Turkista ostamassa, kettu vai minkki vai joku muu?
Turkistenvastustajat älköön vaivautuko tähän ketjuun, eli mikäli olette lukutaitoisia ihmisiä, niin menette pois tästä ketjusta NYT ettei tarvitse pahoittaa mieltä tai tulla kateellisiksi. Kiitos.
Asiaan: Mies aikoi ostaa minulle turkiksen, saan valita millaisen haluan, mutta kysyisin teiltä kokemuksia laaduista, että mikä kannattaisi ottaa.
Kettu näyttäisi trendikkäältä, kuten Kim Kardashianilla, Jennifer Lopezilla ja Rachel Zoella on nähty jakuissa ja liiveissä, mutta onko liian muhkeita ja näyttävät liian aidoilta tuolla katukuvassa niin että kaikki pällistelee kieroon että katsokaa kun tuolla on *hui kamalaa* aito turkis?
Entä minkki, olisiko hillitympi? Minulle tulee vähän vanhahtava mielikuva minkistä, vai onko niitä sen näköisiä ja mallisia jotka olisivat vähemmän ikärouvamaisia? Vai onko ne kaikki aina sellaista tasaisen kiiltävää turkista?
Lähteekö noista karvoja?
Muita turkisehdotuksia?
Kommentit (425)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:29"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:27"]
Ei APn perheen rahat ole teiltä pois! AP saa miehensä kanssa ostaa sillä rahalla vaikka isägorillasta tehdyn kynnysmaton tai pandakarhun poikasista tehdyn torkkupeitteen!
[/quote]
Tolla periaatteella, saako joku pedari ostaa ap:n lapset? Jos kerran rahalla saa mitä haluaa, välittämättä siitä miten toinen siinä kärsii. Hieno maailma tuolla periaatteella.
[/quote]
Miten sairas ihminen on oltava että rinnastaa PÄÄLLYSTAKIN ja PEDOFIILIT????! HYI HÄPEÄ!!!
Se, että käyttää turkista, herättää ympäristössä samanlaista paheksuntaa kuin se, että kulkisi koiran kanssa jolta on typistetty korvat ja häntä. Ennen ei tiedetty enempää siitä paljonko eläin kokee kipua ja stressiä, ei välitetty eläimen kärsimyksestä senkään vertaa kuin nykyisin. Nykyään yhä harvempi haluaa nähdä toisen elävän olennon pelkkänä tavarana, jonka voi vaikka pukea päälle tai katkaista siltä saksilla hännän koska se näyttää silloin omaan silmään nätimmältä.
Jokainen voi ostaa turkiksia jos haluaa, mutta ei pidä väittää, että on ihmeissään jos se herättää muissa negatiivista huomiota.
Ettekö tienneet että Keski-Euroopassa ne kerää autojen alle jääneet elukat talteen moottoriteiltä ja ottaa niiltä ne parhaiten säilyneet turkin palaset ja tekevät niistä palaturkkeja, kauluksia ym.
Tuo on mielestäni erittäin ekologinen ja hyvä valinta, tehdä "kuolleesta eläinjätteestä" lämmintä päälle.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:25"]
Meitä on täällä maapalolla kaikenlaisia ihmisiä. Sinä laitat rahasi siihen, että viattomat eläimet kärsii ja sinä näytät entistä rumemmalta. Minä laitan rahani hyväntekeväisyyteen ja muihin sellaisiin asioihin jotka merkkaavat minulle. On pahoja ja on hyviä. Kummallekohan puolelle sinä kuulut? ;)
[/quote]
Minä ostin 10 000 turkiksen itselleni 35-vuotissynttärilahjaksi koska palelen aina, mutta lahjoitimme suvun kanssa yli 50 000 euroa hyväntekeväisyyteen joista suurin osa meni lasten hyväksi. Lapset menevät eläinten edelle. Ja tiedoksi että olen kaunis ja tyylikäs, perheeni voi hyvin ja olen hyvä ihminen. En tapa eläimiä, käytän vain turkiksia. Minulla ei ole lemmikkejä, joten sen puolestakaan en pode syyllisyyttä turkiksista koska minusta on jotenkin outoa nähdä turkiksiin pukeutunut henkilö esim. ulkoiluttamassa koiraansa.
[/quote]
En tapa eläimiä? Meinaatko, että se joka on se tappaja on pahin tyyppi? Kyllä se kuule kuluttajista lähtee. Jos ei ole ostajia, niin ei kukaan tapakkaan. Ethän sinä oikeasti voi olla noin yksinkertainen! Voisit pistää sitä rahaasi ainakin johonkin älyn laajennus leikkauskeen.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:28"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:17"]
Ihanaa päästä sylkemään ap:n turkin päälle. Tai itseasiassa ap:n naamaan.
[/quote]
Yhtä ihanaa saada syyte vandalismista, toisen omaisuuteen kajoamisesta ja toisen häpäisemisestä? Mitä lapsesi sanovat sitten kun äiti on vankilassa? Opetatko myös lapsillesi että toisten päälle saa sylkeä jos heillä on jotain sellaista hienoa lelua tai vaatetta mitä sinun lapsillasi ei ole?
[/quote]
Mutta aivastan kato ihan vahingossa juuri sinun kohdallasi. Varo vaan kun kuljet sen takkisi kanssa kadulla, koskaan ei tiedä mistä suunnasta aivastus lentää!
[/quote]
Vain suomalainen ämmä voi olla näin naurettavan kateellinen toisille jostain turkistakista, luksusmerkkilaukusta jne että heidän on pakko tuhota toisten omaisuutta. Ihan lapsellista kommunistimeininkiä tuommoinen.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:33"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:29"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:27"]
Ei APn perheen rahat ole teiltä pois! AP saa miehensä kanssa ostaa sillä rahalla vaikka isägorillasta tehdyn kynnysmaton tai pandakarhun poikasista tehdyn torkkupeitteen!
[/quote]
Tolla periaatteella, saako joku pedari ostaa ap:n lapset? Jos kerran rahalla saa mitä haluaa, välittämättä siitä miten toinen siinä kärsii. Hieno maailma tuolla periaatteella.
[/quote]
Miten sairas ihminen on oltava että rinnastaa PÄÄLLYSTAKIN ja PEDOFIILIT????! HYI HÄPEÄ!!!
[/quote]
Yritän tässä nyt vain vähän herättää! Jos toisen mielestä ap saa rahoillaan ostaa mitä haluaa, välittämättä kenestäkään tai mistäkään. Niin mihin vedetään raja? Saako rahalla ostaa mitä vain? Eikä se kuulu kenellekään.
Kävelin Louis Vuittonin laukku käsipuolessa niin joku ruma muija tuijotti sitä sen näköisenä että haluaa tappaa sen viattoman laukkuparan ja yritti raapaista sitä terävällä halvalla rannekorullaan, käyttäytyi kuin olisi ollut ruuhkassa ja tuli iholle vaikkei hänen toisella puolella kävellyt ketään! Niin tyypillistä suomalaista kateellista touhua tosiaan.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:37"]
Vain suomalainen ämmä voi olla näin naurettavan kateellinen toisille jostain turkistakista, luksusmerkkilaukusta jne että heidän on pakko tuhota toisten omaisuutta. Ihan lapsellista kommunistimeininkiä tuommoinen.
[/quote]
Minä en kylläkään nyt tässä ketjussa oikein näe kateutta, missä sinä sitä näet?
Paljonko sellainen turkistakki voisi suunnilleen maksaa mikä Mungolife-bloggaajalla on?
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:37"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:28"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:17"]
Ihanaa päästä sylkemään ap:n turkin päälle. Tai itseasiassa ap:n naamaan.
[/quote]
Yhtä ihanaa saada syyte vandalismista, toisen omaisuuteen kajoamisesta ja toisen häpäisemisestä? Mitä lapsesi sanovat sitten kun äiti on vankilassa? Opetatko myös lapsillesi että toisten päälle saa sylkeä jos heillä on jotain sellaista hienoa lelua tai vaatetta mitä sinun lapsillasi ei ole?
[/quote]
Mutta aivastan kato ihan vahingossa juuri sinun kohdallasi. Varo vaan kun kuljet sen takkisi kanssa kadulla, koskaan ei tiedä mistä suunnasta aivastus lentää!
[/quote]
[/quote]
Kateellinen? Voisitteko nyt ottaa jo sen päänne pois tynnyristä. KUKAAN ei ole teille kateellinen turkiksista. Teitä vain halveksitaan, koska olette itsekkäitä ja typeriä. Sillä ei ole kateuden kanssa mitään tekemistä.
Onko täällä tosiaan niin alkeellista väkeä ettei osata vastata Ap:n kysymyksiin? Sivutolkulla vaan haukutaan ihmistä joka saamassa mieheltään lämmittävän lahjan! Saisinpa minäkin. Siksi minua kiinnostaa tietää myös näistä turkiksista lisää, koska onhan tuo aika iso sijoitus ja ajattelin ostaa keväämmällä kun hinnat laskevat.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:41"]
Paljonko sellainen turkistakki voisi suunnilleen maksaa mikä Mungolife-bloggaajalla on?
[/quote]
Laitatko linkkiä/kuvaa niin katsotaan?
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:45"]
Onko täällä tosiaan niin alkeellista väkeä ettei osata vastata Ap:n kysymyksiin? Sivutolkulla vaan haukutaan ihmistä joka saamassa mieheltään lämmittävän lahjan! Saisinpa minäkin. Siksi minua kiinnostaa tietää myös näistä turkiksista lisää, koska onhan tuo aika iso sijoitus ja ajattelin ostaa keväämmällä kun hinnat laskevat.
[/quote]
Siis tätähän ap halusi juuri, tämän ketjun tarkoitus on provosoida. Jos hän olisi halunnut pelkkää asiallista keskustelua turkiksista, hänellä olisi ollut muita foorumeja joilta kysyä. Älä turhaan loukkaannu kun ei aloittajakaan ole loukkaantunut. :)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:45"]
[/quote]
Eikö ole olemassa mitään keskustelupalstaa idiooteille? Menkää sinne lätisemään turkiksista.
Antakaa ihmisten ostaa mitä haluavat, ei se ole teiltä pois. Menkää jonnekin muualle haastamaan riitaa, tai käyttäkää tämäkin tappeluaika hyödyksi ja menkää vaikka kasvattamaan lapsianne, leikkikää oppimisleikkejä heidän kanssa! Valistatte heitä että eläimiä ei saa rääkätä mutta toivottavasti heistä ei kasva tuollaisia ihmiskiusaajia kuin teistä on tullut!
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:25"]
Meitä on täällä maapalolla kaikenlaisia ihmisiä. Sinä laitat rahasi siihen, että viattomat eläimet kärsii ja sinä näytät entistä rumemmalta. Minä laitan rahani hyväntekeväisyyteen ja muihin sellaisiin asioihin jotka merkkaavat minulle. On pahoja ja on hyviä. Kummallekohan puolelle sinä kuulut? ;)
[/quote]
Minä ostin 10 000 turkiksen itselleni 35-vuotissynttärilahjaksi koska palelen aina, mutta lahjoitimme suvun kanssa yli 50 000 euroa hyväntekeväisyyteen joista suurin osa meni lasten hyväksi. Lapset menevät eläinten edelle. Ja tiedoksi että olen kaunis ja tyylikäs, perheeni voi hyvin ja olen hyvä ihminen. En tapa eläimiä, käytän vain turkiksia. Minulla ei ole lemmikkejä, joten sen puolestakaan en pode syyllisyyttä turkiksista koska minusta on jotenkin outoa nähdä turkiksiin pukeutunut henkilö esim. ulkoiluttamassa koiraansa.