroon että katsokaa kun tuolla on *hui kamalaa* aito turkis?
Entä minkki, olisiko hillitympi? Minulle tulee vähän vanhahtava mielikuva minkistä, vai onko niitä sen näköisiä ja mallisia jotka olisivat vähemmän ikärouvamaisia? Vai onko ne kaikki aina sellaista tasaisen kiiltävää turkista?
Lähteekö noista karvoja?
Muita turkisehdotuksia?
Kommentit (425)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:39"]
Menkää nyt viherpellet vaikka kadulle tuonne sateeseen suojelemaan jotain romanikerjäläisiä tai keksikää jotain muuta puuhaa.
[/quote]
Ihmisjoukossa turkkiin on helppo ruiskauttaa vaikka mustetta :)
Se, mitä kärsimystä sinä rahalllisesti kannatat, ei ole mitään verrattuna siihen että sun statussymboli menee pilalle.
Mitähän tuonkin päässä liikkuu joka huutanut oksennusta ja kuvottavaa koko aamun? Aamupahoinvointia raskauden takia, ja mies nauranut vielä paskaisesti kun pyysi turkista ja nyt on loukattu olo? :D
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:43"]
Turkisten käyttäjät, olette oksettavia. En käsitä, miksi haluatte pukeutua eläimen turkkiin. Ne eläimet olivat oikeasti eläviä olentoja, jotka kasvatettiin karmeissa olosuhteissa ja tapettiin sinun TURHAMAISUUTESI vuoksi. Ne katseet, joita kolttunne keräävät, eivät ole kateellisia vaan halveksuvia. Jos on pakko pröystäillä rahalla, keksi jotain muuta. Mielelläni sylkäisisin päällenne, mutta on minulla sentään käytöstavat. Enkä myöskään ole köyhä. Voisin halutessani ostaa turkin vaikka joka kuukausi, eikä se vaikuttaisi talouteeni juuri mitenkään. En ole myöskään lukutaidoton, mutta tämä nyt vaan on sellainen asia, joka raivostuttaa minua siinä määrin, etten voi pitää sanaista arkkuani kiinni. Tästä ei nyt tosin taida olla hyötyä: olette oman rikkautenne ja turhamaisuutenne pauloissa, että vain oma napa merkitsee, ja sehän pidetään tietysti lämpimänä viattomien luontokappaleiden kustannuksella. Toistan siis: OLETTE OKSETTAVIA. Noin, olen puhunut.
[/quote]
Mä muistan joskus, että pilailupuodeissa myytiin sellaisia lasisia "panoksia" jotka napsauttamalla kahtia sisältä valui todella äkäisen hajuista nestettä. Sellaisen napsautus ja taskuun sujautus on helppoa :) Ihan vaan jos tulee joskus mieli "urheilla"..
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:44"]
Se, mitä kärsimystä sinä rahalllisesti kannatat, ei ole mitään verrattuna siihen että sun statussymboli menee pilalle.
[/quote]
Vandalismi on suurempi rikos kuin eläimen hyötykäyttö takkiin.
Miten käy jos vahingossa heität mustetta turkisnaisen mukana ja kyljessä kulkevan lapsen silmään? Onko teko oikeutettu koska lapsen äiti oli vihaamasi turkisnainen???
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:46"]
Mitähän tuonkin päässä liikkuu joka huutanut oksennusta ja kuvottavaa koko aamun? Aamupahoinvointia raskauden takia, ja mies nauranut vielä paskaisesti kun pyysi turkista ja nyt on loukattu olo? :D
[/quote]
Kyllä muakin oksettaa. Eikö sua?
ohis
Onpa täällä sälittävän lapsellista porukkaa kun uhoavat ja uhkaavat (laittomasti) tuhota toisten ulkoiluvaatteita.
Hankkikaa työpaikka, ja turkiksenkin hankitte varmasti tekin sitten kun teillä on rahaa! ;DDDDDD
Ostaisin mieluummin vaikka vauvoista tehdyn takin ..
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:48"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:44"]
[/quote]
Vandalismi on suurempi rikos kuin eläimen hyötykäyttö takkiin.
Miten käy jos vahingossa heität mustetta turkisnaisen mukana ja kyljessä kulkevan lapsen silmään? Onko teko oikeutettu koska lapsen äiti oli vihaamasi turkisnainen???
[/quote]
Höpö höpö. Kansalaistottelemattomuus on paikoin parempi ratkaisu kuin laillisesti sallitut hirveydet.
Näppärä täsmäisku ruuhaisessa metrossa on helppo kohdistaa oikeaan paikkaan. Et säkään joka suunnassa lastas voi ihmiskilpenä käyttää.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:49"]
Onpa täällä sälittävän lapsellista porukkaa kun uhoavat ja uhkaavat (laittomasti) tuhota toisten ulkoiluvaatteita.
Hankkikaa työpaikka, ja turkiksenkin hankitte varmasti tekin sitten kun teillä on rahaa! ;DDDDDD
[/quote]
Pelottaako? ;)
Jos se on vain ulkoiluvaate, miksi sen on pakko olla kidutetulta eläimeltä riistetty turkki? Mua ei sun panostama rahasumma kiinnosta pätkääkään.
Btw näillä kuukausituloilla voisin vaikka palkata muutaman näppäräsormisen vandaalin.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:43"]Turkisten käyttäjät, olette oksettavia. En käsitä, miksi haluatte pukeutua eläimen turkkiin. Ne eläimet olivat oikeasti eläviä olentoja, jotka kasvatettiin karmeissa olosuhteissa ja tapettiin sinun TURHAMAISUUTESI vuoksi.
Ne katseet, joita kolttunne keräävät, eivät ole kateellisia vaan halveksuvia. Jos on pakko pröystäillä rahalla, keksi jotain muuta.
Mielelläni sylkäisisin päällenne, mutta on minulla sentään käytöstavat. Enkä myöskään ole köyhä. Voisin halutessani ostaa turkin vaikka joka kuukausi, eikä se vaikuttaisi talouteeni juuri mitenkään. En ole myöskään lukutaidoton, mutta tämä nyt vaan on sellainen asia, joka raivostuttaa minua siinä määrin, etten voi pitää sanaista arkkuani kiinni. Tästä ei nyt tosin taida olla hyötyä: olette oman rikkautenne ja turhamaisuutenne pauloissa, että vain oma napa merkitsee, ja sehän pidetään tietysti lämpimänä viattomien luontokappaleiden kustannuksella. Toistan siis: OLETTE OKSETTAVIA. Noin, olen puhunut.
[/quote]
Ei minun villinä kasvanut supiturkkini entinen omistaja kyllä ole huonoissa oloissa kasvanut. Itse sen metsästänyt ja en kyllä turhaa kipua sille ole tuottanut. Supi ei myöskään kuulu Suomen luontoon, vie elintilaa muilta eläimiltä ja levittää tauteja.
Olet tervetullut seuraamaan seuraavaa metsästystilannetta.
Olispa munkin miehellä rahaa ostaa mulle turkis. :) käytän sitten välillä äidin turkista. On liian nuorekas äidille, mutta mulle sopiva :3
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:51"]Näppärä täsmäisku ruuhaisessa metrossa on helppo kohdistaa oikeaan paikkaan. Et säkään joka suunnassa lastas voi ihmiskilpenä käyttää.
[/quote]
Ja montakohan turkiksen käyttäjää olet oikeasti tavannut kulkemassa jollain metrolla tai bussilla...
Turkikset on kyllä niin kulunut klisee, nousukkaiden statussymboli jolle nauraa naapurin aidanseipäätkin. Isukille uusi isompi auto ja emännälle turkkia niskaan, ettei vaan keltään jää huomaamatta että hei me ollaan rikkaita!!
Joku tuolla aiemmin sanoi, että turkis ei ole sijoitus, mutta kyllä se tavallaan on, siinä sijoittaa siihen bisnekseen. Raha tuo tietyn verran valtaa ja mitä enemmän sitä rahaa on, sen enemmän omalla ostokäyttäytymisellä voi vaikuttaa. Vallan mukana tulee myös vastuu, mutta sitähän nämä uusrikkaat pyrkyrit eivä ymmärrä.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:01"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:51"]Näppärä täsmäisku ruuhaisessa metrossa on helppo kohdistaa oikeaan paikkaan. Et säkään joka suunnassa lastas voi ihmiskilpenä käyttää.
[/quote]
Ja montakohan turkiksen käyttäjää olet oikeasti tavannut kulkemassa jollain metrolla tai bussilla...
[/quote]
Löytyyhän noita aina silloin tällöin.
Neulattomalla ruiskulla on helppo ruiskauttaa selkään mustetta ihan kadullakin tai vaikka Stockan herkussa. Ruiskun pään voi upottaa turkkiin samalla kun ruiskuttaa. Näin ehdit jo kauas kun muste alkaa valua näkyviin :)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:01"]
[/quote]
[/quote]
Löytyyhän noita aina silloin tällöin.
Neulattomalla ruiskulla on helppo ruiskauttaa selkään mustetta ihan kadullakin tai vaikka Stockan herkussa. Ruiskun pään voi upottaa turkkiin samalla kun ruiskuttaa. Näin ehdit jo kauas kun muste alkaa valua näkyviin :)
[/quote]
Miksi haluat tuhota vaatteen, joka voi kestää vielä 80 vuotta eteenpäin hyvänä? Haluatko, että omistaja ostaa joka vuosi uuden öljyllä tehdyn takin ja heittää vanhan jätteeseen?
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:09"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:01"] [quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:51"]Näppärä täsmäisku ruuhaisessa metrossa on helppo kohdistaa oikeaan paikkaan. Et säkään joka suunnassa lastas voi ihmiskilpenä käyttää. [/quote] Ja montakohan turkiksen käyttäjää olet oikeasti tavannut kulkemassa jollain metrolla tai bussilla... [/quote] Löytyyhän noita aina silloin tällöin. Neulattomalla ruiskulla on helppo ruiskauttaa selkään mustetta ihan kadullakin tai vaikka Stockan herkussa. Ruiskun pään voi upottaa turkkiin samalla kun ruiskuttaa. Näin ehdit jo kauas kun muste alkaa valua näkyviin :) [/quote] Miksi haluat tuhota vaatteen, joka voi kestää vielä 80 vuotta eteenpäin hyvänä? Haluatko, että omistaja ostaa joka vuosi uuden öljyllä tehdyn takin ja heittää vanhan jätteeseen?
[/quote]
Mielummin öljystä tehty kuin elävästä eläimestä.
Itse ostin omani kierrätettynä (ja ei, ei ole rahasta kiinni..). Tässä iltalukemista www.vihreatvaatteet.com/
Osta hyljeturkki, vaikka pikkukuutista tehty!
Voisitte lakata olemasta silmittömän julmia ja itsekkäitä ja esimerkiksi teetättää itsellenne takin esimerkiksi luomu- tai kierrätysmateriaalista. Voitte kiinnittää hattuunne visiirin jossa lukee "minulle on paljon rahaa!"
Osta saimaannorppaturkki! Jos siihen saisi vielä kauluksen maakotkan sulista, niin ai että olis hieno.
Turkisten käyttäjät, olette oksettavia. En käsitä, miksi haluatte pukeutua eläimen turkkiin. Ne eläimet olivat oikeasti eläviä olentoja, jotka kasvatettiin karmeissa olosuhteissa ja tapettiin sinun TURHAMAISUUTESI vuoksi.
Ne katseet, joita kolttunne keräävät, eivät ole kateellisia vaan halveksuvia. Jos on pakko pröystäillä rahalla, keksi jotain muuta.
Mielelläni sylkäisisin päällenne, mutta on minulla sentään käytöstavat. Enkä myöskään ole köyhä. Voisin halutessani ostaa turkin vaikka joka kuukausi, eikä se vaikuttaisi talouteeni juuri mitenkään. En ole myöskään lukutaidoton, mutta tämä nyt vaan on sellainen asia, joka raivostuttaa minua siinä määrin, etten voi pitää sanaista arkkuani kiinni. Tästä ei nyt tosin taida olla hyötyä: olette oman rikkautenne ja turhamaisuutenne pauloissa, että vain oma napa merkitsee, ja sehän pidetään tietysti lämpimänä viattomien luontokappaleiden kustannuksella. Toistan siis: OLETTE OKSETTAVIA. Noin, olen puhunut.