Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turkista ostamassa, kettu vai minkki vai joku muu?

Vierailija
08.12.2014 |

Turkistenvastustajat älköön vaivautuko tähän ketjuun, eli mikäli olette lukutaitoisia ihmisiä, niin menette pois tästä ketjusta NYT ettei tarvitse pahoittaa mieltä tai tulla kateellisiksi. Kiitos.

Asiaan: Mies aikoi ostaa minulle turkiksen, saan valita millaisen haluan, mutta kysyisin teiltä kokemuksia laaduista, että mikä kannattaisi ottaa.

Kettu näyttäisi trendikkäältä, kuten Kim Kardashianilla, Jennifer Lopezilla ja Rachel Zoella on nähty jakuissa ja liiveissä, mutta onko liian muhkeita ja näyttävät liian aidoilta tuolla katukuvassa niin että kaikki pällistelee kieroon että katsokaa kun tuolla on *hui kamalaa* aito turkis?

Entä minkki, olisiko hillitympi? Minulle tulee vähän vanhahtava mielikuva minkistä, vai onko niitä sen näköisiä ja mallisia jotka olisivat vähemmän ikärouvamaisia? Vai onko ne kaikki aina sellaista tasaisen kiiltävää turkista?

Lähteekö noista karvoja?

Muita turkisehdotuksia?

Kommentit (425)

Vierailija
81/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:45"]

Onko täällä tosiaan niin alkeellista väkeä ettei osata vastata Ap:n kysymyksiin? Sivutolkulla vaan haukutaan ihmistä joka saamassa mieheltään lämmittävän lahjan! Saisinpa minäkin. Siksi minua kiinnostaa tietää myös näistä turkiksista lisää, koska onhan tuo aika iso sijoitus ja ajattelin ostaa keväämmällä kun hinnat laskevat.

[/quote]

Ei turkis ole sijoitus vaan kulutusta. Sijoitus tuottaa rahaa tai jotain rahanarvoista.

Vierailija
82/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muita foorumeja joissa olisi paljon erilaista porukkaa vastaamassa nopeasti.

Eihän AP välttämättä ole voinut tietää että täällä on lähinnä vain vähävaraisia rutisijoita jotka näkee punaista kun joku saa kalliin auton, kalliin turkiksen, kalliin merkkilaukun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tarjoaisi minulle ilmaisesti upeaa turkista, niin ottaisin heti. Niin tekin!

Vierailija
84/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:56"]

Jos joku tarjoaisi minulle ilmaisesti upeaa turkista, niin ottaisin heti. Niin tekin!

[/quote]

Joo, ottaisin ja veisin Oikeutta Eläimille -järjestölle, varmaan löytäisivät käyttöä turkistenvastaisessa kampanjoinnissa.

Vierailija
85/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:41"]

Paljonko sellainen turkistakki voisi suunnilleen maksaa mikä Mungolife-bloggaajalla on?

[/quote]

Hintaan vaikuttaa montakin asiaa (joita kuvista ei ehkä pysty aina ihan varmaksi päättelemään), mm. takin pituus, mahdollinen huppu, kalvosimet, turkiksen väri/värin yleisyys ja onko turkki tehty koko- vai palanahkoista.

Vierailija
86/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi v*ttu sanon minä. Anna eläinten pitää karvansa ja kasvata omat! Eikö tekoturkis käy? Vai pitääkö leijua joillain saakelin kalliilla kidutetun eläimen karvalla? Ihmiset ovat sairaita. Ihmiset jotka eivät kunnioita eläinten vapautta ja oikeuksia, ovat oksettavia ja sellaiset ihmiset saisi tappaa ja tehdä eläimille heidän nahastaan takkeja ja kauluksia. Hävetkää ihmissaastat.

Vierailija
87/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut jonkun vapaana eläneen eläimen turkkia, esim. sutta? Vaikutelma on minusta paljon parempi, jotenkin rouheampi ja käytännöllisempi, nuo venäläisturkit ovat hirvittäviä

Vierailija
88/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinikettu on ajaton.

Panosta laatuun, kotimainen  tuote on varma valinta.

Mutta oman maun mukaan valinta.

Vierailija
89/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim ebaysta löytää turkkeja todella edullisesti, hakemalla esim "mink coat" löytyy satoja edullisia minkkiturkkeja. Monet tosin ovat käytettyjä, mutta usein silti erittäin hyväkuntoisia. Varsinkin tiukemmalla budjetilla oleville suosittelisin esim juuri ebayta.

Vierailija
90/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin jonkun tummansinisen tai munakoison värisen kettuturkin joko jakkuna tai liivinä, saakohan täältä Suomesta sellaisia vai pitääkö lähteä Italiaan asti?

Vierailija
91/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:41"]

Paljonko sellainen turkistakki voisi suunnilleen maksaa mikä Mungolife-bloggaajalla on?

[/quote]

Laitatko linkkiä/kuvaa niin katsotaan?

[/quote]

Tämä

http://www.rantapallo.fi/mungolife/files/2013/03/P3190762.jpg

En muista oliko tuo se hänen äidiltään lainaama vai oma, mutta kiva leikkaus :)

Vierailija
92/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tosiaan, sehän on turkiskausi alkamassa. Kuten myös kettutytöilllä ;)

Mitähän tällä kertaa.. Hajupanos, permanenttiväriä vai kenties rehellistä verta?

Vierailija
93/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:21"]

Esim ebaysta löytää turkkeja todella edullisesti, hakemalla esim "mink coat" löytyy satoja edullisia minkkiturkkeja. Monet tosin ovat käytettyjä, mutta usein silti erittäin hyväkuntoisia. Varsinkin tiukemmalla budjetilla oleville suosittelisin esim juuri ebayta.

[/quote]

Käytettyä turkkia hankkivan kannattaa muistaa/koittaa varmistaa, että muuten hyvältä vaikuttava turkis on myös käyttösesongin ulkopuolella säilytetty asianmukaisesti, esim. alan liikkeessä.

Vierailija
94/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, turkiksia on nykyisin vaikka minkälaisia! Käy katsomassa Saga Fursin sivuilta vähän osviittaa. Niitä värjätään vaikka minkä väriksiksi ja tehdään kuvioita erilaisilla tekniikoilla. Katso täältä vaikka esimakua, missä nykyisin turkisten kanssa mennään: 

http://www.sagafurs.com/fi/catwalk_gallery?item_id=21978

Minä valitsisin minkin. Kettu on minun makuuni liian tuuhea. Minkeissäkin on värejä vähän joka lähtöön ihan jalostuksen kautta. Esim. tuosta Jaguar-minkistä tehty takki voisi näyttää hauskalta ilman mitään värjäyksiä:

http://www.sagafurs.com/wps/wcm/connect/9f6a1b48-5787-4738-b56f-0aa5b6fd074e/jaguar_mink.jpg?MOD=AJPERES

Ajattaressa on nyt minkkiturkit -40%, tiesitkö?? Sieltä kannattaisi käydä tsekkaamassa löytöjä. http://www.ajatar.fi/campaigns

Vierailija
95/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Ajattaren sivustolla ei ole parempia kuvia heidän kaikista takeistaan? :-(

Olisi hyvä jos avaisivat nettikaupan, ei tarvitsisi pelätä liikkeen ulkopuolella lymyäviä ja kyttääviä kettupissiksiä.

Vierailija
96/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi ostaa ihmisnahkatakin. Ne on nyt muotia ja ovat sekä ekologisempia että käytännöllisempiäkin. Ja jos asiantuntijan neuvoja mallista ja materiaalista haluaa, Ed Gein on paras.

Ainakin Gein on fiksumpi ja empaattisempi kuin ap et muut murhatun raatoa päällään pitävät.

Vierailija
97/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:00"]

Miten joku voi käyttää jotain niin junttia kuin turkista. Ok, jos on köyhä jossain perähikiällä ja joutuu ampumaan kapisia supikoiria ommellakseen lämpimät talvivaatteet niin ymmärrän.

[/quote]

Jokun vitun cityvihreän mielipiteethän painavatkin ihan hirveän paljon, hih!

Vierailija
98/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:33"]

Minä valitsisin minkin. Kettu on minun makuuni liian tuuhea. Minkeissäkin on värejä vähän joka lähtöön ihan jalostuksen kautta. Esim. tuosta Jaguar-minkistä tehty takki voisi näyttää hauskalta ilman mitään värjäyksiä:

http://www.sagafurs.com/wps/wcm/connect/9f6a1b48-5787-4738-b56f-0aa5b6fd074e/jaguar_mink.jpg?MOD=AJPERES

[/quote]

Hienoa turkista tuokin, mutta joku tyhmä asshole turkisvastustaja näkee kuitenkin tuon ja alkaa kiljua että takki on tehty dalmatiankoirista....

Vierailija
99/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää nyt viherpellet vaikka kadulle tuonne sateeseen suojelemaan jotain romanikerjäläisiä tai keksikää jotain muuta puuhaa.

Vierailija
100/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkis voi olla räväkkäkin, tämä Mochinon takki on aika hauska: http://lovelace-media.imgix.net/getty/470773879.jpg?w=790&h=550&fit=max&fm=jpg&q=65