Turkista ostamassa, kettu vai minkki vai joku muu?
Turkistenvastustajat älköön vaivautuko tähän ketjuun, eli mikäli olette lukutaitoisia ihmisiä, niin menette pois tästä ketjusta NYT ettei tarvitse pahoittaa mieltä tai tulla kateellisiksi. Kiitos.
Asiaan: Mies aikoi ostaa minulle turkiksen, saan valita millaisen haluan, mutta kysyisin teiltä kokemuksia laaduista, että mikä kannattaisi ottaa.
Kettu näyttäisi trendikkäältä, kuten Kim Kardashianilla, Jennifer Lopezilla ja Rachel Zoella on nähty jakuissa ja liiveissä, mutta onko liian muhkeita ja näyttävät liian aidoilta tuolla katukuvassa niin että kaikki pällistelee kieroon että katsokaa kun tuolla on *hui kamalaa* aito turkis?
Entä minkki, olisiko hillitympi? Minulle tulee vähän vanhahtava mielikuva minkistä, vai onko niitä sen näköisiä ja mallisia jotka olisivat vähemmän ikärouvamaisia? Vai onko ne kaikki aina sellaista tasaisen kiiltävää turkista?
Lähteekö noista karvoja?
Muita turkisehdotuksia?
Kommentit (425)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:10"]
Mun äitillä oli komea kettuturkki aikanaan, mutta karvaa lähti tajuttomasti.
En kyllä oikeasti ymmärrä tätä turkkivihaa. Yhteiskunta on täynnä perintöturkkeja ja on superekologista käyttää niitä ennen kuin ostaa uusi toppatakki. Ne eläimethän on tapettu jo silloin vuonna nolla ja yksi, ja pahuus on jo tapahtunut, joten voisihan sitä edes nyt hyödyntää sitten, niin ei kärsinyt turhaan.
[/quote]
Kun jokaisella tädillä on päällä ne perintöturkki, niin markkinoijat kyllä huomaavat trendin ja niitä eläimiä tullaan listimään ennätysmääriä kysynnän vuoksi.
Kertoo jotain noistakin turkisvastustajista kun huorittelevat toisia ihmisiä täällä!
Taidan itse asiassa ostaa tällä viikolla turkiksen jottei minua luultaisi mauttomaksi, noloksi, huorittelevaksi turkisvastustajaksi!
Lainaan Oikeutta Eläimille-yhdistyksen FB-sivulta, mielestäni hyvin osuvasti kirjoitettu:
"Nykyisin jokainen tietää, millaisissa oloissa turkiseläin elää koko elämänsä. Helsingin kadut ja metroasemat ovat tälläkin hetkellä täynnä turkiseläinten kasvattamista kritisoivia mainosjulisteita. Kantamalla turkkia halutaan kertoa, että turkistuotanto on ihan oikein. On oikein, että minun tarpeettoman takkini, puuhkani tai pipotupsuni takia on kärsitty ja kuoltu.
Turkis ei tee ketään kauniiksi. Se kertoo kantajastaan jotain todella rumaa."
No ehdottomasti SUPITURKKI ja jos vielä sais ihan luonnosta peräisin olevan... Kyllä ois sulle tosi komee!
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:44"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:39"]
Menkää nyt viherpellet vaikka kadulle tuonne sateeseen suojelemaan jotain romanikerjäläisiä tai keksikää jotain muuta puuhaa.
[/quote]
Ihmisjoukossa turkkiin on helppo ruiskauttaa vaikka mustetta :)
Se, mitä kärsimystä sinä rahalllisesti kannatat, ei ole mitään verrattuna siihen että sun statussymboli menee pilalle.
[/quote]
Vakuutuksesta uusi.
Taas tapettiin lisää pöröisiä elukoita sinun takiasi! Turkistuottaja kiittää...
Niin, oliko hyötyä, kusipää? Oliko? :)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 22:09"]Lainaan Oikeutta Eläimille-yhdistyksen FB-sivulta, mielestäni hyvin osuvasti kirjoitettu:
"Nykyisin jokainen tietää, millaisissa oloissa turkiseläin elää koko elämänsä. Helsingin kadut ja metroasemat ovat tälläkin hetkellä täynnä turkiseläinten kasvattamista kritisoivia mainosjulisteita. Kantamalla turkkia halutaan kertoa, että turkistuotanto on ihan oikein. On oikein, että minun tarpeettoman takkini, puuhkani tai pipotupsuni takia on kärsitty ja kuoltu.
[/quote]
Mutta edelleenkin villiturkit ovat tämän mukaan ihan ok. Minulle turkisrukkaset ovat työväline Lapissa selviytymiselle.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:49"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 20:54"]Kannattaa sekoittaa mustaa/punaista maalia VASELIININ sekaan, se ei lähde yhtään millään pois, noin olen onnitunut pilaamaan yhden jos toisenkin turkiksen :) [/quote] Rikollinen. [/quote] toivottavasti noiden töhrijöiden omaisuutta tuhotaan kans.
[/quote]
Koskahan tuo roskaväki rajuaa että töhrityn tilalle ostetaan uusi turkki kotivakuutuksen rahoilla. Ja siinä myydään uusi turkki jota muuten ei olisi hankittu...... sii nuo töhrijät ovat oikeastaan turkisteollisuuden myyntitykkejä!
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:10"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:03"]
AP olet naurettava ja säälittävä. Me kaikki normaalit ihmiset halveksimme sinua.
[/quote]
Mä säälin tuollaisia lukutaidottomia, ja eläinsuojelua tekosyynä omalle kateudelle ja katkeruudelle käyttäviä ihmisiä!
[/quote]
Luuletko oikeasti, että kaikki joilla on rahaa haluavat pukeutua turkikseen? Luulet väärin.
Enkä ole lukutaidoton, tämä on keskustelupalsta ja minua ei kiellä kukaan nolo turkis akka kirjoittamaan yhtään mihinkään. Rahasi ei määrää täällä!
[/quote]
Turkisakka on yhdyssana ja sinä voit painua v...ttuun kateuksissasi.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:37"]
Vain suomalainen ämmä voi olla näin naurettavan kateellinen toisille jostain turkistakista, luksusmerkkilaukusta jne että heidän on pakko tuhota toisten omaisuutta. Ihan lapsellista kommunistimeininkiä tuommoinen.
[/quote]
Minä en kylläkään nyt tässä ketjussa oikein näe kateutta, missä sinä sitä näet?
[/quote]
Käyhän silmälasit. Tässä ketjussa muuta okekaan, kuin kateellisten ämmien viestejä.
Kyllä noi kettutytöt on ihan perseestä!! En minäkään tykkää elukoitten huonosta kohtelusta mut muuten turkikset on ihan ok.. ja tyylikkään naisen päällä tosi seksikästä..
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:07"]
Ole mitä mieltä haluat mutta aiotko todella talsia tuolla pluslämpötiloissa...[/quote]
Kaikki eivät asu kehäkolmosen sisäpuolella, toisessa päässä Suomea säätila voi olla jotain ihan muuta kuin plusasteita.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 22:22"]Olet siis venäläinen?
[/quote]
Olisiko siinä muka jotain vikaa jos joku olisikin venäläinen?
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 17:08"]
Kyllä noi kettutytöt on ihan perseestä!![/quote]
Surullista on, että omasta mielestään hyvää tarkoittavat "kettutytöt" päästävät luvattomasti tarhoilta vapauteen eläimiä, joista suurin osa koko ikänsä ihmisen ruokintaan ja suojaan tottuneena ei tule luonnossa pärjäämään omillaan. Ne satunnaiset yksilöt jotka mahdollisesti pärjäävät, lisäävät osaltaan ennestään luontoon kuulumatonta kantaa ja sitä kautta tekevät tuhoa linnuille sekä pikkunusäkkäille.
Tämä ketju kyllä todistaa taas, millaisia aivottomia idiootteja turkisten käyttäjät on.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 22:09"]
[/quote]
Voi luoja, en kai minä halua turkiksella kaunistautua, haluan vain pysyä lämpimänä sen avulla!
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:34"]
Hulluksihan te lapsiraukat olette tulleet kun kieritätte päässänne vain yhtä ainoaa asiaa edestakaisin. Ja jos ryhdytte tuhrimaan saatte korvausvaateet niskaanne ja lisäätte turkisten menekkiä. Sääliksi käy.
[/quote]
Ja miettikääs lapset sitä että mitä isä ja äiti sanoo kun poliisisetä tulee teidän ovelle rikosilmoituksen seurauksena ja korvausvaatimuksen kera tai pahimmassa tapauksessa haasteen kera jolloin joudutte oikeuteen, ja siinä on isälle ja äidille selittämistä että miksi menit ja pilasit tuntemattoman tädin turkistakin, ja että nyt vanhemmat saavat sen takia hävetä puolestanne!
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:29"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:27"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:25"] [quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:22"] [quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:21"]Turkis on statement, jolla kantaja kertoo olevansa vanha huora [/quote] No sepä kiva kuulla, että olen 23-vuotiaana vanha huora. [/quote] No itsehän sitä turkiksellasi toitotat [/quote] hah. Mun turkis on tyylikäs ja nuorekas. [/quote] Niinhän vanhat huorat luulevat [/quote] Pakko kysyä, millä oikeudella haukut toista vanhaksi huoraksi?
[/quote]
En minä ketään hauku vaikka tottakai minulla on oikeus haukkua. Turkisten käyttäjät kertovat itse olevansa vanhoja huoria käyttämällä turkkia. Ymmärsitkö?